• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Sähköenergian tuotanto, taustatekijät, hintatason määräytyminen, yms yleinen keskustelu aiheesta

Tein su uuden sähkösopimuksen. Ma sain tekstarin verkkoyhtiöltä että liittymä ei ole nimissäni. Fingrid datahubin mukaan olen tämän osoitteen sopimushenkilö. Laitoin verkkoyhtiöön niiden ohjeiden mukaan muutosilmoituksen jossa vakuutin olevani oikea taho. Bitti poikittain Vantaan Energian Sähköverkolla?

Tein su uuden sähkösopimuksen. Ma sain tekstarin verkkoyhtiöltä että liittymä ei ole nimissäni. Fingrid datahubin mukaan olen tämän osoitteen sopimushenkilö. Laitoin verkkoyhtiöön niiden ohjeiden mukaan muutosilmoituksen jossa vakuutin olevani oikea taho. Bitti poikittain Vantaan Energian Sähköverkolla?
Onhan kyseessä legiitti viesti, ettei ole tietojen kalasteluhuijaus!
Katsoithan sähkölaitoksen sivulta (jonne et mennyt linkin kautta) aspan numereon ja varmistit, jotta asia on todellakin noin?

Mulla jäi erossa liittymä exän nimiin jostain syystä. Tyyliin siinä oli molempien etunimet ja sukunimi niin olivat vissiin itse arponeet ketä sen omistajaksi jää. Verkkoyhtiö sanoi ettei voi sitä edes korjata vaan piti kierrättää sähkön myyjän kautta. Ilmeisen outo logiikka, mutta sitä kautta korjaantui.

e: Samalla hävisi kaikki historia data. Ja verkkohyhtiön normi aspa ei suostunut sitä luovuttamaan vaikka 10v+ asunut samassa osoitteessa ja aina omistanut kiinteistön. Sain sen sitten sähköpostilla excelissä(mikä mulle ok) päällikkö tasolta kun valitin, että ei se nyt näin voi mennä.

Kokeile tätä toista ketjua: Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Voisi sopia paremmin kuin tämä.

Qatar LNG pysäytti LNG-tuotannon Iranin iskujen takia, minkä seurauksena kaasun hinta lähti nousuun. Saa nähdä, että miten vaikuttaa sähkön hintaan. Ehkä enemmän Keski-Euroopassa, jossa kaasua käytetään paljon sähköntuotannossa. Onneksi USA ja Israel eivät hyökänneet Iraniin syksyllä, jolloin kaasuvarastoja perinteisesti täytetään.

No eihän se tonne ainakaan sovi. Sinne ei juuri haluta mitään ot:tä vaan niitä tarjouksia ja hintoja. Ei edes niistä keskustelua saati tollasia ongelma keissejä...

Aa, luulin että sopimusasioista (ja niihin liittyvistä ongelmista) voi siellä puhua? Mutta ei?

Jos ei voi hinnoistakaan niin millä perusteella sopimus ongelmista?
Ainakin tuon toisen ketjun alustuksessa sanotaan. että "Tässä ketjussa keskustelua sähkönmyyntisopimuksista, eli niiden hinnoista ja ehdoista.". Ainakin tuon mukaan siellä saisi keskustella sopimusten hinnoista ja ehdoista, mutta ei yleisesti sähkönhinnoista ja sähkömarkkinoista, se kuuluu tänne.

Mutta mä rapsasin tuon viestin joten mode voi vielä kommentoida, että onko tämä vai toi toinen vai joku muu ketju oikea paikka. Jos tuo toinen on tosiaan vain ns. "tarjousketju", niin sitten ymmärrän ettei sinne muu kuulu. Sen voisi ehkä 1. postaukseen vielä korostaa.

Qatar LNG pysäytti LNG-tuotannon Iranin iskujen takia, minkä seurauksena kaasun hinta lähti nousuun. Saa nähdä, että miten vaikuttaa sähkön hintaan. Ehkä enemmän Keski-Euroopassa, jossa kaasua käytetään paljon sähköntuotannossa. Onneksi USA ja Israel eivät hyökänneet Iraniin syksyllä, jolloin kaasuvarastoja perinteisesti täytetään.
Nostanee Keski-Euroopan hintoja ja ne sitten leviää siirtoyhteyksiä pitkin tänne. Aurinko, lämpötilan nousu ja tuulisuuden lisääntyminen onneksi vähentää vaikutuksia.

Nostanee Keski-Euroopan hintoja ja ne sitten leviää siirtoyhteyksiä pitkin tänne. Aurinko, lämpötilan nousu ja tuulisuuden lisääntyminen onneksi vähentää vaikutuksia.
Parempi mähistä siellä Lähi-idässä nyt, kuin talven kynnyksellä. Täällä sentään on tulossa jo kevät hiljalleen. Saa nähdä kauanko tuo meininki tuolla kestää, mitä siinä vielä räjäytetään ja kuka on tässä(kin) voittajana.

Statistiikka

Viestiketjuista
301 732
Jäsenet
82 036
Uusin jäsen
ipe430

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom