Tämä on per kauppa, ei per osake.
Sillä ei edelleenkään ole mitään merkitystä niihin kuluihin, ostaako tai myykö 100 kpl osaketta joka maksaa vitosen vai 5 kpl osaketta, joka maksaa satasen.
Niin no kumpihan sinusta on järkevämpää. Ostaa vaikka 1kpl 52€ maksava osake 2kk välein niinkuin about edellisissä viesteissä hypoteettisesti luotiin olettama. Jolloin nuo palkkiot olisivat nordnetin kautta tällä hetkellä sen 9€ joka hankinta. Jolloin vaikka vuodessa saat ostettua 6 osaketta jos hinnanvaihtelua ei huomioida. No se on 52€ + 9€/varvi. 6*9=54€
Nopeasti laskettuna tuo nordnetin ilmoittama kaupankäyntipalkkio on 0,20 % joka on minimi mutta vähintään tuo 9€. No tästä voimme laskea mistä summastahan se 9€ mahtaa olla 0.20% Oho. Suhde ja verranto paljastaa meille että saavuttaaksesi tuon nordnetin perimän minimipalkkion sinun tulee ostaa 0.002*4500€ = 9€ 4500€ kuukaudessa että nordnetin perimäpalkkio on euromääräisesti suhteessa ilmoitettuun %-osuuteen. Olettaen tietenkin että et harrasta ns "aktiivista treidaamista" jolloin tietenkin kulut pienemmät esim nordnetissä.
Sellitäisitkö minulle miten vitussa se Petri perus pena ei "hyötyisi" tässä tapauksessa ostaessaan kerralla sen 6*52€ osaketta. Jolloin välityspalkkiot 9€ vs 54€ (6 erillistä ostokertaa)
Se että palkkio peritään ostokertaaeikä osaketta kohti nyt on itsestään selvyys. En ymmärrä miksi kyseistä asiaa jankkaan enemmän suosittelisin naamapalmua sinne. Vai sekoittaako tämä yhden osakkeen osto suhteessa useamman osakkeen ostoon liikaa?
Tai edes AAPL @ 256€/osake. Senkun ostaa parin kuukauden välein jos ei muuten riitä varat.
Jotta ei nyt epäselväksi jäänyt niin kys kommenttiin tässä ainakin itse viitannut.

), raadin mielipiteitä?
Täytyypä lueskella miten MDAn myynti vaikuttaa Maxarin liiketoimintaan pitkässä juoksussa. Tämä on mulla lyhyessä salkussa, mutta ei mitään hajua milloin tästä kannattaisi luopua. Tietty jos liiketoiminta tästä elpyy ja avaruus business ottaa kierroksia, niin voihan tän siirtää pitkään salkkuunkin.