Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

3.1.2. Myyjän ilmoitus uudesta sopimuksesta

Solmittuaan uuden myyntisopimuksen asiakkaan kanssa, uusi myyjä5 ilmoittaa asiasta datahubiin (DH-

311). Ilmoitus tulee tehdä aikaisintaan 90 vuorokautta ja viimeistään 14 vuorokautta ennen ehdotettua

toimituksen alkuhetkeä
Niin? Ei tossa kielletä sopimusta tekemästä yli 90 vuorokauden päähän, vaan että se näkyy Datahubissa aikaisintaan 90vrk ennen kuin tulee voimaan.

Niin ei kielletä mutta niinkuin yritin sanoa ettei minulle myyty sopparia vaan vetosivat tuohon 90vrk.

Ihmettelin vaan ääneen kun täällä jotkut on saanut tehtyä sopparin.

Mutta soppari on tosiaan myyjän ja asiakkaan välinen.
Eli ts jos myyjä päättää lopettaa hommat/kuolla yms niin kiva nähä joku oikeudessa ponnistaa näitä soppareita

Niin ei kielletä mutta niinkuin yritin sanoa ettei minulle myyty sopparia vaan vetosivat tuohon 90vrk.

Eli ts jos myyjä päättää lopettaa hommat/kuolla yms niin kiva nähä joku oikeudessa ponnistaa näitä soppareita
Eihän niiden ole pakko myydä. Jotkut myy, jotkut ei. Kuten sanoin, nopeat ehtii.

Niinpä, toi 90vrk rajoitus on kyllä monella myyjällä käytössä vaikkei laki sitä suoraan kieltis. Taitaa olla enemmänki käytäntö ja riskienhallintaa. Mut kyl niitä soppareita saa tehtyä pidemmälleki jos myyjä on valims ottamaan riskin. Mä luin jostain et joku oli saanu tehty sopparin jopa 6kk päähän. Toi sun pointti myyjän vastuusta on kyl ihan validi, jos myyjä lähtee niin soppari voi olla aika hataralla pohjalla.

Vaihtoehtoina yli 3kk päähän aloituksissa voi olla ohjelmavirhe, joka sen sallii kalenteriin, tai vaikka vaan provikalla myyvä myyjä, joka on huomannut, että se onnistuu, ja myy kuin häkä.

Lakiin on helppo vedota, sen jälkeen järjestelmiin, sitten yrityksen käytäntöihin ja sitten henkilökohtaisiin toimintamalleihin.

Joku taisi aikaisemmin kysyäkin mutta en ole nähnyt vastausta:
Onko kukaan tehnyt uutta sopimusta niin että se kirjattaisiin datahubiin ennen (<90pvä) kuin aiemmin tehty sopimus voidaan kirjata datahubiin?

Sopimusta ei saataisi kirjattua datahubiin mutta lähinnä kiinnostaa että minkälaisia seuraamuksia sopimusrikkomuksesta on asiakkaalle.

Jos nyt teoreettisesti kävisi niin että joku laittaisi tulille paremman tarjouksen kuin Helenin aiempi.

Statistiikka

Viestiketjuista
306 785
Jäsenet
82 949
Uusin jäsen
Frampis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom