Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Kiinteiden listoja päivitetty.

Hintoja nostaneet: -
Hintoja pudottaneet: Helen, Lumme (6, 18, 24 kk), Turku (24 kk), Väre (6, 12, 24-tokmanni)

Turku Energian BF-tarjous on 24 kk 7,25 snt/kWh + 2,50 e/kk. Voimassa 28.11. saakka.

Imatran seudun sähkö paljastaa päivittäin uusia tarjouksia. Tänään mukaan tuli perusmaksuetu 12 kk kiinteään (7,97 snt + 5,90 e/kk, ekat 6 kk 0 e/kk). En valitettavasti pysty loppuviikosta tai joulukuun alkupuolella päivittämään taulukkoa.

kiinteat6-12kk.jpg

kiinteat18-24kk.jpg

Helen on päivittänyt BF-tarjouksen hintoja alaspäin:

6 kk 7,99 snt+ 3,99 e/kk (oli 8,48 snt)
12 kk 7,29 snt + 3,99 e/kk (oli 7,48 snt)
24 kk 6,89 snt + 2,99 e/kk (oli 7,38 snt)

Ihan kaverin puolesta kyselen, että jos on hätiköinyt ja tilannut Helenin 7,38 snt -sopparin alle 14 vrk sitten, niin miten sen saisi helpoiten päivitettyä BF-tarjoukseen?

Ihan kaverin puolesta kyselen, että jos on hätiköinyt ja tilannut Helenin 7,38 snt -sopparin alle 14 vrk sitten, niin miten sen saisi helpoiten päivitettyä BF-tarjoukseen?
Soita aspaan ja pyydä vaihtoa. Itsellä ainakin meni ongelmitta. Aloituspäivän jos on pistänyt aikaisimmaksi mahdolliseksi, niin voi siirtyä 14 pv päähän. Ei ne tuosta tappele, kun sulla on täysi oikeus peruuttaa vanha.

Helen on päivittänyt BF-tarjouksen hintoja alaspäin:

6 kk 7,99 snt+ 3,99 e/kk (oli 8,48 snt)
12 kk 7,29 snt + 3,99 e/kk (oli 7,48 snt)
24 kk 6,89 snt + 2,99 e/kk (oli 7,38 snt)

Muistaako kukaan, miten pitkälle tulevaisuuteen Helen sallii aloittamisajankohdan laiton?

Soita niin hoituu. 2020 keväällä kun hinnat laski melkein päivätasolla, niin useampaankin otteeseen pyysin että päivittävät kunnes sain sen 3,xx sopparin.

Soita niin hoituu. 2020 keväällä kun hinnat laski melkein päivätasolla, niin useampaankin otteeseen pyysin että päivittävät kunnes sain sen 3,xx sopparin.
Ei itse ainakaan pystynyt perumaan edellistä sopimusta.
Sopimuksen alkamiseen on yli 3kk, mutta äsken kertoi asiakaspalvelija puhelimessa, että tätä uutta, ja halvempaa ei saa.
Sopimus alkaa Helenillä 1.3.2026, kalliimmalla hinnalla.
Eli ei voi vaihtaa, ainakaan minä en voinut.

Sopimuksen alkamiseen on yli 3kk, mutta äsken kertoi asiakaspalvelija puhelimessa, että tätä uutta, ja halvempaa ei saa.
Itsellä sama tilanne, mutta alkaa 1.2. Laitoin säpoa eilen menemään, mutta ei ole vielä vastausta tullut.

Voihan tuon myöhemmin alkavan sopimuksen vielä irtisanoa, kun ei ole tullut voimaan? Jos eivät suostu päivittämään tarjoushintaan.

Jos joku jo aikaa sitten tilattu niin ei varmastikaan onnistu. Itsellä tuo laskut tapahtui sen 14vrk sisällä.

Itsellä sama tilanne, mutta alkaa 1.2. Laitoin säpoa eilen menemään, mutta ei ole vielä vastausta tullut.

Voihan tuon myöhemmin alkavan sopimuksen vielä irtisanoa, kun ei ole tullut voimaan? Jos eivät suostu päivittämään tarjoushintaan.
Ei onnistu myöskään irtisanoa. Onko juurikin joku 14pv aikaa irtisanoa/ vaihtaa.
Ei tämä uusi mitenkään jäätävän paljon halvempi olisi ollut, nyt jää se 7.25c voimaan, minkä aikaisemmin tilasin.

Itse irtisanoin Helenin sähkösopimuksen ihan sen palautelomakkeen kautta kun heidän syystarjouksen jälkeen lähti hinnat laskuun. Sieltä tuli sitten kuittaus sähköpostiin että sekä sopimus, että pientuotannon myyntisopimus on molemmat peruttu. Oli siis 14vrk peruutusaika yhä käynnissä. Tämän jälkeen tein sitten sopimuksen tuonne Väreelle alkamaan 13.3.2026. Nyt on Helen soitellut useampaan otteeseen perään, mutta en töissä ole sattunut puhelimen ääreen ja vastaamaan.

PKS 24 kk kiinteä 6,99 snt/kWh ja ensimmäinen vuosi ilman kuukausimaksua:

Määräaikaiset sopparit :

Määräaikainen Perussähkö (24 kk): Energia 6,89 snt/kWh, Perusmaksu 2,99 €/kk
Määräaikainen Perussähkö (12 kk): Energia 7,29 snt/kWh, Perusmaksu 3,99 €/kk
Määräaikainen Perussähkö (6 kk): Energia 7,99 snt/kWh, Perusmaksu 3,99 €/kk

Halusitpa kiinnittää sähkön hinnan vain talvikuukausiksi tai nauttia hintavakauden tuomasta huolettomuudesta pidempään saat nyt
kaikki määräaikaiset sopimuksemme pimein Black Week hinnoin!
Voit valita sinulle sopivimman 24 kk, 12 kk tai 6 kk sopimuksen.

Valitessasi kahden vuoden sopimuksen, saat lisäksi perusmaksut puoleen hintaan, vain 2,99 €/kk koko sopimuskaudeksi (norm. 5,99 €/kk).

Pörssisähkö:

Black Week -tarjouksena saat nyt Pörssisähkön huippuedullisella energiamarginaalilla vain
0,39 snt/kWh ja lisäksi perusmaksut 0 € ensimmäisen 8 kk ajaksi.

Tämän jälkeen marginaali on 0,49 snt/kWh ja perusmaksu 4,96 €/kk (sis. alv 25,5 %).
Pörssisähkön hinta on aina kilpailutettu ja ajan tasalla.

Tarjous koskee vain uusia solmittavia sopimuksia.

Itse kiinnitin äsken tuon 24kk määräaikasen kiinteen kun kerrostalossa asun.
Aiempi määräaikainen soppari erääntyy 31.3.2026 Lumme Energialta karseilta hinnoilta 10.10snt/kwh ja 4.04e/kk..

Soitolla helenin aspaan. Tänään otin tuon pörssi tarjouksen alkamaan toukokuun alusta kun nykyinen helenin perusmaksuton loppuu huhtikuun lopussa. Kuten sanoit niin sivujen kautta max 3kk eteenpäin.

Mulla sähköpostissa johon tuo Black Week tarjous tuli lukeepi seuraava :

Onko määräaikainen sopimuksesi vielä voimassa?

Voit tehdä uuden sähkösopimuksen myös ennakkoon – saat uuden sähkösopimuksen alkamispäivän jopa kuuden kuukauden päähän tilauksesta.

Toivottavasti näemme sinut pian uudelleen Helenin asiakkaana!

Itse luotan uutena asiakkaana että saan uuden sopparin 1.4.2026 alkaen ks hinnoilla (Määräaikainen Perussähkö (24 kk): Energia 6,89 snt/kWh, Perusmaksu 2,99 €/kk)

Tilaus meni täysin läpi eikä mtn valittanut että yli 3kk päähän aloitus päivämäärä, toki saa nähdä tuleeko lähiaikana emailia jos tulee; vaadin meilitse sekä soittamalla että 1.4.2026 alkaen saan tilaani
sähkösopparin voimaan.

Edit:/

Kun luin ks sivua alempaa;
Hinnat yms on vain uusille asiakkaille eli luottaisin että tuo n.6kk päähän sähkösopparin alkaminen onnistuu.

Näin valitset ja tilaat Black Friday -sähkösopimuksen:

1) Tutustu vaihtoehtoihin ja valitse tarpeisiisi sopivin sähkösopimus. Tarvittaessa voit käyttää apuna sähkösopimuksen valinta-apuria. Muistathan kuitenkin palata takaisin tälle sivulle tehdäksesi tarjoushintaisen sopimuksen.
2) Tee tilaus netissä yllä olevien tarjouslinkkien kautta – näin saat Black Friday -alennuksen käyttöösi. Huomioithan, että tarjoushinta on saatavilla vain, kun tilaat uuden sopimuksesi yllä olevasta linkistä. Tarjoukset ovat voimassa uusille asiakkaille.
3) Lataa Oma Helen -sovellus tai tutustu palvelun selainversioon. Sovelluksessa hoidat itse helposti sopimustasi koskevan asioinnin ja seuraat pörssisähkön hintaa sekä omaa energiankäyttöäsi ja -tuotantoasi jopa tuntitasolla. Tutustu Oma Heleniin ja lataa sovellus.
4) Valmista! Nyt voit nauttia uudesta sopimuksestasi.

Viimeksi muokattu:
menikö soittamlla vai sivuston kautta?, Itse yritin Helen sivuilta niin ei anna kuin max 3kk vaikka nykyinen soppari on Helenillä.
Sivuston kautta näyttää ainakin ei Helen asiakkaana saavan maksimissaan toukokuun loppu puolelle, eli 6kk maksimi aika. Itsellä kesäkuun loppuun asti nykyinen sopimus, niin ei pysty tekemään.

Sivuston kautta näyttää ainakin ei Helen asiakkaana saavan maksimissaan toukokuun loppu puolelle, eli 6kk maksimi aika. Itsellä kesäkuun loppuun asti nykyinen sopimus, niin ei pysty tekemään.
Heh, kokeili Helenin chattibottia niin hetken kuluttua OmaHelen- sivulle tuli viesti että sopimuksesi päätty "pian" eli 3.4.2026 ja voit valita uuden sopimuksen jatkoksi alla olevista.
Tuli siis ne perushinnat näkyville niin ei siitä päässyt sen edemmäksi.

Pitäiskö tuo uusi sopimus näkyä tuolla Fingridin sivuilla? Siellä vain nykyinen sopimus, joka tehty 10.12.2024 alkaen ja ei sen lisätiedoissa ole mitään mainintaa loppumisesta.

Pitäiskö tuo uusi sopimus näkyä tuolla Fingridin sivuilla? Siellä vain nykyinen sopimus, joka tehty 10.12.2024 alkaen ja ei sen lisätiedoissa ole mitään mainintaa loppumisesta.
Pitäisi näkyä, jos uusi myyjäsi on käsitellyt tilauksesi (ei siis välittömästi tilauksen tekemisen jälkeen) ja jos sopimuksen alkuun on korkeintaan 90 päivää.

Statistiikka

Viestiketjuista
293 109
Jäsenet
80 427
Uusin jäsen
Antsa68

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom