Stop Killing Games - kansalaisaloite pelien säilyttämiseksi

niihän se oli mainittu että kaukana tulevaisuudessa kehitetävien pelien pitäisi vähintään toimia että joku innokas voi sen saada pelattavaan kuntoon.
Se miten tuon hoitaa on sitten kehittäjän itse pääteltävissä mikä on järkevin (halvin) ratkaisu.

Omat toiveet olisivat aika extriimejä kun pitäisi jopa pystyä pelata oikeasti sitä ostettua peliä.

yksinpeleissä täysi offline tuki
coop peleissä p2p
netti peleissä joko vuokrata servun tarjoajalta tai pyörittää itse mikäli mahdollista

turhaa online kytkentää mitä Ross tuolla videolla mainitsi on kyllä ihan kamala syöpä jo yksinpeleissäkin puhumattakaan live service peleistä ja MMO missä kaikki tapahtumat tarkastetaan serverin puolella ettei käyttäjä vaan yritä tehdä jotain mitä ei saisi.

yksinpeleissä täysi offline tuki
coop peleissä p2p
netti peleissä joko vuokrata servun tarjoajalta tai pyörittää itse mikäli mahdollista
Nää on ihan reiluja vaatimuksia eikä yhtään extremejä. Se on huvittavaa miten nämä kaikki unohdettiin ja tilalle toitiin datan keruu, mikromaksut, ym onlineskeida. Fakta taitaa olla että nämä suuret yritykset eivät halua että kuluttaja todella omistaa sen pelin, heille tietenkin paras on jos pidät hallussasi vain väliaikaista lisenssiä, että myöhemmin sitten ostat heidän uuden tuotteen. Tässä on vähän sellaiset vibat että taideteoksien sijaan tähdätään geneeriseen kulutustuotteeseen mikä on jo ideana melko villi.
Ja juu onhan nuo olleet kulutustuotteita aina ja arcade pelit oli suunniteltu lypsämään rahaa vaikeudellaan, mutta sen yrityksen ja vaivan lisäksi mitä niihin on nähty että ne pyörii sen ajan raudalla, kuluttajalla on ollut mahdollisuus ostaa täysi omistusoikeus noihin. Esim Quaken, Unreal tournamentin sekä muiden yhteisöservut toimii edelleen. Vaikka nämä kuolisikin totaalisesti niin kuolkoot, kuluttajalla pitää silti olla mahdollisuus pystyttää serveri eikä pelin toimivuus saa riippua mistään julkaisijan katkaimesta jonka sitten jonain päivänä napsaisevat pois päältä.

Lisäksi firmat jotka ovat mukana jollain tapaa tuossa lobbauksessa. Ketäänhän ei tietenkään yllätä nimet listassa, vedonlyönnissä olisi näiden kaikkien kohdalla aika pienet kertoimet.
CDPR puuttuminen ei ole kovin iso juttu mulle ainakaan koska eivät ole tienaneet monipeleillä paljoa vaan pelkillä yksinpeleillä ja luullakseni aikovat GoG kaupan kautta tehdä sitä loppuun saakka.

En tunnista kaikkia firmoja mutta onko siellä ketään "only single player" firmaa tai vähiuttämis määrin.

Nintendo on kyllä sitten taas pieni yllätys kun sekään ei pelkkiä monipelejä tuota ainoastaan tai kassavirta ei ole sieltä, voin toki olla väärässä ja korjatkaan jos olen.

Fakta taitaa olla että nämä suuret yritykset eivät halua että kuluttaja todella omistaa sen pelin, heille tietenkin paras on jos pidät hallussasi vain väliaikaista lisenssiä, että myöhemmin sitten ostat heidän uuden tuotteen.
Jos tässä puhuttaan esim jatko-osasta monipeli 1 on 5-10v online ja sitten tulee jatko-osa.
Vanha serveri umpeutuu tekijöiden toimesta niin tämäkin on minulle itseasiassa vielä fine JOS se ilmoitettaan hyvissä ajoin ennen ostamista.

Toinen juttu on että konsoleillahan ei kai noi muut voi servereitä paljoa pyörittää kuin devit.
En nytten muista minä vuonna MGO kaatui joka tuli MGS4 mukana pelattavaksi mutta ei kai sielläkään lukenut pykälissä että online ominaisuudet voitaisin joskus kaataa.

Statistiikka

Viestiketjuista
281 894
Jäsenet
78 323
Uusin jäsen
Niilo-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom