Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Ei se aina kilometrejä katso. Voi olla vaikka joku vaijerin säie katkennut ja vaijeri sen seurauksena venynyt vähän. Yleensä riittää kyllä kun sen varttikierroksen säätöruuvia säätää.Tähän hetkeen asti vaihteet ovat pelittäneet täydellisesti, eikä pyörällä nyt ole ajettu kuin ehkä pari tuhatta kilometriä, joten vaikea uskoa että vaijerikaan olisi venynyt liikaa.
Millä vaihteella sun takapakka oli silloin?Ajoin työmatkaa kotiinpäin tänään. Alkumatkasta tuli isompiakin vaihteita käytettyä ja Helsingin keskuspuiston läpi kulkevalla osuudella vähän vähemmän. Jossakin kohtaa pysähdyin mäen laelle ja kun lähdin siitä laskemaan alas ja yritin vaihtaa ulommalle eturattaalle, niin vaihtaja ei totellutkaan, vaan ketju jäi puolittain hinkkaamaan rattaiden väliin. Useammalla yrityksellä se sitten nousi rattaalle, mutta ei ihan suosiolla. Tähän hetkeen asti vaihteet ovat pelittäneet täydellisesti, eikä pyörällä nyt ole ajettu kuin ehkä pari tuhatta kilometriä, joten vaikea uskoa että vaijerikaan olisi venynyt liikaa.
Mitään kolahduksia tai rasahduksia en ajossa huomannut ja muutenkin ajelin ihan tasaisella alustalla. Mietin että onko tuo kuitenkin vääntynyt jostakin, vai mistähän tuo ongelma voisi johtua? Aivan kuin vaihtaja ei liikkuisi riittävän ulos. Shimanon GRX kyseessä.
![]()
![]()
Alkuvaiheessa vaijeri venyy enemmän ennenkuin asettuu.eikä pyörällä nyt ole ajettu kuin ehkä pari tuhatta kilometriä, joten vaikea uskoa että vaijerikaan olisi venynyt liikaa.
Jopa ketjun öljy (tai sen puute) vaikuttaa vaihteen vaihtoon. Ite kylläkin epäilen että vikana on cross chainingAlkuvaiheessa vaijeri venyy enemmän ennenkuin asettuu.
Nuo annetut kiristysohjeet varmaan oikean suuntaisia, stoppari ruuvia ehkä hieman löysemmälle.
Ehkä myös ketju on tullut elastisemmaksi.
Jopa ketjun öljy (tai sen puute) vaikuttaa vaihteen vaihtoon. Ite kylläkin epäilen että vikana on cross chaining
Alkuvaiheessa vaijeri venyy enemmän ennenkuin asettuu.
Nuo annetut kiristysohjeet varmaan oikean suuntaisia, stoppari ruuvia ehkä hieman löysemmälle.
Ehkä myös ketju on tullut elastisemmaksi.
Tähän näin jälkikäteen vastaten: Jos yhtään riittää harrastusintoa niin kannattaa vielä kokeilla Panaracerin Seal Smart-litkua, Fillalle jäi vielä yksi pullo. Vaikuttaa olevan parasta tavaraa huokoisten kylkien kanssa.Ei prkl, taas oli viime lenkin jäljiltä toinen rengas flätti. Mulla olis entiset Challenge Strada Bianca Pro HTLR 40mm leveenpä vielä tallella jos laittais ne ellei ala litkuilla nuo Snoqualmie Pass pitää. Sitä Pirellin litkua vois vielä koittaa.
Todella hienosti Snoqualmiet rullaa ja kevyetkin on. Mutta vaatinee ilmeisesti tietynlaisen litkun.
Tähän näin jälkikäteen vastaten: Jos yhtään riittää harrastusintoa niin kannattaa vielä kokeilla Panaracerin Seal Smart-litkua, Fillalle jäi vielä yksi pullo. Vaikuttaa olevan parasta tavaraa huokoisten kylkien kanssa.
Itse sain RH:n Oracle Ridge standardit pitämään ilmat heti ensimmäisellä asennuksella Schwalben Doc Blue-litkulla (ilmeisesti stan's), mutta kuukauden päästä alkoi olla kyljet täynnä millin litkutippaa ja ilmat ei pysyneet työpäivää. Kävin hakemassa tuota valmistajan suosittelemaa litkua ja oli heti pullosta kaataessa niin vaahtoavaa että luottamus heräsi heti. Jostain kuulin kommenttia että tämä ei pysyisi renkaassa montaa kuukautta käyttökelpoisena, mutta voiskohan täydentää helpommalla ja halvemmalla Stansilla myöhemmin, kun molemmat ovat lateksipohjaista tavaraa?
Otin toisen reunan renkaasta vanteelta, imaisin ruiskulla vanhat litkut takaisin pulloonsa, pyyhkäisin pikaisesti talouspaperilla, kaadoin 80ml Seal Smartia ja napsauttimella takaisin hyllylle. Tubeless-tanssin ja vaakatasossa yön yli säilytyksen jälkeen ei tarvinnut pumpata toista kertaa ennen aamun työmatkaa.
| Measured Total Thickness Sidewall | 0.40 mm |
Miten tämmösen narinan saa korjattua?
Kuuluu ainoastaan kun polkee mutta ei kuitenkaan ihan joka pyöräreissulla, aina kun se narisee niin jos on tasanen asfaltti niin sen tuntee vähän myös polkimissa, kun kokeilee kuunnella ni se tulee jostain tuosta alueelta mitä videolla näkyy.
Ei narise jos polkee tyhjää tai pysähtyneenä, ainoastaan kun itse pyörän päällä antaa voimaa polkimiin.
skiout.fi
Skioutbikellä orbea laufeyt alessa, tilasin itselle ton H30 kun just sopivasti alta tonnilla sai.
![]()
You searched for Laufey - Ski Out Bike
skiout.fi

Tänne vaan meidän muitten sekaan.XXL pääsi yllättämään ja sain GT:n kotiutettua myymälästä tänään. Eilen illalla oli lähtenyt Ruotsista ja tänään n. 15:30 tuli viesti että voi tulla hakemaan, ei paha.
Fillari tuli valmiiksi kasattuna ja ajovalmiina mutta ilman polkimia kuten kalliimmat pyörät yleensäkin. Sattui näköjään esiasetukset yllättävän hyvin kohdalleen ainakin satulan kanssa, haarukan ja iskarin säädöt varmaan katsottava vielä tarkemmin kuntoon mutta ei nekään ihan hakoteillä tuntuneet olevan. Vaihteissa pientä heittoa mutta niitä saanee alkuun muutenkin säätää aika herkästi.
Etuhaarukassa on sitten työkaluilla avattavat akselit, onneks oli pyöräteline katolla kun ei mene konttiin millään ilveellä ottamatta eturengasta irti. Ja onneks sai motonetistä matkalla hiilariadapterin telineeseen…
Ihan pikaisella testauksella asfaltilla/hiekkatiellä/nurmikolla todella muikean tuntuinen pyörä kyllä. Geometria osuu omaan makuun aivan nappiin, tuntuu alla paremmalta kuin viime kesänä hankittu cannondale.
Sitten kun vaan pääsis tuon viemään metsään testiin mutta saas nähdä milloin on aikaa ja keliä![]()
Ootko kerros vai okt? Paras olis motonetistä hakee kompura, koska se on voittamaton verrattuna noihin muihin. Jos pitää olla jalkapumppu, niin itellä on tää ja oon ollu ihan tyytyväinen Pressure Over Drive, lattiapumppu - Pyöräpumput - Pressure Over Drive, lattiapumppu | XXLBilteman vanhan minipumpun tilalle suunnitteilla astetta parempaa pumppusettiä talouden pyöriä varten.
Kysymys kuuluukin, ostaakko määrällisesti vähemmän monipuolisempia vermeitä vai useamman yksinkertaisemman?
Vaihtoehdot ovat keskenään hyvin saman hintaisia. Rikkoontuessa/vikaantuessa "All-in-one" ja digi laitteet ovat luonnollisesti kalliimpia uusia, kuin yksinkertaisemmat versiot.
Tubeless on vielä suunnitteluasteella, mutta valinnassa on tämä optio otettava huomioon.
Myönnettäköön, että olen välineharrastaja vaikkakin on kyse pyörän huoltotarvikkeista.
Olen katsellut topeakin vermeitä.
1.
- Lattiapumppu digi näytöllä
- Iskaripumppu digi näytöllä
- Booster säiliö, jolla nostaa helpommin tubeless kumin vanteelle
2.
- Lattiapumppu mekaanisella näytöllä sis. booster säiliön
- Iskaripumppu mekaanisella näytöllä
- Digitaalinen painemittari (jolla tarkistaa myös auton yms. rengaspaineet)
3.
- Lattiapumppu mekaanisella näytöllä
- Iskaripumppu mekaanisella näytöllä
- Booster säiliö, jolla nostaa helpommin tubeless kumin vanteelle
- Digitaalinen painemittari (jolla tarkistaa myös auton yms. rengaspaineet)
Mielipiteitä?
Bilteman vanhan minipumpun tilalle suunnitteilla astetta parempaa pumppusettiä talouden pyöriä varten.
Kysymys kuuluukin, ostaakko määrällisesti vähemmän monipuolisempia vermeitä vai useamman yksinkertaisemman?
Vaihtoehdot ovat keskenään hyvin saman hintaisia. Rikkoontuessa/vikaantuessa "All-in-one" ja digi laitteet ovat luonnollisesti kalliimpia uusia, kuin yksinkertaisemmat versiot.
Tubeless on vielä suunnitteluasteella, mutta valinnassa on tämä optio otettava huomioon.
Myönnettäköön, että olen välineharrastaja vaikkakin on kyse pyörän huoltotarvikkeista.
Olen katsellut topeakin vermeitä.
1.
- Lattiapumppu digi näytöllä
- Iskaripumppu digi näytöllä
- Booster säiliö, jolla nostaa helpommin tubeless kumin vanteelle
2.
- Lattiapumppu mekaanisella näytöllä sis. booster säiliön
- Iskaripumppu mekaanisella näytöllä
- Digitaalinen painemittari (jolla tarkistaa myös auton yms. rengaspaineet)
3.
- Lattiapumppu mekaanisella näytöllä
- Iskaripumppu mekaanisella näytöllä
- Booster säiliö, jolla nostaa helpommin tubeless kumin vanteelle
- Digitaalinen painemittari (jolla tarkistaa myös auton yms. rengaspaineet)
Mielipiteitä?
Ei sun tarvii painaa sitä yhtään. Jos 0.5 menee pudottamalla sisään, niin ketju vaihtoonKuinka kovasti Park Toolin CC 3.2 -ketjumittaa pitäisi painaa? 2 kuukautta vasta ajettu uudella maastopyörällä ja nyt jo painamalla 0.5% puoli menee ketjun väliin. Mietin, voiko odottaa siihen asti, että mitta menee ihan keveysti väliin. 12-vaihteiset ketjuja ei ilmeisesti saa päästää 0.75% asti. Vähän outoa, jos tässä vaiheessa on jo venynyt, kun voimansiirtoa on pesty ja ketjua voideltu säännöllisesti
Melkein voisi tilata Bike-Componentsilta kasan ketjuja ja uudet renkaat syksyksi. Sen verran säästää Suomeen verrattuna. Ketjut on 50% halvempia ja lisäksi houkuttelisi Maxxis Ardentit 2.4" leveänä ja ruskeakylkisinä 30€ kpl hintaan. Näyttäisivät pirun nätiltä ja pyörän mukana tulleet Maxxis Forekasterit ovat varmaan kesän jälkeen suht loppu. Nyt jo lipsuu märällä joka suuntaan.
Paskat ketjut venyy nopeest. Siks itekkin siirryin xx1 ketjuihin.Kuinka kovasti Park Toolin CC 3.2 -ketjumittaa pitäisi painaa? 2 kuukautta vasta ajettu uudella maastopyörällä ja nyt jo painamalla 0.5% puoli menee ketjun väliin. Mietin, voiko odottaa siihen asti, että mitta menee ihan keveysti väliin. 12-vaihteiset ketjuja ei ilmeisesti saa päästää 0.75% asti. Vähän outoa, jos tässä vaiheessa on jo venynyt, kun voimansiirtoa on pesty ja ketjua voideltu säännöllisesti
Melkein voisi tilata Bike-Componentsilta kasan ketjuja ja uudet renkaat syksyksi. Sen verran säästää Suomeen verrattuna. Ketjut on 50% halvempia ja lisäksi houkuttelisi Maxxis Ardentit 2.4" leveänä ja ruskeakylkisinä 30€ kpl hintaan. Näyttäisivät pirun nätiltä ja pyörän mukana tulleet Maxxis Forekasterit ovat varmaan kesän jälkeen suht loppu. Nyt jo lipsuu märällä joka suuntaan.
"Nyt jo lipsuu märällä joka suuntaan." Jos uuden fillarin rengas on 2 kuukaudessa menettänyt märkäpitonsa, sitä ei ole alunperin ollutkaan.Kuinka kovasti Park Toolin CC 3.2 -ketjumittaa pitäisi painaa? 2 kuukautta vasta ajettu uudella maastopyörällä ja nyt jo painamalla 0.5% puoli menee ketjun väliin. Mietin, voiko odottaa siihen asti, että mitta menee ihan keveysti väliin. 12-vaihteiset ketjuja ei ilmeisesti saa päästää 0.75% asti. Vähän outoa, jos tässä vaiheessa on jo venynyt, kun voimansiirtoa on pesty ja ketjua voideltu säännöllisesti
Melkein voisi tilata Bike-Componentsilta kasan ketjuja ja uudet renkaat syksyksi. Sen verran säästää Suomeen verrattuna. Ketjut on 50% halvempia ja lisäksi houkuttelisi Maxxis Ardentit 2.4" leveänä ja ruskeakylkisinä 30€ kpl hintaan. Näyttäisivät pirun nätiltä ja pyörän mukana tulleet Maxxis Forekasterit ovat varmaan kesän jälkeen suht loppu. Nyt jo lipsuu märällä joka suuntaan.
Jep. Todella monipuolinen kuivan kelin rengas, mutta märällä pitää heikosti. Vielä viime syksynä oli Ardentit alla ja ne kyllä tuntuivat selvästi turvallisemmalta märillä kivillä ja juurilla. Lisäksi Tanwall näyttäisi törkeän nätiltä. Kesärenkaat eivät kyllä kestä itsellä muutenkaan yhtä kautta pidempään."Nyt jo lipsuu märällä joka suuntaan." Jos rengas on 2 kuukaudessa menettänyt märkäpitonsa, sitä ei ole alunperin ollutkaan.
Maxxis Forkasterin tavallinen Dual Compound on parhaimmillaan kuivalla. Suunnittelemasi Maxxis Ardent on puhtaasti kuivalle suunniteltu, joten siltä nyt ainakaan ei voi odottaa märkäpitoa. Valitse mieluummin jokin yleiskäyttöinen rengas.
Voisit harkita Schwalbelta Super Trail/DD Raceguard -versioita Nobby Nic tai Smart Sam. Jälkimmäinen ainakin naapurilla puhkesi jatkuvasti, kun ei ollut Raceguardia (pistosuojaustaso 2/7 vs. 6/7).Jep. Todella monipuolinen kuivan kelin rengas, mutta märällä pitää heikosti. Vielä viime syksynä oli Ardentit alla ja ne kyllä tuntuivat selvästi turvallisemmalta märillä kivillä ja juurilla. Lisäksi Tanwall näyttäisi törkeän nätiltä. Kesärenkaat eivät kyllä kestä itsellä muutenkaan yhtä kautta pidempään.
Pitää vielä tutkia Schwalben valikoimaa. Siellä on ilmeisesti ollut paljon kehitystä. Hankalaa vain, kun on paljon kumiseoksia ja samalla mallinimellä on myyty useita erilaisia renkaita.
Paskat ketjut venyy nopeest. Siks itekkin siirryin xx1 ketjuihin.
Mistä kannattaa alkaa katella jos haluaa hyvän hinta-laatusuhteen ketjut?
Pyörä on on alle tonnin XXL White pyörä ja perus ajeluun tarkotettu, pitäis alkaa katella uusia ketjuja kun nykyisillä pyörän mukana tulleilla ajettu melkein 3k km (en tiedä onko tämä miten lähellä et pitäis vaihtaa ketjut) ja olisi kiva ostaa kakkos ketjut ni voi pistää puhdistumaan aina toiset ku toiset on käytössä jne.
Tämäkin ratkesi eli sain saksanpojilta takuuhommina uuden Sun Ringlen vapaarattaan. Vanhassa oli ulompi laakeri konelaakeri ja sisempi jonkun sortin irtokuulamalli. Ja tuo sisempi laakeri oli kulunut ihan väljäksi. Uudessa vaparissa on molemmat konelaakereita. Vanhaa vaparia pyöritellessä ei tuntunut mitään välystä, mutta ilmeisesti koko vapari oli liikkunut millin tai kaksi ulospäin laakerivian takia ja aiheutti ongelmat.Mistähän voi johtua, että maastopyörän takapakan lukitusrengas ottaa kiinni runkoon ja on syönyt alumiiniin uran? Kyseessä postimyyntimaasturi Radon Render. Deore 12 rattainen takapakka ja läpipulttiakseli. Myöskin ketju osuu haarukkaan pikkurattaalla. Kaikissa muissa pyörissä on pikalinkut niin ei pääse vertailemaan, että puuttuuko akselilta joku aluslevy tms.
Kaksipiikkiset ketjumitat on siitä huonoja, että mittaustuloksessa on mukana myös rullien kuluma, jolla ei ketjuvenymään ole oikeasti vaikutusta. Käytännössä siis näyttävät todellisuutta suurempaa kulumaa. Esim. Park Toolin CC-4 on hyvä.Kuinka kovasti Park Toolin CC 3.2 -ketjumittaa pitäisi painaa? 2 kuukautta vasta ajettu uudella maastopyörällä ja nyt jo painamalla 0.5% puoli menee ketjun väliin. Mietin, voiko odottaa siihen asti, että mitta menee ihan keveysti väliin. 12-vaihteiset ketjuja ei ilmeisesti saa päästää 0.75% asti. Vähän outoa, jos tässä vaiheessa on jo venynyt, kun voimansiirtoa on pesty ja ketjua voideltu säännöllisesti
Melkein voisi tilata Bike-Componentsilta kasan ketjuja ja uudet renkaat syksyksi. Sen verran säästää Suomeen verrattuna. Ketjut on 50% halvempia ja lisäksi houkuttelisi Maxxis Ardentit 2.4" leveänä ja ruskeakylkisinä 30€ kpl hintaan. Näyttäisivät pirun nätiltä ja pyörän mukana tulleet Maxxis Forekasterit ovat varmaan kesän jälkeen suht loppu. Nyt jo lipsuu märällä joka suuntaan.
Onko tuo adapteri tarkoitettu qr-akselille? Jos pyörissä on nyt läpiakselit, niin noihin kuuluisi hankkia oikean kokoiset uudet koko läpiakselit. Tuo nykyinen akseli jäänee lyhyeksi jos tuon kärryn kiinnitysosan laittaa vaan väliin.Sain nyt hankittua käytettynä Thulen pyöräkärryn ja sitä pitäisi nyt sovittaa fillariin. Molemmissa maastopyörissä on vaan akseli paksumpi kuin tämän adapterin reikä on, kuten odotettavissa oli. Olisi mukavaa kun saisi molempiin pyöriin helposti ja tietysti edullisesti liitettyä. Onkohan mahdollista vain porata tämän adapterin keskireikää isommaksi niin akselit mahtuisivat läpi. Ainakin helpoin tapa se olisi, mutta tuleeko tästä jotain ongelmia jota en nyt käsitä?
Arvelinkin että jotain jäi itseltäni käsittämättä. Toisessa pyörässä näkyy akselissa notuulit ja toisessa valitettavasti ei. Täytyy toivoa että onnistuu esim kierrenousun mittaus sitten oikeaan, ettei tilaa mitä sattuu. Netistä koitin kaivaa tietoa, mutten löytänyt. Pyörä on Ktm Macina Freeze eli sähköläski.Onko tuo adapteri tarkoitettu qr-akselille? Jos pyörissä on nyt läpiakselit, niin noihin kuuluisi hankkia oikean kokoiset uudet koko läpiakselit. Tuo nykyinen akseli jäänee lyhyeksi jos tuon kärryn kiinnitysosan laittaa vaan väliin.
Esim. Tällainen: Thule Thru Axle Shimano (M12 x 1.5) | Thule kuljetuskärryt adapterit ja navat | Varuste.net ja kaikkiin eri akseleihin tuollainen siis omansa riippuen nykyisen spekseistä.

Kiitoksia. Pitää maahantuojaa vaivata josko sieltä saisi helpommin varman tiedon.Tsemppiä oikean akselin metsästykseen. Muistan kun samaa asiaa itsekin tutkiskelin ja etsin oikeaa akselia kahteen eri pyörään useampi vuosi sitten.
Reilu parikymmentä kilsaa taitaa olla lähimpään. Pitää pyhien jälkeen lähteä akseli kädessä sinne kyläilemään, kiitos vinkistä.Fatteihin tais olla vielä omat akselit, muistaakseni XXL oli ihan hyvät valikoimat Thulen akselistoa. Jos sattuu sellainen putiikki olla lähellä niin käy kysymässä fillaripuolelta. Ei ole edes mitään halpoja nuo.
Jos samalla fillarilla pitää polkee metsässä ja parkissa niin mielummin spectral tai strive. Neuron on enemmä xc/trail, mutta jos puhtaasti maastosa ajelua, niin neuron on ihan hyvä fillari.Onko tollanen Canyon Neuron 5 hyvä fillari, jos kiinnostaa aloitella maastossa fillariointi? Oikeastaan myös bikeparkit houkuttaa, mutta muita harrastuksia sen verran, ettei aikaa säännölliselle harrastamiselle oikein ole. Ei tunnu oikein järkevältä siis satsata enempää kuin tuo n. 1500 eur. Olisiko tohon hintaluokkaan jotain muita vaihtoehtoja suositella? Ei varmaan pakko olla edes täysjousitettu, mutta kyllä kai se mukavuutta toisi maastossa ajeluun.
Vaijerin kireys nyt tulisi ekana mieleen, ei niinkään h-ruuvi. Kiristä vaijeria säätöruuvista vaikka puoli kierrosta ja katso auttaako.Auttakaas miestä mäessä. Mikä voi olla juurisyy, että 7-vaihteisessa sähköpyörässä isoin vaihe loksauttaa koko takavaihtajaa.
Vaihde ei siis vaihdu pienemmälle. Koko vaihtaja vaan tärähtää ja loksahtaa mikä ajossa tuntuu pahalta. Muilla vaihteilla ei ole ongelmia. Olen nyt h ruuvia säätänyt auki eli siirtänyt vaihtajan rattaan positiota enemmän ulos, ja ongelma pieneni mutta ei poistunut. Olen nyt säätänyt ruuvia jo 1,5 kierrosta auki joka on omalla mittapuulla melko paljon varsinkin kun vertaa tilanteeseen ennen kuin ongelma yhtäkkiä alkoi. Mitään hittiä pyörä ei ole ottanut. Ketju on öljytty ja kaikki on puhdasta. Onko jotain mitä voisin lähteä miettimään?
Vaijerin kireys nyt tulisi ekana mieleen, ei niinkään h-ruuvi. Kiristä vaijeria säätöruuvista vaikka puoli kierrosta ja katso auttaako.
Ei välttämättä vaikuta kaikkiin vaihteisiin. Jos ongelma alkoi yhtäkkiä, niin luultavasti vaijerista on säije/säikeitä mennyt poikki ja vaijeri on tämän takia venynyt.Mut eiks sen pitäis vaikuttaa silloin kaikkien vaihteiden osalta..tai siis jos vaijeri olisi löysällä niin ongelma näkyisi joka vaihteella? Tai sit mä en vaan osaa ymmärtää..![]()
Olitko ennen ongelman alkua ottanu taka rengasta irti, vai alkoko ongelma yhtäkkiä vaan.Auttakaas miestä mäessä. Mikä voi olla juurisyy, että 7-vaihteisessa sähköpyörässä isoin vaihe loksauttaa koko takavaihtajaa.
Vaihde ei siis vaihdu pienemmälle. Koko vaihtaja vaan tärähtää ja loksahtaa mikä ajossa tuntuu pahalta. Muilla vaihteilla ei ole ongelmia. Olen nyt h ruuvia säätänyt auki eli siirtänyt vaihtajan rattaan positiota enemmän ulos, ja ongelma pieneni mutta ei poistunut. Olen nyt säätänyt ruuvia jo 1,5 kierrosta auki joka on omalla mittapuulla melko paljon varsinkin kun vertaa tilanteeseen ennen kuin ongelma yhtäkkiä alkoi. Mitään hittiä pyörä ei ole ottanut. Ketju on öljytty ja kaikki on puhdasta. Onko jotain mitä voisin lähteä miettimään?
Olitko ennen ongelman alkua ottanu taka rengasta irti, vai alkoko ongelma yhtäkkiä vaan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.