Tämänhetkinen virallinen versio Charlie Kirkin murhasta:
Tyler R kasvaa konservatiivisessa mormoniperheessä, jossa äänestetään republikaaneja. Hän lähtee opiskelemaan ja propagandan johdosta alkaa ajatella vasemmistolaisesti.
Tyler R rakastuu kämppiksensä, kämppis on lähihistoriassa tullut ulos transnaisena, mutta ilmeisesti ei ole aloittanut mitään lääketieteellisiä toimia vielä. TR ei pidä siitä miten Charlie Kirk puhuu transihmisistä (enimmäkseen transnaisista, luulen?) ja kuulee että CK saapuu hänen kotiosavaltioonsa Utahiin. Hän hakee ukkinsa kiväärin, joka ilmeisesti on visuaalisesti nopea tunnistaa, saapui kampukselle ja löytää katon, josta ottaa ampuma-aseman. Hän odottaa kunnes CK sanoo jotain transihmisistä ja näiden osuudesta ammuskeluihin.
TR ampuu yhden laukauksen, purkaa kiväärin reppuunsa ja poistuu paikalta välittömästi. Luoti osuu kaulaan mutta ei tule läpi. Matkaa on noin 150m ja patruuna 30-06. Samaan aikaan joku vanha mies huutelee että minä ammuin, pidättäkää minut. TR jättää aseen koottuna puskaan ja häipyy piiloon virkavaltaa. FBI kertoo löytäneensä katolta ruuvimeisselin ja aseen ympäriltä pyyhkeen jossa on DNA:ta
Piilosta hän viestittää partnerilleen ja discord-ryhmään ja kertoo kaikki olennaiset yksityiskohdat: teko oli tahallinen, johtui rakkaudesta transnaiseen, ase oli ukin, mutta jäi pyyhkeeseen käärittynä puskaan josta ei uskalla hakea koska poliisiajoneuvo (vehicle) on liian lähellä. Discord-ryhmän jäsenten osallisuus ja syyllisyys on vielä auki
Myöhemmin vanhemmat ilmiantavat TR:n ja kämppis luovuttaa viestit.
TR esiintyy kuulustelussa liivissä, jossa epäilty ei voi satuttaa itseään, mutta ilmeisesti ei suullisesti tunnusta mitään.
Virheet tahattomia ja minun, iso osa tästä videosta
Linkki: https://youtu.be/e2cv9DSt538?si=oaW2O_2ovgs2c80g