Solasta II (PC - Early Access 12.3.2026)

En löytänyt threadia otsikon peliin liittyen - jos ylläpito näkee järkeväksi yhdistää Solasta I threadin kanssa niin pahoittelut omasta threadista

Steam kuvaus Solasta II pelistä:
”In a Mana-infused land, a dark force led by the enigmatic Shadwyn threatens Neokos. Bring your party of adventurers together across perilous realms in this Turn-Based Tactical RPG based on the SRD 5.2 ruleset. You make the choices, dice decide your destiny.”

Solasta II Demo ollut jo hyvän aikaa pelattavissa mutta Early Access käynnistynyt eilen 12.3.2026. Tässä linkki Early Access julkaisuvideoon jonka lopussa näkyvissä myös Road Map Early Access aikataulun etenemisestä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://m.youtube.com/watch?v=YS73HNqLXvI&pp=ygUWc29sYXN0YSAyIGVhcmx5IGFjY2Vzcw%3D%3D

Itse BG3 ja DoS II peleistä tykänneenä jään seuraamaan pelin kehittymistä. Aikanaan odotin BG3 julkaisua kuin kuuta nousevaa mutta en tietoisesti halunnut aloittaa pelin pelaamista Early Access -versiosta vaan maltoin odottaa lopullisen version julkaisua. Samoin ajattelin tehdä tämän pelin kohdalla

Peli saanut vaihtelevia ja ristiriitaisia arvioita tuon EA julkaisun jälkeen. Suurimmat arvostelut kohdistunut hahmojen luontiin että hahmoista ei saa riittävän maskuliinisia vaan kaikki hahmot vähän samasta puusta veistettyjä. Lisäksi paljon bugeja vielä EA versiossa, paljon tavaraa joille ei mitään käyttötarkoitusta tässä vaiheessa ja paljon dialogeja jotka eivät johda mihinkään

Onko muita foorumilaisia jotka pelin EA version julkaisia seurannut tai mahdollisesti pelannut Demoa / EA versiota?

Viimeksi muokattu:
Pelailin / testasin tuota aiempaa ilmaista demoa ja onhan tuo graafisesti huomattavasti parempi kuin Solasta 1.

Itse mietin ja pelkään sitä millainen tarinasta tulee, koska Solasta 1 tarina oli.. ..noh, todella huono. Tai siis sellainen että jos kavereiden kanssa ekaa kertaa pelaat roolipeliä pöydässä ja kasaat kasan kliseitä. Lisäksi kun odotat jotain tapahtuvan ja tuleekin vain musta ruutu ja olet päässyt pois paikasta mutta esim. mukana olleet NPC:t.. ..niitä ei enää mainita, niistä ei puhuta, ollaan kuin niitä ei olisi ollutkaan. Kuolivatko he, pääsivätkö he mukanasi pakoon vai mitä tapahtui?

Eli toivon että myös juoni paranee. Jos pelin hankki vain siksi että tahtoo "realistisen" D&D 5 taistelumoduulin missä voi tehdä alueen ja kohtaamisen itse.. ..ehkä se olisi hintansa väärti. Roolipelinä valitettavasti ei.

Olen vielä kahden vaiheilla pitäisikö tuo ostaa vai ei. Luultavasti joskus tuo tulee hankittua, nyt sen saisi toki halvalla, hieman alle 23€ instant gaming sivustolta. Hieman vain pelkään sitä että tuohon(kin) julkaistaan X kpl uusia lisäosia missä pääosassa ovat uudet hahmoluokat ja (huonosti tehty sekä erittäin lyhyt) seikkailun pätkä.

Statistiikka

Viestiketjuista
304 031
Jäsenet
82 444
Uusin jäsen
HeadBrewer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom