Säästäminen ja sijoittaminen (osakkeet, rahastot, ETF:t...)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Luonnollisesti tiedän, mitä bondit ovat. Olen tännekin kirjoittanut T-Billien ostamisesta IB:n kautta jälkimarkkinoilta. "Bondiosuudet" oli se vieras termi. Mutta tässä taidettiinkin tarkoittaa "bondien osuutta salkussa", ei "bondiosuuksia" (vrt. kasvuosuudet).

Tässä tapauksessa en siis tiedä, mistä tuo 40% temmattiin. En ainakaan huomannut, että OP olisi maininnut mitään aikajänteestä, iästä, tavoitevuodesta tai muustakaan yhtään mitään. Eli olisi kaivannut vähän perusteluja, miksi tietynlaiseen ehdotukseen päädytään kysyjän kohdalla.
Tuo siis oli Tekoälyn vastaus minulle. Täällä joku oli aikasemmin ehdottanut (taisi olla Tuomi0 jolle vastasin), että bondeihin tulee laittaa 40%.

Tuo siis oli Tekoälyn vastaus minulle. Täällä joku oli aikasemmin ehdottanut (taisi olla Tuomi0 jolle vastasin), että bondeihin tulee laittaa 40%.
Jos aikaa on 15 v+, niin en itse laittaisi bondeihin tai korkoihin ylipäätään senttiäkään, jollen olisi varma että on tulossa suuri romahdus ihan justsillään.

One small step for windsuitman! Sijoituksia enemmän kuin asuntolainaa jäljellä!
Tylsällä Nordnet ETF kuukausisäästöllä jatketaan ja harkinnassa lähinnä EUNL + IS3N combon vaihto SPYI:ksi.
Itse lopetin jo joskus pari vuotta sitten tuon IS3Niin säästämisen kun tuntui niin turhalta. Ja tässä pari kuukautta sitten jätin myös EUNL pois ja siirryin kokonaan SPYI. Nyt olisi tarkoitus jatkaa spyin kanssa säästämistä 20-25 vuotta vielä.

One small step for windsuitman! Sijoituksia enemmän kuin asuntolainaa jäljellä!
Tylsällä Nordnet ETF kuukausisäästöllä jatketaan ja harkinnassa lähinnä EUNL + IS3N combon vaihto SPYI:ksi.

Onnittelut! Mäkin vaihdoin jossain vaiheessa tuon aiemmin suositun kombon. Mutta vaihdolla tarkoitan, että en siis myynyt vanhoja omistuksia, vaan uudet kk-sijoitukset SPYI-etf:ään. Vanhat jäävät rullaamaan ja tuottamaan myös verovelalle.

Itse lopetin jo joskus pari vuotta sitten tuon IS3Niin säästämisen kun tuntui niin turhalta. Ja tässä pari kuukautta sitten jätin myös EUNL pois ja siirryin kokonaan SPYI. Nyt olisi tarkoitus jatkaa spyin kanssa säästämistä 20-25 vuotta vielä.
IS3N kehitys on ollut erittäin mukavaa viimeaikoina ja pessyt EUNL ja SPYI mennen tullen. Kehittyvien markkinoiden poisjättäminen ei välttämättä ole hyvä idea jos koittaa tulevaisuutta ennustaa. Ainakin omissa ajatuksissa näen juuri siellä kasvupotentiaalia.

Tämä viimeisten viestien tekoälyreferointi ja sen kanssa pohdinnat alkavat tuntumaan hieman tyhjältä sisällöltä sijoituskeskustelussa. Varmasti kaikki täällä ovat tietoisia AI:n hyödyntämisestä tässä lajissa.

IS3N kehitys on ollut erittäin mukavaa viimeaikoina ja pessyt EUNL ja SPYI mennen tullen. Kehittyvien markkinoiden poisjättäminen ei välttämättä ole hyvä idea jos koittaa tulevaisuutta ennustaa. Ainakin omissa ajatuksissa näen juuri siellä kasvupotentiaalia.

Tämä viimeisten viestien tekoälyreferointi ja sen kanssa pohdinnat alkavat tuntumaan hieman tyhjältä sisällöltä sijoituskeskustelussa. Varmasti kaikki täällä ovat tietoisia AI:n hyödyntämisestä tässä lajissa.
EUNL ei tosiaan sisällä kehittyviä markkinoita, mutta SPYI ne sitten jo sisältääkin, eli sen kanssa on päässyt noista nousuista nauttimaan myös.

Minkäs verran tuossa SPYI on kehittyviä suunnilleen, ilmeisesti jonkun 10%? Siihen sitten IS3N (0,18% kulut) kylkeen jos haluaa kehittyviä painottaa lisää. Oman maun mukaan, kuten myös AI tai joku muu temaattinen

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
306 887
Jäsenet
82 959
Uusin jäsen
rikkitikiardo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom