Selailin tuossa muutaman sivun taaksepäin, mutta ei tullut ihan heti vastaan keskustelua Intelin viime aikojen tilanteesta. Osake oli itsellä pitkään pakkasen puolella, mutta nyt hyvin plussalla. Tässä lähinnä pohdin, että hukkaanko pois, vai onko tulevaisuuden näkymiä pitää. Onko täällä väki syventynyt aiheeseen paremmin? Tuntuu että arvo on vahvasti tulevaisuudenlupausten varassa.
Itse en Inteliä ikinä ostaisi. Firman suunta on edelleenkin alaspäin vaikka kuinka valtio sitä koittaisi tukea. Edellinen CEO yritti investoida paljon tulevaisuuteen ja nykyinen CEO taas ajaa nämä investoinnit alas. Eli koko osakearvo perustuu Trumpin päähänpistoihin ja hetkenä minä hyvänsä Trump voi muuttaa mielensä ja Intelin arvo tippuu takaisin 20$ paikkeille ja pysyy siellä sitten seuraavat 10 vuotta jälleen. Eli nykyinen osakearvo ei omasta mielestäni perustu millään muotoa firman tulevaisuudennäkymiin, vaan Trumpin spekulaatioihin.
Itse tällä hetkellä olen all-in AMD:ssä ja oli kiva herätä +50k€ tuottoon tänä aamuna. nVidiaa oli aikaisemmin myös mutta ne myin pois koska näen AMD:ssä vielä enemmän nousupotentiaalia kuin nVidiassa tällä hetkellä.
. Onko täällä väki syventynyt aiheeseen paremmin? Tuntuu että arvo on vahvasti tulevaisuudenlupausten varassa.