Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Tuo 4 litran malli löytyy Kärcherin outletista kohtuu hintaan:

Lisäksi näytti ainakin pirkanmaalla taas olevan taas S-ryhmän asiakasomistajapäivät, niin 15% saisi tuosta 7 litran mallista pois (118€):
Enemmän ja paremmalla paineella vettä saa vesijohtoverkosta jos sellainen on käytettävissä...
 
Itsellä käytössä tuollainen. Ei ole siis painepesuri, mutta paine riittäää oikein hyvin pyörän pesuun. Akullisella pesee noin 6-7 säiliöllistä, joten ei tarvi ladata edes kauhean usein. Tuo on itselläni aina eteisen kaapissa valmiina vedet sisässä. Helppo nostaa mukaan ja pesaista pyörä kerrostalon pihalla.
Tuosta on myös 4L versio, joka riittää juuri ja juuri pyörän pesuun, mutta tuo isommalla säiliöllä on kyllä mukavampi. Helppo ottaa myös auton perään ja pestä pyörä suoraan ajosta ennen kyytiin nostamista.

Itsellä on juuri sama ja voittaa kyllä mitkään kylppärissä suihkuttelut 100-0. Ostakaa tuo 7litran säiliö niin ei ala harmittaa sitten, kun vesi loppuu kesken siitä 4litran mallista.
 
Saksalaista huumoria: T-shirt

E-bike T.jpg
 
Olisiko täällä vinkkejä tähän liittyen.

Hommasin suurin odotuksin työsuhdepyöräksi alla olevan:


Pyörä on muuten aivan loistava, mutta huomasin ensilenkillä heti:

Takarengas heittää ylhäältä katsoen sivulle sen pyöriessä aika runsaasti. Kävin paikallisessa fiksussa pyörähuollossa teettämässä pienen alkutarkastuksen pyörään ja sanoivat, että takarenkaan vanne on ihan suora, mutta itse renkaassa on iso heitto yhdessä kohtaa kumissa ja selkeä valmistusvirhe. Lähetin tästä bike-discountille jo reklamaation ja toivottavasti näin halvalla ongelma lähtisi.

Sen sijaan isompi pohdinta on seuraava:

Polkiessa tuntuma ei ole täysin "pehmeä" kuten vanhalla luomupyörällä vaan hiemankin isommalla vaihteella jotenkin tuntuisi poljintuntuma olevan sellainen, että jokin hieman "porrastaisi" tai "hiertäisi" polkiessa. Vanhassa luomomankelissa kun iskin isoimmat vaihteen silmään ja vedin kovaa niin muistelen hieman samanlaista tunnetta olleen, mutta tässä tosiaan jo pienemmilläkin vaihteilla. Hemmetin vaikea selittää, mutta ikään kuin siis polkiessa ei kammet menisi silleen täysin pehmeästi vaan jotain siellä hiertää inasen ja tekee tuntumasta sellaista hieman rosoisen.

Voiko tämä olla:

a) Bosch-moottorien / sähköpyörien ominaisuus
b) Ongelma liittyen takarenkaan heittoon
c) Muu, mistä johtuva?

Tosiaan ns. kevyt starttitarkastus (vaihteet, jarrut, pinnat yms.) tehtiin paikallisessa huollossa ja he eivät nostaneet mitään muuta esiin kuin jo havaitsemani klappaava takarengas. Huomasin tämän vasta kun nyt viikonloppuna ajelin enemmän lenkkiä ja jotenkin vain ärsyttää kun polkiessa tuntee, että ketjut eivät menisi täysin sulavasti rattailla vaan tuntuu jotenkin, että olisivat hieman väärin kohdistettu rattaille tms.
 
Olisiko täällä vinkkejä tähän liittyen.

Hommasin suurin odotuksin työsuhdepyöräksi alla olevan:


Pyörä on muuten aivan loistava, mutta huomasin ensilenkillä heti:

Takarengas heittää ylhäältä katsoen sivulle sen pyöriessä aika runsaasti. Kävin paikallisessa fiksussa pyörähuollossa teettämässä pienen alkutarkastuksen pyörään ja sanoivat, että takarenkaan vanne on ihan suora, mutta itse renkaassa on iso heitto yhdessä kohtaa kumissa ja selkeä valmistusvirhe. Lähetin tästä bike-discountille jo reklamaation ja toivottavasti näin halvalla ongelma lähtisi.

Sen sijaan isompi pohdinta on seuraava:

Polkiessa tuntuma ei ole täysin "pehmeä" kuten vanhalla luomupyörällä vaan hiemankin isommalla vaihteella jotenkin tuntuisi poljintuntuma olevan sellainen, että jokin hieman "porrastaisi" tai "hiertäisi" polkiessa. Vanhassa luomomankelissa kun iskin isoimmat vaihteen silmään ja vedin kovaa niin muistelen hieman samanlaista tunnetta olleen, mutta tässä tosiaan jo pienemmilläkin vaihteilla. Hemmetin vaikea selittää, mutta ikään kuin siis polkiessa ei kammet menisi silleen täysin pehmeästi vaan jotain siellä hiertää inasen ja tekee tuntumasta sellaista hieman rosoisen.

Voiko tämä olla:

a) Bosch-moottorien / sähköpyörien ominaisuus
b) Ongelma liittyen takarenkaan heittoon
c) Muu, mistä johtuva?

Tosiaan ns. kevyt starttitarkastus (vaihteet, jarrut, pinnat yms.) tehtiin paikallisessa huollossa ja he eivät nostaneet mitään muuta esiin kuin jo havaitsemani klappaava takarengas. Huomasin tämän vasta kun nyt viikonloppuna ajelin enemmän lenkkiä ja jotenkin vain ärsyttää kun polkiessa tuntee, että ketjut eivät menisi täysin sulavasti rattailla vaan tuntuu jotenkin, että olisivat hieman väärin kohdistettu rattaille tms.
Sama pyörä löytyy eri värissä täältä ja ehkä jotain pystyn kommentoimaan näihin:

- Renkaassa jos on selkeä valmistusvirhe, niin eiköhän sieltä uuden tilalle saa. Näissähän tosin oli myös takaisinkutsua, joten itse sain ihan uuden sarjan renkaita täysin kysymättä vaikkei pyörän PA-numero listalta löytynytkään, mutta sinun lienee sen verran uusi, että taitaa olla korjattu jo tuotannossa PRECAUTIONARY REPLACEMENT OF SMART SAM Active L tyre (Reaction Hybrid SL 29 2022)

- Polkemistuntuma on selkeästi erilainen kuin luomupyörällä, tuntuu kuin moottori vastustaisi polkemista kun mennään yli 25km/h, eikö? Tämä johtunee täysin pyörän massasta, sillä kyseessä kuitenkin miltei 25kg laite, kun esim. oma vanha pyörä on noin 12,5kg. Bosch Gen 4 Resistance - EMTB Forums

- 1x12 voimalinjaa kannattaa käyttää enemmän hyödyksi, sillä missä vanhalla 3x10 tuli monesti käytettyä isoimpia vaihteita, nyt monesti huomaa käyttävänsä perusajossa vaihteita 8-11. En nyt suoraan osaa sanoa minkä takarattaan kohdalle eturatas linjassa osuu, mutta koko 1-12 väli on melko suuri ja ketju voinee ääriasennoissa tehdä tuota "hiertämistä".

- Tuskin liittyy havaitsemiisi asioihin, mutta omani taisi tulla tuo takavaihtajan ShadowPlus "kytkin" off -asennossa, joten se kannattaa vääntää on -asentoon Use of Shadow Plus and Typ 2 Derailleurs
 
Sama pyörä löytyy eri värissä täältä ja ehkä jotain pystyn kommentoimaan näihin:

- Renkaassa jos on selkeä valmistusvirhe, niin eiköhän sieltä uuden tilalle saa. Näissähän tosin oli myös takaisinkutsua, joten itse sain ihan uuden sarjan renkaita täysin kysymättä vaikkei pyörän PA-numero listalta löytynytkään, mutta sinun lienee sen verran uusi, että taitaa olla korjattu jo tuotannossa PRECAUTIONARY REPLACEMENT OF SMART SAM Active L tyre (Reaction Hybrid SL 29 2022)

- Polkemistuntuma on selkeästi erilainen kuin luomupyörällä, tuntuu kuin moottori vastustaisi polkemista kun mennään yli 25km/h, eikö? Tämä johtunee täysin pyörän massasta, sillä kyseessä kuitenkin miltei 25kg laite, kun esim. oma vanha pyörä on noin 12,5kg. Bosch Gen 4 Resistance - EMTB Forums

- 1x12 voimalinjaa kannattaa käyttää enemmän hyödyksi, sillä missä vanhalla 3x10 tuli monesti käytettyä isoimpia vaihteita, nyt monesti huomaa käyttävänsä perusajossa vaihteita 8-11. En nyt suoraan osaa sanoa minkä takarattaan kohdalle eturatas linjassa osuu, mutta koko 1-12 väli on melko suuri ja ketju voinee ääriasennoissa tehdä tuota "hiertämistä".

- Tuskin liittyy havaitsemiisi asioihin, mutta omani taisi tulla tuo takavaihtajan ShadowPlus "kytkin" off -asennossa, joten se kannattaa vääntää on -asentoon Use of Shadow Plus and Typ 2 Derailleurs

Kiitos paljon vaivannäöstä! Täytyy varmuudeksi tarkastaa tuo PA-numero.

Polkemistuntumasta vielä:

En tarkoita siis tuota "sähkön ja sähköttömän" rajamaastoa vaan lähinnä sitä, että jotenkin vaan jalalla tunnen miten polkimessa olisi aivan pieni "pykällys" tai "hankaus" kun poljen. Vaihdoin myös polkimet parempiin ja tällä ei ainakaan mainittavaa vaikutusta ollut. Eniten vain mietin, että voisiko tämä olla moottorista lähtöisin. Pyörä muuten kuitenkin niin odotusten mukainen, että taidan nyt odotella ne uudet renkaat ja pitää tämän. Teoriassa ainakin voisi bike-discountille palauttaa 14 vuorokauden sisään. Tuo takarengas on kuitenkin niin merkittävissä määrin vino, että toivotaan sen olevan tämän tuntuman takana.

Oletko muuten itse ollut pyörään tyytyväinen?
 
Täällä Bosch cx gen 4 moottorinen Cuben pyörä ja avustuksella polkiessa ei mitään hankauksia tai pykällyksiä. Ilman avustusta kyllä on kuin tervassa polkisi
 
Täällä Bosch cx gen 4 moottorinen Cuben pyörä ja avustuksella polkiessa ei mitään hankauksia tai pykällyksiä. Ilman avustusta kyllä on kuin tervassa polkisi
Itsellä myös sama moottori cubessa eikä pienintäkään hankausta tai vastusta poljettaessa avustuksella tai ilman. Moottorin avustus loppuu jossain tietyssä kadenssissa ja sitten kyllä huomaa, että moottori alkaa jarruttaa kun yrittää polkea avustusta vastaan kovemmalla kadenssilla. Tuollainen polkeminen ei tietenkään ole muutenkaan tehokasta, mutta moottori saisi kyllä kytkeä itsensä irti ko. tilanteessa, kun joskus ei pysty vaihteita vaihtamaan ja haluaisi sen pari sekuntia vain jaloilla tikata 100:n kadenssilla..
 
Itsellä myös sama moottori cubessa eikä pienintäkään hankausta tai vastusta poljettaessa avustuksella tai ilman. Moottorin avustus loppuu jossain tietyssä kadenssissa ja sitten kyllä huomaa, että moottori alkaa jarruttaa kun yrittää polkea avustusta vastaan kovemmalla kadenssilla. Tuollainen polkeminen ei tietenkään ole muutenkaan tehokasta, mutta moottori saisi kyllä kytkeä itsensä irti ko. tilanteessa, kun joskus ei pysty vaihteita vaihtamaan ja haluaisi sen pari sekuntia vain jaloilla tikata 100:n kadenssilla..
Aika hyvin nuo Boschin paremmat moottorit pyörivät yli 25kmh vauhdeissa. Tuossa alkaa maastopyörällä esim olla aika hyvä vastus pelkän rengastuksen tuomana eli voi joillekin tuntua aika rajulta tuo hyppy avustus->ei avustusta. Ja kadenssi juu nousee pahemmin esiin. Ei ole tosiaan ole suunniteltu kovan kandenssin polkemiseen. Tuntuu myös että avustuksen teho olisi kadenssin noustessa huomattavasti heikompi eli moottorin teho alkaisi hiipua moottorin kierrosten noustessa kuten sähköautoissa vauhdin noustessa mikä luonnollisesti käy järkeen. Omaan makuun saisi melkein olla tuo tehoalue hieman ylempänä. Juu ajan varmaan sen 75% ajasta yli 25kmh mutta jos ajaa alle niin tuntuu että aika isolla vaihteella pitää ajaa jos haluaa kaiken irti avustuksesta.
 
Aika hyvin nuo Boschin paremmat moottorit pyörivät yli 25kmh vauhdeissa. Tuossa alkaa maastopyörällä esim olla aika hyvä vastus pelkän rengastuksen tuomana eli voi joillekin tuntua aika rajulta tuo hyppy avustus->ei avustusta. Ja kadenssi juu nousee pahemmin esiin. Ei ole tosiaan ole suunniteltu kovan kandenssin polkemiseen. Tuntuu myös että avustuksen teho olisi kadenssin noustessa huomattavasti heikompi eli moottorin teho alkaisi hiipua moottorin kierrosten noustessa kuten sähköautoissa vauhdin noustessa mikä luonnollisesti käy järkeen. Omaan makuun saisi melkein olla tuo tehoalue hieman ylempänä. Juu ajan varmaan sen 75% ajasta yli 25kmh mutta jos ajaa alle niin tuntuu että aika isolla vaihteella pitää ajaa jos haluaa kaiken irti avustuksesta.
Minulla tuo kadenssi nousee sinne 100 paikkeille vain maastossa ja sielläkin alle 20kmh nopeuksissa. Moottorin avustusalueen ulkopuolella (eli yli 25) en ole huomannut minkäänlaista ylimääräistä vastustusta. Tietenkin täpäri rajulla kuviolla on raskas polkeakin tuon avustuksen jälkeen. Varsinkin 30kmh on sellainen lakipiste, minkä yli ei tasaisella mennä :D
 
En tarkoita siis tuota "sähkön ja sähköttömän" rajamaastoa vaan lähinnä sitä, että jotenkin vaan jalalla tunnen miten polkimessa olisi aivan pieni "pykällys" tai "hankaus" kun poljen. Vaihdoin myös polkimet parempiin ja tällä ei ainakaan mainittavaa vaikutusta ollut. Eniten vain mietin, että voisiko tämä olla moottorista lähtöisin. Pyörä muuten kuitenkin niin odotusten mukainen, että taidan nyt odotella ne uudet renkaat ja pitää tämän. Teoriassa ainakin voisi bike-discountille palauttaa 14 vuorokauden sisään. Tuo takarengas on kuitenkin niin merkittävissä määrin vino, että toivotaan sen olevan tämän tuntuman takana.
Ehkä tiedän mitä tarkoitat, eräänlainen "resonanssi" tuntuu polkimien kautta jalkoihin tietyissä nopeuksissa, eli kuin moottori/voimansiirto värisisi?
Ensihuollossa itse tuosta mainitsin, mutta sanoivat etteivät löytäneet mitään poikkeavaa, että tuo ainakin lienee ilmeisesti melko normaalia tai jopa ominaispiirre (?)

Oletko muuten itse ollut pyörään tyytyväinen?
Eipä tuosta juuri valittamista löydy. Ehkä itselläkin eturengas hieman kiero tms., kun erityisesti kääntyessä (tai vikaa selvittäessä ihan viskoessa puolelta toiselle) ilmeisesti hieman levy hankasi tietyissä kohdin jarrupaloihin, jonka sai kuitenkin melko hyvin eliminoitua asemoimalla jarrusatulan tällaisen kanssa Birzman Razor Clam -levyjarrutyökalu 9,90

Osat mitä tuohon on tullut iskettyä kiinni, jos haluaa joitain vinkkejä:
etulokari - Downhill Mudguard
takalokari - VANE PRO 29" Mudguard rear
polkimet - PD-GR400 Flat Pedals
juomateline - HPP-Sidecage Bottle Cage right
valosarja (on saatavilla myös akusta virtansa ottavia) - PRO 30 Light Set
joustotolppa (30,9 x 350 oikea koko) - SP12/SP17 NCX 350mm Suspension Seatpost + Safety Cover
 
Minulla tuo kadenssi nousee sinne 100 paikkeille vain maastossa ja sielläkin alle 20kmh nopeuksissa. Moottorin avustusalueen ulkopuolella (eli yli 25) en ole huomannut minkäänlaista ylimääräistä vastustusta. Tietenkin täpäri rajulla kuviolla on raskas polkeakin tuon avustuksen jälkeen. Varsinkin 30kmh on sellainen lakipiste, minkä yli ei tasaisella mennä :D
Juu ei tuolla omalla täpärillä kauheasti yli 30kmh matkanopeutta aja mutta kyllä 20km matkalla saa sen 27kmh keskinopeuden GPS:n mukaan ja sähköä on käytetty vain ylämäissä tai kiihdyttäessä. Tasaisella sai poljettua 45kmh mutta sitten loppui jaloista kyky nostaa kadenssia yhtään enempää. Ja itsellä tuo kadenssi joutuu nousemaan ajaessa välillä kohtuu paljon jos pitäisi vaihtaa ja koska oma takapakka on jo niin kulunut niin ei viitsi vaihtaa ihan siellä ja täällä hetkellisen tilanteen takia. Muutenkin yrittänyt opetella pois tuosta voimapolkemisesta mitä junnuaikoina tuli tehtyä. Voimaa kyllä riitti ja vauhtia sai revittyä mutta tehokkuus ei ollut kyllä parhaimmillaan tuolla tyylillä jatkuvasti ajaessa.
 
Ehkä tiedän mitä tarkoitat, eräänlainen "resonanssi" tuntuu polkimien kautta jalkoihin tietyissä nopeuksissa, eli kuin moottori/voimansiirto värisisi?
Ensihuollossa itse tuosta mainitsin, mutta sanoivat etteivät löytäneet mitään poikkeavaa, että tuo ainakin lienee ilmeisesti melko normaalia tai jopa ominaispiirre (?)

Sinä puit tämän paremmin sanoiksi. Nimenomaan värähtely/vibraatio on se tunne juurikin mikä ajoittain välittyy polkimista. Tämä tulee satunnaisen aktiivisesti polkiessa. Googlailin hieman eilen termillä Bosch cx 4 + vibration ja kyllä sieltä jonkin verran osumia tuli eli ilmeisesti ainakin hieman yleisempi "ongelma". Nyt siihen kiinnittää huomiota jatkuvasti polkiessa, mutta eiköhän siihen totu ajan kanssa.
 
Tarkoitus hommailla ensimmäistä sähköavusteista pyörää työmatkoille ja lapsen tarhaan vientiä varten. Pääasiassa rullailu Helsingin kantakaupunki alueella asfaltilla, mutta hiekalla tulee varmasti poljettua myös. Olen nyt miettinyt hintahaarukkaa ja kipuraja menee 2500€ tienoilla ja mieluiten pyörä 2000€ hujakoilta. Näistä ei ihan hirveästi tietoa ole jotenka kysyn täältä.

PROPHETE Entdecker e10.7 52cm 28" - Sähköpyöräkeskus tällaista nyt katsellut ensihätään, tuleeko kenellekään mieleen tästä onko joku ehdottomasti no-no? Pyörä siis tulee ihan kasuaali käyttöön noin 10km päivä arkisin ja varmasti "hupi" pyöräilyäkin tulee harrasteltua ja liikuttua vekottimella paikasta a paikkaan b sitten kun saa hommattua.

Kiitti jo kaikille etukäteen jos tulee jotain mieleen.
 
Tarkoitus hommailla ensimmäistä sähköavusteista pyörää työmatkoille ja lapsen tarhaan vientiä varten. Pääasiassa rullailu Helsingin kantakaupunki alueella asfaltilla, mutta hiekalla tulee varmasti poljettua myös. Olen nyt miettinyt hintahaarukkaa ja kipuraja menee 2500€ tienoilla ja mieluiten pyörä 2000€ hujakoilta. Näistä ei ihan hirveästi tietoa ole jotenka kysyn täältä.

PROPHETE Entdecker e10.7 52cm 28" - Sähköpyöräkeskus tällaista nyt katsellut ensihätään, tuleeko kenellekään mieleen tästä onko joku ehdottomasti no-no? Pyörä siis tulee ihan kasuaali käyttöön noin 10km päivä arkisin ja varmasti "hupi" pyöräilyäkin tulee harrasteltua ja liikuttua vekottimella paikasta a paikkaan b sitten kun saa hommattua.

Kiitti jo kaikille etukäteen jos tulee jotain mieleen.

Aika saman oloinen kuin oma Tunturi eMotion. Sillä on nyt poljettu vapusta alkaen himan ja duunin väliä reilu 1300 km ja tyytyväinen olen ollut. Käytännön range on itsellä ollut joku 80 km.
 

Tuli tämmöinen vastaan kun kyselin pyöristä. Saatavuus arvio (varma tieto) tosin vasta kesäkuu 2023 mutta se hinta, alle 4500€ jos tekee kaupat nyt syksyllä.

Hinnat alkaen malli mutta moottori ja akku huipulta eikä muutkaan osat nyt ihan marketin halvinta kuraa.

Voi perkele noita toimitusaikoja. Arvatkaa kahdesti saako edes koko kesänä 2023 jos ostaa nyt. :sfacepalm:
 
Testasin tuossa isäukon Haibike Trekking 7:n valoja. Lyhtynä tuossa on Skybeamer 150. En tiedä oliko yksilössä jotain vikaa, mutta valona se oli melko susi tuohon hintaan. Todella selkeä ja rajattu valokuvio. Puolisuunnikas, joka on todella rajattu ja reunoiltaan oranssi. Valona tuo on siis melkoisen surkea, koska pitäisi saada ennemminkin levittyvää valoa, eikä yhtä epäkäytännöllistä spottia. Onko muilla kokemusta tuosta valosta ja miten omanne toimii?

EDIT:
Ehkei nyt ihan puolisuunnikas, mutta todella rajattu kuvio. Ajossa tiehen suunnatessa toki kasvaa, mutta edelleen epäkäytännöllinen ikävän värinen spotti.

1668369331518.png
 
Viimeksi muokattu:
Testasin tuossa isäukon Haibike Trekking 7:n valoja. Lyhtynä tuossa on Skybeamer 150. En tiedä oliko yksilössä jotain vikaa, mutta valona se oli melko susi tuohon hintaan. Todella selkeä ja rajattu valokuvio. Puolisuunnikas, joka on todella rajattu ja reunoiltaan oranssi. Valona tuo on siis melkoisen surkea, koska pitäisi saada ennemminkin levittyvää valoa, eikä yhtä epäkäytännöllistä spottia. Onko muilla kokemusta tuosta valosta ja miten omanne toimii?

EDIT:
Ehkei nyt ihan puolisuunnikas, mutta todella rajattu kuvio. Ajossa tiehen suunnatessa toki kasvaa, mutta edelleen epäkäytännöllinen ikävän värinen spotti.

1668369331518.png
Ihan tarkoituksella se valokuvio katkeaa tuossa ylhäällä. Kyseessä on StVZO srandardin valaisin, eli se ei häikäise vastaantulijoita.
 
Ihan tarkoituksella se valokuvio katkeaa tuossa ylhäällä. Kyseessä on StVZO srandardin valaisin, eli se ei häikäise vastaantulijoita.
Tuosta tulikin offtopicina mieleen, kun juuri viikonloppuna tuli kävellessä vastaan joku fillari, jossa oli ihan helvetin kirkas valo ja se loisti suoraan vastaantulijoiden silmiin. Sanoin kohdalle tullessa ihan kohteliaasti, että viitsitkö suunnata valon vähän alaspäin kun se häikäisee, niin vähemmän yllättäen vastaus oli huutaen ja pysähtymättä että "haista saatana vittu!" Ai että nämä spandeksit pystyvät yllättämään niin monin tavoin. :D
 
Ihan tarkoituksella se valokuvio katkeaa tuossa ylhäällä. Kyseessä on StVZO srandardin valaisin, eli se ei häikäise vastaantulijoita.
Joo näin varmaan on ja rajaus ja häikäisemättömyys pystysuunnassa on ok. Mutta itse fillaristi ei tee tuolla valolla yhtään mitään (pl. se että näkyy eikä jää auton alle) koska se ei valaise tietä yhtään laajemmin ja ainostaan paistaa moisen tiiviin spotin maahan. Enempi tuosta tulee mieleen joku "Transformers logo" hupivalo.

Äitimuorin Helkamassa oli varmasti paljon halvempi, mutta fillaristille huomattavasti parempi valo. Tehtaalta ja tuossa kuvassa suunnattu silmiin, mutta kääntämällä alaspäin oli ok. Valaisi tosiaan laajasti niin että fillaristi oikeasti näkee laajemmin mitä edessä on. Toisin kuin tuo "Transformers" valo.

1668421639567.png
 
Viimeksi muokattu:
Joo näin varmaan on ja rajaus ja häikäisemättömyys pystysuunnassa on ok. Mutta itse fillaristi ei tee tuolla valolla yhtään mitään (pl. se että näkyy eikä jää auton alle) koska se ei valaise tietä yhtään laajemmin ja ainostaan paistaa moisen tiiviin spotin maahan. Enempi tuosta tulee mieleen joku "Transformers logo" hupivalo.

Äitimuorin Helkamassa oli varmasti paljon halvempi, mutta fillaristille huomattavasti parempi valo. Tehtaalta ja tuossa kuvassa suunnattu silmiin, mutta kääntämällä alaspäin oli ok. Valaisi tosiaan laajasti niin että fillaristi oikeasti näkee laajemmin mitä edessä on. Toisin kuin tuo "Transformers" valo.

1668421639567.png
Ei standardi tee huonosta ja tehottomasta valaisimesta tehokasta, eikä myöskään tehokkaasta valaisimesta tehotonta. Valaisimia on tuolla standardilla myös tehokkaita, ostamasi valaisin ei ilmeisesti vain tällainen ole tai voihan se olla viallinenkin, kuten totesit. Palautukseen vain ja tehokkaampaa tilalle

Tuo standardi on kyllä todella hyvä juttu, juuri siksi että kaikki valo kohdistetaan sinne minne kuuluukin ja missä valoa tarvitaan, eli tielle ja maahan. Pyöräilijä ei hyödy mitään siitä valosta joka suuntautuu taivaalle tai vastaantulevien silmiin (aka hajavalo). Harmi vain, että standartoidut valaisimet on normaaleja kalliimpia, niin tuli itsekin ostettua ensin halpa ja nyt pitää ostaa vielä hyvä valaisin
 
Tämä lähti jotenkin ihan väärille raiteille. Viestini leipä oli siis:

Lyhtynä tuossa on Skybeamer 150. En tiedä oliko yksilössä jotain vikaa... ...Onko muilla kokemusta tuosta valosta ja miten omanne toimii?

Eli kyselin kokemuksia vastaavasta valosta, joita luulisin täältä löytyvän koska Haibikeja on tämän ketjun perusteella ostettu. Koitin etsiä valokuviota netistä, mutta dataa ei oikein löytynyt. Siksi ajattelin kysyä mahdollisilta omistajilta toimiiko tuo normaalisti ennen kuin kysäisen kauppiaalta.
  • En ole haukkunut tuota standardia missään vaiheessa
  • En ole erikseen valinnut / ostanut tuota valaisinta, vaan se kuului pakettiin, 3,6k€ setissä luulisi olevan toimiva valaistus
  • Erikseen ostettuna tuo maksaa ~110€. Ei ole mikään Lupinen tonnin valo, mutta tuolla hintaa saa erillisenä vaikka Fenix BC30:n mikä teholtaan / kuvioltaan täysin eri luokassa (se ei toki ole standardit täyttävä)
  • Testaamani perusteella tuossa olisi tehoa ihan ok kaupunki fillarointiin, jos vain valaistuksen keila olisi järkevämpi (en tarkoita standardin vastaista ylös säteilevää). Tämä valaisinhan ei suuntaa valotehoaan järkevästi, vaan kohdistaa kaiken valon pieneen spottiin. Toki standardin mukaisesti pois silmistä ja taivaalta.
 
StVZO standardin mukainen valaisin ei ole vain se rajattu valokuvio. Tuollainen spotti on tosiaan siihen ikävä.

128141_02_IF-2.jpg


Itse käytän Lupine SL X (S-pedelec versiota) omassa sähköpyörässä. Siinä mukavasti lyhyet ja pitkät. Valaisee mukavasti ja pitkälle häikäisemättä kuitenkaan muita. Alla kuva siitä, ei tosin oma vaan netistä kopioitu:

slx_fernlicht_2-1.jpg
 
Viimeksi muokattu:


Mielestäni tohon hintaan 4590€ aika kova paketti. Itse tilasin koon L eli 47cm.
 
  • Tykkää
Reactions: Sid


Mielestäni tohon hintaan 4590€ aika kova paketti. Itse tilasin koon L eli 47cm.

Ei mitään kokemusta tästä pyörästä mutta Boschin systeemistä on ja takuut Suomeen niin jännityksellä odotan kevättä..... Eli siis katkaisen jalan talven luikkailla :btooth:
 


Mielestäni tohon hintaan 4590€ aika kova paketti. Itse tilasin koon L eli 47cm.

On hieno pyörä! Kyselin chatista ja ei kuulemma onnistu työsuhdepyöräksi ostaa ilman yritysmyynnin kontaktointia. :( Muuten melkein olisin tilannut. Tosin tuo 180-195cm kokohaarukka tuossa 52cm koossa tuntuu olevan melko iso, kun itse oon lähempänä tuota 180cm. Ehkä ei koeajamatta uskalla näin isoja hankintoja tehdä. :D
 
On hieno pyörä! Kyselin chatista ja ei kuulemma onnistu työsuhdepyöräksi ostaa ilman yritysmyynnin kontaktointia. :( Muuten melkein olisin tilannut. Tosin tuo 180-195cm kokohaarukka tuossa 52cm koossa tuntuu olevan melko iso, kun itse oon lähempänä tuota 180cm. Ehkä ei koeajamatta uskalla näin isoja hankintoja tehdä. :D

Mä otin koon 47 ja olen itse 183cm. Vertasin Fanticin ja Mondrakerin mittoihin joista kokemusta niin tuo 47 olisi passeli. Toki sika säkissä mutta tuo hinta :btooth:

Lisäys vielä että Mondraker crafty R mallia ajoin koossa L niin hyvin samat mitat kuin tämä Corratecin 47. Ilmeisesti siis koot menee S, M, L, XL

No niin vaihto sittenkin kokoon 52. On käytännössä mulle aivan sama kumpi koko mutta suosituksesta parempi ottaa kuulemma tämä koko. Tuumissa 18.5 ja 20.5. No eiköhän tuollakin pärjää. :btooth:

Huomasin vielä että saa kotiin hintaan alle 15€ niin ei kannata edes hakea :whistling:
 
Viimeksi muokattu:
Ei mitään kokemusta tästä pyörästä mutta Boschin systeemistä on ja takuut Suomeen niin jännityksellä odotan kevättä..... Eli siis katkaisen jalan talven luikkailla :btooth:


Melkein jo kasattu, vkl ehtii siis testaamaan. :cool:

Sellaset havainnot että keula oli vaihdettu Zeb Selectistä Lyrik Ultimateen. Tuskin isoa eroa meikäläiselle.

Tässä pyörässä vaijereiden vedot on niin että jos joutuu jotain uusimaan pääsee itku. Moottorin yläpuolelta rungon sisällä kaikki. ja edes hissitolpan vaijerin kuori ei liikkunut. Onneksi sai asennettuna tehtaan mittoihin.

Täytyy tilata kunnollinen avain valmiiksi. Moottori tuskin irtoaa ilman kiroamista jos joskus tarvetta. 10.9 pultit ja teräslevy rungon sisällä :btooth:
 
Meille firmaan putkahti myös mahdollisuus ottaa työsuhdepyörä ja kun tässä on nyt guuggelia kovasti käytetty niin kysäistään vielä täältä mielipiteitä.
Kriteereinä on, että pyörän myyvä liike suostuu tekemään diilin fleetbiken kanssa ja 4000€ on ns. kattona tuossa.Voi toki olla kalliimpi, mutta tuon 4k€:n yli menevä osa pitää itse heti maksaa.
Tarkoitus olisi ajella yhteen suuntaan reilu 10km:n työmatkat ympäri vuoden sekä kesällä sitten pidempiä retkiä maastossa.
Hiukan mustan viikon tarjouksia selailin ja tälläisiä löytyi:

Larunpyörästä
2022 FOCUS AVENTURA2 6.8 20,8AH BROWN
Tämän kävin jo koeajamassa ja olihan tuota mukava ajella läheisellä kävelytiellä.Sanotaan näin, että pidin pyörästä.
Plussaa iso akku(750Wh) ja kaikki hilppeet kiinni paitsi lukko.
Hinta: 4100€

Hi5Bikes
Trek Powerfly 4 – Grey
Täällä hiukan tarkemmin nuo tiedot.
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3484€ + yllä mainitut

Mondraker 2022 Prime R
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3749€ + yllä mainitut

Mondraker 2022 Prime R X
Tässä kaikki hilppeet paitsi lukko ja polkimet, mutta mukana tulee ns. "kesärenkaat"
Hinta: 3899€ + (nastarenkaat talveksi?)

Canyon
Grand Canyon:ON 7
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3149€ + yllä mainitut (toimituskulut?)

Grand Canyon:ON 9
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3849€ + yllä mainitut (toimituskulut?)

Sähköpyöräkeskus
PROPHETE Graveler e12.9 FS
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3199€ + yllä mainitut

Ajattelin käydä vielä huomenna tuolla Hi5Bikesissä kokeilemassa noita kolmea listalta löytyvää pyörää.

Onko näissä joitain sellaisia, jotka kannattaisi suoraan unohtaa ja löytyykö lisää vaihtoehtoja?
 
Meille firmaan putkahti myös mahdollisuus ottaa työsuhdepyörä ja kun tässä on nyt guuggelia kovasti käytetty niin kysäistään vielä täältä mielipiteitä.
Kriteereinä on, että pyörän myyvä liike suostuu tekemään diilin fleetbiken kanssa ja 4000€ on ns. kattona tuossa.Voi toki olla kalliimpi, mutta tuon 4k€:n yli menevä osa pitää itse heti maksaa.
Tarkoitus olisi ajella yhteen suuntaan reilu 10km:n työmatkat ympäri vuoden sekä kesällä sitten pidempiä retkiä maastossa.
Hiukan mustan viikon tarjouksia selailin ja tälläisiä löytyi:

Larunpyörästä
2022 FOCUS AVENTURA2 6.8 20,8AH BROWN
Tämän kävin jo koeajamassa ja olihan tuota mukava ajella läheisellä kävelytiellä.Sanotaan näin, että pidin pyörästä.
Plussaa iso akku(750Wh) ja kaikki hilppeet kiinni paitsi lukko.
Hinta: 4100€

Hi5Bikes
Trek Powerfly 4 – Grey
Täällä hiukan tarkemmin nuo tiedot.
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3484€ + yllä mainitut

Mondraker 2022 Prime R
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3749€ + yllä mainitut

Mondraker 2022 Prime R X
Tässä kaikki hilppeet paitsi lukko ja polkimet, mutta mukana tulee ns. "kesärenkaat"
Hinta: 3899€ + (nastarenkaat talveksi?)

Canyon
Grand Canyon:ON 7
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3149€ + yllä mainitut (toimituskulut?)

Grand Canyon:ON 9
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3849€ + yllä mainitut (toimituskulut?)

Sähköpyöräkeskus
PROPHETE Graveler e12.9 FS
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3199€ + yllä mainitut

Ajattelin käydä vielä huomenna tuolla Hi5Bikesissä kokeilemassa noita kolmea listalta löytyvää pyörää.

Onko näissä joitain sellaisia, jotka kannattaisi suoraan unohtaa ja löytyykö lisää vaihtoehtoja?
Lukkoa ei kannata kuljettaa pyörään integroituna, kun se ei estä millään tavalla tuollaisen pyörän varastamista (ellet sitten meinaa sillä lukita toisen lukon lisäksi). Muuten tuo focus on kyllä kova laite valmiiksi kokoonpanoksi, joskin enempi tuo on hybridi mielestäni kuin täysi maastopyörä. Canyonin pyörät sitten taas näistä paras valinta maastoon. Jos maasto sinulla on vain metsätiet, niin suositus focukselle. Mikäli niinkuin valtaosa ymmärtää metsäpolkua, kivikkoa, mäenlaskua yms maastossa, niin canyon ehdottomasti

Edit. Ja täpärin jälkeen mietit vain miten mukava sillä on ajaa maastossa
Neuron:ON 6 ;)
 
Viimeksi muokattu:
Sähköpyöräkeskus
PROPHETE Graveler e12.9 FS

Onko näissä joitain sellaisia, jotka kannattaisi suoraan unohtaa ja löytyykö lisää vaihtoehtoja?
Jättäisin tämän suosiolla pois. Aeg:n moottori ainakin ennen oli jotain uudellenbrandattyä kiinalaista? Muissa taisi olla ihan kunnon moottorit. Ei sillä, työkaverit ovat olleet Propheteihin tyytyväisiä, mutta Bosh, Brose, Shimano kyllä.ihan eri sarjassa.
 
Lukkoa ei kannata kuljettaa pyörään integroituna, kun se ei estä millään tavalla tuollaisen pyörän varastamista (ellet sitten meinaa sillä lukita toisen lukon lisäksi). Muuten tuo focus on kyllä kova laite valmiiksi kokoonpanoksi, joskin enempi tuo on hybridi mielestäni kuin täysi maastopyörä. Canyonin pyörät sitten taas näistä paras valinta maastoon. Jos maasto sinulla on vain metsätiet, niin suositus focukselle. Mikäli niinkuin valtaosa ymmärtää metsäpolkua, kivikkoa, mäenlaskua yms maastossa, niin canyon ehdottomasti

Edit. Ja täpärin jälkeen mietit vain miten mukava sillä on ajaa maastossa
Neuron:ON 6 ;)
Tuo mainitsemani maastossa ajo oli ehkä hiukan liian laaja ilmaisu.:lonely:
Luulen tosiaan, että pääsääntöisesti pyöräilyni jää metsätiet sekä metsäpolku akselille ja joskus sitten saattaa eksyä vähän vaativammalle reitille.
Täpärit vaan tuppaavat olemaan sen verran kalliimpia, että tuo 4k€ ei enään riitä tai siis tälläiseen käsitykseen olen tullut.

Laitetaan tuo Canyonin täpäri myös korvan taakse ja toivotaan Canoynin iskevät pienet alet perjantaina.:tup:

Edit.
Ja näyttää siltä, että Canyonin kanssa ei voida mennä yli tuon 4k€:n rajan.:tdown:
 
Viimeksi muokattu:
Tuo mainitsemani maastossa ajo oli ehkä hiukan liian laaja ilmaisu.:lonely:
Luulen tosiaan, että pääsääntöisesti pyöräilyni jää metsätiet sekä metsäpolku akselille ja joskus sitten saattaa eksyä vähän vaativammalle reitille.
Täpärit vaan tuppaavat olemaan sen verran kalliimpia, että tuo 4k€ ei enään riitä tai siis tälläiseen käsitykseen olen tullut.

Laitetaan tuo Canyonin täpäri myös korvan taakse ja toivotaan Canoynin iskevät pienet alet perjantaina.:tup:
Ja ei se oikeassa maastossa täpärillä kulut siihen lopu, vaikka isoin kertapanos onkin sitten hankittu :D Mutta eipähän heti tarvitse pyörää vaihtaa! Jatkossa sitten kaipaileekin jo DH kypärää, rintapanssaria, ajohanskoja, kunnon kenkiä, pyörään pesuria, vaihtoketjuja etc. Mutta siitä vain harrastukseen kiinni ja ajamaan, toivottavasti paljon kilsoja! Sähköllä ainakin tulee helpommin ajettua kuin luomulla, paitsi ehkä jos on teräskunnossa ja haluaa maanteitä niellä 60kmh
 
Ja ei se oikeassa maastossa täpärillä kulut siihen lopu, vaikka isoin kertapanos onkin sitten hankittu :D Mutta eipähän heti tarvitse pyörää vaihtaa! Jatkossa sitten kaipaileekin jo DH kypärää, rintapanssaria, ajohanskoja, kunnon kenkiä, pyörään pesuria, vaihtoketjuja etc. Mutta siitä vain harrastukseen kiinni ja ajamaan, toivottavasti paljon kilsoja! Sähköllä ainakin tulee helpommin ajettua kuin luomulla, paitsi ehkä jos on teräskunnossa ja haluaa maanteitä niellä 60kmh

Mäkin olin ostamassa sähkäriä ensi kesäksi ja nyt kun pyörä saapui niin kauhealla kiireellä osat kasaan (Juu olkkarin valkoinen matto polvien alla ja kaikki työkalut siinä) Säätietoa tutkimaan että sataako viikonloppuna lunta jos lähtee metsään. Vaimo ei onneksi ole yhtään nauranut mulle, mitä nyt matosta vähän pauhannut :btooth:
 
Ai että.... Pakko laittaa fiilistelykuva vaikka mitään kysyttävää ei olekaan. Ps. Vaimo antoi ämpärin ja rätin todeten " Sisälle et sitä tuo ennenkuin olet putsannut" :btooth:

Oli kyllä ensimmäiseksi lenkiksi harvinaisen hyvät fiilikset pyörästä. Corratecille pisteet siitä että kaikki pultit on kiinni ja vaihteiston perussäädötkin toimi ihan ok.
 

Liitteet

  • IMG_20221126_132527.jpg
    IMG_20221126_132527.jpg
    693,4 KB · Luettu: 468
  • Tykkää
Reactions: Sid
Ai että.... Pakko laittaa fiilistelykuva vaikka mitään kysyttävää ei olekaan. Ps. Vaimo antoi ämpärin ja rätin todeten " Sisälle et sitä tuo ennenkuin olet putsannut" :btooth:

Oli kyllä ensimmäiseksi lenkiksi harvinaisen hyvät fiilikset pyörästä. Corratecille pisteet siitä että kaikki pultit on kiinni ja vaihteiston perussäädötkin toimi ihan ok.
Puhdashan tuo on, hieno pyörä kyllä. Seuraavaksi piikkirenkaat alle ja kohta jäälle ajelemaan, jos enemmän innostuu talvipyöräilystä.
 
Ei sinänsä kokemuksia, mutta nehän on Tunturin kanssa suunniteltuja ja ehkäpä suora kopio ?
Taitaa olla vain yksittäiset mallit Tunturin yhteistyön tulosta, takuusivun perusteella GZR Advantag-e ja Rampag-e, jotka kummatkin jo myynnistä poistuneet. Runko tuossa on ainakin Atalan ja arvaisin että ei ole muuta heidän tuotteelle tehty kuin brändäys vaihdettu.
 
Taitaa olla vain yksittäiset mallit Tunturin yhteistyön tulosta, takuusivun perusteella GZR Advantag-e ja Rampag-e, jotka kummatkin jo myynnistä poistuneet. Runko tuossa on ainakin Atalan ja arvaisin että ei ole muuta heidän tuotteelle tehty kuin brändäys vaihdettu.

Varmaan näin.
 
Onko sähköpyörissä pidemmät ketjut kuin luomupyörissä yleensä?

Rupesin vaihtamaan uusia ketjuja Cube Nuride Hybrid Pro 625 sähköpyörään. Katsoin valmistajan sivulta että pyörässä on KMC X10 ketju. Ostin kyseisen ketjun mutta vähän vaikuttaisi että se on muutaman lenkin liian lyhyt? Kokeilin paikalleen niin ketju ei nouse pienimmän rattaan päälle. Pyörässä on Boschin Performance CX gen 4 moottori ja 10 vaihteinen vaihteisto.

Tämän ketjun ostin vanhan tilalle: KMC X10 -ketju, 10-v, 114L, hopea/musta 32,99

Ostinko minä nyt vain liian lyhyen ketjun? Voiko noita ketjuja jatkaa järkevästi vai pitääkö ostaa uusi pidempi ketju
 
Ostinko minä nyt vain liian lyhyen ketjun? Voiko noita ketjuja jatkaa järkevästi vai pitääkö ostaa uusi pidempi ketju
Ostit vain liian lyhyen ketjun. Kyseistä ketjua on myös 122 linkin versiona, tuossa ostamassasi on 114 linkkiä.

Mittaa pyörän chainstay, eli kammen keskeltä takanapaan mitta. Ja mikä hammasmäärä on eturattaassa? Ja rataspakan isoin hammasmäärä? Näistä voidaan laskea optimaalisin ketjun pituus.
CHAINSTAY-1-800x445.jpg
 
Onko sähköpyörissä pidemmät ketjut kuin luomupyörissä yleensä?

Rupesin vaihtamaan uusia ketjuja Cube Nuride Hybrid Pro 625 sähköpyörään. Katsoin valmistajan sivulta että pyörässä on KMC X10 ketju. Ostin kyseisen ketjun mutta vähän vaikuttaisi että se on muutaman lenkin liian lyhyt? Kokeilin paikalleen niin ketju ei nouse pienimmän rattaan päälle. Pyörässä on Boschin Performance CX gen 4 moottori ja 10 vaihteinen vaihteisto.

Tämän ketjun ostin vanhan tilalle: KMC X10 -ketju, 10-v, 114L, hopea/musta 32,99

Ostinko minä nyt vain liian lyhyen ketjun? Voiko noita ketjuja jatkaa järkevästi vai pitääkö ostaa uusi pidempi ketju

Sähköpyöriin myydään myös sähköpyöriin tarkoitettuja ketjuja, jos pyörä on keskiömoottorillinen.
 
Sähköpyöriin myydään myös sähköpyöriin tarkoitettuja ketjuja, jos pyörä on keskiömoottorillinen.

Tämän tiesinkin, ostin tuon normaalin pyörän ketjun kun tässä semmoinen alun perinkin oli. Olisko tuo sähköpyörään tarkoitettu ketju kestävämpi? Reilun 1500km ajelin tuolla alkuperäisellä KMC X10:llä ennen kuin venymämittari meni läpi
 
Tämän tiesinkin, ostin tuon normaalin pyörän ketjun kun tässä semmoinen alun perinkin oli. Olisko tuo sähköpyörään tarkoitettu ketju kestävämpi? Reilun 1500km ajelin tuolla alkuperäisellä KMC X10:llä ennen kuin venymämittari meni läpi
On se KMC e-sarja vähän kestävempi, mutta kyllähän tuo 1500 km on myös ihan hyvin normaalilta ketjulta.
 
Olen harkinnut päivittäisten asioiden hoitoon sähköpyörää. Nykyisin tulee tehtyä kaikenlaista pientä asiointia fillarilla mutta lähiaikoina siihen pitäisi lisätä lapsen vienti päiväkotiin vähän kauemmaksi niin tuli vastaan tuollaiset tavarapyörät. Lähinnä katselin noita pitkäperäisiä kuten benno boost ja tern gsd. Noita ei löytynyt tästä ketjusta kertaakaan mainittuna vaikka tuntuvat olevan genressään suosittuja. Suomessa näköjään vain tuo pyörä-asiantuntija suuremmin myy(fillarifiilari lisäksi terniä). Eikö kukaan ole tuollaista hankkinut? Hyvin vähän tulee yleensäkin suomenkielistä matskua noista vastaan.

Käyttötarkoitus fillarille olisi kaupassa käyntiä n. 500m, postiautomaatilla käyntiä n. 2km, päiväkoti 3km ja satunnaisia muita ostoksia vähän kauempaa. Lisäksi pitäisi pystyä kaksi kuskia tällä vaihtelevasti ajamaan ja homma pitäisi nimenomaan hoitua niin että vaivattomasti vaan tallin ovi auki, kypärä päähän ja pyörän selkään. Päämotivaattori tässä on että ei tarvisi toista autoa hankkia. Se myös auttaa siinä että ei tule otettua sitä autoa alle kun sitä ei ole.

Suosittelen tutustumaan eri vaihtoehtoihin. Pitkäperä- tai tavarapyörä on mielestäni parhaatvaihtoehdot.

Tässä muutamia muita tutustumisen arvoisia:
Riese & Muller: Multitinker tai multicharger.
Workcycles: FR8 (myös ilman sähköavustusta).

Multitinker tai mainitsemasi Tern sopisivat parhaiten useamman kuskin käyttöön.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 017
Viestejä
5 059 662
Jäsenet
81 018
Uusin jäsen
krisuamd

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom