Kyllähän tälläkin foorumilla moni ehti todistamaan, myös tuolla Sananvapaus-ketjussa, että tämä tuomio oli oikien. Itse kun seurailen yleensä ihmisten käytöstä isommassa kuvassa, niin olen tässäkin huomannut, niin täällä foorumilla kuin muuallakin ihmisten kommentteja analysoidessa jälleen sen tutun yhteyden:
Kaikki ne ihmiset, joiden mielestä tämä tuomio oli oikein, ovat samoja ihmisiä, joiden mielestä muslimeita pitää päästää estoitta Eurooppaan ja Suomeen ja kaikki maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuminen on rasismia. Samoin FB:n puolella olen huomannut, että nuo samat ihmiset joiden mielestä tämä tuomio oli oikein, ovat melkein 100 % niitä, joilla löytyy joko nykyisestä tai entisistä profiilikuvista näitä "I stand with Ukraine" ja "Minä otin covid-rokotteen". Samoin korona-aikaan kulkivat maski päällä joka paikassa ja paheksuivat niitä jotka eivät maskeja käyttäneet.
Eli tuo on jotenkin verissä tuo käytös ja nämä samat psyykkiset ominaisuudet ihmisessä aiheuttavat kaikkea tuota yllämainittua käytöstä, missä ikäänkuin sokeasti ilman omaa ajattelua tehdään asioita ikäänkuin jonkun kollektiivin käskystä. Ihan mielenkiintoista näin psykologisesta näkökulmasta. Yksi mielenkiintoinen havainto oli juurikin aikoinaan tuo, että nämä ihmiset alkoivat omia rokotustietojaan julkaisemaan somessa, vaikka tuskin näistä kukaan oli ennen koronaa mitään omia terveystietojaan kokenut tarpeelliseksi julkaista. Mutta kun kollektiivilta tuli käsky, että "laitappa rokotustietosi somen profiilikuvaan" niin tämä massa teki sen kyselemättä.