Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
HWunboxedin mukaan 8 gigaa VRAMia alkaa tökkimään myöhemmin jopa 1080p natiiviresolla ja tekstuurit pitää tiputella medium tasolle luultavasti.Vähän päältä 44~45FPS toimi RTX 3070:lla kaikkki grafiikkka asetukset EPIC:llä ja DLLS Qualityllä ainakin tossa alussa. Luultavasti kyläosuuksien tähden asetuksia tulee hilata alemmas HIGH hujakoille tai jotain...
Yhden bugin löysinkin jo ennenkuin edes aloin varsinaisesti pelaamaan. Vai onko se sitten ominaisuus vai miksei siellä ole lainkaan näppäintä taskulampulle tai meleehyökkäykselle. Minulla taskulamppu on oletuksena hiiren keskipainikke, mutta en löytänyt sitä kuitenkaan lainkaan näppäin asetusvalikosta. Samoin melee hyökkkäys on V kirjain mutta oudosti näppäinasetus valikossa näkyy V:n kohdalla vain "kameran keskitys pelaajaan".
Ihan kummallisest näppäinasetukset.
EDIT. Joo eipä siitä EPIC asetuksilla pelaamisesta mitään tullut tällä RTX 3070:lla, vaikka laitoin myös FSR 3 frame generationin päälle DLLS Qualityn lisäksi. Ekasta viemäriosuudesta pääsin ekaan löytämääni bunkkeriin, jonne asti peli toimi jopa 80FPS:lla mutta sitten alkoi hidastumaan 30FPS ja alle... Lisäksi peli alkoi nykimään aivan hitosti, mikä teki siitä käytännössä pelikelvottoman. Mutta eipä tämä mikään yllätys ollut, kun RTX 3070:ssa on niin onnettoman vähän VRAM:a eikä DLLS Frame generation tukea. Seuraavaksi koitan HIGH asetuksia ja jos ei niilläkään toimi niin alan katseleen uutta näytönohjainta tai odotteleen että peli optimoituu paremmin päivitysten myötä...
No, se on mitä se on. Sääli sinänsä kun DLSS kun alunperin tuli niin sen tarkotettu käyttö oli saada ne framet hilattua lähemmäs sinne näytön virkistystaajuutta ja peli oli täysin pelattavassa kunnossa ihan natiivinakin.Harmittaa tämä nykymeno, kun framegenin luomia frameja pidetään samanarvoisina kuin aitoja. Sitten hehkutetaan, kuinka peli pyörii sen 120fps ja todellisuudessa pelimoottori pyörii hädintuskin jotain 60fps, input lagia on tuhottomasti ja kuvavirheet vilisevät.
Niin eikai sillä väliä ole pyöriikö se natiivisti 60fps vai framegenillä 120fps jos siinä ei itse huomaa mitään eroa? Tämähän oli Nvidian idea saada näyttämään, että pelit pyörisi paremmin.Harmittaa tämä nykymeno, kun framegenin luomia frameja pidetään samanarvoisina kuin aitoja. Sitten hehkutetaan, kuinka peli pyörii sen 120fps ja todellisuudessa pelimoottori pyörii hädintuskin jotain 60fps, input lagia on tuhottomasti ja kuvavirheet vilisevät.
Näyttäis striimien perusteella juuri sellaiselta mitä olen toivonut. Toivottavasti lisäävät nopsaan näppäinten uudelleen määrityksen ja korjaavat vakavimmat bugit. Nyt en uskalla edes kokeilla, sillä pettymys saattaisi olla niin iso että jää pelaamatta koko peli.
Täysin samaa mieltä. Aikanaan kun tätä AMD fluid motion framesia testailin aw2 kanssa niin joo fps suurinpiirtein tuplaantui jostain 50-60 mutta silmä/persetuntumalla tuntui että pyörii huonommin ja pelaa peliä 30-40 fps (vaikka laskuri näyttää abt 100) ja tietty viive hiiri/näytön tapahtumat olivat tosiasia. Ei ole kiinnostanu koskea koko paskaan sen jälkeen. Voi olla että kaikki puusilmät eivät tällaista havaitse mutta itselleni oli täyttä myrkkyä.Harmittaa tämä nykymeno, kun framegenin luomia frameja pidetään samanarvoisina kuin aitoja. Sitten hehkutetaan, kuinka peli pyörii sen 120fps ja todellisuudessa pelimoottori pyörii hädintuskin jotain 60fps, input lagia on tuhottomasti ja kuvavirheet vilisevät.
No itse asiassa kun laitoin asetukset high:lle ja DLLS perfomancelle niin sillä vaikutti toimivan ihan hyvin tolla RTX 3070:lla... Seuraillaan.HWunboxedin mukaan 8 gigaa VRAMia alkaa tökkimään myöhemmin jopa 1080p natiiviresolla ja tekstuurit pitää tiputella medium tasolle luultavasti.
Jos piupau peleistä nyt ylipäätänsä voi olla ylpeä "![]()
Saako tästä olla vähän ylpeä?![]()
Joo upscalingin jos laittaa pois, niin väreilyä ja sahalaitaa on jokapaikassa. Kaikki muut vaihtoehdot eli TAA, TSR, FSR, DLSS ja XeSS tuottaa miellyttävämpää kuvaa. Mullakin oli tuota grafiikkahäröilyäHuomasin eilen jatkuvaa grafiikkahäröilyä mm. seinissä (värit vaihteleivat yms).
Asetuksia selaamalla paljastui, että upscaling ja FSR oli laitettu oletuksena päälle.
Laitoin ne pois, mutta... Kuva meni kamalaksi: jarkuvaa väreilyä koko kuva täynnä ihan paikallaan seisoessa. Liikeessä tuo li vielä pahempaa.
Meni käytännössä aivan pelikelvottomaksi, tai ainakin päätä alkoi särkemään.
Onko tämä tunnettu bugi?
Eikö Unreal 5 oleta että TAA tai DLSS on päällä jotta kuva näyttää normaalilta? Jos ei ole temporaaleja frameja monet efektit menevät rikki.Huomasin eilen jatkuvaa grafiikkahäröilyä mm. seinissä (värit vaihteleivat yms).
Asetuksia selaamalla paljastui, että upscaling ja FSR oli laitettu oletuksena päälle.
Laitoin ne pois, mutta... Kuva meni kamalaksi: jarkuvaa väreilyä koko kuva täynnä ihan paikallaan seisoessa. Liikeessä tuo li vielä pahempaa.
Meni käytännössä aivan pelikelvottomaksi, tai ainakin päätä alkoi särkemään.
Onko tämä tunnettu bugi?
Hommasin kanssa 2x8gb kampaa vanhan 2x8gb lisäksi ja muistin kulutus pyörii siellä 19-22gb luokassa tätä pelatessauteliaisuuttani kaivoin vanhat 2x4gb palikat alalaatikosta ja löin kiinni(toki 2133mhz nyt)
ehkä ne pienet tökkimiset katosivat ja 16Gb ei vaan riitä, tilanne nyt;
![]()
itselle eka kerta että myönnän ettei 16G riitäHommasin kanssa 2x8gb kampaa vanhan 2x8gb lisäksi ja muistin kulutus pyörii siellä 19-22gb luokassa tätä pelatessa
Sama täällä. Asentelin ja toimi hyvin tutoriaalialueella, mutta ajattelin odotella kypsymistä kun paljon muuta pelattavaa.Näytönohjaimet 8Gt muistimäärällä kärsivät tässä pelissä selvästi.
Itse en ole vielä peliä ehtinyt pelamaan vaikka olen jo latannut sen mutta paljon muita pelejä on kesken ja aika ei vaan tahdo riittää.
Ehkä odotan ensimmäiseen päivitykseen niin ei tarvitse kärsiä bugeista yhtä paljon.
Tuo on kyllä jännä, että miten paljon pelikokemus voi vaihdella. Itsellä tullut 45h aikana yksi bugi jonka takia joutui lataamaan pelin aiemmasta savesta, oli myös tommonen lukitun oven tapaus. Kaverilla tuo on täysin pelikelvoton tekstuuribugien ja FPS-droppien takia, vaikka kokoonpano on näyttiksen, prosun, emon ja muistien osalta identtinen.Joo eiköhän nämä pelit loppunut nyt tähän ennenkuin tämä saa päivitykset. Ei tätä voi pelata. En pääse eteenpäin Needle in the haystack tehtävässä koska siinä kohtaa kun pitäisi palauttaa ward sensorit kapteeni Zotoville niin koko Zalissya on spawnautunut täyteen vihollisia ja Zotovin tukikohdan ovi on lukossa. Vaikka kuinka tapan vihuja niin niitä tulee koko ajan vain lisää ja välillä Zotovin sotilaatkin alkavat ampua minua. Yleensä he kyllä toljottavat paikoillaan vaikka ympärillä on tyyliin kolmas maailmansota... Huhhuh.. Kyllä tämä vetää bugeissa vertoja Cyberpunk 2077:lle
Millainen kokoonpano sulla on? Mullahan on siis tämä:Tuo on kyllä jännä, että miten paljon pelikokemus voi vaihdella. Itsellä tullut 45h aikana yksi bugi jonka takia joutui lataamaan pelin aiemmasta savesta, oli myös tommonen lukitun oven tapaus. Kaverilla tuo on täysin pelikelvoton tekstuuribugien ja FPS-droppien takia, vaikka kokoonpano on näyttiksen, prosun, emon ja muistien osalta identtinen.
Jätän tän itsekin tauolle, päivityksiä odotellessa. Sama juttu tuossa "Sphere" missiossa, pitäis lähteä pois sieltä basesta niin vihuja spawnaa loputtomasti (?). Tapoin tossa hirveän kasan kunnes kiikari ase hajosi ja totesin että antaa olla.Joo eiköhän nämä pelit loppunut nyt tähän ennenkuin tämä saa päivitykset. Ei tätä voi pelata. En pääse eteenpäin Needle in the haystack tehtävässä koska siinä kohtaa kun pitäisi palauttaa ward sensorit kapteeni Zotoville niin koko Zalissya on spawnautunut täyteen vihollisia ja Zotovin tukikohdan ovi on lukossa. Vaikka kuinka tapan vihuja niin niitä tulee koko ajan vain lisää ja välillä Zotovin sotilaatkin alkavat ampua minua. Yleensä he kyllä toljottavat paikoillaan vaikka ympärillä on tyyliin kolmas maailmansota... Huhhuh.. Kyllä tämä vetää bugeissa vertoja Cyberpunk 2077:lle
Tuo varusteiden kuluminen on kyllä ongelma ja nyt kun on kalliimpi armori, niin sen korjaaminen maksaa eti kättelyssä n. 1000 kuponkia per PROSENTTI ja hinta vielä nousee reippaasti kun kunto huononee. Toisaalta tuon voi kiertää säästämällä parhaan gearin vaikeampiin tehtäviin, mutta on se vähän tympeää hillota gearia arkussa sen takia että ei ole varaa käyttää sitä. Kaman ronttaamista on helpottanut aika paljon tuo uniikki artifakti, nyt menee reppuun 140kg kamaa ja kun sen kaveriksi laittaa taskuun pari Endurance-kikkaretta, niin kaman ronttaaminen on marginaalisesti mukavampaa. Miinuksena se, että kun tuota artifaktia käyttää, niin ukko on kroonisesti kännissän. 50h takana, ei mainittavia teknisiä ongelmia alun jälkeen, joitain tekstuurivälkkeitä ja vastaavia oli ennen kuin tajusi säätää framegen asetuksia kuntoon.
Tuo vihujen spawnaus ongelmaksi asti on tähän mennessä tullut vastaan vain sphere tehtävän aikana, jossa muun muassa väärän reitin valitsemalla sai käytännössä vastaan puoli mahdottomalta tuntuvan vihollismäärän, kun taas "takakautta" poistuen oli kohtaamiset laskettavissa melkein yhden käden sormilla.
Eniten korpeaa tällä hetkellä varusteiden kulumisvauhti ja hinta niiden korjaamiseen. Viime reissun jäljiltä meni yli 35000K että sai varusteet takaisin kuntoon (sisälsi useamman tehtävän suorittamisen), ei muuten riittäny tehtävistä saatu n. 5000k mihinkään. Tämä on johtanut siihen että loottia saa kerätä koko ajan niin paljon, että iso osa ajasta kuluu hitaasti kävellen, sprintissä jaksaminen kuluu loppuun 3s aikana ja latautuminen takaisin kestää arviolta 20s. Muutaman kerran jäänyt emission jalkoihin kun ei ole riittäny ukon vauhti lähimpään suojaan. Aseiden kulumisen ymmärsi metro sarjassa kun ne oli tehty mistä lie vesiputkista yms, nyt sotilaskäyttöön suunniteltu ase alkaa olla 3 lippaan jälkeen korjauskunnossa, jos ei halua maksaa siitä yli 10000k joka kerta.. Ja on päivitetty kestävämmäksi, mutta se 20% on vaan niin vähän kun lähtee prosentti kunnosta per laukaus.
Tietääkö joku onko tuo pikkukuvan tähtäin aidosti kahdella eri putkella varustettu, vai ulkonäkö juttu vain? Ainakaan en löydä mistää miten tähtäysmoodia voisi vaihtaa punapisteestä oletettuun kiikariin.
![]()
![]()
Juu, pitää varmaan nöyrtyä kävelemään koko reitti takaisin (tulin siis sisään tuolta takaa pellon kautta) jos pääsisi ohittamaan koko tuon spawn-härdellin.Tuo vihujen spawnaus ongelmaksi asti on tähän mennessä tullut vastaan vain sphere tehtävän aikana, jossa muun muassa väärän reitin valitsemalla sai käytännössä vastaan puoli mahdottomalta tuntuvan vihollismäärän, kun taas "takakautta" poistuen oli kohtaamiset laskettavissa melkein yhden käden sormilla.
Toi kuluminen ei tosiaan ole kovin balanssissa (saati mitenkään realistista), kiva grindata rahaa pelkästään siihen että saa kamat korjattua.Eniten korpeaa tällä hetkellä varusteiden kulumisvauhti ja hinta niiden korjaamiseen. Viime reissun jäljiltä meni yli 35000K että sai varusteet takaisin kuntoon (sisälsi useamman tehtävän suorittamisen), ei muuten riittäny tehtävistä saatu n. 5000k mihinkään. Tämä on johtanut siihen että loottia saa kerätä koko ajan niin paljon, että iso osa ajasta kuluu hitaasti kävellen, sprintissä jaksaminen kuluu loppuun 3s aikana ja latautuminen takaisin kestää arviolta 20s. Muutaman kerran jäänyt emission jalkoihin kun ei ole riittäny ukon vauhti lähimpään suojaan. Aseiden kulumisen ymmärsi metro sarjassa kun ne oli tehty mistä lie vesiputkista yms, nyt sotilaskäyttöön suunniteltu ase alkaa olla 3 lippaan jälkeen korjauskunnossa, jos ei halua maksaa siitä yli 10000k joka kerta.. Ja on päivitetty kestävämmäksi, mutta se 20% on vaan niin vähän kun lähtee prosentti kunnosta per laukaus.
Suosittelen myös. Taisi tulla jotain ~10fps lisää. Jos joku ihmettelee miksei tuolla kansiossa ole engine.ini:ä, niin ilmeisesti Steami versiossa sellaista ei ole oletuksena. Vielä kun lakkaisi nykimästä silloin tällöin. Se kai latailee jotain.Itsellä parhaan tuloksen näistä optimointimodeista on antanut tämä:
![]()
Optimax - Performance (Stutter FPS Latency Fix)
Reduces stuttering. Improves performance. Improves loading times. Makes Unreal Engine effects less artifacty. Reduces ghosting. Improves image clarity. Improves the quality of all upscaling/anti-aliaswww.nexusmods.com
Pystyykö mitenkään loottaamaan koko boksia / ukkoa vai pitääkö aina erikseen klikkailla kaikki kamat? Aseita ei voi ilmeisesti rikkinäisenä myydä ja jos korjaa ensin, niin korjaus maksaa enemmän, kuin mitä myynnistä saa..
Tuo varusteiden kuluminen on kyllä ongelma ja nyt kun on kalliimpi armori, niin sen korjaaminen maksaa eti kättelyssä n. 1000 kuponkia per PROSENTTI ja hinta vielä nousee reippaasti kun kunto huononee. Toisaalta tuon voi kiertää säästämällä parhaan gearin vaikeampiin tehtäviin, mutta on se vähän tympeää hillota gearia arkussa sen takia että ei ole varaa käyttää sitä. Kaman ronttaamista on helpottanut aika paljon tuo uniikki artifakti, nyt menee reppuun 140kg kamaa ja kun sen kaveriksi laittaa taskuun pari Endurance-kikkaretta, niin kaman ronttaaminen on marginaalisesti mukavampaa. Miinuksena se, että kun tuota artifaktia käyttää, niin ukko on kroonisesti kännissäTulevassa patchissa oli ilmeisesti jotain tähän liittyvää päivitystä, mutta jos tilanne ei parane niin pitää napata tuo modi joka alentaa korjauskuluja.
Tuo GP37:n punapiste on valitettavasti vain kosmeettinen juttu :/ Tuo tähtäin on myös sen verran massiivinen möllykkä, että olen käyttänyt itse SOFMOD-nimistä uniikkia AR:ää joka on IMO paras yleispyssy joka on tullut vastaan.
Suosittelen odottamaan vielä jonkun aikaa, kuulemma mid ja end game on todella bugisia. Myös AIn päivitystä kannattaa odottaa. Itsellä peli paussilla kunnes immersio on käsin kosketeltavissa.Onko tälle viikkoa luvatusta päivityksestä vielä tarkempaa tietoa koska pitäisi tulla? Itsellä peli vielä hankkimatta kun odottelen että olisi pahimmat bugit korjattu. Polttelis kyllä birusti päästä jo laittamaan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.