Onhan tässä vähän sellainen painotus, että 2h 15min tutkii uuden paikan, josta kaks tuntia on jonku bossin eestaas mättämistä ja vartti itte ninjailua.
Enempi sais olla tuota tutkimista, tai sitten kaikkien bossien ei tarvis olla noin hankalia, menee maku pysäyttää mielenkiintoinen eteneminen aina johonki pikkubossiin, ku noita on ihan joka nurkalla ja se voittaminen vie peliajasta valehtelematta sen 80%.
Kaipaisin vähän sellaista sujuvampaa pelikokemusta. Muuten on kyllä kuin Soulsia ekaa kertaa pelais, kaikki on outoa ja ihmeellistä. Soulsissa vaan oli tosiaan sujuvampi eteneminen maailmassa ilman tuollaisia joka kulman kahden tunnin vääntöjä.
Hieman ehkä alkaa kyllästyttää, jos tämä on tällaista koko pelin ajan.
Alkuperäisen Ninja Gaidenin ystävänä tämä on kyllä silti yksi parhaita pelejä, mitä olen pelannut. Mun mielestä ehkä jopa Soulseja parempi yksinpelinä, mutta nettipeli vie voiton jos kokonaispisteitä jaellaan.
Bloodbornen kanssa aika lähekkäin, vaikka en jaksanutkaan pelata sitä läpi saakka. Hieno miljöö ja upeat mekaniikat pienin varauksin molemmissa.
Voisin kuvitella että tässä käy niin kuin eka kertaa DS pelatessa että alussa kaikki tuntuu helvetin vaikealta, mutta sitten loppuosa pelistä onkin helpompaa kun on "oppinut pelaamaan".
Voisin kuvitella että tässä käy niin kuin eka kertaa DS pelatessa että alussa kaikki tuntuu helvetin vaikealta, mutta sitten loppuosa pelistä onkin helpompaa kun on "oppinut pelaamaan".
Tykkään kanssa eniten noista kovemmista vastuksista ja uudelleenyrittämisestä ja itsensä voittamisesta. Tässähän saa alkuun helpotustakin aika paljon kun nyt jo healeja joku 5kpl ja ostin 2päivitystäkin siihen heti ensimmäisenä jolloin healaaminen on tehokkaampaa. Pelitunteja takana joku 7-8
Löysin myös päättömän läskin jostain pimeästä luolasta joka oli tosi piilossa. Puolivahingossa hyppäsin rotkoon josta otin kiinni seinästä ja sieltä pääsi hyppeleemään eteenpäin. Minibossin nimi oli Headless ja se ei ottanut ollenkaan damagea ja taikoi jotain hidastustaikaa koko ajan. Täytyypä keksiä tälle jokin ratkaisu
Löysin myös päättömän läskin jostain pimeästä luolasta joka oli tosi piilossa. Puolivahingossa hyppäsin rotkoon josta otin kiinni seinästä ja sieltä pääsi hyppeleemään eteenpäin. Minibossin nimi oli Headless ja se ei ottanut ollenkaan damagea ja taikoi jotain hidastustaikaa koko ajan. Täytyypä keksiä tälle jokin ratkaisu
Löysin kans mutta alkoi olla myöhä ja tuli turpaan ihan tosissaan niin ajattelin ettei vielä ole mun aikani tätä vastaan, taisin 2 kertaa kuolla one shotilla
Koomisen näköstä hiiviskelyä (video yllä), kun kukaan ei huomaa mitään, vaikka kahden metrin päässä takana lyödään miekkaa kurkkuun, ähistään ja kaadutaan kovaäänisesti maahan. Ehkä kuulo ei sitten ollut niin hyvä noihin aikoihin. Ehkä tossa on sitten joku helppo vaikeustaso tuossa videossa.
Myös tyyppejä tähystämässä parhaalla paikalla, kun 50m päässä edessä lahdataan koko kylä eikä mitään havaintoa kaverista, joka liitelee kylän yläpuolella
Samat fiilikset mullakin, peli on hyvin tehty ja kivasti ovat koittaneet luoda jotain kunnolla uudistettua mekaniikkaa.. ongelma vaan on etten pidä itse tuosta yhtään. Vähän liian qte fiilis taistelussa, ei vaan ole kivaa.
Pikku hiljaa alkaa luonnistua kun kävin varmaan 50 kertaa kokeilemassa tuolla Estate mapissa olevaa ninjaa vastaan hieman reaktioita. Kova kaveri kyllä, varsinkin kun itse tuon pieksin jo ennen Ogrea (sitä nyt tuon jälkeen tarvinut kokeilla kun pari kertaa).
Pitihän tuo tosin saada ensin selkärangasta pois soulsbornen taktiikat ja opetella tämä uusiksi. Katsotaan nyt miten peli etenee, hieman tuo alkaa olla nautittavampi kun tarpeeksi vain opetellut.
Koomisen näköstä hiiviskelyä (video yllä), kun kukaan ei huomaa mitään, vaikka kahden metrin päässä takana lyödään miekkaa kurkkuun, ähistään ja kaadutaan kovaäänisesti maahan. Ehkä kuulo ei sitten ollut niin hyvä noihin aikoihin. Ehkä tossa on sitten joku helppo vaikeustaso tuossa videossa.
Myös tyyppejä tähystämässä parhaalla paikalla, kun 50m päässä edessä lahdataan koko kylä eikä mitään havaintoa kaverista, joka liitelee kylän yläpuolella
Koomisen näköstä hiiviskelyä (video yllä), kun kukaan ei huomaa mitään, vaikka kahden metrin päässä takana lyödään miekkaa kurkkuun, ähistään ja kaadutaan kovaäänisesti maahan. Ehkä kuulo ei sitten ollut niin hyvä noihin aikoihin. Ehkä tossa on sitten joku helppo vaikeustaso tuossa videossa.
Aika hyvin tässä voi ottaa tyyppejä hengiltä jos kukaan ei katso sinnepäin. Tuolla videolla oli varmaan valittu ne hiiviskelyskillit, auttavat ihan mukavasti ja tulee itsekin aika rohkeasti juostua backstabaamaan niiden kanssa. Enemmän ihmettelin miten tuo örkki ei saanut muka ukkelia ilmasta kiinni, minut otti aina kun yritin hypätä karkuun.
Pikku hiljaa alkaa luonnistua kun kävin varmaan 50 kertaa kokeilemassa tuolla Estate mapissa olevaa ninjaa vastaan hieman reaktioita. Kova kaveri kyllä, varsinkin kun itse tuon pieksin jo ennen Ogrea (sitä nyt tuon jälkeen tarvinut kokeilla kun pari kertaa).
Mulla sujuu kyllä ihan ok, mutta joku tuossa taistelumekaniikassa tökkii vastaan. Tykkään kyllä monista jutuista peleissä, taistelu osittain tuntuu ei ihan niin hauskalta.. mikä kääntyy isoksi asiaksi kun se kuitenkin on niin iso osa peliä. Eipä sitä toki sovi vielä luovuttaa, mutta enpä ihmettelisi vaikka tämä jäisi minulta kesken.
Tulihan tämä pitkän harkinnan jälkeen hankittua cdkeysistä vajaaseen 50 euroon. Muutama tunti peliä takana. Ogre kaatui ja siitä jonkun verran eteenpäin. Vielä ei ole tullut samanlaisia fiiliksiä kuin From:n edellisistä peleistä, mutta pitää antaa aikaa. Älyttömän vaikealta ei peli ole vielä tuntunut. Hyvältä silti vaikuttaa.
Onhan tässä vähän sellainen painotus, että 2h 15min tutkii uuden paikan, josta kaks tuntia on jonku bossin eestaas mättämistä ja vartti itte ninjailua.
Enempi sais olla tuota tutkimista, tai sitten kaikkien bossien ei tarvis olla noin hankalia, menee maku pysäyttää mielenkiintoinen eteneminen aina johonki pikkubossiin, ku noita on ihan joka nurkalla ja se voittaminen vie peliajasta valehtelematta sen 80%.
Samoilla linjoilla. Itsekkin tykkään tutkia alueita enemmän kuin taistella bosseja vastaan. Nytkin teilasin ison bossin ja heti seuraavalla alueella pikkubossi ja vähän matkan päässä toinen pikkubossi. Olisipa optiona salamurhata edes osa noista pikkubosseista.
Samoilla linjoilla. Itsekkin tykkään tutkia alueita enemmän kuin taistella bosseja vastaan. Nytkin teilasin ison bossin ja heti seuraavalla alueella pikkubossi ja vähän matkan päässä toinen pikkubossi. Olisipa optiona salamurhata edes osa noista pikkubosseista.
Nuo uusien random paikkojen löytäminen on pelin kermaa. Sitä aina miettii, että "mitähän vittua täällä on ja uskaltaako tuonne mennä."
Onneksi noita voi joitain sentään skippailla ja palata takaisin myöhemmin.
Nyt kun on pelannu vähän edemmäs, niin pelimaailma on mielestäni avautunut hieman paremmin ja tutkimista riittää taas joksiki aikaa. Eikä nuo välibossitkaan enää ihan kamalia ole.
Juuh, peli on nyt läpi. Joku 23h siinä sit kaikenkaikkiaan meni, pituus tosiaan vaihtelee hyvinkin paljon riippuen siitä kuinka paljon joutuu yrittämään noita bosseja uusiks. Eipä tästä oikeen kauheasti sanottavaa ole, kivaa virkistystä jo elttaantuneeseen souls-kaavaan, toisaalta peliä riivasti noi jatkuvat minibossit. Oikeita bossejahan tässä on vaan kourallinen. Lähestulkoon jokanen bossi tuotti vaikeuksia enempi tai vähempi, eikä noita kovin montaa ekalla yrittämällä mennyt. Isot bossit sitten pysäytti etenemisen pidemmäksikin aikaa, mut harjottelemalla niistäkin selvittiin. Monen phasen bossit kyllä vitutti suunnattomasti, mitenkäs meinaat opetella niitten liikkeet jos jokaikisellä yrityksellä pitää selvitä sinne asti ylipäätänsä. Noissa meni eniten aikaa, ei yhdessäkään bossissa kyllä reilusti enempää tuntia mennyt.
Varotuksen sana niille jotka on lähellä loppua, älkää valitko väärin siinä tai missaatte kokonaisen alueen sillä pelikerralla. Jos meinaat valita väärin niin peli antaa vielä yhden mahdollisuuden pyörtää päätös. Selkeä valinta, tietoisesti ite valitsin sen vaihtoehdon mikä tuntui muutenkin jo siltä että siitä saa sen huonon lopun, muttei mulla kyllä hajuakaan ollu et se estää jotain.
Minullakin on 23 tuntia takana ja vasta löysin kolmannen tarinabossin. Onhan noita vielä kivasti jäljellä. En ole aiemmissa ollut ''jumissa'' kuin ehkä vartin. Minibosseista tykkään todella paljon eikä haittaa niiden paljous.
Alueet ovat niin isoja, että olen tutkinut rauhassa ilman hoppua. Nytkin alueita vielä kokonaan tutkimatta ja näyttää siltä, että yksi vielä avattavissa. Menee siis vielä reilusti aikaa tällä ekalla kierroksella.
Aika hiton vähän vai menitkö "rushaamalla"? Tuo on arvioitu 45-50h "keskiverto" pelaajalle. Itsellä nyt 25h ja olen Ashina Depth(ei hajuakaan paljon vielä jälellä),pariin otteeseen joutunut pähkäilemään että mihkä ihmeeseen seuraavaksi.
Aika hiton vähän vai menitkö "rushaamalla"? Tuo on arvioitu 45-50h "keskiverto" pelaajalle. Itsellä nyt 25h ja olen Ashina Depth(ei hajuakaan paljon vielä jälellä),pariin otteeseen joutunut pähkäilemään että mihkä ihmeeseen seuraavaksi.
Ei tässä kauheemmin kiirehditty, kaikki prosthetic armit löysin ja mielestäni melkeen kaikki minibossitkin tapoin. Ois noi vikat bossit voinu muuten olla suht tukalia, ellei ois niitä minibosseja teilannu niin monta kun mahollista, sillä ne kuritti kuitenkin aika kovaa ja pikkasenkin lyhyemmällä HP palkilla ois voinu instakillejä sattua
Headlessit jätin kyllä rauhaan, ei ollu tarvittavia kamoja niitten hoitelemiseen, eikä niiltä pikasella googletuksella saanut mitään niin kiinnostavaa mikä sit ois saanu jaksamaan hakemaan niitä vehkeitä niitä varten. Scaletkin jäi ettimättä sille ruukkujäbälle, mutta sekin oli tietonen valinta kun sai tietää ettei siihen kannata vaivautua tuolla valitsemallani lopulla, koska siitä ei hyödy mitään. Tai siis niistä tavaroista mitä siltä ruukkukaverilta ois saanu ostettua niillä scaleilla. Mut kylläpä tossa tuli edestakasinkin juoksua tohon 23h mukaan, grindasin loppuvaiheessa kuus skillpointtiakin yhteen skilliin ja sekin on sisällytetty tuohon aikaan. En tiedä mistä toi n. 50h arvio on, mutta kuulostaa kohtalaisen venytetyltä. 50h saa toki menemään, mutta se kyllä alkaa jo vaatimaan sitäkin että on täysin hukassa mihin mennä ja ottaa bosseilta pataan ihan huolella.
Mut se parempi loppu on tosiaan muutamaa tuntia pidempi todennäköisesti, multa jäi tosiaan puuttumaan yks kokonainen alue oman valinnan takia ja sitämyötä muutamat bossitkin. NG+ tuli laitettua tulille, mutta saa nähä millasella tahdilla tulee pelattua, oli sen verran kuluttavat 23h nimittäin
Onhan tässäkin ehkä inasen kryptisyyttä, muttei läheskään samalla tasolla kun esim Dark Souls 1:ssä oli (Abyss ja sinne vaadittava sormus esim.) Aika hyvin NPC:eitä kuuntelemalla sai tietää missä on mitäkin, ei ainakaan itelle tullu hukassa olemisen fiilistä missään vaiheessa, enemmänkin valinnanvaikeus siitä et minne mennä seuraavaks, valtaosan ajasta mulla oli kuitenkin kaks tai jopa enemmän paikkoja mitkä pitäis mennä loppuun.
Mutta toisaalta ei tää peli ole niin pitkä miltä se tuntuu. 1h19min speedrunikin tehty just tänään ja siinä ei tässä vaiheessa pelin elinikää ole sen kummosempia skippejä. Ei siinä toisaalta kovinkaan montaa minibossia tapeta, vaan ihan puhtaasti taidolla vaan selvitään sinne loppuun asti vaikka statsit on mitä on. Kertoo ehkä enemmän siitä et tää on suunniteltu ekalla pelikerralla aikaa vieväks niitten kaikkien minibossien kanssa. Tuurilla tai taidolla sit saattaa päästä suht nopeastikkin läpi, ite ainakin huomasin et joissain bosseissa oli oikeasti tuurista kiinni paljonko se lätkyttää sitä kusisinta liikettänsä, joskus ei ollenkaan ja joskus tuntuu ettei se muuta teekkään.
Joo, no itelläkin muuttu mielipide pelistä jatkuvasti sen aikana, ehkä jotain tekemistä kun on vittuuntunu saman bossin hinkkaamiseen Osalla bosseista on tosin oikeasti jotain kunnon bullshit juttuja takataskussa ja mitä enemmän joudut imemään paskaa näiden asioiden takia niin sitä katkerammaksi meno menee.
Mutta tohon Genichiroon voin sanoa et kannattaa käydä muualla haistelemassa josko löytyis joku toinen paikka minne mennä, en sitä itekään kaatanu heti kun siihen pääs vaan kävin jonkun toisen mestan putsaamassa, sieltä sai kivasti beadeja ja ehkä yhden memorynkin. Toisaalta se yks Attack Power ja healthia tippa lisää ei nyt kauheasti vaikuta, tässä pelissä millään muulla ei tosiaan oo väliä kun omilla taidoilla, statseilla sitä ei kovin pitkälle paikata. Armoton peli niinsanotusti, Soulseissa pystyit käydä grindaamassa pari leveliä muutamaan stattiin ja homma oli heti helpompaa, mut sama ei todellakaan onnistu tässä.
Spoilereissa vähän juttua Genichirosta, muutama taktiikkakin, ei kannata kattoa ellei oo ollu hiuskarvan päässä läpäistäkseen sen.
Genichiro taitaa olla eka bossi mihin moveset-rng pätee aika vahvasti. Tarkottaen sitä et se voi olla joko todella vittumainen tai aika helppo, ihan riippuen tuuristas kiinni. Yks mitä ei kannata sen antaa tehä on käyttää sitä joustansa, hyvinkin vittumainen vehje ja vetäsee sun posturet tappiin yllättävän helposti, jonka jälkeen se sit tulee miekalla heti naamaan heilumaan. Eli iholle ja aggressiivista kilkatusta, se muistaakseni kahen iskun jälkeen yrittää lyödä takasin tai hypätä kauemmaks. Deflectaa tai mee heti perään, tärkeintä on olla iholla jatkuvasti ettei niitä nuolia joudu väistelemään. Taktiikka ei oikeastaan muutu, käytä mikiri counteria thrustiin jos luotat että saat sen ajotettua kunnolla, muuten väistä. Ekalla HP palkilla se punanen symbooli on aina thrust, eli sikäli helppo. Tokalle HP palkille mentäessä se voi olla sweep ja ite en ainakaan pystynyt nopeasti erottamaan kumpi sieltä on tulossa, joten väistin kummatkin suosiolla. Ei tohon oikeestaan muuta voi sanoa kun iholle ja deflectaa kaikki mitä pystyt, sen combonkin voi imeä ihan huoletta, posture menee sulla rikki vasta vikalla lyönnillä eli sikäli riskitöntä.
Mut onnea vaan jos joku erehty luulemaan et se on kaks palkkia ja siinä, ei helvetissä. Nyt on se sähkökin mukana hommassa, mut onneks muuten moveset on suhteellisen sama. Ei se ihan 100% sama ole, jonkinverran tuttu mut se combo on ainakin eri, osa liikkeistä jatkuu vielä sen jälkeen kun edellisessä phasessa ne ois loppunu yms. Sama taku oikeastaan tässäkin, iholle ja siinäpä se. Paitsi sitku alkaa sähköä tulemaan, siinä on ehdottoman tärkeetä olla ilmassa kun se osuu, mitä se todennäkösesti tulee tekemään. Sen verta laajalle alueelle tulee ne sähköiskut ja se nuolikin ohjautuu silleen kivasti. Mut eipä se mitään, koska niin vammaselta kun se kuulostaakin niin sä haluut että se osuu. Peli kertoo sulle tässä vaiheessa lightning reversalista, mutta jos tekee kuten mä ja skippaa sen niin sit todnäk ekalla yrittämällä imee paskaa ja huolella. Käytännössä jos oot ilmassa ja sähköä olis tulossa, niin just ennenkun se osuu niin paina R1 tai RB (eli hyökkäys) niin saat sen lähetettyä takaspäin ja ihan kivan määrän posture damagea tehtyä.
Tähän bossiin ei oo olemassa mitään oikotietä onneen, sen ekan phasen moveset on pakko opetella ja osata reagoida jokaseen iskuun, muuten ei tätä tuu pääsemään läpi. Yhteensä kolme health palkkia ja kuumottava vika phase on kyllä omiaan siihen, että ne ekat kaks palkkia menee kun vettä vaan mut kolmannessa sit tulee tehtyä virheitä mitä ei kuuluis tehdä, ihan vaan sen takia ku siinä vikassa phasessa on uutta sen verta ettei se tismalleen sama edelliseen verrattuna ole, mutta tarpeeks lähellä se kuitenkin on.
Et ei muuta kun onnea, tota joutuu hinkkaamaan sen tunnin vähintään, ellei sitten kattele youtubesta movesetit ja paina niitä samalla mieleen. On sekin varmaan avuks.
Lukuisten häviöiden jälkeen lähdin suosiolla tutkimaan muita paikkoja ja seuraavana päivänä tuo ukkeli sitten yht'äkkiä menikin läpi. Aktiivisella torjunnalla (ei parrylla) se oli paljon helpompi ja oikeastaan otin pahasti damagea vain väärin luetuista punaisista iskuista. Aina stunnin lähellä käytin kirveskättä kun se tekee torjuntaan hyvin stamina damagea, monesti otin samalla itsekin mutta ei vihun normaali lyönnit tee paljoa. Hankala se on eikä se silti ykösellä mene vaikka kuinka lukis oppaita tai katsois videoita.
Kunnon myllytysloparit parhaita. Itsekin eilen löysin tuon ja pari kertaa kokeilin. Hyviä yrityksiä, mutta tänään keskittyneempää matsia. Huikea tuon loparin alue muuten. Vierähti useampi tunti siellä ja silti pitää vielä varmistuslenkkiä heittää ettei mitään jäänyt.
Minä nautin tästä combatista niin paljon etten itse enää haluaisi nähdä Fromin menevän takaisin ns. miekka ja kilpi -tyyliin sekä rollausta iframeilla. Sekirosta on hyvä lähteä viemään eteenpäin lisää luovia ratkaisuja.
Kannattaa kokeilla luottaa vaan blokkiin enemmän ja jättää parryämiset nuoremmille. Ja myöskin stealthiin että saa vihuja vähennettyä. Muista, olet Shinobi et Samurai.
Niin siis parrya ja deflectionia meinaat? Tässähän on vaan se ongelma, että toimii vaan perushyökkäyksiin. Ongelmia tulee, kun hyökkäys onki punaisella kanjilla merkattu, mitä ei voi kummallakaan torjua (käsittääkseni)? Esim. thrust-hyökkäykseen toimii väistö tai terän polkeminen (ympyrä PS4:lla), ainakin näin olen lukenut ja ymmärtänyt ohjeet mitä peli antaa. Hyppelemällä ja sillä grappling hookilla tietysti pääsee karkuun aina.
Älä lue jos haluat itse keksiä taktiikat tohon bossiin
Tuo oli yksi helpommista imo. Meni ihan hilkulle ekalla yrityksellä ja yhdellä heal itemillä, koska toi jäbä on niin hidas, mutta takaa agrosi pari lisäukkelia lopussa niin noutaja tuli. Antaa vielä aina vapareita kun juo. Eli perus tyyli, pyöri ympyrää kentällä sen ympärillä (iso ympyrä, counterclock parempi miekan asennon takia) ja odottele kun juo tai sylkee miekkaansa ja 1-2 lyöntiä ja repeat. Tätä voisi melkein tehdä loputtomiin. Ei kannata hyökätä päälle agressiivisena.
Ja vielä juustoisempi taktiikka oli kun tokalla yrityksellä putsasin takareittiä käyttäen koko alueen mistä noi pari ylimääräistä jäbää ensiyrityksellä agrosi. Sitten saat vielä vedettyä bosseen deathblow -aloituksen. Sitten juokset tuolle NPC:lle ja otat senkin mukaan taisteluun. Melkein tuntuu jo huijaukselta tällainen voitto..
Ostin sitten tän ja vähän kahtiajakoiset fiilikset ainakin alkuun. Tunnelmasta puuttuu mystisyys ja unenomaisuus, joka teki Soulsista niin mahtavan. Toisaalta vielä ei osaa sanoa, että ottaako tämä jonkun Lovecraft-twistin, joka oli BB:n suola. Taistelu vähän mixed myös, kun ei odottanut Soulsin raskasta taktikointia, ei pettynytkään mutta onneksi ei ihan samanlaista räpeltämistä kuin BB. Mukava juttu, että kentät ovat näinkin avoimia ja seinistä pääsee yli, katoille voi paeta ja muutenkin voi juustottaa vähän typeriä vihollisia niin kuin vain lentävä ninja voi. Perusmosat one hit killillä varmaan tulee säästämään hermoja. Hahmonkehitys taas ei ensi alkuun iske yhtään. Ei tunnu siltä, että muuttuu yhtääm kovemmaksi tai peli helpotu kun saa vain uusia hyvin tapauskohtaisesti soveltuvia liikkeitä. Ilmeisesti varusteita (aseet, panssarit, kilvet) ei myöskään ole luvassa, mikä ei ainakaan äkkiseltään hyvää lupaa.
Taitaa osalla esiintyä sellaista ihme tahmaamista, eli yhtäkkiä tulee massivisia framedroppeja sekunti ja taas pyörii stabiilia 60fps pitkään. Taitaa jotain tekemistä olla jos on gsync monitori tai useampi näyttö jne. Mutta siis koneen tehot pitäisi riittää helposti ja suorituskykyä ei käytetä lähellekään 100% eli jotain outoa tuossa on, mikä noita droppeja aiheuttaa. Ei pelikelvoton, mutta on sitä aika pirun monta hittiä tullut otettua kun alkaa peli tahmaamaan.
Taitaa osalla esiintyä sellaista ihme tahmaamista, eli yhtäkkiä tulee massivisia framedroppeja sekunti ja taas pyörii stabiilia 60fps pitkään. Taitaa jotain tekemistä olla jos on gsync monitori tai useampi näyttö jne. Mutta siis koneen tehot pitäisi riittää helposti ja suorituskykyä ei käytetä lähellekään 100% eli jotain outoa tuossa on, mikä noita droppeja aiheuttaa. Ei pelikelvoton, mutta on sitä aika pirun monta hittiä tullut otettua kun alkaa peli tahmaamaan.
Aa, kurjaa. Tälläinen peli pitää olla pehmeän rullaava. Minä pelaan telkun kautta pc:llä ja ei ongelmia. Ei puhettakaan, että pleikalle olisi tätä hommannut.
Kyllä 60fps vain on hyvä, tosin kyllä se konsolin tasainen 30fps menettelisi.
Tietokoneella pienempi/epätasainen fps tuntuu ikävältä, itsellä ei gtx 1070 näyttis riitä 4k resolla vaan fps jossain 45 tienoilla paikoitellen. Pelailen siis tasaisella 60fps 1080p.
Harmi ettei peli tue 1080p 120fps, oledilla voisi kokeilla tuotakin vaihtoehtoa, ainakin gta v on todella miellyttävän tuntoinen vaikka fps välillä saattoi pudotakin.
PC versioohan voi modata sen verran et saa sen fps lockin pois, ultrawide käyttäjille löytyy vielä se 21:9 fixi tuohon päälle. En oo tosin ite kokeillu rikkooko se unlockattu fps mitään, mutta olettaisin ettei ainakaan mitään kriittistä.
Tästä sitten löytyy tuohon 21:9 fixin mukaan suositeltava tekstuurikorjaus, poistaa vaan sen 16:9 efektin ruudulta mikä tulee kun oot joko stealthissa tai lähes kuolemassa, samassa viestissä sit alhaalla se FPS unlock: View topic - Sekiro: Shadows Die Twice will need an ultrawide fix | WSGF
Ite oon vaan 21:9 korjauksen tehny tohon peliin, en oo kokeillu unlockattua FPS:ää, joten en voi siitä oikeen sanoa mitään, voi olla et asiat menee heti vituiks ku mennään yli 60 tai sit ei.
Joo, no itelläkin muuttu mielipide pelistä jatkuvasti sen aikana, ehkä jotain tekemistä kun on vittuuntunu saman bossin hinkkaamiseen Osalla bosseista on tosin oikeasti jotain kunnon bullshit juttuja takataskussa ja mitä enemmän joudut imemään paskaa näiden asioiden takia niin sitä katkerammaksi meno menee.
Mutta tohon Genichiroon voin sanoa et kannattaa käydä muualla haistelemassa josko löytyis joku toinen paikka minne mennä, en sitä itekään kaatanu heti kun siihen pääs vaan kävin jonkun toisen mestan putsaamassa, sieltä sai kivasti beadeja ja ehkä yhden memorynkin. Toisaalta se yks Attack Power ja healthia tippa lisää ei nyt kauheasti vaikuta, tässä pelissä millään muulla ei tosiaan oo väliä kun omilla taidoilla, statseilla sitä ei kovin pitkälle paikata. Armoton peli niinsanotusti, Soulseissa pystyit käydä grindaamassa pari leveliä muutamaan stattiin ja homma oli heti helpompaa, mut sama ei todellakaan onnistu tässä.
Spoilereissa vähän juttua Genichirosta, muutama taktiikkakin, ei kannata kattoa ellei oo ollu hiuskarvan päässä läpäistäkseen sen.
Genichiro taitaa olla eka bossi mihin moveset-rng pätee aika vahvasti. Tarkottaen sitä et se voi olla joko todella vittumainen tai aika helppo, ihan riippuen tuuristas kiinni. Yks mitä ei kannata sen antaa tehä on käyttää sitä joustansa, hyvinkin vittumainen vehje ja vetäsee sun posturet tappiin yllättävän helposti, jonka jälkeen se sit tulee miekalla heti naamaan heilumaan. Eli iholle ja aggressiivista kilkatusta, se muistaakseni kahen iskun jälkeen yrittää lyödä takasin tai hypätä kauemmaks. Deflectaa tai mee heti perään, tärkeintä on olla iholla jatkuvasti ettei niitä nuolia joudu väistelemään. Taktiikka ei oikeastaan muutu, käytä mikiri counteria thrustiin jos luotat että saat sen ajotettua kunnolla, muuten väistä. Ekalla HP palkilla se punanen symbooli on aina thrust, eli sikäli helppo. Tokalle HP palkille mentäessä se voi olla sweep ja ite en ainakaan pystynyt nopeasti erottamaan kumpi sieltä on tulossa, joten väistin kummatkin suosiolla. Ei tohon oikeestaan muuta voi sanoa kun iholle ja deflectaa kaikki mitä pystyt, sen combonkin voi imeä ihan huoletta, posture menee sulla rikki vasta vikalla lyönnillä eli sikäli riskitöntä.
Mut onnea vaan jos joku erehty luulemaan et se on kaks palkkia ja siinä, ei helvetissä. Nyt on se sähkökin mukana hommassa, mut onneks muuten moveset on suhteellisen sama. Ei se ihan 100% sama ole, jonkinverran tuttu mut se combo on ainakin eri, osa liikkeistä jatkuu vielä sen jälkeen kun edellisessä phasessa ne ois loppunu yms. Sama taku oikeastaan tässäkin, iholle ja siinäpä se. Paitsi sitku alkaa sähköä tulemaan, siinä on ehdottoman tärkeetä olla ilmassa kun se osuu, mitä se todennäkösesti tulee tekemään. Sen verta laajalle alueelle tulee ne sähköiskut ja se nuolikin ohjautuu silleen kivasti. Mut eipä se mitään, koska niin vammaselta kun se kuulostaakin niin sä haluut että se osuu. Peli kertoo sulle tässä vaiheessa lightning reversalista, mutta jos tekee kuten mä ja skippaa sen niin sit todnäk ekalla yrittämällä imee paskaa ja huolella. Käytännössä jos oot ilmassa ja sähköä olis tulossa, niin just ennenkun se osuu niin paina R1 tai RB (eli hyökkäys) niin saat sen lähetettyä takaspäin ja ihan kivan määrän posture damagea tehtyä.
Tähän bossiin ei oo olemassa mitään oikotietä onneen, sen ekan phasen moveset on pakko opetella ja osata reagoida jokaseen iskuun, muuten ei tätä tuu pääsemään läpi. Yhteensä kolme health palkkia ja kuumottava vika phase on kyllä omiaan siihen, että ne ekat kaks palkkia menee kun vettä vaan mut kolmannessa sit tulee tehtyä virheitä mitä ei kuuluis tehdä, ihan vaan sen takia ku siinä vikassa phasessa on uutta sen verta ettei se tismalleen sama edelliseen verrattuna ole, mutta tarpeeks lähellä se kuitenkin on.
Et ei muuta kun onnea, tota joutuu hinkkaamaan sen tunnin vähintään, ellei sitten kattele youtubesta movesetit ja paina niitä samalla mieleen. On sekin varmaan avuks.
Jotain tuollaista tässä tulikin yö harjoiteltua, koittaa pysyä iholla ja onnistua nappivalintojen kanssa. Kerran se kävi jo ihan viime hittiä vaille ja muutamaan kertaan vika vaihe noin puolessa välissä, aina se jostain yllättää. Kaksi ekaa palloa sain jo kerran melkein ottamatta osumaa itse Täytyy koittaa tuollaista blokkiversiota tässä uudemman kerran, kun välistä osuu dodgeen niin helvetin pahasti noilla sweepeillä ja nuolilla vaikka painaisinkin heti dodgesta torjunnan, se ei jostain syystä rekisteröi sitä enää siinä vaiheessa. Esim kaikista nuolista tulee hittiä jos osuu eka dodgessa ja koittaa sen jälkeen heti perään torjua. Tää on vähän ihmeellistä välillä. Joku sanoi, että käden asennosta huomaisi tuleeko sweeppiä vai pistoa, pitänee koittaa mulkata onko tosiaan näin, pieniä kivoja yksityiskohtia, joita tuskin kerkeää kovin ahkerasti katsella siinä tykityksessä Noita salamoita oon onnistunu ihan kohtuudella välillä väistämään, se menee väistöksi aina refleksillä, ei siihen osaa hypätä ottamaan osumaa. Tosin se onkin monesti sitten knock out kun se osuu, oikeastaan aina.
Jännästi tässä kyllä välillä rämpii ihan tolkuttomasti ja sitten joku juttu klikkaa ja homma alkaakin toimia. Näin kävi juuri heppamiehen sekä liekehtivän härän kanssa. Hirmu kauan sitä otti pataan ja sitten yhtäkkiä meneekin ilman revivea tai härkä jopa ilman parannusesineitä.
Ekat speedrunit alkaa tulla porukalla purkista pihalle. Itse en katsonut videota muuta kuin siihen kohtaan mihin itse olen päässyt.
Joten seuraava luonnollisesti spoilereihin:
Ennätystä en tiedä, mutta tässä 1:09:39 juoksu. Chained Ogren kohdalla Gachiin's Sugar nassuun ja muutenkin kaikkien bossien ohi, joita ei tarvi tappaa. Kuolema korjas tän tyypin käärmeen kohdalla kun yritti juosta vaan sen ohi.
Tästä taitaa tulla ensimmäinen Soulsborne, joka jää pelaamatta läpi. Bossitappelut ovat niin tylsiä ulkoa opeteltavia QTE-kliksutteluja, ettei oikeastaan edes kiinnosta alkaa opettelemaan niitä.
Sääli, sillä teknisesti tämä on hieno tapaus ja maailmakin vaikuttaisi kiinnostavalta, mutta edellisiin osiin käytetyt 1000h eivät mitenkään oikeastaan siirry tähän peliin.
Sääli, sillä teknisesti tämä on hieno tapaus ja maailmakin vaikuttaisi kiinnostavalta, mutta edellisiin osiin käytetyt 1000h eivät mitenkään oikeastaan siirry tähän peliin.
Joo, no se on oikeastaan se pointtikin. Soulsit alkoi tuntumaan jo suht tylsältä, ja kun ensimmäisen niistä pelaa läpi niin seuraava on automaattisesti helpompi, sillä pelit pyörii tismalleen samojen mekaniikkojen ympärillä. Bloodborne vähän sekoitti pakkaa, muttei läheskään tarpeeksi ja sekin tuntui ehkä hippasen liian helpolta puolivälin jälkeen.
Itelle se on just tän pelin suola, et tee mitään niillä taidoilla mitkä edellisistä peleistä on tullu, sillä tää peli toimii täysin eri tavalla. En halunnu uutta Souls peliä ja onneks tää ei olekkaan vaan yks uus Souls peli uudella nimellä.
Hetkonen lähteekö kuolemassa xp:tä vain siitä nykyisestä skill pointista? Jos mulla on varastossa käyttämättömänä vaikka 2 skill pointtia, niin xp vain laskee lopulta nollaan mutta pojot säilyy?
Joo en minäkään välttämättä hakenut uutta Soulsia, mutta esim. Nioh on mielestäni parempi kuin tämä tappelumekaniikoiltaan. Bossitappelut ovat vaan yksinkertaisesti tylsiä ja liian pitkiä suhteessa siihen, mitä niissä oikeasti tapahtuu.
Hetkonen lähteekö kuolemassa xp:tä vain siitä nykyisestä skill pointista? Jos mulla on varastossa käyttämättömänä vaikka 2 skill pointtia, niin xp vain laskee lopulta nollaan mutta pojot säilyy?
Joo en minäkään välttämättä hakenut uutta Soulsia, mutta esim. Nioh on mielestäni parempi kuin tämä tappelumekaniikoiltaan. Bossitappelut ovat vaan yksinkertaisesti tylsiä ja liian pitkiä suhteessa siihen, mitä niissä oikeasti tapahtuu.
Pelataankohan me samaa peliä? Huomattavasti intensiivisemmät bossit tässä on kun soulseissa. Ei tässä onnistu juokseminen pakoon ja kilven takana istuskelu, mikä soulseissa tuntuu toimivan yllättävän hyvinkin. Suurimmassa osassa bosseja kannattavin vaihtoehto on mennä aggressiivisesti päälle ja kilkatella sitä miekkaa.
Juuri tuo kuvaamasi taistelumekaniikka on se tylsä osuus. Ei mitään taktikointia tai aseiden valintaa, vaan miekkaa naamaan lähietäisyydeltä yrittäen samalla muistaa bossin liikesarjat. Tylsää ja itseään toistavaa noin kolmannen bossin kohdalla.
Esim. Niohin eri stancet ja niiden vaikutus taisteluun on huomattavasti mielenkiintoisempi, vaikka sekin on pelinä isolta osin reaktiotesti.
Joo, saadut skillpointit ei lähe mihkään mut se expa siitä palkista lähtee kuolemasta.
Pelataankohan me samaa peliä? Huomattavasti intensiivisemmät bossit tässä on kun soulseissa. Ei tässä onnistu juokseminen pakoon ja kilven takana istuskelu, mikä soulseissa tuntuu toimivan yllättävän hyvinkin. Suurimmassa osassa bosseja kannattavin vaihtoehto on mennä aggressiivisesti päälle ja kilkatella sitä miekkaa.
Soulsien mukavuus on siinä, että voi tehä täysin eri buildeja ja myös eri asevariaatioita, jotka vastaa omaa pelityyliä, joten voi pieksää useammalla eri tavalla noita bosseja. Tässä tuntuu olevan sellainen ongelma, että jokaiseen bossiin on melkeinpä yksi ainoa keino voittaa, joka pitää opetella ulkoa ja hakkaamalla päätä seinään, sellainen yksi pakotettu kaava ilman luovuutta. Tämäntapainen moniulotteisuus tästä puuttuu valitettavasti kokonaan.
Minulla ei kyllä taida olla paluuta enää soulseihin (olen kyllä pelannut niitä älyttömästi), mutta ei vaan enää tunnu mielekkäälle lähteä siihen taistelumekaniikkaan. Bloodborne menee varmasti vielä.
Tämä on niin hyvä skilleineen ja työkaluineen. Ihan en ymmärrä ettei mitään taktikointia olisi, mutta en itse näistä jaksa niin vääntää. Jokainen näkee omalla tavallaan.
Ainut asia, mikä minua hiertää tässä on ampuma-aseilla varustetut viholliset. Voi elämä, kun sellainen tulee minibossina vastaan. Olipahan vääntöä, kun tracking kohtuu rouhea niillä. Samoin kilometrien päästä osuvat ampujat vähän kaaliin otti. Vihollisten aggrorajat aiheuttaa joskus hassuja juttuja, mutta muuta valittamista ei minulla.
Alueet ovat kyllä aivan mielettömän hienoja tässä. Huh.
Soulsien mukavuus on siinä, että voi tehä täysin eri buildeja ja myös eri asevariaatioita, jotka vastaa omaa pelityyliä, joten voi pieksää useammalla eri tavalla noita bosseja. Tässä tuntuu olevan sellainen ongelma, että jokaiseen bossiin on melkeinpä yksi ainoa keino voittaa, joka pitää opetella ulkoa ja hakkaamalla päätä seinään, sellainen yksi pakotettu kaava ilman luovuutta. Tämäntapainen moniulotteisuus tästä puuttuu valitettavasti kokonaan.
Tää on kyllä hyvä pointti, Sekiro ei kummosemmin tarjoa vapautta siihen miten pelaat peliä, mutta kyllä tää palkitsee luovuudesta tietyissä bosseissa. Eri prosthetic armeja kokeilemalla ja hieman päätä käyttämällä itemeiden suhteen voi saada suurenkin edun bossissa, yleensä noi ei vaan oo kovin selkeitä ja todennäkösimmin tulee missaamaan koko homman ainakin ekalla läpipeluulla.
Luonnollisesti uudelleenpeluuarvokin on laskenut huomattavasti soulseihin verrattuna, ei oo mitään toista buildia mitä kokeilla, vaan käytännössä jokainen läpipeluukerta on aika identtinen toisiinsa verrattuna. Kyllähän tää toisen kerran ainakin tulee vielä pelattua, mutta sen jälkeen voi jo olla fiilis että kaikki ois tullu nähtyä. Ei mua toisaalta ykskään soulsikaan kiinnostanu enää toisen läpipeluukerran jälkeen, vaikka ois kokeillukkin eri buildia, mut se nyt on ihan vaan itestä kiinni.
Mut toisaalta en ymmärrä miks tätä verrataan soulseihin niin jatkuvalla syötöllä. Ei tää oo souls eikä oo tarkotuskaan olla, sen kyllä huomaa jokaikinen ihminen kuka edes tunnin verta tätä kokeilee. Tän myötä mun mielestä vähän hölmöä verrata sitä toiseen sarjaan, mihin sitä ei kannata verrata ihan puhtaasti sen takia kun pelimekaniikat on niin kaukana toisistaan kun voi olla.
Itse uskon, että Sekiro tekee pidemmällä juoksulla hyvää From Softwaren pelikehitykselle. Ds3 oli todella monelta paikkaa hyvin laiskaa viritystä ja jotenkin hengetön, vaikka tykkäsinkin ja tuli ilman levelitystäkin pelattua koko peli.
Sekirossa myös jotain haasteita tehtävä kunhan kaikki achievementit on ja jokunen kierros tullut pelailtua. Kyllä tässä eri skillejäkin hyödyntämällä vaihtelua saa.
No kyllähän tän jälkeen jää odottamaan ihan mielenkiinnolla mitä sieltä seuraavaksi tulee. Sekä Sekiro että Bloodborne on näin jälkikäteen mietittynä ollut pitkälti vaan erilaisia kokeiluja, pohjalla on sama kaava mikä Soulseissa, mutta pakkaa on sekoteltu enempivähempi erilaisen lopputuloksen saamiseksi. Bloodborne kuitenkin siitä huolimatta tuntuu erittäin paljon Soulsilta, vaikka siitä poistettiinkin kilvet ja painotettiin väistämistä huomattavasti enemmän. Sekirossa sitten ei pahemmin vaikutteita kummastakaan pelistä ole, kontrollit ja valikot nyt suurimmaks osaks samoja mitkä tuo vahvasti mieleen Soulsit, itemeissä toki myös samankaltaisuuksia mut siihenpä ne loppuukin, mekaniikat on täysin eri.
DS3 toki tuntui hyvältä ainakin julkasussa, mutta olihan siinä takaraivossa kokoajan se ajatus että onhan tää nähty. Hyvä homma et pääs siitä one trick pony kaavasta pois, neljä peliä pitkälti samoilla mekaniikoilla käy kuitenkin ennemmin tai myöhemmin uuvuttavaks, ei sitä viidettä ois enää tullu julkasussa ostettua todellakaan. Nähtäväks jää kuitenkin että saako joko Bloodborne tai Sekiro jatkoa, mutta ite ainakin mielellään näkisin seuraavaks taas jotain uutta. Pelasin ite Bloodbornea vikana sen Dark Souls trilogian jälkeen, ei tullu mentyä loppuun asti kun motivaatio loppui jonnekkin sinne DLC alueelle, ei niinkään sen takia et peli ois ollu haastava vaan pikemminkin sen haasteen puutteen takia, ei siinä mulle ollu mitään nähtävää enää neljännen pelin kohdalla.
Ei tässä silleen Soulsia väkisin kaivata mutta oma pelityyli tuntuu olevan juuri niihin suuntiin, mihin enää ei mennä. En oikein ikinä jaksanut pelata mitään kevyesti panssaroitua kahden miekan väkkäränä kieppuvaa ninjaa, mikä tuntui olevan ainakin kaikkien invadea pelaavien "git gud casual n00b"-jonnejen suosikkibuildi. Keskiraskas miekka ja kilpi tai ranged oli lähes aina valintani. Etenkin ranged tuntuu olevan tässä ja BB ihan vitsi.
Tosissaan mitään taikuria tai tankkia ei tässä ole, eikä sellainen kilpi+dodge hybridikään onnistu entiseen tapaan. Mutta eipä tuo haittaa ainakaan itseäni, pitää vain opetella vähän uudenlainen tyyli ja ehkä se on ihan hyväkin. DS3 tuli jo melkein aloitettua jollain dual wield hahmolla mutta kummasti vain se kääntyi perus kilpi+miekka+dodge hahmoksi, ja niin varmaan olisi käynyt myös ds4 kohdalla.
Mutta kyllä taisteluissa silti vaihtelua on. Itse mennyt siten, että aina ensin hakkaan pomon omilla taktiikoillani ja sitten katson youtubesta jossain vaiheessa kaatovideon. Kylläpä aika erilaiselta näyttää jos vertaa omaa ja vaikka kahta youtube-videota. Eli siinä määrin vaihteleviakin taktiikoita on, mutta toki monet vanhat taktiikat puuttuu.