Pyöräily

Niin joo. No saa senkin auki kyllä ja kynnet esille. Vaatii vähän enemmän purkamista.

Mä muistelen, että ton vapaarattaan irrotus on se vaikein osa.
Jossain ihan hullussa momentissa ja hullun kokoinen kuusiokolo.
En ole koskaan simppaa edes yrittänyt avata.
 
Ostin tommosen maastopyörän taas noin 15v jälkeen jos jaksas kokeilla pitkän tauon jälkeen pyöräilyä....Torista bongasin 80 eurolla saman merkkisen joka mulla oli joskus vuostuhannen vaihteessa ja muuten tuntus pelittävän kun unelma mutta etujarrukahva on veltto niin irroitin siitä levynkin toistaseksi pois kun se vähän hankas tohon jarrusatulaan. Tossa vissiin jotkut hydrauliset jarrut niin en tiedä mistä tota vikaa lähtis ettimään.
Jarrukahvassa lukee Stroker Ryde en tiedä onko ton pyörän orkkisjarrut....


WhatsApp Image 2025-06-03 at 22.29.12.jpeg
Jarrut pitää ilmata ja jarrusatula keskittää. Jarrulevy saattaa olla vino, joten se pitää suoristaa tai ostaa uusi. Siinäpä se operaatio jarrujen elävöittämiseksi.
 
Ostin tommosen maastopyörän taas noin 15v jälkeen jos jaksas kokeilla pitkän tauon jälkeen pyöräilyä....Torista bongasin 80 eurolla saman merkkisen joka mulla oli joskus vuostuhannen vaihteessa ja muuten tuntus pelittävän kun unelma mutta etujarrukahva on veltto niin irroitin siitä levynkin toistaseksi pois kun se vähän hankas tohon jarrusatulaan. Tossa vissiin jotkut hydrauliset jarrut niin en tiedä mistä tota vikaa lähtis ettimään.
Jarrukahvassa lukee Stroker Ryde en tiedä onko ton pyörän orkkisjarrut....


WhatsApp Image 2025-06-03 at 22.29.12.jpeg
No siellä on ilmaa piirissä. Eli tarttis ilmata. Vaatii dot jarrunestettä ja jonkinlaiset ilmausvehkeet.
Ghettomeiningillä ilmausvehkeet kiinasta ja dottia motonetistä.
Tai sitten vie pajalle.
Puoli ilman saanee tosin uuden simpan tilalle.
 
Viimeksi muokattu:
Shimanon vapaarattaasta vielä. Menisi kuulemma vielä takuuseen, mutta vähän mietityttää, monta viikkoa pyörä on sen jälkeen pajalla. Lomakin alkamassa kohta. Vapaaratas ei tullut takapakan mukana vetämällä, takapakka on ihan pirun tiukassa ja niin ovat myös päätytulpat. Nopealla yrityksellä mikään ei hievahtanutkaan.

Pelkkä napa on hämmentävän halpa (14€). Jostain syystä vapaarattaan runko erikseen on 60€ ja semmoinen tulee ilmeisesti myös tuon 14€ navan mukana. Mikä logiikka? Arvon tässä, tilaanko kokonaan uuden navan ja otan siitä vapaarattaan, vai vienkö pyörän takuukorjaukseen.



Onneksi on Radonin jäykkäperä varapyöränä. Pitää tuoda mökiltä takaisin kotiin, jos Orbean täpäri istuu huollossa viikkoja. Viime kesänä hajosi Orbeasta linkuston laakeri, johon ei meinannut löytää mistään sopivaa uutta laakeria. Tuli parin viikon tauko ajoihin, kun Radonia ei ollut vielä silloin olemassa. Pakko olla ainakin kaksi pyörää, jos meinaa harrastaa aktiivisesti ja tavoitteellisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, purin vapaarattaan. Toinen laakereista oli aivan mäsänä ja kuulat levisivät kaikkialle. Myös toisessa laakerissa oli pieni välys. Kynnet ja kehät olivat ok. Täytyy hakea huomenna uudet laakerit ja kovaa ajoa taas.
 
Noniin pari 50km lenkkiä tuli peräpäivinä tehtyä, muna ei puudu enään. Uusi satulakulma + yritin katsoa etten vahingossakaan liu'u satulassa eteenpäin toimi. Yritin välillä myös nousta satulasta ja polkea seisten, sekin varmaan auttoi. Eilen otin vähän varovaisemmin ja pidin muutaman pienen jaloittelutauon lenkin aikana, tänään meni koko lenkki pyörän selässä ilman taukoja.

Iso kivi.

11.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Noniin pari 50km lenkkiä tuli peräpäivinä tehtyä, muna ei puudu enään. Uusi satulakulma + yritin katsoa etten vahingossakaan liu'u satulassa eteenpäin toimi. Yritin välillä myös nousta satulasta ja polkea seisten, sekin varmaan auttoi. Eilen otin vähän varovaisemmin ja pidin muutaman pienen jaloittelutauon lenkin aikana, tänään meni koko lenkki pyörän selässä ilman taukoja.
Heti kun mahdollista, niin kannattaa testata muita satuloita. Itsellä vaihtunut kaikki satulat hiljalleen Specializedin malleihin, istuu hyvin omille istuinluille ja anatomiaan. Käytettynä ostellut, niin ei ole iso sijoitus useampaan fillariin. Satulalla, jolla pyöräillyt 20v sitten ei pystyisi enää ajamaan. Myös hyvät ajohousut auttaa. Myös hyvät ajohousut auttaa. Liian pehmeä satula voi myös aiheuttaa puutumista, harvoin liian kova.
 
Kiinalaiset ovat sitten menneet kopioimaan Parktoolin parhaan CC-2 ketjumitan käytännössä 1:1 väriä myöden. Parktool maksaa Saksankaupassa 35 euroa vertailun vuoksi. Ehkä tuollainen menisi jos kalibroisi sen uuden ja mitatun käytetyn kanssa. Tosin itselläni on tuo Parktool jo, joten en lähde tähän.

1749133760635.png
 
Joko on black magikia testailtu? Hetken mietin jo, että luovunko omasta vahausvastaisuus änkyröinnistä, mutta 40€ hintalappu pisti vielä harkitsemaan.

rexblackmagik180mltippapullo_zzz0012385_8699c30c60b2_1.webp
 
Joko on black magikia testailtu? Hetken mietin jo, että luovunko omasta vahausvastaisuus änkyröinnistä, mutta 40€ hintalappu pisti vielä harkitsemaan.

rexblackmagik180mltippapullo_zzz0012385_8699c30c60b2_1.webp
Näin mainoksen ja tilasin oitis :D Jos kerran kuivaa suttaamatonta ja kestävää voitelua saa samalla vaivalla kuin normi ketjuöljyn kanssa plöträtessä niin eihän tuossa ole kuin hyviä juttuja.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
279 134
Viestejä
4 801 857
Jäsenet
77 886
Uusin jäsen
MeVa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom