Sähköiset kirjanlukijat

Onko kellään kokemuksia noista 8" laitteista, esim. Kobo Forma tai Kobo Sage?

Joskus tuntuu että PDF muotoisissa kirjoissa jää Kobo Libra H2O:lla 7" näytöllä fontti liian pieneksi jos haluaa koko sivun näytölle kerralla. Sitten taas epub -versioissa rakenne ja sanat mitä sattuu kun noita vanhoja kirjoja lukee niin nekään ei oikein ole vaihtoehto sille PDF:lle.

Vai onko joku toimiva kikka lukea noita PDF muotoisia noilla pienemmillä näytöillä?

Siis mitkä ihmeen epubit noin käyttäytyy? Jostain ostettu vai itse konvertoitu? Kobo Sage tällä hetkellä käytössä ja erinomainenhan toi on epubien kanssa.

Siis mitkä ihmeen epubit noin käyttäytyy? Jostain ostettu vai itse konvertoitu? Kobo Sage tällä hetkellä käytössä ja erinomainenhan toi on epubien kanssa.
Hänen ongelmansa taitaa koskea nimenomaisesti PDF tiedostoja. Esim. ilmaisia kirjoja mitä saa ladata vaikkapa project gutenberg:stä tms.
Onhan tuo totta että PDF kirjat tai esim. sarjakuvat eivät toimi hirmuisen hyvin pienillä kirjanlukulaitteilla.

Hänen ongelmansa taitaa koskea nimenomaisesti PDF tiedostoja. Esim. ilmaisia kirjoja mitä saa ladata vaikkapa project gutenberg:stä tms.
Onhan tuo totta että PDF kirjat tai esim. sarjakuvat eivät toimi hirmuisen hyvin pienillä kirjanlukulaitteilla.
Oli siinä epubit erikseen mainittuna.

Oli siinä epubit erikseen mainittuna.

Juu tuo on toki outoa, itse kun tottunut että voin jopa itse ladata custom fontteja Kindleeni jos haluan. Siinä on aika reippaasti kuitenkin muokkaus mahdollisuutta kirjanlukemiseen voi kääntää suuntaan "pivot" tyylisesti, valita monista eri fontti tyypeistä, koosta, rivivälistä jne jne.

ePubithan ovat oikeastaan HTML:ää ja tyylisivuja, joten niiden muokattavuus on tosiaan oikein hyvä. Joskus näkee epubeja, jotka on konvertoitu muusta lähteestä niin, että sivut ovat käytännössä kuvia, mutta muuten en keksi miksi epubien kanssa olisi ongelmia. PDF:t sitten tosiaan eri juttu, niiden lukemiseen tabletti on parempi.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
292 398
Jäsenet
80 276
Uusin jäsen
limeem

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom