RDR2:n HDR on ihan susi. Ei ole oikea HDR.
Siellä on tuki nykyään hdr 10+ gamingille ja olen kyllä itse nauttinut siitä huomattavasti enemmän, kuin aiemmasta "hdr visuaalisesta" ilmeestä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
RDR2:n HDR on ihan susi. Ei ole oikea HDR.
Siellä on tuki nykyään hdr 10+ gamingille ja olen kyllä itse nauttinut siitä huomattavasti enemmän, kuin aiemmasta "hdr visuaalisesta" ilmeestä
Ai se on päivittynyt jossain vaiheessa. Milloinkohan se ihme on tapahtunut. Vuosikausia oli ns. Feikki HDR.
Kukaan pelannut 100% läpi tätä? Itse jokunen vuosi sitten pelasin tarinan loppuun ja jonkun verran sivutehtävistä, keräiltävistä yms jäi uupumaan ja aloitin sitten uuden tallennuksen. Silloin tällöin tulee pelailtua mutta onhan tässä ihan hitsisti kaikkea sisältöä mitä tehä![]()
En jotenkaan jaksa pelata tallennuksella jossa epiloguekin pelattu, koska tuntuu jostain syystä kovin yksinäiseltä kun 70% vanhasta jengistä on kuollut ja abigail, jack ja uncle ei poistu ranchilta mihinkään. Sadie ja Charles lähtivät omille teilleen.![]()
Tulihan tuo kesällä vihdoin valmiiksi. Ekan läpipeluun jälkeen kuvittelin, että pienestä jäi kiinni 100%. Nyt viisaampana voin sanoa, että kymmeniä tunteja olis ollut vielä grindaamista siinä vaiheessa![]()
Aivan varmasti tipahtaa, pojalla tästä kans 100% pleikkarilla, ja muistan kun sillä meinas mennä järki kun metsästi jotain punatulkkua kuukausia, sitten joskus harvoin kun spawnas, niin se oli niin pieni että jos lintu lensi johonki puuhun, niin ei sitä pikselöidystä kuvasta oikeen erottanut enää ollenkaan.Tipahtaakohan tuo läpipelanneiden määrä vielä tuosta 0.1 prossaan jos kysyisi että moniko pelannut läpi ilman netistä sijaintien lunttailuja...
Itse kulutin tunteja vuorilla eagle eyet paukkuen seilaillessa ylös alas ja kuollessa kymmeniä kertoja etsiessä niitä dinojen luita ja kalliokuvia, mutta yhtäkään ei löytynyt. Enkä ole niitä montaakaan vielä löytänyt ja tuhottomasti olisi jäljellä, että aika hyvin on nekin piilotettu näköjään eikä taida olla mahdollista löytää ilman netin karttoja. En kyllä sitten tiedä mitä ideaa siinä olisi ne sijainnit katsoa ja olla muka että "jee, löysin"Aivan varmasti tipahtaa, pojalla tästä kans 100% pleikkarilla, ja muistan kun sillä meinas mennä järki kun metsästi jotain punatulkkua kuukausia, sitten joskus harvoin kun spawnas, niin se oli niin pieni että jos lintu lensi johonki puuhun, niin ei sitä pikselöidystä kuvasta oikeen erottanut enää ollenkaan.![]()
Tuohon peliin saa upotettua lukemattoman määrän tunteja jos ei lunttaa lainkaan internetistä. Siinä on sellainenkin trophy saatavilla missä suoritat hunting request sivutehtäväsarjan josta saat palkinnoksi eräältä naiselta jonkun taideteoksen jonka John voi laittaa Beecher's Hopessa takanreunukselle mutta Abigail piilottaa pystin joku 3-5x ja viimeinen piilopaikka on jossain ihan skutsissa vuoren huipulla.Itse kulutin tunteja vuorilla eagle eyet paukkuen seilaillessa ylös alas ja kuollessa kymmeniä kertoja etsiessä niitä dinojen luita ja kalliokuvia, mutta yhtäkään ei löytynyt. Enkä ole niitä montaakaan vielä löytänyt ja tuhottomasti olisi jäljellä, että aika hyvin on nekin piilotettu näköjään eikä taida olla mahdollista löytää ilman netin karttoja. En kyllä sitten tiedä mitä ideaa siinä olisi ne sijainnit katsoa ja olla muka että "jee, löysin"![]()
Itsellä sama suunnitelmissa kun saa 5080 rautaa rajalle. On varmasti eri kokemus kuin 2060 näyttiksellä tai läppärillä millä olen kokeillut.Meinasin aloittaa toisen läpipeluun. Ensimmäinen läpipeluu oli koronan aikaan ja nautin kovasti. Nyt kun on vielä selvästi tehokkaampaa rautaa käytössä, niin onko tähän jotain hyviä grafiikkamodeja? Lisärealismi kelpaisi, mutta toisaalta en halua, että peli tai tallennukset rikkoutuvat esim. päivityksissä.
EDIT: Löytyyhän niitä. Näillä pääsee varmaan alkuun:
TAA on tuossa pelissä aika karmea ja sumentaa kaiken liikkeessä. Kokeilin korvata sen 2xMSAA:lla, joka taas teki kaikesta yliterävää ja suorituskyky otti osumaa. Onneksi näyttiksessä riittää potkua sekä muistia ja FMF 2.1 tuntuu toimivan tässäkin hienosti. Saa tuplattua FPS:t.
- RDR2 Enhanced Edition 2025: RDR2 2025 Enhanced Edition (Also Improves Performance)
- Terrain Textures Overhaul: Terrain Textures Overhaul - TTO
- Character Textures Overhaul: Character Textures Overhaul
Täytyy kokeilla. Ensimmäisen kerran pelasin RX 5700:llä 1080p-näytöllä ja nyt tarkoitus pelata RX 7900 XT:llä 1440p-resoluutiolla. Tulee olemaan hieman näyttävämpi kokemus, vaikkakin tuo peli pyöri hyvin aiemminkin. Ensimmäisellä läpipeluulla parasta oli, kun kartasta avautui aina uusia, erilaisia alueita ja tuli vau-fiiliksiä. Sitä ei taida enää tullaItsellä sama suunit
Itsellä sama suunnitelmissa kun saa 5080 rautaa rajalle. On varmasti eri kokemus kuin 2060 näyttiksellä tai läppärillä millä olen kokeillut.
Jos kokeilet jotain muitakin niin halutatko laitella tänne mitkä ovat hyviä grafiikka modeja ja mitkä ei.
TAA tai eri upscalerien käyttö voi aiheuttaa melkoista muhjua.Monessa nykypelissä tuntuu kyllä olevan sellainen ihme suttuefekti, kuin katsoisi putkitelkkaria läheltä tai vastaava, vaikea selittää. RDR2 näyttää myös välillä vähän öljymaalausmaiselta kun puiden lehdet näyttää yhdeltä vihreältä klöntiltä, mutta voi tietty johtua omista säädöistäkin kun en ihan ultrilla pelaa.
Meinasin aloittaa toisen läpipeluun. Ensimmäinen läpipeluu oli koronan aikaan ja nautin kovasti. Nyt kun on vielä selvästi tehokkaampaa rautaa käytössä, niin onko tähän jotain hyviä grafiikkamodeja? Lisärealismi kelpaisi, mutta toisaalta en halua, että peli tai tallennukset rikkoutuvat esim. päivityksissä.
EDIT: Löytyyhän niitä. Näillä pääsee varmaan alkuun:
TAA on tuossa pelissä aika karmea ja sumentaa kaiken liikkeessä. Kokeilin korvata sen 2xMSAA:lla, joka taas teki kaikesta yliterävää ja suorituskyky otti osumaa. Onneksi näyttiksessä riittää potkua sekä muistia ja FMF 2.1 tuntuu toimivan tässäkin hienosti. Saa tuplattua FPS:t.
- RDR2 Enhanced Edition 2025: RDR2 2025 Enhanced Edition (Also Improves Performance)
- Terrain Textures Overhaul: Terrain Textures Overhaul - TTO
- Character Textures Overhaul: Character Textures Overhaul

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.