Ainoa valituksen aihe asiakaspalvelusta tosiaan on, että jo vuosia toimitusajat ovat olleet tosi pitkiä varastossa olevilla tuotteilla. 1-4 päivää kyllä, mutta käytännössä henkisesti pitää varautua siihen, että päiväkaupalla menee aikaa, että tuote ylipäätään saa pakettiin. Sitten päälle postin+matkahuollon kikkailut.
Varmaan jokin logiikka on siinä, että ei kannata pitää "tyhjän panttina" varastossa henkilökuntaa keräilemässä tavaroita. Jostain syystä monilla muilla liikkeillä tätä ongelmaa ei kyllä ole, esim. Varustelekasta lähtee tavarat nopeaan, jos jostain suomifirmasta pitää katsoa verrokkia.
Käytännössä Jimms kilpailee siis hitaiden toimitusaikojen vuoksi hinnoissa Keski-Eurooppalaisten kauppojen, ei Suomalaisten kauppojen kanssa. Joskus 200x tai ehkä vielä 2010-luvullakin oli aikoja, jolloin tavara lähti samana päivänä liikkeelle, mutta omaan muistiin ei ole jäänyt mielikuvaa, että näin olisi enää useamman viime vuoden aikana sattunut tapahtumaan.
Kai se sitten on bisneksen kannalta järkevämpää kilpailla mieluummin keski-eurooppalaisten kuin suomalaisten firmojen kanssa, jonkun mielestä. Itse en tajua mikä järki tässä voi olla, mutta oletan, että asia on moneen kertaan excelissä pyöritelty läpi, ennen kuin tähän lopputulokseen (omasta mielestäni erittäin pitkät tuotteiden keräily- ja postitusajat) on tultu.
En edusta Jimmyä, mutta mitä alalla olevilta (logistiikka) olen kuullut niin tällä hetkellä kinkkinen tilanne: tilausmäärät ovat valtavia, sairauslomien määrä on suuri, kilpailu on erittäin kovaa eikä rekrytointi vedä. Itsellä Jimmyn tilaukset aiemmin tullut nopeaan, mutta nyt sattuu hiirimatto olemaan vieläkin toimituksessa.
Turhauttaahan tuo nykyaikaisessa "kaikki mulle heti nyt"-yhteiskunnassa itseäkin, mutta onneksi tuolla ei oikeasti ole kiire. Olisin voinut myös valita sen, että haen kyseisen maton lähikaupasta heti 1.5x hinnalla. Nää on näitä valintoja
Viimeksi muokattu: