Playerunknown's Battlegrounds (PC)

100-144fps GTX 1060:llä kuulostaa kyllä harvinaisen kovalta 1440p.
Onko pelissä ihan kaikki minimissä?
Tosin tästä voisi olla johtopäätöksenä myös se, ettei pelissä 1080p > 1440p nosto ainakaan FPS:n ostalta paljoa vaikuta. Eli "ongelmat" muualla, kun ei kovillakkaan pömpeleillä päästä grafiikat huomioiden mitenkään järin hyviin FPS lukemiin. Viitaten joihinkin 1080p pelaavilla ja high-end koneen omistavilla.
 
100-144fps GTX 1060:llä kuulostaa kyllä harvinaisen kovalta 1440p.
Onko pelissä ihan kaikki minimissä?
Tosin tästä voisi olla johtopäätöksenä myös se, ettei pelissä 1080p > 1440p nosto ainakaan FPS:n ostalta paljoa vaikuta. Eli "ongelmat" muualla, kun ei kovillakkaan pömpeleillä päästä grafiikat huomioiden mitenkään järin hyviin FPS lukemiin. Viitaten joihinkin 1080p pelaavilla ja high-end koneen omistavilla.
Sekoitus medium ja low mutta antialiasing high. Piirtoetäisyys medium. Oma näkemys on että peli on pääosin prossurajoitteinen
 
Oma näkemys on että peli on pääosin prossurajoitteinen.
Juu, sellaista juttua on vaikka eihän toi cpu loadia muistaakseni paukuta kovinkaan korkealla.
Toinen mistä kuulee on muistien nopeus.

Ei taida tosiaan tuolla 1080p > 1440p nostolla kamalasti vaikutusta olla.
 
Itellä on 1060 6gb kaverina i5 3570k lievästi kellotettuna. ja sitten 16gb ramia. Pitkään harkinnut uuden näytön hommaamista. Niin tekisi mieli juuri 1440p näyttö hommata. Ja tätä peliä tulee nyt enimmäkseen pelattua. vähän offtopiccia että kun Nvidia julkaisee uudet mallistot niin tuleekohan miten paljon hinta alaspäin näistä 1080 näyttiksistä? Jos sitten hommais sellasen. Ja itse pelailen tätä semmoisilla asetuksilla että anti aliasing high ja textuurit high ja view distance on ultra. muut on very lowilla. niin pyörii hyvin tällä 1080p resolla 100-130fps. Isommissa kaupungeissa saattaa laskea siihen 80-90fps hetkellisesti.
 
Itellä on 1060 6gb kaverina i5 3570k lievästi kellotettuna. ja sitten 16gb ramia. Pitkään harkinnut uuden näytön hommaamista. Niin tekisi mieli juuri 1440p näyttö hommata. Ja tätä peliä tulee nyt enimmäkseen pelattua. vähän offtopiccia että kun Nvidia julkaisee uudet mallistot niin tuleekohan miten paljon hinta alaspäin näistä 1080 näyttiksistä? Jos sitten hommais sellasen. Ja itse pelailen tätä semmoisilla asetuksilla että anti aliasing high ja textuurit high ja view distance on ultra. muut on very lowilla. niin pyörii hyvin tällä 1080p resolla 100-130fps. Isommissa kaupungeissa saattaa laskea siihen 80-90fps hetkellisesti.

Eipä noissa palikoissa yleensä paljon hinta laske ennen kuin kauppa haluaa poistaa varastosta loputkin yksilöt
 
Kyllä se 1060 varmaan jaksaa pyöritellä kun graffoja karsii.
Muissa peleissä voi sitten pelata vähän korkeamilla asetuksilla missä ei niin väliä fps:llä.
G-sync tietty auttaa.
Niin ja onhan pelit 1440p resolla paljon nätimmän näköistä katseltavaa.
 
1440p toimii itellä 60hz näytölle tarpeeksi hyvin, medium/high asetuksilla. i5-6500 ja 1060 6gb kevyesti kellotettuna.
 
Tulipahan tämäkin ostettua mrsys0pin streamien innoittamana. Muutama peli takana, yksi tappo ja yksi top10-sijoitus :D Pyöriikin ihan passelisti (ainakin omaan makuun) R5 1600 stock + 1060 3gb vähän kellotettuna, mitä nyt asetuksista karsii pahimmat syöpöt pois.
 
Sain melkein kaikki peliin investoimat rahani takaisin myymällä jonkun hatun 27 eurolla. Tuntui vähän surrealistiselta.
 
Tässä pelissä kyllä 3440 ultrawide reso auttaa huomattavasti! Näkee paljon enemmän sivuille ja välillä kavereita spektatessa huudan että siellä on äijä vasemmalla ja hänen kuvassa ei näy :D
 
Tuo päivitys tuli tunteja sitten testiservulle, ja jo nyt live servuille. Huh.
 
Vihdoinkin tajusivat hidastaa ringin liikkumista, ja samalla kiristää aikataulua ettei tempo laske. Oletettavasti lopputulos ekasta vikaan rinkiin on about sama aika.
 
Isot on rinkulan muutokset. Lyhyemmät välit mutta hitaampi, ihan jees. Eli tämähän on kuten se Codename: Savage. Tosin ekat kaksihan liikkuu nopeammin. :D Autolla vieläkin suurempi merkitys parissa ekassa... ? Paitsi Miramar...
Muuten olettaisin että muutokset on hyviä, mutta tuosta Miramarin hommasta että eka näkyy heti en kyllä ole samaa mieltä. Ainakin fiilispohjalta, mutta katsotaan nyt. Tosin ne sanoivat tuossa että ei välttämättä siirry ensi patchiin.

"If you are a team leader, you can now kick your team members."
Vihdoin voi kickata jonkun jos se lopettaa eikä lähde tiimistä, eikä tarvi tehdä uutta squadia. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ensi viikolla uusi kartta tekee paluun experimental test servulle.
Ma-Ti yönä kello 04 alkaa, ja loppuu samaan aikaan Ke-To yönä.
Jos oli avain aiempaan testiin, se käy myös nyt. Avaimia tulee jakoon lisää nyt lauantaina kello 15:00.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tänään on muuten sitten jälleen turnaustorstai, eli tuttuun tapaan PUBG Finland järjestää Squad FPP turnauksen alkaen kello 19. Tarkemmat tiedot turnauksesta löytyvät täältä: XPulZ - match - XPUBG Finland Squad FPP

Mukana on monia kovia nimiä mm. Pizza Sports, MJ-eSports ja Rokka eSport. Varmasti tiukkoja pelejä luvassa!

Castaus turnauksesta tapahtuu dual castina allekirjoittaneen ja M00nForrest toimesta, eli vauhdikasta sekä laadukasta settiä on tiedossa. Striimi turnauksesta löytyy klo 19 alkaen Twitchistä XPulZ FI kanavalta:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tervetuloa seuraamaan!
 
Vaatedropit poistettu?! :rage: Ei oo kivaa tämä. Onneks sähkökentän muutokset näyttää mielenkiintoisilta.
 
Päivityksen muutokset zonen vauhtiin ja väliaikoihin on mielstäni positiivisia mutta se että miramarissa näkee valmiiksi zonen tarkoittaa vaan sitä että enemmän jengiä hyppii samoihin paikkoihin ja kuolee nopeammin. Ja se että alue on useammin keskellä karttaa tarkoittaa vaan sitä että niitä miramarin reuna-alueiden loppuja nähdään vielä harvemmin ja pecadon pellon loppuja nykyistäkin useammin.
 
Ei tartte tosiaan enää hypätä yhtään reunalle rauhassa loottaileen.
230km/h suoraan keskelle mappia ja istuu siinä kuolemaan asti :)
 
En kyllä ainakaan ajatuksen tasolla pidä yhtään tuosta, että rinkula on selvillä jo lentokoneessa. Samoin nuo Miramarin reuna-alueet tuntuvat jäävän entistäkin autioimmaksi, vaikka ovat nykyiselläänkin osin jopa täysin turhia. Pari peliä tässä juuri ollut, jossa rinkula sattui reunalle, ja pidin niitä suhteellisen mielenkiintoisina.

...toisaalta ärsyttää myös ne pelit, joissa valitsee väärän reunan, ei löydykään millään sitä ajoneuvoa tai yhteenoton vuoksi koko loppupeli on pelkkää juoksemista.
 
Pitää pelata pari testipeliä, mutta jos rinkula keskittyy tästä lähtien alueen keskelle, se tarkoittaa että matsit alkavat toistaa itseään paljon entistä enemmän.
 
Mirammari ei ole koskaan itsellä loppunut vankilaan tai milibaseen.
Toivottavasti rinkulan muutokset tuovat tuohon vähä vaihtelua.
Erangeli taas tuntuu loppuvan milloin mihinki.
 
Mirammari ei ole koskaan itsellä loppunut vankilaan tai milibaseen.
Toivottavasti rinkulan muutokset tuovat tuohon vähä vaihtelua.
Erangeli taas tuntuu loppuvan milloin mihinki.

Vissiinkin päin vastoin. Jonkun videossa jossa käytiin muutoksia läpi mainittiin että "extreme safe zonejen" eli niiden jotka on jossain reunalla todennäköisyys vähenee 30%. Mielestäni ois pitäny olla päinvastoin.
Tossa pitääkin olla se random elementti ettet tiedä mihin päin alue menee. Aina voi hypätä keskelle mappia niin se on ainakin kohtuu lähellä...
 
Vissiinkin päin vastoin. Jonkun videossa jossa käytiin muutoksia läpi mainittiin että "extreme safe zonejen" eli niiden jotka on jossain reunalla todennäköisyys vähenee 30%. Mielestäni ois pitäny olla päinvastoin.
Tossa pitääkin olla se random elementti ettet tiedä mihin päin alue menee. Aina voi hypätä keskelle mappia niin se on ainakin kohtuu lähellä...
Videoiden tekijät ymmärtänyt väärin extreme safe zone termin merkityksen. :)
Sehän on siis tapaus missä edellisen ja seuraavan rinkulan väli on lähellä maksimia.

the probability of creating an extreme safe zone (one far away from the center of the previous circle) has been reduced by 30%
Tämä mielestäni hyvä muutos, eli vähentää juurikin sitä mistä @arcane puhui.
Muutos ei vähennä lainkaan sitä todennäköisyyttä että ensimmäinen zone olisi aivan reunassa. Muissakin rinkuloissa se on edelleen mahdollista, mutta ei niin yleistä. Eli epätodennäköisempää että kolme rundia putkeen joudut juoksemaan munaravia puolet matsista koska rinkulat.
 
Kolmisen tuntia tuli väännettyä äsken ja rinkulaa ei näekkään heti lentokoneesta, mutta muutokset rinkuloiden vauhteihin ja viiveisiin ovat isoja. Enää ei kestä tulla myöhässä toiseen rinkulaan koska se lähtee liikkeelle jo minuutin (juoksunopeus 500m/minuutti) päästä, kuten kaikki rinkulat sen jälkeen. Eli juoksemalla ottaa damagea kokoajan jos joutuu rinkulan väärälle puolelle jossa se kulkee lujempaa.

3 tunnin aikana jokainen Miramar rinkula taisi loppua sinne uuden järven paikkeille pohjoiseen joka oli mukavaa vaihtelua ja kanaakin saatiin.

Uudet rinkulat vaativat sopeutumista, mutta hauskaa oli silti. Luuttipsykoosi pitää pitää tästä lähtien minimissä.
 
Ai niin ja onkohan nuo vihreät ympyrät higher-tier loot paikkoja? Hokasin vasta nyt että nuista uusistakin paikoista on ympyröity erikseen juttuja.
77c1b0873c6d0d5b8c70fb1c36994b4711566225.jpg

  • The Oasis can now be found in the north, and Alcantara village has been added to the northwest.
  • We’ve added more roads, off-road paths, and car spawning positions to facilitate easy travel into and out of the area.
  • Higher-tier loot is now more likely to spawn in specific areas of the north of Miramar.
 
Onko päivityksen myötä pelit nyt miltei 10min lyhyempiä?

9. zone kun lähtee nyt liikkeelle noin 15min päästä, kun aiemmin se lähti vasta noin 24min päästä? Vai laskinko ihan päin metsää.. :lol:

f054cfb73fd55ba8d2bae676cafad4d3c42ecb1d.jpg
 
Jaaha että sellainen pätsi se.
Hyppää Georgopoliin. Ehdit luutata 2 taloa (m16, kar, lvl 1 potta ja liivit).
Aha, alue tuolla, lähdenpä tietä pitkin ja koitan etsiä autoa.
Ei autoa, seuraava rinkula menee tuonne hmm...
Ota screenshotti, paina exit pelistä.
20180412142103_1.jpg
 
En kyllä ole koskaan ihan ymmärtänyt, miksi se viimeinen zone odottelee niin kauan. Kerran olen tähän vaiheeseen peliä päässyt. Silloin hahmot olivat eri kerroksissa imppailemassa medkittejä. "Jee"

Mikä on tilanne, jossa tuo viimeisen ringin tila on jotain muuta kuin stalemate jossa kumpikaan ei voi liikkua toisen luo menemättä ringin ulkopuolelle? 3 minuuttia sitten venataan vaan?
 
En kyllä ole koskaan ihan ymmärtänyt, miksi se viimeinen zone odottelee niin kauan. Kerran olen tähän vaiheeseen peliä päässyt. Silloin hahmot olivat eri kerroksissa imppailemassa medkittejä. "Jee"

Mikä on tilanne, jossa tuo viimeisen ringin tila on jotain muuta kuin stalemate jossa kumpikaan ei voi liikkua toisen luo menemättä ringin ulkopuolelle? 3 minuuttia sitten venataan vaan?

Itsellä on pari kertaa käynyt noin kaupunkilopussa kun on kaksi tiimiä jäljellä. Toinen talossa ja toinen ulkopuolella eikä kumpikaan tiedä missä tarkalleen toinen on niin sitten odotellaan.
 
Onko päivityksen myötä pelit nyt miltei 10min lyhyempiä?

9. zone kun lähtee nyt liikkeelle noin 15min päästä, kun aiemmin se lähti vasta noin 24min päästä? Vai laskinko ihan päin metsää.. :lol:

f054cfb73fd55ba8d2bae676cafad4d3c42ecb1d.jpg
Tarkastin juuri replayn ja matsin on lyhyempi, nyt se on 25 minuuttia ja ennen oli 32. Redditissä on valitettu paljon keskivaiheen tylsyydestä, mutta minun peleissä on melkeinpä aina jotain hyödyllistä tekemistä ja tylsää tulee harvoin. Saa nähdä kuinka tuo tulee vaikuttamaan loppujen lopuksi.
 
Eiköhän kohta kaikki pelaa vaan deathmatchia tämän pelin dust2:ssa, koska muuten on liian hidastempoista ja tylsää.
 
Tänään on muuten sitten jälleen turnaustorstai, eli tuttuun tapaan PUBG Finland järjestää Squad FPP turnauksen alkaen kello 19. Tarkemmat tiedot turnauksesta löytyvät täältä: XPulZ - match - XPUBG Finland Squad FPP

Mukana on monia kovia nimiä mm. Pizza Sports, MJ-eSports ja Rokka eSport. Varmasti tiukkoja pelejä luvassa!

Castaus turnauksesta tapahtuu dual castina allekirjoittaneen ja M00nForrest toimesta, eli vauhdikasta sekä laadukasta settiä on tiedossa. Striimi turnauksesta löytyy klo 19 alkaen Twitchistä XPulZ FI kanavalta:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tervetuloa seuraamaan!

Saa nähdä kuinka moni osallistuja käynnistää pelin ensimmäistä kertaa tänään viittä vailla seitsemän ja alkaa lataamaan 6GB päivitystä. :D
 
Hirveetä jonnemunaravia saa painaa nyt Miramarissa, näin hidastempoisesta pelityylistä tykkäävänä en pidä uudistuksesta. Reunille tosiaan ei kannata enää hypätä, muuten koko peli pelkkää juoksemista ilman autoa. Mikä tän uudistuksen pääpointti nyt edes oli? Uus mappi tulossa pienemmällä pelialueella niin eikös se nyt ois riittäny?
 
Hirveetä jonnemunaravia saa painaa nyt Miramarissa, näin hidastempoisesta pelityylistä tykkäävänä en pidä uudistuksesta. Reunille tosiaan ei kannata enää hypätä, muuten koko peli pelkkää juoksemista ilman autoa. Mikä tän uudistuksen pääpointti nyt edes oli? Uus mappi tulossa pienemmällä pelialueella niin eikös se nyt ois riittäny?

Pointti oli se että PUBG Co. ei saa tarpeeksi testidataa testiservuilta niin patchit laitetaan liveen että maksaneet asiakkaat joutuvat testaamaan muutoksia :)
 
Saa nähdä kuinka moni osallistuja käynnistää pelin ensimmäistä kertaa tänään viittä vailla seitsemän ja alkaa lataamaan 6GB päivitystä. :D

Kyllä varmaan jokunen taas. Yleensä näitä löytyy se 1-3 per turnaus aina jotka laittaa Discordissa viestiä et "tiimikaveri vielä lataa päivitystä kun se just tuli kaupasta". Toki kaikki muitakin hyviä selityksiä on kuultu pelien alussa. Kerran kaveri pyys että voitaisiinko aloittaa vasta 15 yli kun sen pitää ulkoiluttaa vielä koira jne. :)

Mutta joo, 5 yli taidetaan viimeistään laittaa peli käyntiin ja jos on no show oli se syy sitten mikä tahansa, niin tiimi saa pärjätä ilman yhtä pelaajaa ekassa mapissa. Eli siis strimissä 13 yli tälläin alkaa viimeistään eka mappi pyöriä. 8 min viivettä käytetään.
 
Onkos muilla ilmennyt epänormaalia stutterointia tuon päivityksen jälkeen? Ei ollut ennen päivitystä ongelmaa. FPS on 50-90 välillä, paikasta riippuen. Siinä ei eroa entiseen mutta tuo lagi, vaikka ruutuja ihan ok, niin tekee pelaamisesta vähän tuskaa...
 
Onkos muilla ilmennyt epänormaalia stutterointia tuon päivityksen jälkeen? Ei ollut ennen päivitystä ongelmaa. FPS on 50-90 välillä, paikasta riippuen. Siinä ei eroa entiseen mutta tuo lagi, vaikka ruutuja ihan ok, niin tekee pelaamisesta vähän tuskaa...
Joo on ollut normaalia enemmän. Minulla tuota on ollut aina jonkun verran kun Shadowplay on päällä ja nyt tänään päivityksen jälkeen peli "mikropysähtelee" normaalia enemmän. Tuo ei tunnu olevan mitään frame droppailua, vaan koko peli jäätyy alle sekunniksi.
 
Onkos muilla ilmennyt epänormaalia stutterointia tuon päivityksen jälkeen? Ei ollut ennen päivitystä ongelmaa. FPS on 50-90 välillä, paikasta riippuen. Siinä ei eroa entiseen mutta tuo lagi, vaikka ruutuja ihan ok, niin tekee pelaamisesta vähän tuskaa...
Tästä piti myös mainita edellisessä postauksessa eli sama homma.
 
Kyllä, fps ennallaan mutta karmea stutteri. Luulin jo että omassa koneessa vika. Nyt kyllä saa heti alusta asti ravata kuin Vermossa konsanaan eikä pysy edes etäisesti alueen mukana ilman autoa.. en tykkää.
 
Tuntuu että kovin usein päivityksen perään alkaa jengillä taas olemaan stutteria. Mitähän ne noissa perseilee?
Yleensä ne hotfixillä kyllä korjattu, mutta silti.
Ehkä siellä test servuilla voisi yritttää edes pari päivää pitää sitä buildia..... tahtoo nykyään olla alle 24h? Toisaalta eihän se test serverillä pitäminen mitään auta, jos jengi ei siellä pelaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 850
Viestejä
5 051 428
Jäsenet
80 970
Uusin jäsen
io-bot

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom