Sijoittamisesta kiinnostunut täällä, joka tarvitsi hieman neuvoa. Mulla olisi tällä hetkellä (tai oikeastaan ollut jo aika kauan) laittaa ainakin 3000-5000 euroa sijoituksiin, mutta en oikein ole viitsinyt perehtyä siihen, minkälaisiin kohteisiin rahat kannattaisi laittaa. Ainakaan osakkeita ei tällaisella pääomalla kannata ostaa, kun ei saa tarpeeksi hyvää hajautusta ja hankintakuluihin menisi jo suuri siivu tulevista tuotoista, eikö? Parempi ratkaisu olisi siis varmaankin erilaiset rahastot, mutta niitäkin tuppaa olemaan paljon erilaisia. Olisiko viisaampaa sijoittaa yhteen vai useampaan rahastoon? Koko pääoma kerralla vai kuukausisäästöperiaatteella vai näiden yhdistelmä?
Osaatteko heittää vaikka linkkiä johonkin luotettavaan lähteeseen mun kaltaiselle nyypälle, josta voisin vähän ammentaa tietoa? Yksi syy, miksi en ole vielä sijoittamista aloittanut on se, että tietoa on saatavilla niin paljon enkä ole oikein viitsinyt siksi paneutua asiaan. En odota, että kukaan kirjoittaa mulle hlökohtaisesti mitään esseetä, mutta antaisi hieman suuntaa ja pohjaa ajatuksilleni.