Road to Vostok

Lisää outouksia. Aina kun käy uudelleen mökissä tallentamassa ja astuu ulos niin esim. lähitalon kaapeissa on uudet lootit. Eihän tässä tarvi kauhean kauas edes alkuun poistua jos haluaa vaan tiettyä rojua kerätä kun ihan sattumanvaraisesti tuntuu tuota romua tulevan kaappeihin.
Kuuluu pelin ideaan, aina kun menet takaisin suojaan niin kartta resetoituu.

"Peli on hc" selitykset pelin "ominaisuuksiin" menee kyllä vähän ohi siitä että mistä peliä kritisoidaan. AI tällä hetkellä ei vaan yksinkertaisesti ole hyvä

"Peli on hc" selitykset pelin "ominaisuuksiin" menee kyllä vähän ohi siitä että mistä peliä kritisoidaan. AI tällä hetkellä ei vaan yksinkertaisesti ole hyvä
Joo, ai on niin vanhanaikainen että naurattaa. Onneksi ai tullaan päivittämään lähitulevaisuudessa. On tässä jo nyt reilusti 15€ hintaiseksi mutta jään itse odottelemaan parempaa versiota.

Joo, Ai on kyllä käsittämättömän tönkkö, vähintään ajoittain. Onhan sille luvassa kasvojenkohotus mutta naurattaa välillä kun äijjät talsii keskellä peltoa Mosin ylävalmiudessa.
Spoilerissa eräästä vihollisen kohtaamisesta, älä lue jos et ole viellä lähtenyt ekoja karttoja pidemmälle, etkä halua pilata löytämisen iloa.
Outpostissa kun lähdin Gunsmithiltä, ja sillä sekunnilla kun käännyin tuolle uloskäynti-käytävälle, tuolta kartan miltei toiselta laidalta, missä on noiden tykkien asemat, pisti yksi heebo laukauksen suoraan rintaan niin että luotiliiviin kolahti.
Hyvä luoja mitkä kiikarit mahtaa ukolla olla :D
Screenshot_20260412_030820.png

Lisää outouksia. Aina kun käy uudelleen mökissä tallentamassa ja astuu ulos niin esim. lähitalon kaapeissa on uudet lootit. Eihän tässä tarvi kauhean kauas edes alkuun poistua jos haluaa vaan tiettyä rojua kerätä kun ihan sattumanvaraisesti tuntuu tuota romua tulevan kaappeihin.
Joo, tää oli kyllä kummallinen enkä oikein diggaa tästä. Lootti toki aina aikalailla samanlaista tauhkaa että olisko sit niin et muilla aluella on parempaa kamaa.

@mcnoitti Joo tuon näinkin. "AI variants" ei vaan kauheasti kerro. Meinasin, että onko tuosta kerrottu tarkemmin jossain. Vähän samaan tyyliin kuin muuta viesti taaksepäin linkatussa 2024 AI Devlog videossa.

Noh soolokehittäjällä on varmaan näin launchin jälkeen tärkeämpääkin tekemistä kuin vääntää devlog videoita..

@mcnoitti Joo tuon näinkin. "AI variants" ei vaan kauheasti kerro. Meinasin, että onko tuosta kerrottu tarkemmin jossain. Vähän samaan tyyliin kuin muuta viesti taaksepäin linkatussa 2024 AI Devlog videossa.

Noh soolokehittäjällä on varmaan näin launchin jälkeen tärkeämpääkin tekemistä kuin vääntää devlog videoita..
Antoi joku aika haastattelun, jossa puhui tuosta tekoälystä, ja siitä kuinka se oli demon, ja nyt sitten tietenkin EA:n heikoin lenkki.
Tuossa 9:50 kohdasta eteenpäin.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Myynti vaan jatkuu.

Steam-uutiset: Road to Vostok - Launch Stats & Hotfixes

Launch Stats (ATM)​

• Copies / units sold: ~140,000
  • Review score: Very Positive (~3k)
  • Daily active users (avg): 25,421
  • Twitch peak viewers: 31,891
For a game with a zero-marketing budget, this launch has been extremely successful and secured the entire development roadmap for Road to Vostok.

Thank you for all who have purchased the game and trusted me as a developer. I will do very best to make sure that these resources from the launch are being utilized in a responsible and smart way to take this project to its next phase.

Oston meni, ihan tukemisen takia vaikka pelannut vain aikaisia demoa ajatuksella, että idea hyvä mutta tuskin tulee ikinä valmista.
En ole mitään hastatteluja yms katsonut, mutta tänään 12.4. tullut steamiin lyhyt ja mielstäni hyvä yhteenveto, eli Antti vetää nyt vähän happea ja palaa projektin pariin muutaman vko päästä ja lisäresursseja mahdollisesti tulossa.
Toki sinivalkoiset lasit päässä ja kova arvostus että lähes yksin jaksanyt vetää EA asti, mutta silti koen että osa kritiikistä on kohtuutonta tässä vaiheessa. Kritiikki on aina ok, mutta lähtökohdat mitä luvattu on aina hyvä ottaa huomioon.
15e en saa edes kahta olut tuoppia Helsingin keskustassa ja tässä on varmaan enemmän hupia.

7 tuntia nyt takana early accessia. Ihan hyvä pohja pelille, mutta paljon on vielä tekemistä. Vaan EA:han tämä vielä onkin että eipä siinä. Vähän sellanen olo tuli että jätämpä vielä tekeytymään ja palata pelin pariin kunhan kehitys pidemmällä.

Tuo liikkuminen tuntuu jotenkin oudolta. Vähän niinkuin liikkuisi ilmassa tuo hahmo. Inertia ei ole sitä mihin tottunut tämän tyylisissä peleissä. Syö immersiota ainakin omalla kohdalla.

Shelterissä ärsyttää hieman kun nälkä ja janopalkki tippuu koko ajan alaspäin (melko nopeaa tahtia) ja luo sellaista kiireen tuntua. Voisi hiipua pienemmäksi se kulutus että ei tarvisi nuita miettiä samalla kun järjestelee tavaroita yms. Kuitenkin nukkuminenkin syö melko osan nuista palkeista. Järvestä yritin vettä ottaa tyhjään säilyketölkkiin kun suomessa kuitenkin ollaan mutta ei onnistunut :D En tiedä menisikö sitten liian helpoksi jos tuolta vettä aina saisi. Toki tuon alun jälkeen tässä tuota ruokaa ja juomaa saa hamstrattua aika hyvin kaappeihin.

Ai:sta moni maininnutkin ja sitä tosiaan saakin hioa paremmaksi.

Se minefield kenttä on kyllä ärsyttävä varsinkin kun on pimeää.

Valikoista ja inventaarion manageroinnista kyllä plussat.

Graafisesti tykkään kyllä (ei ole sellaista perus unreal engine huttua) ja pyörii erittäin hyvin. Valikot ja kaikki latautuu sekunneissa, eli peliin pääsee nopeasti ja voi ottaa lyhyitäkin pelisessioita. Ei ole ainakaan raskas peli.

Dayz ja Tarkovia tullut hakattua satoja tunteja ja tämän tyylistä singleplayer peliä olen odottanut kovasti. Eiköhän tästä hyvä vielä hyvä tule ajan kanssa. Hinta on kyllä todella alhainen, eli rahoille tulee varmasti vastinetta.

Viimeksi muokattu:
Se minefield kenttä on kyllä ärsyttävä varsinkin kun on pimeää.
Itse olen huomannut että helpoimmalla pääsee minefieldissä kun menee pimeällä, vesisateessa. Ei tarvitse varoa kuin miinoja, jotka on lopulta aika helppoja huomata taskulampulla.
Vihuilla tuntuu olevan laput silmillä ja peltoorit päässä, viimeksi vain kävelin suoraan kentän läpi, kukaan ei ampunut laukaustakaan.
Se helikopteri on sitten oma ongelmansa, mitä olen lukenut, en ole itse sitä viellä onneksi kohdannut, vaikka olen tehnyt jo monta reissua.

Järvestä yritin vettä ottaa tyhjään säilyketölkkiin kun suomessa kuitenkin ollaan mutta ei onnistunut :D En tiedä menisikö sitten liian helpoksi jos tuolta vettä aina saisi.
Varmaankin balansoinnin kannalta tuo veden saanti rajoitettu, mutta pelissäkin se selitettiin - olikohan erään NPC:n tehtävänkuvauksessa - miksi luonnon vettä ei kannata juoda.

Itse olen huomannut että helpoimmalla pääsee minefieldissä kun menee pimeällä, vesisateessa. Ei tarvitse varoa kuin miinoja, jotka on lopulta aika helppoja huomata taskulampulla.
Vihuilla tuntuu olevan laput silmillä ja peltoorit päässä, viimeksi vain kävelin suoraan kentän läpi, kukaan ei ampunut laukaustakaan.
Se helikopteri on sitten oma ongelmansa, mitä olen lukenut, en ole itse sitä viellä onneksi kohdannut, vaikka olen tehnyt jo monta reissua.
Itse samoilin siellä miinakentällä ja otin kahdesti osumaa miinoista, ei ollut taskulamppua. Sinne meni hiilit o_O Sitten pääsin rajan yli ja joku ampui sarjalla hengen pois torneilta päin, en edes nähnyt että siellä on joku kun sen verran pimeää :D

10 tuntia ittellä nyt takana. Kylä, moottoritie, koulu ja outpost koluttu. Nuo moottoritie ja outpost oli kyllä tosi tyhjiä ja tylsiä. Loottauksen kannalta kylä on melkein paras, kun on tuommonen kompakti. Mistä ihmeestä niitä avaimia oikein löytää, kun ei oo vielä yhtään tullu vastaan? Ilmeisesti parempaa liiviä, asetta, jne löytää vain lukituista laatikoista, niinkuin outpostin bunkkerista? Onko se kiljun vesilukko ihan random-lootti myös?

Voishan sitä googlatakkin tai kysyä tekoälyltä, mutta mukavampi keskustella täällä.

10 tuntia ittellä nyt takana. Kylä, moottoritie, koulu ja outpost koluttu. Nuo moottoritie ja outpost oli kyllä tosi tyhjiä ja tylsiä. Loottauksen kannalta kylä on melkein paras, kun on tuommonen kompakti. Mistä ihmeestä niitä avaimia oikein löytää, kun ei oo vielä yhtään tullu vastaan? Ilmeisesti parempaa liiviä, asetta, jne löytää vain lukituista laatikoista, niinkuin outpostin bunkkerista?

Voishan sitä googlatakkin tai kysyä tekoälyltä, mutta mukavampi keskustella täällä.
Avaimia sai niiltä kauppiailta vaihdeltua jos en väärin muista.

Mistä ihmeestä niitä avaimia oikein löytää, kun ei oo vielä yhtään tullu vastaan? Ilmeisesti parempaa liiviä, asetta, jne löytää vain lukituista laatikoista, niinkuin outpostin bunkkerista? Onko se kiljun vesilukko ihan random-lootti myös?
Ainoa loottihuoneen avain, koulun liikuntasalin, löysin Apartmentseilta.
Vesilukon saa joltakulta traideriltä jostain taskista, mutta itse olen sen löytänyt ihan Villagesta.

Kauppiailla on ne pari shelterin avainta jotka saa tehtävistä. Muut on vissiin loottauksen mukana. Pitää laittaa jotain modeja, joilla sais loottausta helpotettua. Ei oo tuntikausia aikaa perheellisellä ettiä noita 👀

Joku viis tuntia nyt tullut pelattua ja samoiltua Village, School ja Outpost läpi. Palasin kuitenkin lootin perässä takas Kylään. Siellä lähdin perusrundille ja yhtäkkiä jossain talossa ollessani alkoi
kuulua piipaa-auton ääntä. Se läheni ja läheni kunnes pelmahti siihen talon viereen. Sieltä tuli kaks tai kolme rosvoa ja lahtas meikän samantien. Oli kyllä aivan mahtava yllätys!
En osannut odottaa tai ees tiennyt et tommosta voi käydä.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
305 100
Jäsenet
82 592
Uusin jäsen
rasmusp

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom