Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Löydättekö Radonin sivuilta koko laskimen - ei vaan osu silmiin...
Fillarin koko/geometria-tiedot löytyvät sieltä tuotesivulta omalta välilehdeltään.

Tässä 18" version tiedot tuosta 8.0 625:stä:

1723398387068.png


Radonin omalla sivulla näyttää olevan joku laskuri:


1723398593448.png
 
Nyt on tarjouksessa GZR Black Raw 3.0 -sähköfatbike hintaan 1499e. Mielestäni on aika kohtuullinen hinta jo niin laitoin itselle tilaukseen.
En löytänyt ainakaan mitään negatiivisia kommentteja siitä. Onko täällä jollain kokemuksia kyseisestä pyörästä?
 
Välikevennyksenä pätkä kiinarunkoon kasatusta pyörästä huippuosilla:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tässä, kuten monessa muussakin asiassa varmaan tosin pätee se, että kiinan maalta saa kyllä hyvääkin tavaraa mutta pitää löytää se luotettava vastapuoli.
Videossa esiintyvän pyörämekaanikon mukaan rungon laatu paikoin jopa ylittää merkkivalmistajien runkojen viimeistelyn.

Toki jos se on liian halpa ollakseen totta, niin se todennäköisesti on sitä, videon runko maksaa kuitenkin 800 taalaa.
 
Työpaikalla otettiin käyttöön fillarietu ja nyt olisi ajankohtaista hankkia. Leasingyhtiö mahdollistaa tilaukset myös ulkomailta, ja monessa pyörämallissa tuo ero suomen hintoihin on luokkaa 500-1000e. Tuolla välirahalla ostan mielummin itse huoltotarvikkeet. Tosiaan budjettina on tuo max. 4000e, toki jos tuosta pyörän hinnasta voi tinkiä, saa samalle tilaukselle myös tilata kypärää ja valoa, mistä voi helposti se 300-400 tulla lisäkulua. Omistan Miradan jäykkäperäluomun ja sillä tuli ajeltua yksi talvi töihin ongelmitta (paitsi sunnuntaiaamuisin vitutti). Lähimaastosta löytyy mahtavia reittejä, mitä ei jäykkäperällä oikein meinannut uskaltaa päästellä, joten vaikka ajo tulisi olemaan ehkä noin 50/50 maasto/pyörätie niin olisin valmis tuohon täysjoustoon satsaamaan. Haaveena luomu gravel/maantie pyörää hankkia sitten kesäpeliksi myöhemmin, sähkötäpärillä pääsisi myös talvella polettamaan maastoa mahdollisesti?

L runko / 185cm mittaa
Syksy saattaa vielä alekamppiksia poikia, joten pidetään vielä jäitä hatussa. Tässä pari mitä tullut bongailtua, havainnot/kokemukset/suositukset tervetulleita:kippis:

https://www.bike-discount.de/en/focus-jam2-8.7
3499e isolla akulla, vastaava 2023 malli suomesta +1000e

1723880301371.png



Haibike AllTrail 3 grey/neon yellow gloss 2023 - Sähköpyörä Täysjousitetut Maastopyörä
3219,30e ilm. postit, suomesta ebike center 3899,00e.

1723881333216.png


Cube Stereo Hybrid 140 HPC Pro 625 swampgrey n black 2024 - Sähköpyörä Täysjousitetut Maastopyörä
3439,20e suomesta +1000e.
1723881863000.png
 
Työpaikalla otettiin käyttöön fillarietu ja nyt olisi ajankohtaista hankkia. Leasingyhtiö mahdollistaa tilaukset myös ulkomailta, ja monessa pyörämallissa tuo ero suomen hintoihin on luokkaa 500-1000e. Tuolla välirahalla ostan mielummin itse huoltotarvikkeet. Tosiaan budjettina on tuo max. 4000e, toki jos tuosta pyörän hinnasta voi tinkiä, saa samalle tilaukselle myös tilata kypärää ja valoa, mistä voi helposti se 300-400 tulla lisäkulua. Omistan Miradan jäykkäperäluomun ja sillä tuli ajeltua yksi talvi töihin ongelmitta (paitsi sunnuntaiaamuisin vitutti). Lähimaastosta löytyy mahtavia reittejä, mitä ei jäykkäperällä oikein meinannut uskaltaa päästellä, joten vaikka ajo tulisi olemaan ehkä noin 50/50 maasto/pyörätie niin olisin valmis tuohon täysjoustoon satsaamaan. Haaveena luomu gravel/maantie pyörää hankkia sitten kesäpeliksi myöhemmin, sähkötäpärillä pääsisi myös talvella polettamaan maastoa mahdollisesti?

L runko / 185cm mittaa
Syksy saattaa vielä alekamppiksia poikia, joten pidetään vielä jäitä hatussa. Tässä pari mitä tullut bongailtua, havainnot/kokemukset/suositukset tervetulleita:kippis:

https://www.bike-discount.de/en/focus-jam2-8.7
3499e isolla akulla, vastaava 2023 malli suomesta +1000e

1723880301371.png



Haibike AllTrail 3 grey/neon yellow gloss 2023 - Sähköpyörä Täysjousitetut Maastopyörä
3219,30e ilm. postit, suomesta ebike center 3899,00e.

1723881333216.png


Cube Stereo Hybrid 140 HPC Pro 625 swampgrey n black 2024 - Sähköpyörä Täysjousitetut Maastopyörä
3439,20e suomesta +1000e.
1723881863000.png
Itse tilaisin silmiä räpäyttämättä näistä vaihtoehdoista tuon Focuksen.

Minulla oli -23 cube, joka oli hontelo ajettava ja hiilikuiturunko halkesi-> totesin että seuraavassa pyörässä on alumiinirunko eikä ole harmittanut. Haibikessa on liikaa kompromisseja (mm. keulan lukituksen puuttuminen), kalliimmat mallit niilläkin on ok.

Kuitenkin sinulla on peruskunnossa pohja, niin onko pyörän oltava täyssähkö? Tarjoaisin samaa pyörää minkä itse ostin: paljon kevyempi=ketterämpi käsitellä, mutta tietty moottori ei ole yhtä paljon avustava kuin noissa "täyssähköissä". Oleellista on huomata, että risessä akkua ei saa irti, joten pyörä on talvella ladattava lämpimässä. Focuksessa ei ole tätä rajoitetta, mutta se painaa paljon enemmän
 
Nyt on tarjouksessa GZR Black Raw 3.0 -sähköfatbike hintaan 1499e. Mielestäni on aika kohtuullinen hinta jo niin laitoin itselle tilaukseen.
En löytänyt ainakaan mitään negatiivisia kommentteja siitä. Onko täällä jollain kokemuksia kyseisestä pyörästä?
Tuo ainakin toisen kerran tänä vuonna tuossa tarjouksessa. Fillarifoorumissa löytyy ketju ja 2 viimeisintä sivua lukiessani ei oikein vakuuttanut, löytyy kyllä negatiivisia kommentteja. Moottorihan on ainakin 6v vanha. Onko se sitten "vanha"?
 
Viimeksi muokattu:
Tuo ainakin toisen kerran tänä vuonna tuossa tarjouksessa. Fillarifoorumissa löytyy ketju ja 2 viimeisintä sivua lukiessani ei oikein vakuuttanut, löytyy kyllä negatiivisia kommentteja. Moottorihan on ainakin 6v vanha. Onko se sitten "vanha"?
Verkkiksen hintapuntarista näkee, että tätä 3.0-mallia ei ole myyty näin halvalla koskaan. Edellistä mallia eli eri pyörää on.

Fillarifoorumilta ilmeisesti luit ketjun, joka käsittelee edellistä mallia, eli eri pyörää.
 
Tuo ainakin toisen kerran tänä vuonna tuossa tarjouksessa. Fillarifoorumissa löytyy ketju ja 2 viimeisintä sivua lukiessani ei oikein vakuuttanut, löytyy kyllä negatiivisia kommentteja. Moottorihan on ainakin 6v vanha. Onko se sitten "vanha"?
Verkkokaupan kommenttien perusteella jollain on ollut se uudempi G522/M510 moottori tuossa pyörässä G520/M500 sijaan.
Saa nähdä onko pyöriä eri moottoreilla myynnissä vai onko verkkokaupan myyntitekstissä virhe, kun siinä sanotaan että olisi G520/M500.

Siinä vanhemmassa mallissa, jota käsitellään enemmän tuossa Fillarifoorumin jutussa, on moottorina M400 ilmeisesti.
 
Hintapuntariin ei kannata luottaa ainakaan nopealla silmäyksellä.

1699€ hinta näkyy korkeampana puntarissa mitä 1999€ hinta :facepalm:
Onko tälläinen kikkailu kuinka laillista?
En puolustele Verkkokaupan onnetonta ratkaisua, mutta eikös itse hintatieto ole merkkaava? Eihän tuossa käppyrässä ole edes akselilla tietoa euroista ja käppyrän muodostakin näkee, että se ei kerro eksaktia hintatietoa.

Jos hintapuntarin euroissa olisi (vai onko?) jokin pielessä, niin pitäisin sitä asiakkaan viilamisena linssiin.
 
Työpaikalla otettiin käyttöön fillarietu ja nyt olisi ajankohtaista hankkia. Leasingyhtiö mahdollistaa tilaukset myös ulkomailta, ja monessa pyörämallissa tuo ero suomen hintoihin on luokkaa 500-1000e. Tuolla välirahalla ostan mielummin itse huoltotarvikkeet. Tosiaan budjettina on tuo max. 4000e, toki jos tuosta pyörän hinnasta voi tinkiä, saa samalle tilaukselle myös tilata kypärää ja valoa, mistä voi helposti se 300-400 tulla lisäkulua. Omistan Miradan jäykkäperäluomun ja sillä tuli ajeltua yksi talvi töihin ongelmitta (paitsi sunnuntaiaamuisin vitutti). Lähimaastosta löytyy mahtavia reittejä, mitä ei jäykkäperällä oikein meinannut uskaltaa päästellä, joten vaikka ajo tulisi olemaan ehkä noin 50/50 maasto/pyörätie niin olisin valmis tuohon täysjoustoon satsaamaan. Haaveena luomu gravel/maantie pyörää hankkia sitten kesäpeliksi myöhemmin, sähkötäpärillä pääsisi myös talvella polettamaan maastoa mahdollisesti?

L runko / 185cm mittaa
Syksy saattaa vielä alekamppiksia poikia, joten pidetään vielä jäitä hatussa. Tässä pari mitä tullut bongailtua, havainnot/kokemukset/suositukset tervetulleita:kippis:

https://www.bike-discount.de/en/focus-jam2-8.7
3499e isolla akulla, vastaava 2023 malli suomesta +1000e

1723880301371.png



Haibike AllTrail 3 grey/neon yellow gloss 2023 - Sähköpyörä Täysjousitetut Maastopyörä
3219,30e ilm. postit, suomesta ebike center 3899,00e.

1723881333216.png


Cube Stereo Hybrid 140 HPC Pro 625 swampgrey n black 2024 - Sähköpyörä Täysjousitetut Maastopyörä
3439,20e suomesta +1000e.
1723881863000.png

FYI Canyonilla alkoi juuri end of the season alennukset. Näyttäisi olevan ihan hyviä prosentteja useammasta mallista. Kannattanee vilkaista.
 
Eikö tämä ole ihmeen kevyt ja hyvät vaihteet hintaiseksi (749€)?
Onko moottorissa tai akussa sitten suurtakin vikaa?
Tämä on samasta pienempi versio naisten tangolla
Fatbikeakin ollut halvalla, mutta alkaa olla loppu kaikkialta

Alle tonnin pyörä etsinnässä, ja vaihtoehtoina tuo Torgu-e +

Fatbikea en usko haluavani, vaikka tuleekin ympärivuotiseen hyötyajoon ja satunnaisesti pidemmille lenkeille asfaltilla. Halvan hybridin ja kalliimman maasturin väliltä valinnan osannee vielä tehdä, mutta sähköpyöristä ei ole mitään kokemusta. Pelottaa myös onko niistä helppoa varastaa osia, tai lähteekö koko pyörä helpommin menemään, vaikka oiskin kelvolla lukolla tolpassa kiinni. Ja noin halpa hinta sähköpyörästä epäilyttää.
 
hyvä osasarja saadaan mahtumaan kun muista osista tingitään. Esim renkaat ja kiekot joita kuluttaja ei osaa arvostaa.
Pikkudetail..Tuotekuvassa minusta näyttää mekaaniselta jarrulta eli siinä menee vaijeri, mudda tuotekuvauksessa sanotaan hydraulinen.
1724164230090.png

Hyvä rengas on aivan eri kun yleensä markettipyörän mukana olevat. Vaihtanut omiin pyöriin järjestään ja meno on muuttunut selvästi hiljaisemmaksi ja rullaavammaksi. Vaikka massa on saattanut lisääntyä pistosuojauksen mukana.
Kiva tuon peruspyörän kommentista lukea kohtalo kun avattu ja kamat hujan hajan nippusiteet niksnaks.. Vissiin asiakaspalautuksia voi olla nämä viimeiset mallit.

Katoppa bilteman sähkövaihtoehdot osuu n1000e myös ja hyväksi todettuja.

Pyörät on tosissaan helppovarastaa. Työkalut on kehittynyt sen verran että järeä U-lukkokaan ole mitään
 
hyvä osasarja saadaan mahtumaan kun muista osista tingitään.
Ei käynyt viestistä ilmi, mistä pyörästä puhutaan, mutta ilmeisesti tästä:

Verkkiksen sivuilla oleva tuotekuvahan voi olla vaikkapa jostakin esituotantoerästä.

Edit. Ja totuus selviää sivulta:
"Tuotekuvassa on edellinen malliversio, jossa mekaaniset jarrut ja SRAM vaihteisto. Pyörä toimitetaan allaolevien teknisten tietojen mukaisena."
 
Kaikille E-FATin omistajille ilouutinen, maahantuoja vahvisti pyörän painon joka jää alle 25kg!
Koskeeko tämä kaikkia malleja rungon ja renkaan tuumakoosta riippumatta?

Kas kun eivät laita selkeästi pyörän painoa fillarin spekseihin, vaan kyseinen maininta pitää etsiä heidän nettisivun FAQ:n alimmalta riviltä :hmm:
 
Mun mielestä tuolla jossain on aikasemmin ollut 28kg mut nyt on vaan että "valmistajan ilmoittama alle 25kg"
 
Ehkä kannattaa pohtia sitä käyttöä. Jos ajaa asfaltti/hiekkatietä niin keulalla, eikä oikeastaan osasarjallakaan ole väliä (paitsi keston suhteen).

Jos taas käy rynkyttämässä keltaista/oranssia reittiä niin sitten pitää jo vähän pohtia että mitä se runko kestää. Siinä ei paljoa osasarjat auta kun painat vaikeaa polkua ja runko antaa periksi.

Ja tuossa ylläolevassa ole osasarjojen kohdalla edes valmistajaa, vai onko DNP joku? Jotain Kiinan omia?
 
Joku keikaushan tuossa on tehty jos 3 kiloa on saatu kadotettua tuosta vain paperilla.

Vaikka toki se laihdutuskuuri tuolla +25kg luokassa onkin helpompaa mitä alle 25kg sarjassa.
 
Joo ovat näemmä lisänneet nyt tuon painon tuonne spekseihin, mun mielestä vielä eilen illalla ei ollut.

Hyvä tietää, harkitsen tässä mikä kenties olisi seuraava fillari, alkaa hermo mennä tähän nykyiseen kiinanihmeeseen kun koko ajan temppuilee.

1724169734668.png

Liekö 27,5" saman painoinen :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Mopoissa oli ihan samaa kikkailua 70 ja 80-luvulla painon kanssa, tyyppihyväksyntään tullut esisarjan mopot oli kevennettyjä ja esimerkiksi tankki otti vain muutaman desin bensaa.
 
Joo ovat näemmä lisänneet nyt tuon painon tuonne spekseihin, mun mielestä vielä eilen illalla ei ollut.

Hyvä tietää, harkitsen tässä mikä kenties olisi seuraava fillari, alkaa hermo mennä tähän nykyiseen kiinanihmeeseen kun koko ajan temppuilee.

1724169734668.png

Liekö 27,5" saman painoinen :hmm:
Ainoat omaan silmään tunnistettavat osat tuossa Tektron vissiin halvimmat jarrut ja Sramin X5, liekkö sekin joku poistunut malli. Nuo Efat Racing-osat varmasti mielenkiintoisia, laakereissa kun kannattaa keskimäärin säästää :thumbsup:
 
Ainoat omaan silmään tunnistettavat osat tuossa Tektron vissiin halvimmat jarrut ja Sramin X5, liekkö sekin joku poistunut malli. Nuo Efat Racing-osat varmasti mielenkiintoisia, laakereissa kun kannattaa keskimäärin säästää :thumbsup:
Ei kannata ottaa liian vakavasti, tuohon käyttöön mihin pyörä on tarkoitettu niin noilla pärjää paremmin kuin hyvin. Maahantuojalta saa myös päivitys osia ja ennen kaikkea huollon ja kaikki osat löytyy suoraan hyllystä, mikä ei ole niin itsestään selvää tänä päivänä.

Mutta saa toki ehdottaa 3k€ luokassa parempaa 1000w 95nm ja 832Wh akulla olevaa pyörää?
 
Viimeksi muokattu:
Ainoat omaan silmään tunnistettavat osat tuossa Tektron vissiin halvimmat jarrut ja Sramin X5, liekkö sekin joku poistunut malli. Nuo Efat Racing-osat varmasti mielenkiintoisia, laakereissa kun kannattaa keskimäärin säästää :thumbsup:
En osaa sanoa mihin kategoriaan jarrut sijoittuvat Tektron mallistossa, mutta ovat tyyppihyväksytty käytettäväksi 45km/h vauhtiin asti eli pitäisi jarrutustehon olla ihan riittävä.
 
En osaa sanoa mihin kategoriaan jarrut sijoittuvat Tektron mallistossa, mutta ovat tyyppihyväksytty käytettäväksi 45km/h vauhtiin asti eli pitäisi jarrutustehon olla ihan riittävä.
Ja tuohon kun vaihtaa paremmat levyt ja palat, niin yhtään kertaa ei ole tarvinnut jarruja ja niiden tehoa miettiä.

1000016432.jpg


Tietty ihmistyyppi on vain sellaisia että joka asiasta etsitään ne huonot puolet, miettimättä asiaa sen tarkemmin. Esimerkiksi mihin käyttöön tuollainen läskipyörä ostetaan.

Ymmärrän että jos pää harrastus kohde on ajaa alamäkeä mahdollisimman kovaa ja hypätä mahdollisimman isot hypyt niin pyörän pitää olla siihen kykenevä, se maksaa tosin paljon rahaa ja läskipyörä tuskin on koskaan siihen kykenevä tai edes tarkoitettu.

Retkipyöränä, talvella ja märällä polulla efat sen sijaan menee ihan siinä missä ne tuplat kalliimmat.
 
Retkipyöränä, talvella ja märällä polulla efat sen sijaan menee ihan siinä missä ne tuplat kalliimmat.

Ja sanoisin vielä, että E/FAT:lla pääsee paikkoihin joihin Shimano EP8 -pojat rokkisukilla tule pääsemään polkemalla ikinä.

Täytyy varmaan itsekin harkita noita päivitettyjä levyjä. Auttavatko siihen resonoivaan levyjen helinään?
 
Ja sanoisin vielä, että E/FAT:lla pääsee paikkoihin joihin Shimano EP8 -pojat rokkisukilla tule pääsemään polkemalla ikinä.

Täytyy varmaan itsekin harkita noita päivitettyjä levyjä. Auttavatko siihen resonoivaan levyjen helinään?



Kyllä noi hiljasemmat on, mutta jarrut kuin jarrut pitää aina ääntä, niin autossa kuin moottoripyörissä, sitä ei vain kuule moottorin käydessä.

Tuo kelluva levy on vain tosi vaikea keskittää, tehoa ja herkkyyttä tulee sitten paljon lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä alkaa tuota viestiä olla niin paljon, etten itse ainakaan löytänyt... Onko kukaan tehnyt Helkaman Joposta sähkömallia? Keskimoottorilla kiinnostaisi kokeilla. Joku Bafang BBS02B 48V 250W tai miks ei 500W. Tai sitten joku muu mootori, ideoita?
 
Täällä alkaa tuota viestiä olla niin paljon, etten itse ainakaan löytänyt... Onko kukaan tehnyt Helkaman Joposta sähkömallia? Keskimoottorilla kiinnostaisi kokeilla. Joku Bafang BBS02B 48V 250W tai miks ei 500W. Tai sitten joku muu mootori, ideoita?

Tuostahan on olemassa ihan kaupallinen versio.

 
Kyllä noi hiljasemmat on, mutta jarrut kuin jarrut pitää aina ääntä, niin autossa kuin moottoripyörissä, sitä ei vain kuule moottorin käydessä.

Tuo kelluva levy on vain tosi vaikea keskittää, tehoa ja herkkyyttä tulee sitten paljon lisää.
Tektron jarruista ei ole itsellä kokemusta, mutta Shimanon nelimäntäiset XT jarrut olen tällä työkalulla keskittänyt. Tosi helppo, kun löysää vain jarrusatulan, työntää tuon työkalun sisään, kahva pohjaan ja kiristää.

Lisäys. Ohje sanoo, että ensin työkalu sisään ja sitten löysäys, mutta mielestäni parempi on tullut kun jarrusatulat on ensin löysällä. Tosin nyt kun mietin, niin jos tuo työkalu on ensin paikoillaan ja löysää, niin silloin ei ehkä tarvitse enää kahvaa painaa, kun se tekee siihen sen tarvittavan välin. Täytynee testailla.
 
Tuostahan on olemassa ihan kaupallinen versio.

No on, mutta kun pihassa on pari ihan lihasvoimalla kulkevaa, niin olisi ihan kiva kokeilla onnistuuko sähköistys vaikka toiseen. Ja uutena tuon e-n hinta on aika suolanen, eikä moottori käy suoraan perusmalliin vaikka semmosen jostain löytäisikin. Jopolla ei kummoisia matkoja ajella, mutta kun tuota mäkea tuntuu olevan joka suunnalla niin pikku sähköavustus olis kiva lisä.
 
gzr pyörien akun irrottaminen. Niinkin yksinkertainen asia, mutta mihin suuntaan se pitäisi irrota. Ei meinaa lähde omin neuvoin. Eikä voimia raaski niinkään alkaa käyttämään.
Ymmärrän tuskan kukaan ei tiedä ja osaa neuvoa. Onko ne lyöty kiinni toimituksen vuoksi jotenkin
1724315299553.png


Käännät avaimesta, sitten nuolen osoittamaan suuntaan, voi olla uutena hieman jäykkä, mutta löystyy käytössä

fhy.JPG
 
kiitos tiedosta kokeilen tuota kun akku ladannut. se on nyt pyörässä kiinni laturissa. On mulla toinenkin sähkö mtb ja siinä kyllä akku irtoo miten pitääkin lähteä irti vähän sivulle kääntäen. Ihmetyttää kun tuossa ei silmään pistä mitään mekanismia. Pelkkä akku ja runko. Olisi kiva nähdä akun alta mekanismi.
omasta pyörästä valmistusvuosi 2023 ja oli pakasta veetty. hinta 799€. Paino rungossa lukee 22kg. koko 17

EDIT: akku lähti kuvan osoittamaan suuntaan ylöspäin. ja nyt ja jatkossa lähteekin helpommin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko Fischerin pyöristä kokemuksia? 80nm Bafang moottori, 630Wh ja deore 10v. jos saa alle 2000e Saksasta posteineen, kannattaako ostaa. Ymmärsin että takuut on ihan ok.
 
Onko Fischerin pyöristä kokemuksia? 80nm Bafang moottori, 630Wh ja deore 10v. jos saa alle 2000e Saksasta posteineen, kannattaako ostaa. Ymmärsin että takuut on ihan ok.

2000€ saa kyllä ihan isojen merkkien pyöriä Boschin, Shimanon yms moottoreilla ja akuilla.

Bike-discount, bike24, mhw-bike.. jne jne
 
Nyt on tarjouksessa GZR Black Raw 3.0 -sähköfatbike hintaan 1499e. Mielestäni on aika kohtuullinen hinta jo niin laitoin itselle tilaukseen.
En löytänyt ainakaan mitään negatiivisia kommentteja siitä. Onko täällä jollain kokemuksia kyseisestä pyörästä?
Tänään tuli kyseinen pyörä. On kyllä vääntävä laite ja kiva ajella. Ykkösavustus käytössä paitsi ylämäissä käytin isompaa avustusta. Kävin 8km testilenkillä erinäisissä maastoissa ja kadulla.

Miinuksena oli se, että etukumi oli puhki jo paketista otettaessa, joten jouduin ajamaan autolla 50km suuntaansa, että sain uuden sisäkumin. Onneksi se oli helppo vaihtaa. Vaihteet myös hyppii, kun on isompaa vaihdetta silmässä. Pienemmät vaihteet toimii hyvin. Pitää vielä rasvata ketjut ja jos se ei auta siihen niin tarvitsee käydä säädättämässä vaihteet.

Positiivisena asiana oli, että moottori on G522/M510 eikä vanhempi G520/M500, joka mainitaan Verkkokauppa.comin tuotetekstissä.

Ennestään oli kokemusta Rock Machinen E70 mallista, johon en kauheasti eroa havainnut.

Kasausvaiheessa tarvittiin paljon erikokoisia kuusiokoloavaimia ja näytön kiristämiseen tarvittiin todella pieni kuusiokoloavain. Onneksi löytyi pienelektroniikan korjaussetti jossa oli riittävän pieni pää mukana.
 
Tänään tuli kyseinen pyörä. On kyllä vääntävä laite ja kiva ajella. Ykkösavustus käytössä paitsi ylämäissä käytin isompaa avustusta. Kävin 8km testilenkillä erinäisissä maastoissa ja kadulla.

Miinuksena oli se, että etukumi oli puhki jo paketista otettaessa, joten jouduin ajamaan autolla 50km suuntaansa, että sain uuden sisäkumin. Onneksi se oli helppo vaihtaa. Vaihteet myös hyppii, kun on isompaa vaihdetta silmässä. Pienemmät vaihteet toimii hyvin. Pitää vielä rasvata ketjut ja jos se ei auta siihen niin tarvitsee käydä säädättämässä vaihteet.

Positiivisena asiana oli, että moottori on G522/M510 eikä vanhempi G520/M500, joka mainitaan Verkkokauppa.comin tuotetekstissä.

Ennestään oli kokemusta Rock Machinen E70 mallista, johon en kauheasti eroa havainnut.

Kasausvaiheessa tarvittiin paljon erikokoisia kuusiokoloavaimia ja näytön kiristämiseen tarvittiin todella pieni kuusiokoloavain. Onneksi löytyi pienelektroniikan korjaussetti jossa oli riittävän pieni pää mukana.

Lopeta se rahan työntäminen muiden taskuun helpoissa huolloissa, jonka jokaisen pyöräilijän pitäisi itse osata.

Videoista saat apua opetteluun


99% varmuudella sun vaihtajan korvake on vinossa minkä takia osa vaihteista toimii ok ja osa ei.
 
Lopeta se rahan työntäminen muiden taskuun helpoissa huolloissa, jonka jokaisen pyöräilijän pitäisi itse osata.

Videoista saat apua opetteluun


99% varmuudella sun vaihtajan korvake on vinossa minkä takia osa vaihteista toimii ok ja osa ei.
Tarkistin ettei ketjut pääse tippumaan rattailta kumpaakaan suuntaan ja säädin vähän vaijeria sekä rasvasin ketjut kunnolla.
Nyt ei enää vaihteet pompi. Tarkistin myös korvakkeen ja se näytti olevan suora.

Ei ollut niin vaativa operaatio kuin luulin aluksi. Tulipa taas säästettyä 30e, kun ei tarvinnut viedä pyörähuoltoon.
 
Tarkistin ettei ketjut pääse tippumaan rattailta kumpaakaan suuntaan ja säädin vähän vaijeria sekä rasvasin ketjut kunnolla.
Nyt ei enää vaihteet pompi. Tarkistin myös korvakkeen ja se näytti olevan suora.

Ei ollut niin vaativa operaatio kuin luulin aluksi. Tulipa taas säästettyä 30e, kun ei tarvinnut viedä pyörähuoltoon.

Vaihtajan säädöt on yleensä aikaa vievää, mutta helppoja hommia.
 
Lopeta se rahan työntäminen muiden taskuun helpoissa huolloissa, jonka jokaisen pyöräilijän pitäisi itse osata.
En tiedä meneekö off-topicin puolelle, mutta on kyllä yksi rasittavimmista kommenteista, joka tulee miltei jatkuvasti pyöräharrastajilta :D Kyselin useammalta pyöräilyä harratavalta kaverilta, että mikä on lähialueella hyvä paikka viedä pyörä huoltoon. Jokainen vastas, että "helppo tehdä ite, tossa on hyvä opetusvideo". Kukaan ei siis vastannut kysymykseen. Ongelma ei kuitenkaan ole se, ettei jotain osaisi tehdä itse, vaan lähinnä se, ettei todellakaan kiinnosta alkaa näpertämään tällaisia hommia. Jotenkin tää asenne ei mahdu omaan ymmärrykseen. Eikö töissä käydä, jotta vapaa-ajalla voi tehdä asioita, joita haluaa ja maksaa niistä palveluista, joita ei halua tehdä itse. Samaa asennetta ei tunnu löytyvän, jos joku kyselee hyvää siivoojaa. Varmasti jokainen osaa siivota itse, mutta moni mielummin maksaa siitä, että se tehdään sulle, kuin tekee sen itse.
 
En tiedä meneekö off-topicin puolelle, mutta on kyllä yksi rasittavimmista kommenteista, joka tulee miltei jatkuvasti pyöräharrastajilta :D Kyselin useammalta pyöräilyä harratavalta kaverilta, että mikä on lähialueella hyvä paikka viedä pyörä huoltoon. Jokainen vastas, että "helppo tehdä ite, tossa on hyvä opetusvideo". Kukaan ei siis vastannut kysymykseen. Ongelma ei kuitenkaan ole se, ettei jotain osaisi tehdä itse, vaan lähinnä se, ettei todellakaan kiinnosta alkaa näpertämään tällaisia hommia. Jotenkin tää asenne ei mahdu omaan ymmärrykseen. Eikö töissä käydä, jotta vapaa-ajalla voi tehdä asioita, joita haluaa ja maksaa niistä palveluista, joita ei halua tehdä itse. Samaa asennetta ei tunnu löytyvän, jos joku kyselee hyvää siivoojaa. Varmasti jokainen osaa siivota itse, mutta moni mielummin maksaa siitä, että se tehdään sulle, kuin tekee sen itse.
Minä ostin toiselta kaupungista löytyvältä diileriltä pyöräni ihan sillä että helppo viedä huoltoon (toki sinne voi viedä huoltoon minkä vaan). Maksoi hitusen enemmän mitä netin halvimmat mutta onpahan jälleenmyyjältä.

Kerrostalossa kun asuu, niin en viitsi tuossa pihalla tai sisällä ihan järin monimutkaisia ruveta säätämään. Eli ketjut, jarrupalat ja renkaiden vaihdot hoidan itse. Siitä jos menee eteenpäin niin maksan sitten ammattilaiselle.
 
En tiedä meneekö off-topicin puolelle, mutta on kyllä yksi rasittavimmista kommenteista, joka tulee miltei jatkuvasti pyöräharrastajilta :D Kyselin useammalta pyöräilyä harratavalta kaverilta, että mikä on lähialueella hyvä paikka viedä pyörä huoltoon. Jokainen vastas, että "helppo tehdä ite, tossa on hyvä opetusvideo". Kukaan ei siis vastannut kysymykseen. Ongelma ei kuitenkaan ole se, ettei jotain osaisi tehdä itse, vaan lähinnä se, ettei todellakaan kiinnosta alkaa näpertämään tällaisia hommia. Jotenkin tää asenne ei mahdu omaan ymmärrykseen. Eikö töissä käydä, jotta vapaa-ajalla voi tehdä asioita, joita haluaa ja maksaa niistä palveluista, joita ei halua tehdä itse. Samaa asennetta ei tunnu löytyvän, jos joku kyselee hyvää siivoojaa. Varmasti jokainen osaa siivota itse, mutta moni mielummin maksaa siitä, että se tehdään sulle, kuin tekee sen itse.
Ainakin itselle harrastukset on myös sitä näpertelyä laitteiden kanssa, samalla oppii uusia asioita ja jos jotain joskus hajoaa matkalla niin ei mene heti sormi suuhun ja hetken päästä matka jatkuu.

Vaihteiden säätäminen ei tarvitse mitään erikoistaitoja tai työkaluja, joten laiskuutta se on että ei viitsi niitä itse säätää.

Sama kun joku renkaan vaihto/paikkaus, typerintä viedä pyörä huoltoon sen takia.

Iskariremontit ehkä ymmärrän teetettynä, kun ovat jopa vaarallisia purkaa jos ei tiedä mitä tehdä ja vaativat hyvin usein erikoistyökaluja.

Toki meitä on moneen junaan ja jokainen tehkööt miten parhaaksi näkee ja osaa, mutta itse olen tottunut jo lapsesta asti purkamaan ja kasaamaan moottoreita ym. vempeleitä niin sillä linjalla menen harrastevälineidenkin kanssa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 055
Viestejä
5 061 024
Jäsenet
81 019
Uusin jäsen
apustaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom