Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Kerro toki miten talviaikaan pääsee pörssillä alle 3 snt hintaan?
Pörssillä pääsee käyttämällä sähköä oikeaan aikaan. Helpompaa kuitenkin kun lukitsee hinnan niin ei tarvitse hintatasoriskiä kantaa. Vaihtelu pitää hyödyntää silti.

Itse otin 3,97snt/kWh hintaisen 6kk kulutusvaikutussopimuksen alkamaan 1.8.2025 ja kun oma kulutusvaikutus on siellä 1,5-3snt miinuksella niin sopivasti pääsen tuolla sopparilla isoimman osan talvesta. Syksyllä toki hiukan joutunee extraa maksamaan.

Itse otin 3,97snt/kWh hintaisen 6kk kulutusvaikutussopimuksen alkamaan 1.8.2025 ja kun oma kulutusvaikutus on siellä 1,5-3snt miinuksella niin sopivasti pääsen tuolla sopparilla isoimman osan talvesta. Syksyllä toki hiukan joutunee extraa maksamaan.
Hurjan halpa! Mistä sai alle 4c/kwh sopparin? Hieno veto!

Hurjan halpa! Mistä sai alle 4c/kwh sopparin? Hieno veto!
Onhan tuo Väreen Välkky 6kk (3,97-4,27 c/kWh) ajalle 1.8.2025 - 31.1.2026 todella hyvä sopimus. Määräaikaisuudessa jää suojaamatta ainoastaan helmikuu, koska maaliskuussa on jo yleensä lämmintä eikä OL3 ole tuolloin huollossa ensi vuonna. Estlink 2 korjaus valmistuu heinäkuun lopussa, jolloin sähköä viedään enemmän Viroon nostaen Suomen hintoja. Toisaalta Aurora-linja tulee laskemaan talven hintoja.

Kuukausimaksun 5,79€ vaikutus on sähkölämmittäjällä ~0.2-0.4c/kWh eli energian kokonaishinta on 4.5-4.7c + kulutusvaikutus. Kun pörssidiilien marginaali on ~0.5c, niin ilman kulutusvaikutusta pitäisi pörssin keskiarvo tuon 6kk aikana olla selvästi alle 4c, että tuo diili olisi huono.

Kun vielä kulutusvaikutukseni on noin 1c alle pörssin keskiarvon, niin Väreen Välkky 6kk on halpa tapa suojata erityisesti joulu- ja tammikuu.

Itellä sähkölämmitteinen talo ja poikkeuksetta huhtikuun kulutus on ollut enemmän, kuin lokakuun kulutus. Tuo kannattaa muuten tarkistaa muidenkin, jos noita 6 kk määräaikaisuuksia solmii. Tämän vuoksi itse tuli otettua tuo 6,55 snt Helenin soppari 1.11.2025-30.4.2026. Noihin kulutusvaikutussoppareihin en ole jaksanut itse syventyä, mutta ovat näköjään halpoja :)

Statistiikka

Viestiketjuista
281 281
Jäsenet
78 230
Uusin jäsen
Anttitoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom