Nyt olisi haussa rinkka, joka on hyvä, halpa ja suhteellisen tilava. Tiedän toki, että hyvä ja halpa harvoin kuuluvat samaan lauseeseen, mutta ehkä se halpa sitten näyttelee pääosaa tällä hetkellä. Rahaa ei ole juurikaan ylimääräistä ja pitäisi saada joku rinkka edes tämän kesän retkille.
Rinkka tulisi siis käytännössä ainoastaan yhden hengen riippumattoretkeilytarkoituksiin. Riipun matossa kesät talvet, eli suotavaa olisi, että rinkkaan saa pakattua myös esim. talvimakuupussin. Varusteina minulla on tällä hetkellä DD Hammocks Frontline riippumatto, DD Hammocks 3x3m tarppi sekä tietysti se makuupussi. Lisäksi löytyy DD Hammocksin underquilt, mutta sitä en ole vielä käyttänyt tai mukanani kantanut näin kesällä kun ilmankin tarkenee loistavasti.
Tähän mennessä olen tehnyt retkeni Varustelekan
isolla Särmä rynnäkkörepulla. Siinä on tilavuutta 35 litraa ja vaikka loistava reppu onkin, niin valitettavasti esimerkiksi tuo talvimakuupussi ei kyllä mitenkään mahdu sinne järkevästi riippumaton ja tarpin kanssa, etenkin kun mukaan pitäisi saada myös ruokaa ja vaatteita. Siispä olen ruvennut miettimään rinkan ostoa. Minua ei juurikaan kiinnosta grammanviilailu, en minä painoa pelkää ja jaksan kyllä kantaa. Hakusessa olisi siis käytännössä rinkka, mihin mahtuisi kaikki kamat kivasti vaikka "selviytymistä" varten. En siis hae mitään mahdollisimman mukavaa ja vaivatonta vaelluskokemusta, vaan ihan sitä että kamat mahtuu mukaan joilla selviytyy luonnossa riippumattoillessa. Ja tosiaan mahdollisimman halvalla.
Olen hakenut tässä viime päivien aikana tietoa monelta eri sivustolta, Facebookista yms ja
Motonetin 65l rinkka on saanut moneen otteeseen kehuja. Tuo olisi edullinen vaihtoehto 99.9€ hinnallaan. Jostain muistan lukeneeni, että olisi jopa halvin rinkka selkäosan säätöominaisuuksilla? Prismasta sitten löytyisi tuo heidän oma
Luode12 -malliston 65l rinkka lähes samaan hintaan (99.95€). Siinä tulisi sadesuojakin mukana. Mutta muuten rinkka onkin sitten aika tuntematon - en löytänyt netistä yhtäkään arvostelua, käyttäjäkokemusta tai muutakaan vastaavaa. Liekö jopa tämän kauden uutuuksia? En oikein tykkää ostaa "sikaa säkissä", mutta tämänkin edullinen hinta vie sen kuitenkin vaihtoehtojen listalle.
Mihinkään Fjällravenin Kajkaan en aio pistää rahaa. Ymmärrän kyllä, että se on varmasti parempi rinkka, mutta nyt on hakusessa hyvä ja käyttökelpoinen rinkka mahdollisimman halvalla. Tiedän myös sen, että Tori.fi ja vastaavista voisi katsella käytettyjä rinkkoja (eikä se ole sinänsä poissuljettu vaihtoehto) - mutta toisaalta haluaisin rinkan käyttöön ns. mahdollisimman pian ja Torista yms vastaavista tilatessa tulee sitten kuitenkin aina ne postikulut ja muut päälle joka sitten nostaa hintaa. Motonettiin voin taas kävellä vaikka heti huomenna ostamaan tuon niiden alle huntin rinkan. Teenkö siis näin, vai onko teillä kenties parempia ehdotuksia ja näkemyksiä? Käyttäjäkokemuksia näistä Motonetin/Prisman rinkoista?
Tässä pari kuvaa viime viikonlopulta kun leireilin pikkureppuni kanssa: