Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Onkohan tämä Haibiken jo hiukan vanha malli tällä hinnalla kelpo peli? Riittääkö 400 Wh akku ja 50 Nm vääntö mihinkään?
 
Koittanut tässä saada lisätietoa pyöristä kerättyä ja tässä muutama kysymys mitä tullut mieleen.

1. Onko mitään merkittäviä eroja voimalinjojen välillä. Onko siis syytä suosia jotain toista merkkiä enemmän kun toista jos puhutaan näistä yleisistä (Yamaha, Bosch ja Shimano?).
2. Onko isoja eroja yllä olevissa voimalinjoissa 2016-2021 eli onko kannattavaa välttää jotain vuosimallia tai yrittää etsiä tietyn ikäistä mallia?
3. Onkohan L runko (maastopyörä) ainoa järkevä koko 182cm kuskille. Miettinyt onko järkevää katsella M tai XL runkoja ollenkaan.
 
Kokeilenpas täältä, kun pyöräily-threadista en vastausta saanut. Onko joku tilannut Abuksen lukon samalla lukkopesällä, kuin mitä pyörän akulla on? Itselläni on siis Canyonin Pathlite:ON, ja etsin siihen nyt lukkoa. Kryptoniten olin jo laittanut ostoskoriin, kunnes hoksasin tutustua tuohon Abuksen YourPlussaan. Esim. tätä lukkoa mietin: Abus Ultra Mini -U-lukko, 410 mm + Cobra 10/120 53,90

Sen lisäksi saa ehdottaa ko. fillariin seisontatukea. :shy:
 
Kokeilenpas täältä, kun pyöräily-threadista en vastausta saanut. Onko joku tilannut Abuksen lukon samalla lukkopesällä, kuin mitä pyörän akulla on? Itselläni on siis Canyonin Pathlite:ON, ja etsin siihen nyt lukkoa. Kryptoniten olin jo laittanut ostoskoriin, kunnes hoksasin tutustua tuohon Abuksen YourPlussaan. Esim. tätä lukkoa mietin: Abus Ultra Mini -U-lukko, 410 mm + Cobra 10/120 53,90

Sen lisäksi saa ehdottaa ko. fillariin seisontatukea. :shy:
Itse ostin sähkömaasturiini Kryptoniten vastaavat sen takia, että tuossa Abus-vaijerissa on vain 6 mm:n sisus, kun Kryptonitessa on 8-millinen sisus. Samoin kannatta ostaa sellainen lukko, missä on pidempi U-kaari, itsellä 240 mm. Tämän kanssa on paljon helpompi löytää paikkoja mihin pyörän lukita - ja tämä on käytännössä osoittautunut tärkeäksi ominaisuudeksi.

Samoin kaapelin on syytä olla pidempi, että yltää esim. paksun puun ympäri silloin kun U-lukolla ei pyörän rungosta saa kiinni. Järeämpiäkin U-lukkoja olisi ollut tarjolla, mutta paino olisi noussut huomattavasti, siksi tämä valinta. Pyörään olen rakennellut paremmat telineet lukoille mitä niiden matkassa tuli.

Kaapeli

U-lukko
 
Itse ostin sähkömaasturiini Kryptoniten vastaavat sen takia, että tuossa Abus-vaijerissa on vain 6 mm:n sisus, kun Kryptonitessa on 8-millinen sisus. Samoin kannatta ostaa sellainen lukko, missä on pidempi U-kaari, itsellä 240 mm. Tämän kanssa on paljon helpompi löytää paikkoja mihin pyörän lukita - ja tämä on käytännössä osoittautunut tärkeäksi ominaisuudeksi.

Samoin kaapelin on syytä olla pidempi, että yltää esim. paksun puun ympäri silloin kun U-lukolla ei pyörän rungosta saa kiinni. Järeämpiäkin U-lukkoja olisi ollut tarjolla, mutta paino olisi noussut huomattavasti, siksi tämä valinta. Pyörään olen rakennellut paremmat telineet lukoille mitä niiden matkassa tuli.

Kaapeli

U-lukko

Kai se pitää tuo yhden avaimen taktiikka siis unohtaa, ja suosiolla ostaa Kryptonite. Mulla on käytössä nyt Onguard Bulldog, joka on aivan mahtava lukko mutta vähän heikosti saa kiinni rungosta, kun on niin pieni.
 
Koittanut tässä saada lisätietoa pyöristä kerättyä ja tässä muutama kysymys mitä tullut mieleen.

1. Onko mitään merkittäviä eroja voimalinjojen välillä. Onko siis syytä suosia jotain toista merkkiä enemmän kun toista jos puhutaan näistä yleisistä (Yamaha, Bosch ja Shimano?).
2. Onko isoja eroja yllä olevissa voimalinjoissa 2016-2021 eli onko kannattavaa välttää jotain vuosimallia tai yrittää etsiä tietyn ikäistä mallia?
3. Onkohan L runko (maastopyörä) ainoa järkevä koko 182cm kuskille. Miettinyt onko järkevää katsella M tai XL runkoja ollenkaan.

1. Kaipa nuo kaikki tehtävänsä täyttää jos ei aleta hifisteleen. Itse olen arvostanut sitä, että takuuhuollot yms. on saanut hoidettua omalla paikkakunnalla niin ei tarvi lähetellä mitään mihinkään. Eli jos haluaa sitä katsoa minkä moottoreja paikalliset huoltaa.
2. Vanhemmissa oikeastaan alkaa olla oleellisempaa akun kunto ja tottakai tekniikka kehittyy koko ajan. Itse ostaisin uusimman mihin pelimerkit riittää
3. Tää riippuu paljon valmistajasta, esim KTM:stä mulle sopiva runko oli S ja nykynen turbolevo on kokoa M. Ja spessun uudet mallit on S2, S3 merkinnällä muutenkin koska ratkasevaa on se millasella geometrialla haluaa ajaa. Eli todnäk jos puhutaan maastopyöristä ni ensimmäinen mikä rajottaa on penkin ja tangon välinen mitta (reach). Jos se on "liian" lyhyt ni voi tuntua ahtaalta tai sit on mukavan ketterä, "liian" pitkä taas tuo vakautta tai sit jonku toisen mielestä se on taas paska ajaa :D riippuu ihan kuskista ja mieltymyksistä. Sanosin, että jos etsit perus kaupunkifillaria sähköllä ni kato taulukosta se sopiva, jos etsit harrastuspeliä maastoon ja/tai alamäkeen ni melkee käytävä koeajamassa...
 
1. Onko mitään merkittäviä eroja voimalinjojen välillä. Onko siis syytä suosia jotain toista merkkiä enemmän kun toista jos puhutaan näistä yleisistä (Yamaha, Bosch ja Shimano?).
Makuasioita. Minä pidän eniten Boschin tuntumasta, mutta kaikki noista ovat ok. Kiinalaista Bafangia välttelisin.

2. Onko isoja eroja yllä olevissa voimalinjoissa 2016-2021 eli onko kannattavaa välttää jotain vuosimallia tai yrittää etsiä tietyn ikäistä mallia?
Kehitys kehittyy, mutta ei noissa mitään ihan hirveitä edistysaskeleita ole tietääkseni tapahtunut.

Boschin osalta Active line on perusversio. Katso että moottori on vähintään Performance Line (uudemmissa Performance CX). Akun osalta 400Wh on järkevä minimi. Keskimoottorinen on monessakin mielessä paras ja myös helpoin pyörän yleisiä huoltoja ajatellen.

3. Onkohan L runko (maastopyörä) ainoa järkevä koko 182cm kuskille. Miettinyt onko järkevää katsella M tai XL runkoja ollenkaan.
Riippuu pyörästä/valmistajasta. Eri valmistajien välillä koot ilmoitetaan hieman eri tavalla ja myös säätövara vaihtelee. Selviää siis vain itse kokeilemalla, mutta todennäköisesti kokomerkintöjä tuijotellen L-koko tai 18"/19" on sopiva. Renkaat suosiolla 29-tuumaisina.
 
Kiitoksia vinkeistä. Tälläistä olisi tarkoitus lähteä huomenna katsomaan kyseessä 200km ajettu yksilö. Deoren vaihtajaa ei tuohon nyt saanut mitä koitin pitää ehtona, mutta eipä tuo varmaan niin mahdottoman vakavaa ole. Tuosta en osaa suoraan sanoa mikä Bosch tuossa kyseessä on kun ei mainita onko generaatio mikä, akku on ainakin tuo 500Wh ja muutenkin osuisi omiin vaatimuksiin ihan ok.

 
Kiitoksia vinkeistä. Tälläistä olisi tarkoitus lähteä huomenna katsomaan kyseessä 200km ajettu yksilö. Deoren vaihtajaa ei tuohon nyt saanut mitä koitin pitää ehtona, mutta eipä tuo varmaan niin mahdottoman vakavaa ole. Tuosta en osaa suoraan sanoa mikä Bosch tuossa kyseessä on kun ei mainita onko generaatio mikä, akku on ainakin tuo 500Wh ja muutenkin osuisi omiin vaatimuksiin ihan ok.

Moottori on Bosch Performance Line, 65Nm. Vaihteisto on Shimano Alivio, jolla kyllä pärjää ihan hyvin ja niitä palikoita voi päivittää myöhemmin jos tulisi tarvetta. Keula on aika peruskamaa. Jos hinta on kohdallaan ja runko sopiva, niin varmasti on ihan soiva peli. Tuo ovh on hieman yläkanttiin, eli ihan suoraan ei kannata siihen ehkä verrata.
 
Tarkoittaako tuo että on ns Bosch gen4 vai kertooko tuo sitä vielä? Juu katselin tosiaan että Deore pelkkä vaihtaja ei hirveitä maksanut. Itsellä vaan näistä ei mitään hajua miten tuollainen vaihtajan vaihto menee eli tartteeko myös pakan, entä onko erilaisia kiinnitys pisteitä/standardeja itse vaihtajalle. Takavaihtajan säätäminen nyt jotenkin muistissa vuosien takaa.

Pikkusen alle 2k€ tuo olisi mahdollisesti irtoomassa. Sen verran selvittelin että paikallisella huollolla on Boschin vehkeet eli siellä ainakin firmiksen päivitys ja diagnostiikka onnistuu. Ei varmaan ole mitään syytä olla käyttämässä tuota kerran ja laittamassa uusinta softaa sisälle?
 
Tarkoittaako tuo että on ns Bosch gen4 vai kertooko tuo sitä vielä? Juu katselin tosiaan että Deore pelkkä vaihtaja ei hirveitä maksanut. Itsellä vaan näistä ei mitään hajua miten tuollainen vaihtajan vaihto menee eli tartteeko myös pakan, entä onko erilaisia kiinnitys pisteitä/standardeja itse vaihtajalle. Takavaihtajan säätäminen nyt jotenkin muistissa vuosien takaa.

Pikkusen alle 2k€ tuo olisi mahdollisesti irtoomassa. Sen verran selvittelin että paikallisella huollolla on Boschin vehkeet eli siellä ainakin firmiksen päivitys ja diagnostiikka onnistuu. Ei varmaan ole mitään syytä olla käyttämässä tuota kerran ja laittamassa uusinta softaa sisälle?
Softa kannattaa päivittää huollossa jossakin vaiheessa, mutta se ei ole välttämättömyys. Siellä näkee samalla ajotunnit ja latauskerrat jne ja sellaiset voivat kiinnostaa mielenrauhan vuoksi.

Siitä vaihteistosta ei kannata huolehtia ennen kuin siinä on jotain sellaista vikaa tai puutetta, että on pakko saada parempaa. Alivio on ihan ok, enkä ainakaan itse tekisi sille mitään.

Moottori on tuossa linkittämäsi tuotesivun kuvassa käsittääkseni 2019/2020 Performance Line (ei siis cx) Gen3. Gen4:ssä on moottorin kuoren etuosa hieman eri näköinen. Voin olla väärässäkin, mutta oli miten oli, niin mitään käytännön merkitystä tuolla ei mielestäni ole.
 
Kiitoksia vinkeistä. Tälläistä olisi tarkoitus lähteä huomenna katsomaan kyseessä 200km ajettu yksilö. Deoren vaihtajaa ei tuohon nyt saanut mitä koitin pitää ehtona, mutta eipä tuo varmaan niin mahdottoman vakavaa ole. Tuosta en osaa suoraan sanoa mikä Bosch tuossa kyseessä on kun ei mainita onko generaatio mikä, akku on ainakin tuo 500Wh ja muutenkin osuisi omiin vaatimuksiin ihan ok.


Mulla on tuo Hardnine kutonen 600Wh akulla ja Yamahan moottorilla. Muutaman viikon ja vajaan 150km ajon perusteella oon ollut tosi tyytyväinen.
Mietin aluks Hardnine 4:sta jossa on 400Wh akku, mutta päätin pulittaa vähän enemmän isommasta akusta ja paremmista osista. Päätökseen tosin vaikutti myös se, että tota nelosta ei ollut saatavilla :D Akkua on nyt ladattu kaks kertaa, joista toinen ihan harjoitusmielessä kun katoin että miten akun saa irti.

Mitä tuohon aiemman viestin vääntökyssäriin tulee, niin oltiin vaimon kanssa pyöräreissulla ja hinasin vaimon luomupyörineen parin isomman mäen päälle. Avustuksen kun laittoi täbölle niin ei mitään ongelmia, sen kun vähän pyöritteli kampia. Vääntöä tossa on skidisti enemmän (70nm), mutta väittäsin että ei tuo 50Nm vääntökään ihan heti lopu kesken.
 
Haibike noudettu ja ompa todella mukava ajella tuo sähköavusteinen lyhyen lenkin kerkesin vaan ajamaan, mutta huomenna enempi perehtyä asiaan.

Osaisiko kukaan neuvoa nopealla aikataululla löytyykö ok lokasuojia eteen ja taakse suoraan motonet/kärkkäinen valikoimista pystyisi huomenna hakemaan suoraan sellaiset ja pääsisi ajamaan näitä mutaisia hiekkateitäkin ilman hirveetä vaatteiden likaantumista. Pyöränä siis tämä ja näillä vakiorenkailla: Haibike | HardNine 5 | Jäykkäperäinen maastopyörä

Onko hyviä ehdotuksia muuten ketjuksi, voisi yhdet hankkia suoraan hyllyyn odottelemaan. Kannattaako BIke-discountista tilailla tarvikkeita kerralla vai onko Suomesta jotain järki hintaista paikkaa mistä ottaa ja tukea samalla suomalaista? Onko kellään sattumoisin kokemuksia Lahden ns oikeista pyöräliikkeistä eli Järvisen pyörästä ja Lahden polkupyörähuollosta. Lahden polkupyörähuolto ainakin lupasi 25€ Boschin päivitykset tehdä, kun sitä kyselin. PItää vaan nyt tuost Purion näytöstä katsoa nykyinen softaversio ja verrata tuonne Boschin sivuille täsmääkö: Updates and software versions for on-board computers and drives

Minkä näistä valitsisitte itse ketjujen voiteluun:



 
Viimeksi muokattu:
Haibike noudettu ja ompa todella mukava ajella tuo sähköavusteinen lyhyen lenkin kerkesin vaan ajamaan, mutta huomenna enempi perehtyä asiaan.

Osaisiko kukaan neuvoa nopealla aikataululla löytyykö ok lokasuojia eteen ja taakse suoraan motonet/kärkkäinen valikoimista pystyisi huomenna hakemaan suoraan sellaiset ja pääsisi ajamaan näitä mutaisia hiekkateitäkin ilman hirveetä vaatteiden likaantumista. Pyöränä siis tämä ja näillä vakiorenkailla: Haibike | HardNine 5 | Jäykkäperäinen maastopyörä

Onko hyviä ehdotuksia muuten ketjuksi, voisi yhdet hankkia suoraan hyllyyn odottelemaan. Kannattaako BIke-discountista tilailla tarvikkeita kerralla vai onko Suomesta jotain järki hintaista paikkaa mistä ottaa ja tukea samalla suomalaista? Onko kellään sattumoisin kokemuksia Lahden ns oikeista pyöräliikkeistä eli Järvisen pyörästä ja Lahden polkupyörähuollosta. Lahden polkupyörähuolto ainakin lupasi 25€ Boschin päivitykset tehdä, kun sitä kyselin. PItää vaan nyt tuost Purion näytöstä katsoa nykyinen softaversio ja verrata tuonne Boschin sivuille täsmääkö: Updates and software versions for on-board computers and drives
Halusin suojautua vähän paremmin likaantumiselta, ja asensin Tunturi E290 -sähkömaasturiin tällaiset:

Lokasuojat
 
Osaisiko kukaan neuvoa nopealla aikataululla löytyykö ok lokasuojia eteen ja taakse suoraan motonet/kärkkäinen valikoimista pystyisi huomenna hakemaan suoraan sellaiset ja pääsisi ajamaan näitä mutaisia hiekkateitäkin ilman hirveetä vaatteiden likaantumista. Pyöränä siis tämä ja näillä vakiorenkailla: Haibike | HardNine 5 | Jäykkäperäinen maastopyörä
Minulla on tällaiset. Eivät suojaa yhtä hyvin kuin täysimittaiset, mutta minulle on riittänyt. Ovat lisäksi helpot poistaa/kiinnittää kelin mukaan parissa sekunnissa ilman työkaluja.


Minkä näistä valitsisitte itse ketjujen voiteluun:
Tuota on yleensä tullut laitettua. Ei mitään huippukamaa, mutta hoitaa hommansa kun lisäilee aina silloin tällöin. Ei tahmaa, eikä kerää moskaa ketjuihin ja bonuksena tuoksuu ihan miellyttävälle. Miinuspuolena minulla on useammastakin purkista alkanut painike vuotamaan juuresta ennen kuin pullo on tyhjä.
 
Joo, toi Weldtiten aine kannattaa ostaa uudenmallisesta purkista, vanha rupesi aina vuotamaan. Uusi purkki on se, jossa se pilli on integroitu ja vain käännetään syrjäään
 
Osaisiko kukaan neuvoa nopealla aikataululla löytyykö ok lokasuojia eteen ja taakse suoraan motonet/kärkkäinen valikoimista pystyisi huomenna hakemaan suoraan sellaiset ja pääsisi ajamaan näitä mutaisia hiekkateitäkin ilman hirveetä vaatteiden likaantumista. Pyöränä siis tämä ja näillä vakiorenkailla: Haibike | HardNine 5 | Jäykkäperäinen maastopyörä

Mulla on noi SKS:n Mudrockerit, toimii myös tarranauhavirityksellä ja saa kiinnitettyä ja irrotettua muutamassa minuutissa. Kattelin myös noita ym. SKS Bladeja, mutta Mudrockerit antaa vähän paremmin suojaa. Suurin juttu mulle oli toi takalokarin jatkopala joka hillitsee kuran roiskumista pohkeisiin työmatka-ajossa, mutta jos ei tarvii pyhävaatteissa polkea, niin Bladet oli myös pätevän oloiset.


1650436622848.png
 
Haibike noudettu ja ompa todella mukava ajella tuo sähköavusteinen lyhyen lenkin kerkesin vaan ajamaan, mutta huomenna enempi perehtyä asiaan.

Osaisiko kukaan neuvoa nopealla aikataululla löytyykö ok lokasuojia eteen ja taakse suoraan motonet/kärkkäinen valikoimista pystyisi huomenna hakemaan suoraan sellaiset ja pääsisi ajamaan näitä mutaisia hiekkateitäkin ilman hirveetä vaatteiden likaantumista. Pyöränä siis tämä ja näillä vakiorenkailla: Haibike | HardNine 5 | Jäykkäperäinen maastopyörä

Onko hyviä ehdotuksia muuten ketjuksi, voisi yhdet hankkia suoraan hyllyyn odottelemaan. Kannattaako BIke-discountista tilailla tarvikkeita kerralla vai onko Suomesta jotain järki hintaista paikkaa mistä ottaa ja tukea samalla suomalaista? Onko kellään sattumoisin kokemuksia Lahden ns oikeista pyöräliikkeistä eli Järvisen pyörästä ja Lahden polkupyörähuollosta. Lahden polkupyörähuolto ainakin lupasi 25€ Boschin päivitykset tehdä, kun sitä kyselin. PItää vaan nyt tuost Purion näytöstä katsoa nykyinen softaversio ja verrata tuonne Boschin sivuille täsmääkö: Updates and software versions for on-board computers and drives

Minkä näistä valitsisitte itse ketjujen voiteluun:




Ketjuöljyä ei koskaan sprayna. Saat pahimmillaan roiskittua paikkoihin mihin se ei kuulu kuten jarrulevyt ja sen jälkeen jarrupalat ovat entiset. Ketjun rasvaaminen kannattaa tehdä maltilla.

Noista vaihtoehdoista valitsisin Rexin vaikka onkin saakelin kallista. Halvempaakin saa esim muc-offin tuotteet. Esim Muc-Off Hydrodynamic on noista ehkä "paras". Tai sitten dry ja wet erikseen kelin mukaan.

Itse tykästynyt tähän Squirt ketjuvahaan ...vähän vahamaisempi mutta leviää kuin ketjuöljy.
 
Ketjuöljyä ei koskaan sprayna. Saat pahimmillaan roiskittua paikkoihin mihin se ei kuulu kuten jarrulevyt ja sen jälkeen jarrupalat ovat entiset. Ketjun rasvaaminen kannattaa tehdä maltilla.
Höpö höpö, ei sitä spraypullon painiketta ole pakko hampaat irvessä painaa, eikä ole pakko myöskään sohia kohti niitä jarrulevyjä. Tunnepohjaiset hifistelyt sitten erikseen. Samaten mielestäni ihan turha maksaa moninkertaisia hintoja voiteista, jos ei ole erityisesti pakko saada parasta. Maalaisjärjellä pärjää.
 
Höpö höpö, ei sitä spraypullon painiketta ole pakko hampaat irvessä painaa, eikä ole pakko myöskään sohia kohti niitä jarrulevyjä. Tunnepohjaiset hifistelyt sitten erikseen. Samaten mielestäni ihan turha maksaa moninkertaisia hintoja voiteista, jos ei ole erityisesti pakko saada parasta. Maalaisjärjellä pärjää.

Noh nuo sprayt on vielä kalliimpia koska suurin osa lentää sinne mihin se ei kuulu. Ja ei sitä nappia tarvitse kovasti painaa kun se lentää ties minne. Varoituksen sananen vaan mutta jos tota oikeasti lentää vähänkin jarrulevylle ja sitä ei huomaa niin ne palat ovat sen jälkeen entiset.
 
Kai sen saa spraynakin laittaa, tosin toi weltiden tf-spray on tosi ohutta öljyä, saa lisätä melkein joka lenkille. Itse käytän Muc Offin tuotteita ja ihan tyytyväinen niihin. Jos haluaa sellasta huoletonta ketjuöljyä, niin Velosportin Watt Plussa on ihan ok. Watt Plus tribokeraaminen voiteluaine
 
TF2 sisältää melko paljon jotain liuotinta. Itse lähinnä pesen tolla öljytahroja ja kädet pyöränropauksen jälkeen. Ketjuihin sitten jotain tippapullosta.
Tota taitaa olla nyt varastossa:
 
Kylläpä muuttui Canyon Neuron:On mukavaksi ajella, kun vaihdoin rajoituksen 32km/h. Yllätyksekseni en ajanutkaan koko ajan rajoitinta vasten, vaan nopeus pysytteli 24-27km/h välillä, ärsyttävä rajoittimen nykiminen vain jäi pois. Laitonta, mutta jatkoon.
 
Onko joku saanut Canyonilta maalis-huhtikuussa tilattua pyörää? Varastossa näyttää olevan, mutta tavara ei oikein liiku.
 
Itse tilasin 7.4. Edelleen on tilassa "vahvistettu".

Näyttää sivutkin jumittelevan tällä 4G-yhteydellä.

e. Vihdoinkin aukesi - edelleen samassa tilassa. Tosin toimitusta on luvattu 30.5-10.6. joten ehkä tulee, ehkä ei.
 
Onko joku saanut Canyonilta maalis-huhtikuussa tilattua pyörää? Varastossa näyttää olevan, mutta tavara ei oikein liiku.

Kyllä vaan, työsuhdepyörän tilasin joskus maaliskuun puolessa välissä, ja viikko sitten tuli kotiinkuljetuksella. Eniten aikaa meni siinä, kun tilaus meni meidän työsuhdepyörätarjoajan järjestelmästä läpi, ja se tilattiin manuaalisesti sitten heidän toimesta.

EDIT: Pyörä oli Pathlite:ON 4.
 
Meillä ei ole edes saatu koko työetupyrää läpi. :facepalm:

Yritin sanoa jo useampi viikko sitten että vauhita kiitos jos aikoo pyöriä saada tälle keväälle.

Kovin ohuita olivat vastauksen joten pistin pyörän tilaukseen itse. Katsotaan josko se vaikka tullsikin luvatussa ajassa.
 
Meillä ei ole edes saatu koko työetupyrää läpi. :facepalm:

Yritin sanoa jo useampi viikko sitten että vauhita kiitos jos aikoo pyöriä saada tälle keväälle.

Kovin ohuita olivat vastauksen joten pistin pyörän tilaukseen itse. Katsotaan josko se vaikka tullsikin luvatussa ajassa.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eihän koko työsuhdepyöräetu maksa työnantajalle mitään? Ehkä jotain muutamia hiluja, mutta työntekijän palkastahan se raha siihen pyörään otetaan. Ymmärrän toki, ettei se silti joka paikassa mene läpi, itsekin juuri vaihdoin sellaisesta työpaikasta pois.

Jotta ei täysin offtopic mene, niin pitänee parempi lukko kyllä hommata asap, juuri kaveri kertoi kuinka hänen sähkömaasturi varastettiin Tampereen Lielahdesta eilen. Abuksen YourPlus -lukolle toimitusaika näytti olevan neljä viikkoa, ei jaksa niin kauaa odotella. Eli Kryptonitea siis ostamaan.
 
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eihän koko työsuhdepyöräetu maksa työnantajalle mitään? Ehkä jotain muutamia hiluja, mutta työntekijän palkastahan se raha siihen pyörään otetaan. Ymmärrän toki, ettei se silti joka paikassa mene läpi, itsekin juuri vaihdoin sellaisesta työpaikasta pois.

Jotta ei täysin offtopic mene, niin pitänee parempi lukko kyllä hommata asap, juuri kaveri kertoi kuinka hänen sähkömaasturi varastettiin Tampereen Lielahdesta eilen. Abuksen YourPlus -lukolle toimitusaika näytti olevan neljä viikkoa, ei jaksa niin kauaa odotella. Eli Kryptonitea siis ostamaan.

No pikkasen kustannuksia tuo se palkanlaskennan paperihommat, mut ne on pieniä summia. Vie ehkä ammattitaitoiselta palkanlaskijalta ehkä pari minuuttia pidempään ja tuokin aika on maksimi. Työnanataja voi päättää maksaako pyörän kokonaisuudessa työntekijä, työnantaja tai osittain. Monessa firmassa työnantaja tarjoaa siihen jotain 10 € / kk summaa lisäksi kannustimena.
 
No pikkasen kustannuksia tuo se palkanlaskennan paperihommat, mut ne on pieniä summia. Vie ehkä ammattitaitoiselta palkanlaskijalta ehkä pari minuuttia pidempään ja tuokin aika on maksimi. Työnanataja voi päättää maksaako pyörän kokonaisuudessa työntekijä, työnantaja tai osittain. Monessa firmassa työnantaja tarjoaa siihen jotain 10 € / kk summaa lisäksi kannustimena.
Ainakin Oomi veloittaa firmalta jossa työskentelen 12€/kk/pyörä työnantajalta. 4 vuodessa aikamoinen potti kertyy jo tuosta. Ennemmin ajaisin vanhalla pyörälläni ja ottaisin tuon rahan taskuun :tongue:
 
15€/kk näytti olevan GoByBike:n "toimistomaksu" työnantajalle, josta siis meidän firman pyöräetu. Tuo sisältänee myös pakettiin kuuluvan pyörän vakuutuksen, sillä näin työntekijälle lankeaa vain pyörän + mahdollisten varusteiden hinta.
Heille myös itseltä iso yläpeukku, sillä koko prosessi runtattiin läpi tänään aamupäivästä parin tunnin sisällä (toki työnantan pyöräetukaavakkeen olin allekirjoittanut ja lähettänyt jo tuossa viime viikon puolella).

Cube tuli tilattua, kun bike-discountilla oli vielä tuolloin aamusta varastosaldoilla. Löytyy tuo uusi Boschin itse päivitettävissä oleva smart system (Kiox 300 + CX gen4) ja 750Wh akku, joten eiköhän tuolla iloisesti rullaile useamman vuoden.
 
15€/kk näytti olevan GoByBike:n "toimistomaksu" työnantajalle, josta siis meidän firman pyöräetu. Tuo sisältänee myös pakettiin kuuluvan pyörän vakuutuksen, sillä näin työntekijälle lankeaa vain pyörän + mahdollisten varusteiden hinta.
Heille myös itseltä iso yläpeukku, sillä koko prosessi runtattiin läpi tänään aamupäivästä parin tunnin sisällä (toki työnantan pyöräetukaavakkeen olin allekirjoittanut ja lähettänyt jo tuossa viime viikon puolella).

Cube tuli tilattua, kun bike-discountilla oli vielä tuolloin aamusta varastosaldoilla. Löytyy tuo uusi Boschin itse päivitettävissä oleva smart system (Kiox 300 + CX gen4) ja 750Wh akku, joten eiköhän tuolla iloisesti rullaile useamman vuoden.
Oomi kertoi, että he laittavat tuon vakuutuksen ainakin työntekijän maksettavaksi, eli pyörän ja varusteiden päälle tulee vielä muutakin. Sekik tuossa juuri syö, että sitähän ei työntekijä oikeasti tiedä, paljonko se pyörä ihan todellisuudessa tulee maksamaan... Itsellä ainakin on vakuutukset, jotka korvaisivat myös sähköpyörän menetyksen, joten siksi tuo tuntuu turhalta
 
Oomi kertoi, että he laittavat tuon vakuutuksen ainakin työntekijän maksettavaksi, eli pyörän ja varusteiden päälle tulee vielä muutakin. Sekik tuossa juuri syö, että sitähän ei työntekijä oikeasti tiedä, paljonko se pyörä ihan todellisuudessa tulee maksamaan... Itsellä ainakin on vakuutukset, jotka korvaisivat myös sähköpyörän menetyksen, joten siksi tuo tuntuu turhalta
GoByBike:lla on melko selkästi sivuillaan kuvattuna tuo kustannusten jakautuminen: GoByBike.fi Työsuhdepyörät - Työnantajalle - Avaimet käteen pyöräetu
Kustannuslaskurista sitten saa ulos arvion vaikutuksesta sekä brutto- että nettopalkkaan ja koko leasing-aikana: GoByBike.fi Työsuhdepyörät - Työntekijän laskuri
Edit: Oomilla näköjään vastaava laskuri, mutta vakuutuksen sijasta heillä on ilmeisesti valinnainen takuun pidennys listattuna ja vakuutuksesta en ainakaan löytänyt nopeasti mitään oomi-laskuri

Jotenkinhan tuota on junailtu 1200€/vuosi veroedun puitteissa ja tuon vakuutuksen hinnan osalta, kun 4000€ pyörä kuitataan 48kk aikana.
Sopimuspapereiden mukana tulee kuitenkin myös lunastushintataulukko, joka kertoo ostohetken lunastushinnan olevan pyöräpaketin hinta, joten tuskin tuossa mitään silmänkääntöä on.
Laskurin mukaan kun kuitenkin säästän sen ~900€ verrattuna jos menisin itse tilaamaan ja hintaan kuuluu vielä tuo vakuutus, niin kelpaa itselleni. Helppo kokonaispaketti, joka ei vaadi isoa kertasijoitusta.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon öljykeskusteluun liittyen haluaisin tällaisena aloittelijan kysyä muutamia perusjuttuja. Oma lapsuus ja nuoruus on pyörien osalta ollut sitä, että keväällä laitettiin ketjuöljyä ja pyöräiltiin koko kesä taukoamatta kaikkea muuta harrastaen. Jos ketjut lähti, ne laitettiin takaisin. Talven tullen pyörä laitettiin varastoon odottelemaan kevättä. Pyörät oli aina ihan perus markettikamaa omalta osaltani.

Nyt tilanne on aivan eri kun on aikunen ja siitä pyörästä haluaa ja ymmärtää pitää eri tavalla huolta. Toki tuo +3000€:n hankintahintakin siihen kannustaa vähän. Tässä kohdassa vaan on paljon hukassa sellaisia aivan perusasioita, kuten jarrujen säätäminen. Aloitin opettelemaan pari viikkoa sitten purkamaan ja kasaamaan sekä säätämään v-jarrut. Pitkiä aikoja verstaassa siis, koska mikään tällainen tekniikka-asia ei ole koskaan ollut oma mielenkiinnon kohde ennen kuin nyt.

Tämän kohtalaisen pitkän alustuksen kautta kysymyksiin öljystä. Miten usein sitä ketjuihin laitetaan? Joka lenkin jälkeen, kerran viikossa? Miten päivittäinen huolto esim. ketjujen osalta eroaa teillä esim. työmatka-ajon ja metsäreissun jäljiltä? Öljyvalikoimakin on vähän laajempi kuin se yksi Bilteman kannu, jolla voideltiin ennen vanhaan kaikki. Mulla on nyt muc offin öljyjä kuivana ja märkänä, mutta en ole ihan varma miten usein niitä pitäisi laittaa ja pitäisikö ketju pestä jotenkin erityisesti jollainen erityisellä aineella?
 
Pyörällä nyt ensimmäinen kunnon lenkki tehty, hieman venähti iltaan kun yritin pestä noita entisen omistajan synteettisiä vaseliineja tms töhniä pois tuolta voimansiirrolta. Samalla pistelin nuo SKS lokarit tuohon.

Olipa todella hieno peli ajaa kyllä pitkää matkaa, tuo moottori toimi todella saumottamasti eikä sen toimintaa huomannut missään kohtaa negatiivisessa valossa. Ultra avustuksella tuon päälle ja pois menon huomasin muuten toimi todella sujuvasti. Lenkki tuli ajettu oikeastaan 90% tour modella. Ecoakin koittelin, mutta nuo turhan pienillä paineilla olleet renkaat teki aika vaivalloista ecolla kulkemisesta. 35km tuli ajettua lenkkiä ja 1akkupalkin sain kulumaan eli vaikuttaa kyllä varsin mainiolle laitteelle. Piti 9km lenkille lähteä, mutta oli niin ilo ajella että venähti lenkki pahasti pitkäksi :)

Etuhaarukka nyt on melkoinen pomppu keppi kuten täällä jo osattiin arvioida, toki hienosti nieli kuopat ja rotvallin reunat (johtuen toki tuosta iskunpituudesta). Olishan tuohon hieno löytää joku ilmanokka järki hintaan joskus ja nakertaa paikalleen. Yksi jo oli tarjolla samalla paikkakunnalla, mutta kaulaputkea oli jäljellä vaan 16cm niin se kariutui siihen.

Jarrut vaikutti edelleen mielestäni erittäin päteviltä ei varmasti riittävät johonkin metsä alamäkeen, mutta omaan ajoon tuntuu erittäin riittäviltä. Vaihteistostakaan ei pahaa sanottavaa kun sen sai putsattua nyt ylimääräisistä rasvan jäämistä. Voiteluun meni nyt tuo Rexin tuote kun sitä lähikaupassa oli ja ompahan tuettu sitten suomalaista työtä samalla. Eikä tuo nyt varmaan huonoin vaihtoehto ole, varmasti myös riittää omassa käytössä pitkään niin tuo hintakaan mikään ihmeellinen ole: Rex Domestique -ketjuöljy :: Rex Ski Wax

Nyt edessä lähinnä Boschin päivitykseen vienti näytti olevan drive unitin ja akun softat ainakin vanhat.

Toisena olisi mietteissä jos lisäisi tuon etu ja takavalon niin että toimisi tuolta boschin akun kautta. Erittäin pienitehoiset riittäisi kun valaistulla väylillä tulee ajeltua mutta näkyispä ainakin pimeällä ja hämärällä ja toimisi ilman isompia miettimisiä kun olisi suoraan tuon Boschin perässä.

Onko muuten kokemuksia tuosta intube akusta mikä asentuu runkoputken päältä tuonne. Mielestäni tuossa ei ole mitään avain pesää missään ja avaimiakaan ei vanha omistajakaan tiennyt tuohon olevan. Akun alapuolella on ainakin kuusiokolo ruuveja rungossa, eli voiko olla että tuo akkutyyppi on suoraan ruuveilla rungossa ja avaimia ei pyörässä ole. En ole tarkemmin joka paikkaa muovia vielä irroitellut tuota avainreikää etsiessä, tuli vaan asia mieleen.

edit: Onko muuten lukoista suosituksia minkä saisi helpoiten runkoon kulkemaan mukana? Joku tälläinen mahdollisesti vai onko jotain helpompaa vaihtoehtoa, vakuutusyhtiöt ei taida sen tarkemmin määrittää minkälainen pitää olla? Kryptonite KryptoLok Mini-7 Pyörälukko + Kryptoflex netistä | bikester.fi
 

Liitteet

  • lenkki.jpg
    lenkki.jpg
    772,8 KB · Luettu: 247
Viimeksi muokattu:
Onko muuten kokemuksia tuosta intube akusta mikä asentuu runkoputken päältä tuonne. Mielestäni tuossa ei ole mitään avain pesää missään ja avaimiakaan ei vanha omistajakaan tiennyt tuohon olevan. Akun alapuolella on ainakin kuusiokolo ruuveja rungossa, eli voiko olla että tuo akkutyyppi on suoraan ruuveilla rungossa ja avaimia ei pyörässä ole. En ole tarkemmin joka paikkaa muovia vielä irroitellut tuota avainreikää etsiessä, tuli vaan asia mieleen.
Hetkonen, nyt kuulostaa oudolta. Ei ole tuosta mallista itselläni kokemuksia, mutta onhan siinä nyt avaimet oltava, kun millä ihmeellä sitä akkua muuten lataat kotona?

Alapuolelta irrotettavissa Powertube-akuissa avain on yleensä siinä rungon kyljessä akun yläpuolella.
 
Täytyy huomenna vielä katsella tarkemmin. Toisella puolella runkoa (mikä tuossa lenkki kuvassakin ylempänä näkyy) ei mielestäni ole mitään reikiä rungossa. Toisella puolella on mielestäni vaan tuo latausportti mistä tuota voi ladata paikallaan ollessaan. (liitekuva)

Runkopalkin pohjassa on sitten noita kuusiokoloruuveja mitkä näkyy jotenkin tuossa ylemmässä lenkki kuvassa myös. Akun suojakannen saa toki auki mustilla sormiruuveilla, sieltä alta voisi sitten jotain löytyä. Vanhalla omistajalla oli aina ollut akku kiinni niin ei ollut tuota irroitusta kaivannut. Itselläkin toki autotallissa akku aina kiinni, mutta olishan tuo hyvä tietää jos siihen pitäs jotkut avaimet olla :)
 

Liitteet

  • portti.png
    portti.png
    444 KB · Luettu: 135
Tämän kohtalaisen pitkän alustuksen kautta kysymyksiin öljystä. Miten usein sitä ketjuihin laitetaan? Joka lenkin jälkeen, kerran viikossa? Miten päivittäinen huolto esim. ketjujen osalta eroaa teillä esim. työmatka-ajon ja metsäreissun jäljiltä? Öljyvalikoimakin on vähän laajempi kuin se yksi Bilteman kannu, jolla voideltiin ennen vanhaan kaikki. Mulla on nyt muc offin öljyjä kuivana ja märkänä, mutta en ole ihan varma miten usein niitä pitäisi laittaa ja pitäisikö ketju pestä jotenkin erityisesti jollainen erityisellä aineella?
Öljyämistarpeeseen ei ole yhtä vastausta. Riippuu niin paljon ajosta. Esim. maantiepyörä, jolla ajan vain kuivalla ja kauniilla säällä kesällä, pärjää aika pitkään yhdellä öljyämisellä.

Maasturilla kun ajaa 3h syksyn kurapaskassa ja pesee sen jälkeen vielä pyörän, niin varmasti on ketjuissa ruostetta, kun seuraavana kerran menee pyörää varastoon ihmettelemään.

Eli joka ajokerran jälkeen tiheimmillään ja harvimmillaan kymmenien ajokertojen jälkeen.

Itse laitan tipan öljyä jokaisen lenkin liitokseen, pyörittelen hetken ja sitten kuivalla rätillä kaikki ylimääräinen pois. Ja jos kurassa on ajeltu, niin ensin tosiaan pesen ketjuista ihan vedellä hiekan ja kuran pois, sitten kuivaus ja uutta öljyä ketjuun. Paketista otettu uusi ketju on usein sellaisessa tahmeassa rasvassa, johon jää kaikki hiekka sun muu kiinni. Tällaisen uuden ketjun pyyhin TF2:lla kostutetulla rätillä, kunnes tahmeus on poissa. Ei sitä rasvaa ketjun pinnalle, varsinkaan levyjen ulkopinnoilla tartte olla, vaan siellä sisällä näkymättömissä lähinnä. Jos ketju on päässyt aivan tolkuttoman paskaiseksi, olen joskun irroittanut ketjun ja laitan sen lasipurkkiin, jossa tärpättiä. Purkia sitten ravistellaan aikansa ja ketju puhdistuu aika hyvin. Tosin tossa sitten lähtee kaikki rasvat tehokkaasti ja tollaisen "syväpuhdistuksen" jälkeen öljyä saa lutrata vähän reippaammin.
 
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eihän koko työsuhdepyöräetu maksa työnantajalle mitään? Ehkä jotain muutamia hiluja, mutta työntekijän palkastahan se raha siihen pyörään otetaan. Ymmärrän toki, ettei se silti joka paikassa mene läpi, itsekin juuri vaihdoin sellaisesta työpaikasta pois.

Jotta ei täysin offtopic mene, niin pitänee parempi lukko kyllä hommata asap, juuri kaveri kertoi kuinka hänen sähkömaasturi varastettiin Tampereen Lielahdesta eilen. Abuksen YourPlus -lukolle toimitusaika näytti olevan neljä viikkoa, ei jaksa niin kauaa odotella. Eli Kryptonitea siis ostamaan.

Jos se etu menee palkkaan kuuluvana eikä tule palkan päälle, niin siitä joutuu ainakin maksamaan tyel:it sun muut. Siihen kaatui toisen puoliskon työpaikassa koko etu. Omasta firmasta sain ongittua sen verran tietoa että sopimus on kyllä jo tehty mutta jonkun pitäisi ohjeistaa porukka ja ilmeisesti tunnukset palveluun puuttuivat kun viimeksi kysyin.

En ole ainut joka tuolla odottaa tietoa että saisi laitettua pyörän tilaukseen. Tällä menolla vaan jää ainakin jotkut merkit ja mallit saamatta tälle kesälle jos asiaa ei pikapuoliin saada eteenpäin. Esimerkiksi tuon Neuron:ON:in tilauskirjat täyttyivät jo viikon päästä omasta tilauksesta eikä M-koon pyörää saa tilattua kuin kesäkuussa - ja mikäli toimitusajat ovat samat kuin nyt niin kesä alkaa olemaan siinä vaiheessa taputeltu kun pyörä tulee. Jos tuleva talvi on vähänkään samanlainen kuin mennyt, niin talvipyöräilyn saa ainakin omalta osalta unohtaa, turhan mukavuudenhaluinen siihen touhuun.
 
Täytyy kyllä nostaa hattua Honzolle siitä että pitää vehkeistään hyvän huolen.
 
Täytyy kyllä nostaa hattua Honzolle siitä että pitää vehkeistään hyvän huolen.
En ymmärrä miksi kalliista harrastevehkeistä ei pitäisi huolta? Mulle toi ropaaminen on kanssa osa harrastusta. Toki olen tässä vuosien varrella huoltanut suurehkin määrän kaverien ja lasten pyöriä myös.
Varsinkin lasten pyörät ovat usein luokattoman huonossa kunnossa. Kun omat lapset oli vähän pienempiä ja niiden kaverit kävi meillä pyörillä, niin oli tapana nopsaan tossa pihalla puristella jarrukahvat, tsekata vaihteet jne. Usein sitten meni ketjut voiteluun, jarrut ja vaihteet säätöön ja renkaisiinkin sai pumpata ilmaa :)
 
Jos se etu menee palkkaan kuuluvana eikä tule palkan päälle, niin siitä joutuu ainakin maksamaan tyel:it sun muut. Siihen kaatui toisen puoliskon työpaikassa koko etu. Omasta firmasta sain ongittua sen verran tietoa että sopimus on kyllä jo tehty mutta jonkun pitäisi ohjeistaa porukka ja ilmeisesti tunnukset palveluun puuttuivat kun viimeksi kysyin.

Pyöräedusta sen verran että luulen siinä olevan saman ongelman yritysten kannalta kuin muissakin etuuksissa eli jos työntekijä vaihtaa työpaikkaa voi etuus jäädä yrityksen käsiin. Siinä sitten kustannukset pyörivät ja jossain sitä pitää säilyttääkin.

Sen takia pienemmät yritykset ovat joko varuillaan aineellisten etujen osalta tai jos kokemusta ei löydy niin saattavat suhtautua hyvin lepsusti etuuksiin. Joskus on myös tehty sopimuksia etuuden siirtymisestä työntekijälle työpaikan vaihdon yhteydessä mutta ne eivät pidä oikeudessa.

Noita puoliksi käytettyjä etuuksia on vaikea myydä firmassa eteenpäin kenellekään muulle. Mullakin on neljän vuoden sopimus pyöräedussa.
 
Huoltojuttuihin vielä sen verran, että kyllä minäkin toki oman talouden (ja muutamien tuttujenkin) fillareista huolta pidän, mutta en saa mitään kiksejä tarpeettoman pikkutarkasta hifistelystä. Fillarin yleispesu, ketjujen voitelu, vaihteiden säädöt, ilmanpaineet, renkaiden vaihdot jne. siis kohdalleen aina tarpeen mukaan. Usein ei tietenkään tarvitse tehdä kaikkea kerralla, eikä siinä siten montaa minuuttia nokka tuhise, kun tekee tarpeelliset toimet. Se on sitten eri asia, jos haluaa harrastella pyörän huoltamista. Käyttöön nämä on hankittu, ei näyttelyesineiksi. :D
 
Moro, tässä olen Jaakobin paininut ja koittanut päättää kumpi Haibikin Trekking 6 vai 7 olisi järkevä hinta-laatusuhteeltaan ensi sähköpyöräksi, kun pyörät tuntuvat olevan suht identtiset omaan silmään, pois lukien näyttöjen suhteen (1.7" side vs 2.8"). Onko ihmisillä kokemusta, kuinka paljon sitä näyttöä tulee oikeasti katseltua ajon aikana. Pyörillä on kuitenkin vain 200€ hintaeroa, joka osittain selittyy juuri tuolla näytöjen eroavaisuudella. Pääasiassa tällä hetkellä tulee ajettua asfaltilla ja sorateillä.
 
Moro, tässä olen Jaakobin paininut ja koittanut päättää kumpi Haibikin Trekking 6 vai 7 olisi järkevä hinta-laatusuhteeltaan ensi sähköpyöräksi, kun pyörät tuntuvat olevan suht identtiset omaan silmään, pois lukien näyttöjen suhteen (1.7" side vs 2.8"). Onko ihmisillä kokemusta, kuinka paljon sitä näyttöä tulee oikeasti katseltua ajon aikana. Pyörillä on kuitenkin vain 200€ hintaeroa, joka osittain selittyy juuri tuolla näytöjen eroavaisuudella. Pääasiassa tällä hetkellä tulee ajettua asfaltilla ja sorateillä.
Ei sitä kyllä ainakaa itsellä tuu tuijotettua. Itsellä ei ole ollenkaan näyttöä ja tykkään siitä miltä pyörä näyttää kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä. Toki makuasioita, mutta en usko että tuota näyttöä kukaan jaksaa alkuinnostuksen jälkeen tuijotella ajossa :D
 
Ei sitä kyllä ainakaa itsellä tuu tuijotettua. Itsellä ei ole ollenkaan näyttöä ja tykkään siitä miltä pyörä näyttää kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä. Toki makuasioita, mutta en usko että tuota näyttöä kukaan jaksaa alkuinnostuksen jälkeen tuijotella ajossa :D
Sama. Ei ole mullakaan näyttöä, enkä osaa sellaista edes kaivata.
 
Täytyy huomenna vielä katsella tarkemmin. Toisella puolella runkoa (mikä tuossa lenkki kuvassakin ylempänä näkyy) ei mielestäni ole mitään reikiä rungossa. Toisella puolella on mielestäni vaan tuo latausportti mistä tuota voi ladata paikallaan ollessaan. (liitekuva)

Runkopalkin pohjassa on sitten noita kuusiokoloruuveja mitkä näkyy jotenkin tuossa ylemmässä lenkki kuvassa myös. Akun suojakannen saa toki auki mustilla sormiruuveilla, sieltä alta voisi sitten jotain löytyä. Vanhalla omistajalla oli aina ollut akku kiinni niin ei ollut tuota irroitusta kaivannut. Itselläkin toki autotallissa akku aina kiinni, mutta olishan tuo hyvä tietää jos siihen pitäs jotkut avaimet olla :)
Ilmeisesti tämä ei siis ole lukko? Käsittääkseni lukkomekanismin pitää olla jommassa kummassa päässä, kun se lukituksen vastakappale on akun päädyssä.

1650552307188.png


Jos siinä on vain paikka, niin ehkä se lukkopesä on tarkoitettu ostettavaksi erikseen, eikä tuossa ole sitä valmiina -->


Ei sitä kyllä ainakaa itsellä tuu tuijotettua. Itsellä ei ole ollenkaan näyttöä ja tykkään siitä miltä pyörä näyttää kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä. Toki makuasioita, mutta en usko että tuota näyttöä kukaan jaksaa alkuinnostuksen jälkeen tuijotella ajossa :D
Niinpä. Kello on minulle tärkein. Tosin kun itselläni on Bosch Intuvia näyttönä, niin siitä näkee kätevästi yhdellä vilkaisulla kellon lisäksi määritellyn avustustason, nopeuden, akun varauksen ja moottorin tuottaman lisäavustuksen määrän. Vaimon pyörässä on Purion ja joskus kun käy sillä lenkillä, niin noista tiedoista ei näy kuin osa kerrallaan (osaa ei näy mitenkään) ja puutteen kyllä huomaa, kun on niihin tottunut. Vaan eipä tuottaisi suurta ongelmaa olla ilman.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 961
Viestejä
5 058 012
Jäsenet
81 011
Uusin jäsen
peruna.jpg

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom