Tahkon suurmestarina ja rajiksen & hygen polkuja paljon erilaisilla täpäreillä ja rengastuksilla ajaneena voi helposti sanoa että.. molemmilla kyllä pärjää molemmissa. Erilaisten
foorumiasiantuntijoiden spekulointeja voi lukea sivukaupalla, mutta parhaimpaan tulokseen pääset kun testaat itse, niin paljon se on omasta ajotyylistä ja -fiiliksestä kiinni. Tahkon kärkikuskit ajelee ohkasilla kumeksella ja pienellä kuviolla että saavat siirtymillä maksimivauhdit, alamäet ja teknisemmät osuudet sitten vähän varovaisemmin.
Noiden linkattujen XC-kumesten nappulat näyttää kyllä niin pieniltä, että jo rajiksessa voi alkaa tulemaan vähän epäluotettava olo jos niiltä hiekkateiltä poikkeaa vähänkin vaativimmille pätkille joissa on sitä pienimuotoista juurakkoa / kivikkoa, erityisesti jos on vähänkään märkää.
Maxxikselta voisi tsekata
Ardentin tai
Rekonin, nappuloiden puolesta voisi olla testaamisen arvoinen noiden XR4:n jälkeen. Omakohtaista kokemusta on Assegaista, Forekasterista ja Minioneista joissa pito ollut omaan ajoon ihan riittävää. Tosin käytännössä kaikki Maxxiksen kumit kärsineet itsellä '
Maxxis wobblesta' jonka takia siirtynyt muihin merkkeihin. WTBn
Rangeria vois kurkkia myös.
Edit: jos Tahkolle menossa ihan ekaa kertaa eikä ajatellut palkintosijoista taistella, ottaisin kyllä rengastuksen ns varman päälle, eli vähintään joku "trail"-rengas jonkunlaisilla reunanappuloilla eikä niillä ohuimmilla kyljillä. Alkaa turhauttamaan jos pitää huolehtia liikaa renkaiden lipsumisesta teknisimmillä osuuksilla ja/tai pitää useampaan kertaan alkaa paikkailemaan puhjenneita kumeksia. Litkutetuilla renkailla pärjää hyvin, mutta itsellä ollut aina sisuri mukana jos olisi tullutkin isompi reikä kylkeen mitä ei litku pysty paikkaamaan. Sit seuraavaan Tahkoon voi pistää nopeemmat kumit jos eka kerta meni hyvin