ProShop kokemuksia?

Nyt oli aivan pakko rekisteröityä kertomaan oma kokemus.

Vajaan vuoden vanha Proshopista ostettu virtalähde sanoi poks.
RMA hakemus laitettu, paketti postitettu heille. Nyt sitten tuli sähköpostia, jossa kerrottiin, että RMA tapaus on hyväksytty, mutta virtalähdettä ei vaihdeta, vaan rahat palautetaan.
Ilmeisesti Proshop ei enää myy kyseistä laitetta, ei ainakaan osunut itselle silmään.
Muuten ihan ok, mutta kyseisen virtalähteen (RM1000x 2024) hinta noussut tälläaikaa keskimäärin n. 50€ alkuperäiseen ostohintaan verrattuna.
Enää ei mahda muistaa, oliko tuo ollut ostaessa tarjouksessa. Jokatapauksessa jos olisi tajunnut lähettää suoraan Corsairille takuuseen, niin uuden olisi saanut tilalle, eikä olisi tullut mitään kuluja.


Hieman palautetta toiminnasta laitettu heille sähköpostilla, saa nähdä tuleeko tuohon mitään vastausta
 
Nyt oli aivan pakko rekisteröityä kertomaan oma kokemus.

Vajaan vuoden vanha Proshopista ostettu virtalähde sanoi poks.
RMA hakemus laitettu, paketti postitettu heille. Nyt sitten tuli sähköpostia, jossa kerrottiin, että RMA tapaus on hyväksytty, mutta virtalähdettä ei vaihdeta, vaan rahat palautetaan.
Ilmeisesti Proshop ei enää myy kyseistä laitetta, ei ainakaan osunut itselle silmään.
Muuten ihan ok, mutta kyseisen virtalähteen (RM1000x 2024) hinta noussut tälläaikaa keskimäärin n. 50€ alkuperäiseen ostohintaan verrattuna.
Enää ei mahda muistaa, oliko tuo ollut ostaessa tarjouksessa. Jokatapauksessa jos olisi tajunnut lähettää suoraan Corsairille takuuseen, niin uuden olisi saanut tilalle, eikä olisi tullut mitään kuluja.


Hieman palautetta toiminnasta laitettu heille sähköpostilla, saa nähdä tuleeko tuohon mitään vastausta

Vähän veikkaan, että ihan kohta alkaa ihmisille tulla muistien kanssa samoja kokemuksia.. Ei ne lähetä 400€ muistikittiä rikkoutuneen tilalle - vaan korvaa sen satasen ostohinnan.
 
Vähän veikkaan, että ihan kohta alkaa ihmisille tulla muistien kanssa samoja kokemuksia.. Ei ne lähetä 400€ muistikittiä rikkoutuneen tilalle - vaan korvaa sen satasen ostohinnan.
Tätäpä just mietinkin.
Samassa paketissa tuli myöskin 64Gb DDR5 kitti hintaan 180€, nykyään 800-900€.
Eikös nuo takuutkin ole kuitenkin ihan kuluttajansuojalain alaisia, ettei kukaan nyt voi alkaa arpomaan korvataanko tuote vaiko palautetaanko rahat jos nykyään uusi maksaa moninkertaisesti
 
Tätäpä just mietinkin.
Samassa paketissa tuli myöskin 64Gb DDR5 kitti hintaan 180€, nykyään 800-900€.
Eikös nuo takuutkin ole kuitenkin ihan kuluttajansuojalain alaisia, ettei kukaan nyt voi alkaa arpomaan korvataanko tuote vaiko palautetaanko rahat jos nykyään uusi maksaa moninkertaisesti

Jos uusi on täsmälleen sama tuote, se pitäisi antaa tilalle. Lain ja suositusten mukaan.
Mutta tästä pääsee sillä, että ei ole enää samaa tuotetta -> niin palautetaan rahat.

Ja aina voi palauttaa vaan rahat, ja sitten pitää mennä Kuluttajariitalautakunnan kautta tämä kiistämään ja sitten vasta tulee tuote tilalle vuoden päästä, jos tulee.. Esim. Verkkokauppa.com on sanonut ei kateostolle, vaikka sitä suositti kuluttajaviranomainen.

..mutta kuten sanottu, vielä on koeponnistamatta tämä. Veikkaan, että päätyy huonosti ostajan kannalta. Olen pessimisti.

--

Neuvosi lähettää suoraan valmistajalle on hyvä.
 
Tätäpä just mietinkin.
Samassa paketissa tuli myöskin 64Gb DDR5 kitti hintaan 180€, nykyään 800-900€.
Eikös nuo takuutkin ole kuitenkin ihan kuluttajansuojalain alaisia, ettei kukaan nyt voi alkaa arpomaan korvataanko tuote vaiko palautetaanko rahat jos nykyään uusi maksaa moninkertaisesti
Jos liikkeellä on edustus loppunut niin sillon myös tuo rahojen palautus on aika ymmärrettävää. Eikä se tietenkään näin mene että saisit enemmän rahaa kuin olet maksanut itse.
 
Lisäänpä yhden onnistuneen (toki tässä vaiheessa vanhan) kokemuksen:

Ostin loppuvuodesta 2021 Samsung 870 Evo SATA SSD:n vanhaan läppäriin päivityksenä. Reilun puolen vuoden sisään levyltä ei saanutkaan erästä isoa tiedostoa enää luettua kokonaan ja myöhemmin viallisia sektoreita alkoi löytymään satunnaisesti lisääkin. Törmäsin netissä tähän keskusteluun ja aloin miettimään levyn palauttamista.

Koska viallisia sektoreita löytyi lisää kuitenkin aika harvoin, koska oikeasti todella tärkeistä tiedostoista oli aina muuallakin kopio, ja koska ilmeisesti äskettäin kirjoitetut (tai jopa vain luetut) tiedostot alkoivat hajoamaan vasta oltuaan pidempään koskematta (mm. käyttöjärjestelmä ei koskaan hajonnut, ei tainnut edes näkyä mitään virheitä bootissa koskaan), en jaksanutkaan tehdä asialle välittömästi mitään ja lopulta levyn palautus jäi aivan viime hetkille ennen kahden vuoden päättymistä. (siis Proshopin tarjoaman takuun, noilla ainakin teoriassa taisi olla myös joku Samsungin oma viiden vuoden takuu)

Uusi sieltä levy tuli kuitenkin mukisematta vaikka meni ihan viime hetkille ja vaikka olin käyttänyt levyä lisää ensimmäisen yhteydenottoni jälkeen. Laittoivat vielä oikeasti todella tuoreesta erästä sen korvaavan levyn kuten pyysin. Levyn alkuperäinen pakkaus missä lähetin sen Tanskaan oli myös päässyt litistymään jo ennen lähtöään ja oli sen näköinen. (sitä en muista enää kuinka priiman näköinen itse levy oli päällipuollisesti mutta tuskin mikään täydellinen, mainitsin heille että pakkaus on litistynyt tyhjänä ollessaan)

Kirjoittelin heille kattavat viestit ja vikakuvaukset sekä suomeksi että englanniksi (vai olikohan jopa pelkästään englanniksi... kuitenkin kun tanskalainen firma kyseessä ja hieman tönkköä suomea ja epäonistuneita konekäännöksiä välillä näkee sivustolla, varsinkin siihen aikaan näki, niin arvioin paremmaksi lähestyä englanniksi) mitkä vielä printtasin mukaan levyn pakettiin perus-RMA-lapun lisäksi. En tiedä oliko sillä mitään vaikutusta siihen kuinka sujuvasti homma kävi, tai sillä että linkkasin tuon TechPowerupin keskustelun niissä papereissa.

Vaihdossa tullut levy tosin jäi pitkäksi aikaa avaamattomaan pakettiin kun olin ehtinyt ostaa läppäriin tilalle eri kaupasta eri firman (Crucial) 1TB:n levyn varmuuden vuoksi, jos vaihdon kanssa tulee jotain ongelmia tai se viivästyy pitkään. Nyt se on ollut alkuvuodesta kiinni desktop-myllyssä kiinni yhtenä levynä, mutta vähän aikaista sanoa miten kestää.

Muutoin ei ole kyseisen liikkeen kanssa toistaiseksi tarvinut takuupalautella tuotteita. Tuotteet muistaakseni myöskin tulla aina ajallaan ja varastosaldot pitäneet paikkaansa toisin kuin eräässä suomalaisessa kaupassa...

(edit: lisäsin pari yksityiskohtaa vielä)
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti Proshop ei enää myy kyseistä laitetta, ei ainakaan osunut itselle silmään.
Olinkin näköjään aivan puusilmä.
Kyllähän he vielä tuota myyvät.
Elikkä meinasivat, että takuuvaihdon sijaan palauttavat sen 161,90 jonka alunperin siitä maksoin ja ostan heiltä uuden tilalle hintaan 214,90?
Justiinsa joo.
Eikä siis palautetussa summassa ole minulla mitään valittamista, vaan siinä, että ovat ominpäin päättäneet palauttaa rahat.
 
Tätäpä just mietinkin.
Samassa paketissa tuli myöskin 64Gb DDR5 kitti hintaan 180€, nykyään 800-900€.
Eikös nuo takuutkin ole kuitenkin ihan kuluttajansuojalain alaisia, ettei kukaan nyt voi alkaa arpomaan korvataanko tuote vaiko palautetaanko rahat jos nykyään uusi maksaa moninkertaisesti
Tuskin sinne Suomen kuluttajansuojaa sovelletaan. Sen takia kannattaa tilata ennemmin kotimaasta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 704
Viestejä
5 035 640
Jäsenet
80 750
Uusin jäsen
onlyantti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom