Säästötili hakusessa

Mulla on Sweepbankissa säästöraharat ja sieltä ne edestakas pikasiirrolla tarvittaessa ovat siirtyneet. Tähän mennessä on ollut tarjolla ainakin omasta mielestäni muhkea kolmen prossan korko sitoumuksetta päiväsaldolle.

En luota yhtään sen enempää Sveaan, Collectoriin, Banknorwegianiin tai muuhunkaan ei kivijalkapankkiin, vaikken kyllä luota aina niihinkään 😀, joten EU:n talletussuojan nimissä ollaan perse edellä liikkeellä siellä, missä on isommat prosentit tarjolla.

Toimikoo muilla Ferratumin sovellus? Itselleni tulee virheilmoitus: "Emme voi vahvistaa laitettasi. Virhekoodi 8".

Edit klo 11: nyt toimii. (Laitoin sähköpostiviestiä, ei kyllä mitään vastausta tullut, edes automaattista)

Vielä viikonloppuna toimi ja sain nostettua suomalaiselle tilille rahaa. Väistämättä tulee mieleen, että sieltä on nyt joulun alla rahat loppumassa, niin pitää hieman hillitä nostoja tällaisilla teknisillä häiriöillä, jos siellä ylipäätään enää rahoja on. 😅

(Vuosia lurkkaillut palstaa, ja vihdoin piti tunnukset tehdä. Jo oli aikakin.)

Viimeksi muokattu:
Toimikoo muilla Ferratumin sovellus? Itselleni tulee virheilmoitus: "Emme voi vahvistaa laitettasi. Virhekoodi 8".

Vielä viikonloppuna toimi ja sain nostettua suomalaiselle tilille rahaa. Väistämättä tulee mieleen, että sieltä on nyt joulun alla rahat loppumassa, niin pitää hieman hillitä nostoja tällaisilla teknisillä häiriöillä, jos siellä ylipäätään enää rahoja on. 😅

(Vuosia lurkkaillut palstaa, ja vihdoin piti tunnukset tehdä. Jo oli aikakin.)
Nostin sieltä just eilen kymppitonnin pörssiosakekauppaa varten. Rahat oli Nordeassa 3 sekunnissa.

Minulla on tullut Ferratumin sovelluksen kanssa virheilmoituksia jos olen käyttänyt samaan aikaan VPN-yhteyttä tai olen ollut EU:n ulkopuolisessa maassa ja siellä olevassa verkossa. Tämä jälkimmäinen on toki saatu taklattua VPN-yhteydellä Suomeen ja taas on toiminut.

En ole vielä asiaan tarkemmin perehtynyt mutta kohta kun verovuosi vaihtuu niin varmaan pitäisi.. Mites Collectorista hoidetaan korkotuotot veroilmoitukselle? Käsittääkseni ne ei mene automaattisesti. Katsonko vain paljonko on korkoja kertynyt vuoden aikana ja sitten joskus Tammikuussa laitan ne veroilmoitukselle?

En ole vielä asiaan tarkemmin perehtynyt mutta kohta kun verovuosi vaihtuu niin varmaan pitäisi.. Mites Collectorista hoidetaan korkotuotot veroilmoitukselle? Käsittääkseni ne ei mene automaattisesti. Katsonko vain paljonko on korkoja kertynyt vuoden aikana ja sitten joskus Tammikuussa laitan ne veroilmoitukselle?
Tilinhaltijan on itse huolehdittava korkotulojen ilmoittamisesta ja hän voi tehdä verovähennyksen omassa verotuksessaan voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Collector lähettää tilinhaltijalle vuosittain vuosi-ilmoituksen.

Öö siis mitäs ihmettä eli Collectorista ei menekään automaattisesti, kun monesta muusta menee(?). Pitääkin sitten lisätä tai ainakin tarkistaa löytyvätkö nämä veroilmoituksesta...

Öö siis mitäs ihmettä eli Collectorista ei menekään automaattisesti, kun monesta muusta menee(?). Pitääkin sitten lisätä tai ainakin tarkistaa löytyvätkö nämä veroilmoituksesta...
Vaikka Colletor-tiliä tarjoavalla Norion Bank AB:lla on olemassa sivuliike Suomessa, säästötiliä tarjoaa suoraan ruotsalainen emoyhtiö, joten tili ei ole suomalaisen lähdeverotuksen piirissä.

On tullut tänä vuonna rahaa pidettyä varsin monessa pankissa ja en enää edes muista missä kaikissa. Nyt sitten pitäisi varmaan alkaa jotenkin selvittämään että mistä kaikkialta korkoja on tullut ja mistä ei ole mennyt lähdeveroa ja mitkä pitäisi itse osata ja tajuta ilmoittaa veroilmoituksella.

Miten olette tämän hoitaneet? Ei ole tullut ajateltua asiaa aiemmin ja tuntuu että selvittely on nyt aika hankalaa. Ehkä 10+ pankkia yhteensä enkä enää edes muista kaikkia.

On tullut tänä vuonna rahaa pidettyä varsin monessa pankissa ja en enää edes muista missä kaikissa. Nyt sitten pitäisi varmaan alkaa jotenkin selvittämään että mistä kaikkialta korkoja on tullut ja mistä ei ole mennyt lähdeveroa ja mitkä pitäisi itse osata ja tajuta ilmoittaa veroilmoituksella.

Miten olette tämän hoitaneet? Ei ole tullut ajateltua asiaa aiemmin ja tuntuu että selvittely on nyt aika hankalaa. Ehkä 10+ pankkia yhteensä enkä enää edes muista kaikkia.
Mikä ihmeen järki olla käytössä yli 10 eri pankkia? :confused:

Tuli vaan mieleen jos talletussuojan raja on 100 000€ ja käteistä on miljoona, niin loogisinta on silloin jakaa kymmeneen pankkiin varat.
Eikö siinä tapauksessa se miljoona tai ainakin osa siitä kannattaisi mieluummin sijoittaa järkevämmin kuin laittaa pankkien matalakorkoisille säästötileille? :D

Mikä ihmeen järki olla käytössä yli 10 eri pankkia? :confused:
No talletussuoja kun on vaan sen 100k ja se, että määräaikaiset loppuneet kesken vuoden ja muualta saa parempaa korkoa jne. Tuosta sitten äkkiä kertyy että on ollut monessa pankissa vuoden aikana rahaa. Suurin osa tietenkin sijoituksissa, mutta kyllä haluan pitää myös "käteistä" jonkin verran.

Eipä siinä taida olla mitään oikotietä. Kirjautuu kaikkiin pankkeihin sisään ja katsoo sieltä tiliotteen tai vastaavan että paljonko sitä korkoa kertyi ja paljonko tilille ilmestyi. Jos ei veroa ole pidätetty niin ilmoittaa sen omaverossa. Jos pankkeja on kymmenen niin tuossa menee noin tunti omaa aikaa? Jos ei muista mihin pankkeihin on tallettanut, niin se on vähän oma moka. Sitten vaan oman pankin tiliotteita selaamaan mihin on rahaa siirretty ja mistä vastaanotettu.

Tiliotteelta sä kai näet näet mistä ja mihin olet siirrellyt rahaa? Useimmilla pankeilla on kai näppärä menojen seuranta juttu josta näkee tulot ja menot. Niistä luulisi tuollaisten kymmensien tuhansien rahavirtojen näkyvän selvästi.

Mulla erääntyy vuoden lopussa korot Sveasta ja Collectorbankista vaikka ne tilit on jo nollilla. Tällä hetkellä kaikki ropposet Sweepbankissa. Voin sanoa, että niistä mistä ei mene ilmoitukset verottajalle per automatik saavat jäädä puolestani oman onnensa nojaan. En varmasti jaksa alkaa ilmoittamaan yhtään mitään.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 085
Jäsenet
80 812
Uusin jäsen
warelk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom