Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Pientä esimakua 50h jälkeen
Mitenköhän nuo alueet on toteutettu? Neliöillä ei pallon pintaa täytetä, ja saattaa tulla hupaisia interaktioita napojen läheisyydessä.Jos oikein tuota tulkitsin, niin tuossahan tulee vaihtoehto ladata seuraava region ja matka jatkuu lyhyen latausajan jälkeen?
Pohjalla on yhä Gamebryo, joka luotiin alunperin 1997. Auto, johon on vaihdettu kori, moottori, penkit ja pakosarja on edelleen auto. Se voi näyttää paremmalta ja kulkea nopeammin, mutta sillä ei voi lentää eikä purjehtia.Eikös Starfieldin pitäisi olla tehty uudella "Creation Engine 2" moottorilla, eli luulis että oisivat voineet saumattomat planeetat mahdollistaa, varsinkin kun koko enginen ensimmäinen peli on avaruusseikkailu.
Kyllä Bethesda vähän samaa yleisöä tavoittelee kun tekee satunnaisgeneroidun avaruustutkimuspelin.Tällä pelillä on ihan yhtä paljon yhteistä NMS:n kuin BG3:n kanssa. Eli ei mitään.
Mercatorin projektiolla, veikkaisin. Naparetket voi viedä vähän odotettua kauemmin.Mitenköhän nuo alueet on toteutettu? Neliöillä ei pallon pintaa täytetä, ja saattaa tulla hupaisia interaktioita napojen läheisyydessä.
Valitettavasti nämä questit kirjoittaa BethesdaHenkilökohtaisesti olen kiinnostuneempi 'Skyrimin kaltaisesta' sisällöstä (mieluummin CD Project Red questien laadulla)
Mitenköhän nuo alueet on toteutettu? Neliöillä ei pallon pintaa täytetä, ja saattaa tulla hupaisia interaktioita napojen läheisyydessä.
Menkääs nyt odottamaan niitä feikki Baldur's Gate vuoroja jonnekkin muualle.
Sanoisin että bugi että eivät generoi edes jotain kaupungin billboardia horisonttiin jos parhaillaan porhaltaa jossain kaupungin viereen generoidulla pläntillä.Varsinkin tuo kuulostaa ihan helvetin laimealta, että laskeudut planeetalla ihan kaupungin viereen niin sitä kaupunkia ei näy mitenkään siitä tilestä missä olet, kun sitä ei ole generoitu. Ei voi siis laskeutua planeetalle ja kävelle kaupunkiin aavikolta.
Tää on varmaan modeilla korjattavissa. Senkun ottaa yksinkertaistetun 3D-mallin kaupungin taloista ja lätkäisee sen horisonttiin oikeaan suuntaan, jos pelaaja on tarpeeksi lähellä.Sanoisin että bugi että eivät generoi edes jotain kaupungin billboardia horisonttiin jos parhaillaan porhaltaa jossain kaupungin viereen generoidulla pläntillä.
Sen ymmärrän että nuo "paikat" on enginen vuoksi vain random generoituja "neliöitä". 90% ajasta menee varmasti normi pelaajalle läpi kuin väärä raha. Kaikkea ei voi vanhalla enginellä saada. Joskus sitten UE5/Nanite/WorldPartitioning ja muilla fantsuilla fiitsereillä.
Pitäis varmaan jättää tää lanka, kun immersio menee pilalle syistä joita ei itse huomaisi, pelissä jota ei ole vielä edes nähnyt
Edit. tarkoitin siis, että tieto lisää tuskaa
Toisaalta, kun näitä juttuja lukiessa alkuperäiset odotukset on lässähtäneet ja odottaa jotain pökälettä, vähän paskakin peli voi tuntua ihan hyvältä.Pitäis varmaan jättää tää lanka, kun immersio menee pilalle syistä joita ei itse huomaisi, pelissä jota ei ole vielä edes nähnyt
Edit. tarkoitin siis, että tieto lisää tuskaa
Paljonkohat vaatis resursseja jos peli loi planeetan kerralla minta teraa tarvii tallennus tilaa jos päättää tehä kaikkiin 1000 planeettaan visiitin?Ehkä jo mainittukin, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, niin peli luo lasketumispaikan ympärille alueen, jota voi sitten tutkia, mutta kokonaista planeetta se ei luo. Alueiden koko ei vissiin ole järin pieni, joskaan ei valtava ja niitä pystyy luomaan useamman per planeetta eikä vain yhtä. Raja tulee kuitenkin vastaan niissä, jos tarpeeksi kulkee yhteen suuntaan. Eittämättä jotkin parametrit vaikuttaa myös siihen minkälaista terraa se luo. Kylmälle planeetalle tuskin ilmestyy palmuja.
No esim No Man's Sky pelissä on miljardeja planeettoja joissa voi jokaisessa käydä niin se vie 15GB kovalevyä.Paljonkohat vaatis resursseja jos peli loi planeetan kerralla minta teraa tarvii tallennus tilaa jos päättää tehä kaikkiin 1000 planeettaan visiitin?
Siitä on aikaa kun No Man's Skyta pelasin, niin en muista, että säilyykö planeetat sellaisenaan, jos nyt vaikka kuukauden päästä palaat sille planeetalle, vai generoituuko koko planeetta uudestaan?No esim No Man's Sky pelissä on miljardeja planeettoja joissa voi jokaisessa käydä niin se vie 15GB kovalevyä.
Paljonkohat vaatis resursseja jos peli loi planeetan kerralla minta teraa tarvii tallennus tilaa jos päättää tehä kaikkiin 1000 planeettaan visiitin?
Siitä on aikaa kun No Man's Skyta pelasin, niin en muista, että säilyykö planeetat sellaisenaan, jos nyt vaikka kuukauden päästä palaat sille planeetalle, vai generoituuko koko planeetta uudestaan?
Siksi se ei tilaa varmaan viekään, kun mitään ei tarvitse säilyttää muistissa.Muistaakseni ei säily, ja wikipedia näyttäisi vahvistavan:
"The player may make temporary changes on planets, such as mining resources, but these changes are not tracked once the player leaves that vicinity"
Muistaakseni ei säily, ja wikipedia näyttäisi vahvistavan:
"The player may make temporary changes on planets, such as mining resources, but these changes are not tracked once the player leaves that vicinity"
Spekulointia.Paljonkohat vaatis resursseja jos peli loi planeetan kerralla minta teraa tarvii tallennus tilaa jos päättää tehä kaikkiin 1000 planeettaan visiitin?
Digital Foundryn ukkelit höpöttelemässä hieman esimakua
Toisaalta tuossa Starfield osuudessa ei ollut mitään mielenkiintoista, kunhan keskenään höpisevät vaan pelistä.Sun linkki kestää 1h 36min niin olisi kiva jos voisit edes hieman avata mitä he sanovat. Ei tietty nyt kaikki ole Starfieldistä otsikon perusteella mutta perseestä nämä turhat videolinkkaukset.
Sanovat että trailerit ovat olleet tökkiviä, mutta live pelikuva ei ollut tökkivää. Geometria ja tekstureiden ja valaistuksen laatu reilusti parempaa mitä Bethesdan aikaisemmissa peleissä. Siinäpä kaikki mitä sanoivat Starfieldistä.Sun linkki kestää 1h 36min niin olisi kiva jos voisit edes hieman avata mitä he sanovat. Ei tietty nyt kaikki ole Starfieldistä otsikon perusteella mutta perseestä nämä turhat videolinkkaukset.
Sun linkki kestää 1h 36min niin olisi kiva jos voisit edes hieman avata mitä he sanovat. Ei tietty nyt kaikki ole Starfieldistä otsikon perusteella mutta perseestä nämä turhat videolinkkaukset.
Tosi hauskaa. Myös mun mielestä sitä videon sisältöä voi hiukan availla ja varsinkin jos video kestää puolitoista tuntia.Pahoittelut. Poistin videon ettei jää paha mieli. Jatkossa laitan vain valmiiksi leikattuja pätkiä, tarvittaessa myös max. 60 sekunnin TikTok tanssivideon muodossa.
Eihän PC versiota edes vielä voi pelata vuodetuilla versioilla niin miten tätä voi vielä edes tietääMitä katsonut noita vuotoja niin PC suorituskyky ei tule olemaan kovin ihmeellinen, ehkä vain tehokkaat koneet pääsee lähelle 100 FPS.
Eihän PC versiota edes vielä voi pelata vuodetuilla versioilla niin miten tätä voi vielä edes tietää
Film Grain ja Motion Blur on olemassa vielä vuonna 2023? Käyttääkö noita kuvanhuononnustekniikoita oikeasti joku?Kyllä sitä jotkut pelaavat. Kunnon vuotoa suorituskyvystä en tosin ole nähnyt.
Tässä grafiikka-asetukset:
![]()
Film Grain ja Motion Blur on olemassa vielä vuonna 2023? Käyttääkö noita kuvanhuononnustekniikoita oikeasti joku?
Kyllä motion blurrillekkin on paikkansa peleissä. Esim isot tuulettimen lavat kun pyörii niin näyttää tosi tökeröltä ilman motion blurria kun lavat saavat position diskreetisti esim 60 kertaa sekunnissa ympyrän kehällä. Per pixel motion blur tuommoisissa niin nam tulee kyllä tunnelmaa heti 100x lisää (oikeasti). Camera based motion blur on lähtökohtaisesti perseestä.Film Grain ja Motion Blur on olemassa vielä vuonna 2023? Käyttääkö noita kuvanhuononnustekniikoita oikeasti joku?
Jos totta niin tuohan on bethesda näkökulmasta hyvä asia. Eli 60fps cap ei ole ja kun joku tekasee DLSS3 tuen vaikka modilla niin tuohan tarkoittaa että 4k200fps sulavuudella voidaan pelata. Se on ihan hyvä.Mitä katsonut noita vuotoja niin PC suorituskyky ei tule olemaan kovin ihmeellinen, ehkä vain tehokkaat koneet pääsee lähelle 100 FPS.
Voihan tuo lista olla pitempi kuin kuvassa näkyy. Itsekin pistän kaikki neljä asetusta aina nolliin, ellei kyse ole jostain lyhyestä tunnelmaan panostavasta tarinapelistä. Niissä voi olla eduksi jos kuva näyttää vähän oudolta.Toisinaan. Joskus niiden toteutus on ihan hyvä tai soveltuu pelin tunnelmaan. Tässä vähän epäilen, mutta tullee kokeiltua. (Sen sijaan Chromatic aberration lentää mäkeen pelistä kuin pelistä. Depth of Field on myös herkästi pois lähtevien listalla. Mutta eipä niitä tuolla listalla näy.)
Peliä ei ole vielä julkaistu niin silloin ei voi startata peliä steamissä joten on pakko olla jotain muita versioitaKyllä sitä jotkut pelaavat. Kunnon vuotoa suorituskyvystä en tosin ole nähnyt.
Tässä grafiikka-asetukset:
![]()
Meinaatko ettei tule day 1 PC versiosta arvostelua ollenkaan? Vai että ei Steamin kautta ole nämä ennakkokoodin saaneet pelanneet (en tiedä mitä merkitystä sillä nyt on kuvan kannalta mistä PC versio käynnistyy).Peliä ei ole vielä julkaistu niin silloin ei voi startata peliä steamissä joten on pakko olla jotain muita versioita
aika tyhmä arvostelija saa olla jos riskeraa että saa laittaa vähän aikaisemmin video joka varmasti vielä poistetaanMeinaatko ettei tule day 1 PC versiosta arvostelua ollenkaan? Vai että ei Steamin kautta ole nämä ennakkokoodin saaneet pelanneet (en tiedä mitä merkitystä sillä nyt on kuvan kannalta mistä PC versio käynnistyy).
Arvostelijoille peli meni jakoon yli viikko sitten muistaakseni.
Mistä videosta on kyse? Luulin että kyse tuosta kuvasta jossa pc asetuksia, en yhtään ihmettele että sellainen on vuodettu...aika tyhmä arvostelija saa olla jos riskeraa että saa laittaa vähän aikaisemmin video joka varmasti vielä poistetaan
Rakennellaankohan aseita?Kerätäänkö pullonkorkkeja? Onko rare,lege loottia?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.