Rallin MM-sarja Kausi 2025

Kalle on ollut oikeastaan koko tauvon jälkeen ihan paska ja jos kattoo nyt että oliver vetää kylmiltään pohjia, aika saatanan heikkoa tekemistä ja sen takia Eläkeläinen on vetänyt poikia pataan. Nyt tuli pienempi solberg näyttämään pojille että missä se taso on!
 
Iskä solbergin ei tarvi heilutella yhtään mitään jos oliver poika tepasee tästä ylivoimaisen voiton. Porukka on jonossa sen jälkeen
 
Jos mennään jokseenkin näillä tuloksilla maaliin (toivottavasti näin) niin Solberg on MM-sarjassa selvästi Pajarin edellä :smoke:

Mestaruus näyttäisi menevän Tänakille ellei Ogier vedä täyttä kautta Suomesta eteenpäin (voi toki silloinkin mennä). Siinä mielessä ihan mielenkiintoinen tilanne Toyotan kannalta että kuinka paljon kiinnostaa voittaa mestaruus.
 
Taas Pajari sanoi että voisi tulla kovempaa. No aja kovempaa, mitä sä himmailet?

Pajari on ajanut terveisiä koko kauden ja nyt kun pitäisi ajaa kovempaa niin tuhnuksi jää.
 
Kalle on ollut oikeastaan koko tauvon jälkeen ihan paska ja jos kattoo nyt että oliver vetää kylmiltään pohjia, aika saatanan heikkoa tekemistä ja sen takia Eläkeläinen on vetänyt poikia pataan. Nyt tuli pienempi solberg näyttämään pojille että missä se taso on!
Hankook tuli ja teki renkaat betonista niin Pirelli miehet vähän sekasin ajotyylinsä kanssa.
 
Hankook tuli ja teki renkaat betonista niin Pirelli miehet vähän sekasin ajotyylinsä kanssa.
Meni ihan vituilleen Kallen sapattivuosi. Taitaa liika rata-ajo hävittää tatsin soralla ajamisesta. Tuntuu että luottamus täysin kateissa kun mennään liittämällä soran päällä. Jostain syystä ei saa käännettyä mutkiin,joutuu usein käyttämään kässäriä. Varmasti vaikutusta kun auto tehty Evanssin tyylille sopivaksi. Mutta kyllä sillä pystyy koviin suorituksiin myös Ogier ja Solberg. Kyllä ammattimiehen pitäisi puolessa vuodessa sopeutua renkaisiin.
 
Pahoittelut jos osittain väärä ketju, mutta toisaalta ajankohtainen ja liittyy vahvasti teemaan. Olen ensimmäistä kertaa menossa katsomaan livenä rallia ja muutama kyssäri, joihin yritin googlettaa vastauksia, mutta about parhaat vastaukset tulivat chatgpt:n avulla, joka taas ei suoraan vastannut kysymyksiin.

Millainen työmaa on, mikäli haluaa suurimman osan (realistisesti 3-4 ek:ta päivässä?) kokeista käydä ihmettelemässä, joutuuko omalla autolla kaahaamaan tuhatta ja sataa eri parkkipaikoille, jotta kerkiää mikäli pääluokan haluaa nähdä? Ovatko parkkialueet täysiä jo hyvissä ajoin, joten täytyykö niihin tulla tunteja aikaisemmin paikalle vai miten pysäköinti yleisesti sitten toimii? Sunnuntain Ouninpohjan voi viettää about samassa paikassa. Katsojan oppaasta toki tuli hyvin selväksi se, että sunnuntaina poistuessa voi olla aika infernaalinen ruuhka kyseessä, mutta tuolla ei ole väliä, lähinnä saapuminen ja etappien välillä liikkuminen ihmetyttää.

Saako reitin varrella sinänsä olla vapaasti lippusiiman takana, mikäli metsän läpi haluaa rymytä yms. Ymmärrän, ettei ulkokaarteessa kannata jokaisessa paikassa olla ja järki päässä.

Pahoittelut mikäli itsestäänselvyyksiä, mutta en vain saanut hirveän selkeitä vastauksia juurikin etappien väliseen liikkumiseen ja parkkipaikkojen tilanteisiin yleisesti.
 
Moottoripyörällä jos meinaat lähes kaikki käydä katsomassa,autolla jumiit ruuhkiin.
 
Pahoittelut jos osittain väärä ketju, mutta toisaalta ajankohtainen ja liittyy vahvasti teemaan. Olen ensimmäistä kertaa menossa katsomaan livenä rallia ja muutama kyssäri, joihin yritin googlettaa vastauksia, mutta about parhaat vastaukset tulivat chatgpt:n avulla, joka taas ei suoraan vastannut kysymyksiin.

Millainen työmaa on, mikäli haluaa suurimman osan (realistisesti 3-4 ek:ta päivässä?) kokeista käydä ihmettelemässä, joutuuko omalla autolla kaahaamaan tuhatta ja sataa eri parkkipaikoille, jotta kerkiää mikäli pääluokan haluaa nähdä? Ovatko parkkialueet täysiä jo hyvissä ajoin, joten täytyykö niihin tulla tunteja aikaisemmin paikalle vai miten pysäköinti yleisesti sitten toimii? Sunnuntain Ouninpohjan voi viettää about samassa paikassa. Katsojan oppaasta toki tuli hyvin selväksi se, että sunnuntaina poistuessa voi olla aika infernaalinen ruuhka kyseessä, mutta tuolla ei ole väliä, lähinnä saapuminen ja etappien välillä liikkuminen ihmetyttää.

Saako reitin varrella sinänsä olla vapaasti lippusiiman takana, mikäli metsän läpi haluaa rymytä yms. Ymmärrän, ettei ulkokaarteessa kannata jokaisessa paikassa olla ja järki päässä.

Pahoittelut mikäli itsestäänselvyyksiä, mutta en vain saanut hirveän selkeitä vastauksia juurikin etappien väliseen liikkumiseen ja parkkipaikkojen tilanteisiin yleisesti.
Ei kannata varsinkaan autolla yrittää useampaa ek:ta päivällä käydä katsomassa ruuhkat on kovat parkkipaikoilta saattaa olla useampi kilometri katsomopaikalle mistä näkee jotain.

Melkein missä tahansa voit olla katsomassa mutta kyllä ralliihmiset ne hyvät paikat on usein täyttänyt.

Ouninpohjaan kannattaa todennäköisesti lähteä jo ennen kukonlaulua jos haluaa paikan valita. Itsekkin varmaan ouninpohjan menen katsomaan ja mikäli menen niin edellisenä iltana jo retkiksellä paikoille ja aamulla aikaisin ek:n varteen.
 
Eikös tuo Solbergin auto ole se millä Ogier yleensä ajaa? Oisko nyt kuitenkin niin että yksi auto on muita parempi syystä tai toisesta, muuten kyllä hämää tämä meno todella paljon, että yksi tulee suoraan ulkopuolelta ja ajelee heti paljon kovempaa ku kukaan kokeneempi toyotakuski…
 
Eikös tuo Solbergin auto ole se millä Ogier yleensä ajaa? Oisko nyt kuitenkin niin että yksi auto on muita parempi syystä tai toisesta, muuten kyllä hämää tämä meno todella paljon, että yksi tulee suoraan ulkopuolelta ja ajelee heti paljon kovempaa ku kukaan kokeneempi toyotakuski…
No eihän se kovin ulkopuolelta ole vaan tehnyt sillä mopoautolla kovaa duunia monta vuotta ja nyt sitten pääsee kerrankin ajamaan kovaa. Hehkutus on Solbergillä ollut melkoista siitä että miten loistava auto on. Eiköhän se saman tasoinen ole kuin Kallellakin.
 
Toyotalla on jo olettu rustaamaan Solbegrin sopimusta, Ei oo Pajarilla mitään jakoja tässä hommassa, ei riitä vauhti, helvetin yksinkertainen asia.

Solberg on vetänyt tämän tyyppisissä ralleissa jotain 2 min lujempaa kun muut WRC2 kuskit, kyllä tuo vauhti on ihan todellista.
Kalle on jäänyt samalla autolla ihan ajamalla Solbergille 50 sekunttia!
 
Viimeksi muokattu:
Toyotalla on jo olettu rustaamaan Solbegrin sopimusta, Ei oo Pajarilla mitään jakoja tässä hommassa, ei riitä vauhti, helvetin yksinkertainen asia.

Solberg on vetänyt tämän tyyppisissä ralleissa jotain 2 min lujempaa kun muut WRC2 kuskit, kyllä tuo vauhti on ihan todellista.
Kalle on jäänyt samalla autolla ihan ajamalla Solbergille 50 sekunttia!
Miks tämä on niinkun joidenkin vammaisten kanssa värkkäisi kun koittaa asiasta puhua? Mikä tuossa Pajarin tapauksessa nyt on niin helvetin vaikeaa ymmärtää, että se ei mitenkään uppoa ihmisille kaaliin? Se EI ole tällä KAUDELLA ajamassa tuloksista! Se taidettiin sanoa jo hyvissä ajoin ennen kauden alkua ihan julkisesti, niin miksi sen vauhdin puutteesta öyhötetään rallista toiseen?
 
Se vika on aina lopulta ratin ja penkin välissä koska itse sitä autoa ajetaan. Jos ne renkaat ei sovi niin sitten ne ei sovi, eikä pysty kuitenkaan ajamaan reikäpäässä ulos että ei lähde henki. Pitää tehdä mitä pystyy ja suomessa taas uusi veto päälle.
 
Pahoittelut jos osittain väärä ketju, mutta toisaalta ajankohtainen ja liittyy vahvasti teemaan. Olen ensimmäistä kertaa menossa katsomaan livenä rallia ja muutama kyssäri, joihin yritin googlettaa vastauksia, mutta about parhaat vastaukset tulivat chatgpt:n avulla, joka taas ei suoraan vastannut kysymyksiin.

Millainen työmaa on, mikäli haluaa suurimman osan (realistisesti 3-4 ek:ta päivässä?) kokeista käydä ihmettelemässä, joutuuko omalla autolla kaahaamaan tuhatta ja sataa eri parkkipaikoille, jotta kerkiää mikäli pääluokan haluaa nähdä? Ovatko parkkialueet täysiä jo hyvissä ajoin, joten täytyykö niihin tulla tunteja aikaisemmin paikalle vai miten pysäköinti yleisesti sitten toimii? Sunnuntain Ouninpohjan voi viettää about samassa paikassa. Katsojan oppaasta toki tuli hyvin selväksi se, että sunnuntaina poistuessa voi olla aika infernaalinen ruuhka kyseessä, mutta tuolla ei ole väliä, lähinnä saapuminen ja etappien välillä liikkuminen ihmetyttää.

Saako reitin varrella sinänsä olla vapaasti lippusiiman takana, mikäli metsän läpi haluaa rymytä yms. Ymmärrän, ettei ulkokaarteessa kannata jokaisessa paikassa olla ja järki päässä.

Pahoittelut mikäli itsestäänselvyyksiä, mutta en vain saanut hirveän selkeitä vastauksia juurikin etappien väliseen liikkumiseen ja parkkipaikkojen tilanteisiin yleisesti.
Mitä itse kävin Jyväskylässä muutama vuosi sitten katsomassa, niin menin edellisenä iltana sopivaan paikkaan nukkumaan teltan kanssa (kai sitä autossakin voisi nukkua). Seuraavana päivänä sitten sama pätkä ajettuna kahteen kertaan. Tuossa näki muitakin kuin muutaman WRC auton. Mutta oli sen verran täynnä/ruuhkaa ettei olisi tullut mieleenkään lähteä eri paikkaan. Ehkä jos riittää WRC kärki ja heti muualle.
 
Miks tämä on niinkun joidenkin vammaisten kanssa värkkäisi kun koittaa asiasta puhua? Mikä tuossa Pajarin tapauksessa nyt on niin helvetin vaikeaa ymmärtää, että se ei mitenkään uppoa ihmisille kaaliin? Se EI ole tällä KAUDELLA ajamassa tuloksista! Se taidettiin sanoa jo hyvissä ajoin ennen kauden alkua ihan julkisesti, niin miksi sen vauhdin puutteesta öyhötetään rallista toiseen?
Varmaan sen takia että 1 luokan kuski paikkoja on vähän ja tuloksia pitäisi näkyä. Pajari ajoi viimevuonna jyskässä hyvin ja nyt näyttää siltä että heti kun nostaa vauhtia niin ollaan kaiteessa/sillalta alas tai körryytellään. Eiköhän Toyotalla haluta voittoja ja mainetta ,niillä on jo katsu köröttelemässä niin ei ne toista tarvi.
Ja pajarilta puuttuu karisma kokonaan , ei siltä saa hauskoja haastatteluita eikä hyviä ajo suorituksia niin ei lehdet siitä kirjottele eikä silloin jää ihmisten mieleen.
Odotin pajarilta kunnon ättäkkiä tähän ralliin kun pitäisi olla nopeila sorateillä kuin kotonaan mutta ei,joka haastattelun lopussa sanoo että pitäisi vähän enemmän yrittää muttei yritä kun pelkää ulosajoa. Ei tuota kukaan halua kannustaa varsinkaan sen kartturi sotkun takia
Solberggi kyllä nolaa koko Toyotan vakitiimin loistavalla ajolla :whistling:
 
Onhan se nyt vähän Pajarille miettimisen paikka, jos Oliver tulee ja vieläpä voittaa kisan kun Rally 1:sen rattiin on päässyt. Mielenkiintoista nähdä miten käy. En nyt tiedä mihin tätä vertaisi, mutta käsittääkseni Tommi Mäkisen voitto vuonna 1994 on vähän samanlainen, vähän kokemusta pääluokan autoista ja heti kun saa kunnollisen auton, niin menee ja voittaa kisan.
 
Varmaan sen takia että 1 luokan kuski paikkoja on vähän ja tuloksia pitäisi näkyä. Pajari ajoi viimevuonna jyskässä hyvin ja nyt näyttää siltä että heti kun nostaa vauhtia niin ollaan kaiteessa/sillalta alas tai körryytellään. Eiköhän Toyotalla haluta voittoja ja mainetta ,niillä on jo katsu köröttelemässä niin ei ne toista tarvi.
Ja pajarilta puuttuu karisma kokonaan , ei siltä saa hauskoja haastatteluita eikä hyviä ajo suorituksia niin ei lehdet siitä kirjottele eikä silloin jää ihmisten mieleen.
Odotin pajarilta kunnon ättäkkiä tähän ralliin kun pitäisi olla nopeila sorateillä kuin kotonaan mutta ei,joka haastattelun lopussa sanoo että pitäisi vähän enemmän yrittää muttei yritä kun pelkää ulosajoa. Ei tuota kukaan halua kannustaa varsinkaan sen kartturi sotkun takia
Solberggi kyllä nolaa koko Toyotan vakitiimin loistavalla ajolla :whistling:
No mitä luulet olisko talli ja Sami tehneet vaikka jonkinlaiset tavoitteet tälle kaudelle ja niiden mukaan mennään? Turha tuota kartturinvaihtoa nyt enää on märehtiä.
Onhan se nyt vähän Pajarille miettimisen paikka, jos Oliver tulee ja vieläpä voittaa kisan kun Rally 1:sen rattiin on päässyt. Mielenkiintoista nähdä miten käy. En nyt tiedä mihin tätä vertaisi, mutta käsittääkseni Tommi Mäkisen voitto vuonna 1994 on vähän samanlainen, vähän kokemusta pääluokan autoista ja heti kun saa kunnollisen auton, niin menee ja voittaa kisan.
Miksi vain Pajarilla on miettimisen paikka? Kalle, Evans ja Katsuta tahkonnut vuosikausia Toyotalla näitä ralleja läpi, mutta heillä ei ole katsomisen paikka?
 
No mitä luulet olisko talli ja Sami tehneet vaikka jonkinlaiset tavoitteet tälle kaudelle ja niiden mukaan mennään? Turha tuota kartturinvaihtoa nyt enää on märehtiä.

Miksi vain Pajarilla on miettimisen paikka? Kalle, Evans ja Katsuta tahkonnut vuosikausia Toyotalla näitä ralleja läpi, mutta heillä ei ole katsomisen paikka?
Varmasti on tehty tavoitteet , mistä sinä kuvittelet tietäväs mitä ne tavoitteet on varsinaisesti on ja mitä pääkonttorissa katsotaan ? Solberg teki seskit ja veti ralli uran nosteeseen ja kukaan ei pajarista kirjottele hyvällä tai pahalla.
Tietysti minä haluaisin että Suomi väri olis rallissa vahvasti edustettuna eikä ruotsalainen kuski olisi hienoa jos saataisiin uusia Mäkisiä ja Kankkusia muttei Pajari ole valmis. Jos Pajarin manageri sai 2 vuotisen sopimuksen niin hyvä hänelle mutta huono rallille, epäilen kyllä että olis suoraan kirjoittanut semmoisen, eiköhän siellä pääkallo majassa katsota Chilen ralliin asti miten menny ja tehdä päätöksiä sen mukaan. En usko hetkekäkään että GazooRacing haluaa hukata rahojaan toivottamaan tapaukseen.
Ja tuohon toiseen vastaus ei Evans ole koskaan mestari ainesta ollut ,se on semmonen ok kuski , Kalle nyt meni pilalle välivuoden aikana ,jotain erikoista tuossa on tapahtunut jos Ogier ja Solbergin kloppi pärjää nuilla renkailla muttei Kalle :hmm:
 
Varmasti on tehty tavoitteet , mistä sinä kuvittelet tietäväs mitä ne tavoitteet on varsinaisesti on ja mitä pääkonttorissa katsotaan ? Solberg teki seskit ja veti ralli uran nosteeseen ja kukaan ei pajarista kirjottele hyvällä tai pahalla.
Tietysti minä haluaisin että Suomi väri olis rallissa vahvasti edustettuna eikä ruotsalainen kuski olisi hienoa jos saataisiin uusia Mäkisiä ja Kankkusia muttei Pajari ole valmis. Jos Pajarin manageri sai 2 vuotisen sopimuksen niin hyvä hänelle mutta huono rallille, epäilen kyllä että olis suoraan kirjoittanut semmoisen, eiköhän siellä pääkallo majassa katsota Chilen ralliin asti miten menny ja tehdä päätöksiä sen mukaan. En usko hetkekäkään että GazooRacing haluaa hukata rahojaan toivottamaan tapaukseen.
Ja tuohon toiseen vastaus ei Evans ole koskaan mestari ainesta ollut ,se on semmonen ok kuski , Kalle nyt meni pilalle välivuoden aikana ,jotain erikoista tuossa on tapahtunut jos Ogier ja Solbergin kloppi pärjää nuilla renkailla muttei Kalle :hmm:
No luuletko ettei Pajarin puheista olisi paistanut minkäänlainen huoli, jos sellainen olisi esim. tallipaikan suhteen? Sanoi myös ennen rallia, ettei hänen ole mikään pakko olla Solbergia nopeampi. Tämäkin päivä meni ihan suunnitelmien mukaan. Mistä.itse luulet tietäväsi mitkä ne odotukset ja suunnitelmat tallilla on Samin suhteen? Koko ajan on sanottu, että tällä kaudella ei odoteta tuloksia, niin miksi joku Chile olisi vedenjakaja? Huom. KAUDELLA, ei siis siihen ja siihen ralliin mennessä.
 
No luuletko ettei Pajarin puheista olisi paistanut minkäänlainen huoli, jos sellainen olisi esim. tallipaikan suhteen? Sanoi myös ennen rallia, ettei hänen ole mikään pakko olla Solbergia nopeampi. Tämäkin päivä meni ihan suunnitelmien mukaan. Mistä.itse luulet tietäväsi mitkä ne odotukset ja suunnitelmat tallilla on Samin suhteen? Koko ajan on sanottu, että tällä kaudella ei odoteta tuloksia, niin miksi joku Chile olisi vedenjakaja? Huom. KAUDELLA, ei siis siihen ja siihen ralliin mennessä.
Paljonko ammattiurheilijat on näyttänyt todellista pelkoa/huolta tulevaisuudesta ennenkään julkisuudessa ? Tottakai ne sanovat ettei odoteta tuloksia että saataisiin paine pois niskasta ja rentoa nopeaa ajamista mutta se on puutunut kokonaan tältä kaudelta , 8 wrc1 luokan kisaa takana ja kellään ei ole mielenpäällä muutako että tuo kloppi hajotti Toyotansa
Chile lähinnä kun se on syyskuussa ja syksyllä yleensä aletaan katsomaan seuraavan vuoden kuljettajia, ei siihen ole sen parempaa selitystä miksi sen kisan heitin
 
Iloista ollut seurata Solbergin menoa. Muistan muutama vuosi sitten juuri jykylästä, kun täräytti silloisen rallitykkinsä muistaakseni ensimmäisen ek:n toisessa mutkassa ulos ja kisa oli siinä. Oli väkisinkin ainakin itselläni mielessä, että oliko hänen WRC-ura siinä. Selvästi kaveri kypsynyt hiljalleen ja tehnyt nöyrästi töitä uuden näyttöpaikan ansaitakseen. Oikein ilahduttavaa vaihtelua ja kuka tietää, vaikka tästä alkaisikin joku vuosien dominanssi :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Paljonko ammattiurheilijat on näyttänyt todellista pelkoa/huolta tulevaisuudesta ennenkään julkisuudessa ? Tottakai ne sanovat ettei odoteta tuloksia että saataisiin paine pois niskasta ja rentoa nopeaa ajamista mutta se on puutunut kokonaan tältä kaudelta , 8 wrc1 luokan kisaa takana ja kellään ei ole mielenpäällä muutako että tuo kloppi hajotti Toyotansa
Chile lähinnä kun se on syyskuussa ja syksyllä yleensä aletaan katsomaan seuraavan vuoden kuljettajia, ei siihen ole sen parempaa selitystä miksi sen kisan heitin
No ihan samalla reseptillä Kallekin talliin tuli, eikä sekään nyt ekalla kaudella mikään ylikylän jätkä ollut ja kuudes MM-pisteissä. Lähinnä nyt ihmetyttää se, että kun tallissa on neljä vakituista, joista kolme on erittäin kokenutta kuskia, mm. kaksinkertainen maailmanmestari, niin heistä ainoastaan tämän kaikkein kokemattomimman pitäisi katsoa peiliin, vaikka muut eivät pärjää yhtään sen kummemmin?
 
No ihan samalla reseptillä Kallekin talliin tuli, eikä sekään nyt ekalla kaudella mikään ylikylän jätkä ollut ja kuudes MM-pisteissä. Lähinnä nyt ihmetyttää se, että kun tallissa on neljä vakituista, joista kolme on erittäin kokenutta kuskia, mm. kaksinkertainen maailmanmestari, niin heistä ainoastaan tämän kaikkein kokemattomimman pitäisi katsoa peiliin, vaikka muut eivät pärjää yhtään sen kummemmin?
Kalle oli kyllä viides kun korona keskeytti 2020 kisat kokonaan
2021 neljäs ja sitten pari mm mestaruutta
-20 vuonnakin top 5 pyöri ja pajari ollu Keniassa neljäs muuten 7 paikkeilla tai keskeyttänyt että en nyt alkais vertaan niitä kahta kuitenkaan :confused:
 
Kalle oli kyllä viides kun korona keskeytti 2020 kisat kokonaan
2021 neljäs ja sitten pari mm mestaruutta
-20 vuonnakin top 5 pyöri ja pajari ollu Keniassa neljäs muuten 7 paikkeilla tai keskeyttänyt että en nyt alkais vertaan niitä kahta kuitenkaan :confused:
Pointti pysyy samana, että Kalle tuli talliin samalla reseptillä, eikä häneltäkään tuloksia odotettu.
 
Miks tämä on niinkun joidenkin vammaisten kanssa värkkäisi kun koittaa asiasta puhua? Mikä tuossa Pajarin tapauksessa nyt on niin helvetin vaikeaa ymmärtää, että se ei mitenkään uppoa ihmisille kaaliin? Se EI ole tällä KAUDELLA ajamassa tuloksista! Se taidettiin sanoa jo hyvissä ajoin ennen kauden alkua ihan julkisesti, niin miksi sen vauhdin puutteesta öyhötetään rallista toiseen?
Muistaako kukaan Sholbergin ensimmäistä yritystä isojen poikien sarjassa? Itku kurkussa melkein joka kisassa ja rytisi ja kolisi tuon tuosta.
Mutta nyt kyllä ajaa hienosti!

Jos muissa kisoissa saa näyttää vielä kykynsä ja onnistuu, niin ilman muuta tähän sarjaan.

Ja viime vuonna Sesk oli kovassa vauhdissa, mutta eipä enää.
 
Pajari voi alkaa katsoa ensi kaudelle ajopaikkaa SM-sarjasta. On meinaan ihan sama mikä on ohjelma/setup niin sä et voi hävitä Evansille yli 1sec/km
En minäkään oikein ymmärrä sitä hokemista että EI AJETA TULOKSISTA TÄNÄ VUONNA. No okei, on varmaan jotkut tavoitteet ja "ohjelmat" ja päläpälä mutta jos tarkoitus ei vuoden aikana koskaan ole ajaa kovaa tai tehdä mitään tulosta missään, niin kai sitä yhtä hyvin voi ajella jotain simulaattoreita tai vaikka Colin McRae Rallya. Tai sitä Rally2:sta josta Solberg nyt demonstroi miten hyvin se polku parhaimmillaan toimii.

Piti ihan googlettaa että onko Pajari koskaan ajanut onnistuneesti kovaa, eli että perustuuko mihinkään se kuvitelma että kun "ohjelmaa" on veivattu muutama vuosi niin lopputuloksena alkaa olemaan jotain relevanttia. On näköjään voittanut Suomen rallissa stagen (n. 8km) Rally1- autolla, eli jotain vauhtia siis on olemassa.
 
Oliverin meno on kyllä mahtavaa, toivotaan että pysyy tiellä pari viimeistä EK:ta :tup:

Ferm ja Ketomaa olleet kyllä vahvasti sitä mieltä että Samin olisi jo ollut korkea aika antaa niitä näyttöjä, sanoo tontut asiasta mitä tahansa.
 
Kalle nyt meni pilalle välivuoden aikana ,jotain erikoista tuossa on tapahtunut jos Ogier ja Solbergin kloppi pärjää nuilla renkailla muttei Kalle :hmm:
Missä kohtaa välivuotta tarkalleen Kalle meni pilalle? Voitti Chilen ja skippasi kaksi viimeistä kisaa, menikö siinä kohtaa? Vai aiemmin? Vai vasta talvilomalla? Autoista otettiin myös hybridi pois, mutta uskottavampaa kyllä, että meni pilalle skippaamalla pari kisaa.
 
Missä kohtaa välivuotta tarkalleen Kalle meni pilalle? Voitti Chilen ja skippasi kaksi viimeistä kisaa, menikö siinä kohtaa? Vai aiemmin? Vai vasta talvilomalla? Autoista otettiin myös hybridi pois, mutta uskottavampaa kyllä, että meni pilalle skippaamalla pari kisaa.
Joo siinä jossain :tdown:
Katso tän vuoden tuloksia miten sillä on mennyt tämä kausi niin joku iso vaikutus on ollut kun asfaltti kisan vei satanolla sebun nenän edestä mutta kun tulee soraa niin taistelee 4 paikasta maximissaan tai keskeyttää.
Edelleen painotan sitä että sebulla ja solbergilla on sama auto ja renkaat alla ja ne näyttää pärjäävän niin näyttäisi mentaali puolen ongelmalta
 
Joko voi julkaista että Hankook teki Rallista F1:n? Tämän aamun vesisadetta lukuunottamatta ensimmäisen EK:n jälkeen kaikki on ollut ennalta-arvattavaa. Ei rengasrikkoja, ei paikkoja missä kuskit voi tehdä eroja jne.
 
Viimeksi muokattu:
Joko voi julkaista että Hankook teki Rallista F1:n? Tämän aamun vesisadetta lukuunottamatta ensimmäisen EK:n jälkeen kaikki on ollut ennalta-arvattavaa. Ei rengasrikkoja, ei paikkoja missä kuskit voi tehdä eroja jne.
Ei kai renkaat hajoa ilman syytä (tai no sitäkin nähtiin Virossa joku vuosi sitten kun ne Pirellit vain kuoriutui). Edellisessä kisassa Kreikassa ne tiethän on paikoin tosi rajuja, on nyrkin tai jopa ihmisen pään kokoista kivenmurkulaa tiellä jne, kallioseinämää mihin voi osua, jotain syvempää ojaa mihin voi tippua ja rikkoa rengasta siinä samalla.

Nopeissa ralleissa ja hyväkuntoisilla teillä ei tule isoja eroja, sehän on nähty monta kertaa Suomessakin ennen näitä Viron ja Latvian kisojakin että erot voi olla kärjessä tosi pieniä ja jos on jotain ongelmaa tai auto ei toimi tai lähtöpaikka ei paras niin näistä syntyneitä eroja ei vain enää oteta kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Taas Rovanperällä sit Powerilla kyl kulkee :D ... enää "vain" 24 pojoa kärkeen. Tänak on vaa kovassa vireessä ja häneen verrattuna ero on kasvanut.
 
Ei kai renkaat hajoa ilman syytä (tai no sitäkin nähtiin Virossa joku vuosi sitten kun ne Pirellit vain kuoriutui). Edellisessä kisassa Kreikassa ne tiethän on paikoin tosi rajuja, on nyrkin tai jopa ihmisen pään kokoista kivenmurkulaa tiellä jne, kallioseinämää mihin voi osua, jotain syvempää ojaa mihin voi tippua ja rikkoa rengasta siinä samalla.

Nopeissa ralleissa ja hyväkuntoisilla teillä ei tule isoja eroja, sehän on nähty monta kertaa Suomessakin ennen näitä Viron ja Latvian kisojakin että erot voi olla kärjessä tosi pieniä ja jos on jotain ongelmaa tai auto ei toimi tai lähtöpaikka ei paras niin näistä syntyneitä eroja ei vain enää oteta kiinni.
En tarkoittanut pelkästään tätä rallia vaan koko kautta. Tosi vähän rikkoja mutta erityisesti kuskella ei ole mahdollisuutta puskea ja saada siitä hyötyä. Rengas ei anna tähän mahdollisuutta.
 
En tarkoittanut pelkästään tätä rallia vaan koko kautta. Tosi vähän rikkoja mutta erityisesti kuskella ei ole mahdollisuutta puskea ja saada siitä hyötyä. Rengas ei anna tähän mahdollisuutta.
Joo tulihan siihen jotain eroja, renkaan leveys kapeni kun oli 20,5cm ja nyt 18,5cm tuo Hankook sora rengas, FIA määritteli nämä uudet renkaat ja kapeudella voi pudottaa mutkanopeuksia. No ehkä myös hybridi tarvi tuon leveämään mutta nyt tuo kapeampi riittää kun painoa vähemmän+ei hybridi lisätehoja+kuristin pieneni 35mm. Hankookin seosten kovuuksia en osaaa verrata Pirelliin, liekö hivenen kovempia keskimäärin kun rengas on kapeampi, ei tietoa.
 
Joo tulihan siihen jotain eroja, renkaan leveys kapeni kun oli 20,5cm ja nyt 18,5cm tuo Hankook sora rengas, FIA määritteli nämä uudet renkaat ja kapeudella voi pudottaa mutkanopeuksia. No ehkä myös hybridi tarvi tuon leveämään mutta nyt tuo kapeampi riittää kun painoa vähemmän+ei hybridi lisätehoja+kuristin pieneni 35mm. Hankookin seosten kovuuksia en osaaa verrata Pirelliin, liekö hivenen kovempia keskimäärin kun rengas on kapeampi, ei tietoa.
Ketomaa höpötteli että Hankookeissa on paljon kovemmat seinät (en tiedä johtuuko tuosta leveydestä) niin se ei jousta samalla tavalla kuin Pirelli.
 
Joko voi julkaista että Hankook teki Rallista F1:n? Tämän aamun vesisadetta lukuunottamatta ensimmäisen EK:n jälkeen kaikki on ollut ennalta-arvattavaa. Ei rengasrikkoja, ei paikkoja missä kuskit voi tehdä eroja jne.
Oikeastiko kaipaat sitä että renkaat oli puhki jollain joka toisella ek:lla?
 
Oikeastiko kaipaat sitä että renkaat oli puhki jollain joka toisella ek:lla?
Oliko rattimiehillä, Rovanperä, Ogier, Tänäk renkaat joka toisella ek:lla paskana? No ei ollut. En kaipaa sitä että renkaat hajoilisi. Kaipaan sitä että kuskeilla olisi mahdollisuus ottaa renkaista välillä enemmän suorituskykyä irti.

Milloin muuten olet viimeksi kuullut kuinka joku kuski sanoo että puski kovaa tai säästin rengasta? Aivan, et kertaakaan tällä kaudella. Myös mukana kannettavien renkaiden taktikointi on poistunut.
 
Ketomaa höpötteli että Hankookeissa on paljon kovemmat seinät (en tiedä johtuuko tuosta leveydestä) niin se ei jousta samalla tavalla kuin Pirelli.
Hankook vaatii sitten löysemmän alustan, jos itse rengas ei jousta yhtä paljoa, vaikeampi löytää pitoa. Säädöt on menny ihan uusiksi ja tuntuu jokainen kokeilevan milloin mitäkin. Kalle oli vaikeuksissa kovemmalla tiellä, mutta heti kun oli pehmeämpää niin vauhti ihan eri.
 
Viimeksi muokattu:
Hankook vaatii sitten löysemmän alustan, jos itse rengas ei jousta yhtä paljoa, vaikeampi löytää pitoa.
Selittivät lähetyksessä että tuolla jäykemmällä rungolla on kaarteessa kun rengas kallistuu paljon kapeampi pinta-ala joka ottaa tiehen,taisi olla jotain 20-30 % pienempi mitä oli Pirellillä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 639
Viestejä
4 859 511
Jäsenet
78 417
Uusin jäsen
ihmiskeho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom