Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oletus että sen luurin saa sellaiseen paikkaan missä sitä näyttöä voi katsoa vaarantamatta liikenneturvallisuutta.Eipä ole kyllä ikinä navissa ollut äänet päällä, hyvin näkee ihan näytöstä milloin pitää kääntyä.
Niin, kumpa joku keksisi alkaa valmistaa sellaista telinettä, jolla puhelimen saisi vaikka imukupilla tuulilasiin kiinni...Oletus että sen luurin saa sellaiseen paikkaan missä sitä näyttöä voi katsoa vaarantamatta liikenneturvallisuutta.
Hah. Imukupeissa elää vahvasti 2000-2010 -lukujen klangi. Eivät ole tätä päivää.Niin, kumpa joku keksisi alkaa valmistaa sellaista telinettä, jolla puhelimen saisi vaikka imukupilla tuulilasiin kiinni...![]()
Joskus harvoin sanoo liittymästä.Maps on tällä hetkellä vain se vähiten paska. Here oli ylivoimainen ennenkuin koko appi vedettiin uusiksi ja siitä poistettiin mm. suomenkielinen opastus. Google Mapsissa ei saa edes järkevästi offline-karttoja talteen. Onneksi nykyään on myös Baltian maissa Telialla rajaton data niin tuo ei juuri omalle kohdalle enää ole ongelma mutta jos jonnekin muualle lähtisi...
Kyllä se mulla sanoo että liittymästä.
Joo, kyllä tuo "ympyrästä" on ylivoimaisesti yleisin, ja aina särähtää korvaanJoskus harvoin sanoo liittymästä.
2000-2010 lukujen klangi on autoissa joissa ei ole navia itsessään, joten eikö tuo ole ihan period correct tapa silloin.?Hah. Imukupeissa elää vahvasti 2000-2010 -lukujen klangi. Eivät ole tätä päivää.
Nykyään pidän puhelinta keskikonsolissa. Puhelin heiluu holtittomasti, eikä siitä voi käytännössä katsoa mitään. Äänen perusteella mennään.
Mutta ei silti helvetissä mitään imukuppikiinnityksiä enää!
Hah. Imukupeissa elää vahvasti 2000-2010 -lukujen klangi. Eivät ole tätä päivää.
Nykyään pidän puhelinta keskikonsolissa. Puhelin heiluu holtittomasti, eikä siitä voi käytännössä katsoa mitään. Äänen perusteella mennään.
Mutta ei silti helvetissä mitään imukuppikiinnityksiä enää!
Missäs vaiheessa tällainen on tapahtunut? Kyllä tuo suomea puhui kun viimeksi joku aika sitten käytin sitä. Toki se ei ole samaa tasoa kuin se alkuperäinen puhenavigointi.Here oli ylivoimainen ennenkuin koko appi vedettiin uusiksi ja siitä poistettiin mm. suomenkielinen opastus.
Hah. Imukupeissa elää vahvasti 2000-2010 -lukujen klangi. Eivät ole tätä päivää.
Nykyään pidän puhelinta keskikonsolissa. Puhelin heiluu holtittomasti, eikä siitä voi käytännössä katsoa mitään. Äänen perusteella mennään.
Mutta ei silti helvetissä mitään imukuppikiinnityksiä enää!
Ei nuo imukumppiromppeet pysy paikallaan enää nykyisillä möykkypuhelimilla.Niin, kumpa joku keksisi alkaa valmistaa sellaista telinettä, jolla puhelimen saisi vaikka imukupilla tuulilasiin kiinni...![]()
Ai onko siihen tullut sitten takaisin tuki suomelle? Itse poistin koko roskan kun käyttöliittymä meni ihan käyttökelvottomaksi ja puolet ominaisuuksista poistettiin.Missäs vaiheessa tällainen on tapahtunut? Kyllä tuo suomea puhui kun viimeksi joku aika sitten käytin sitä. Toki se ei ole samaa tasoa kuin se alkuperäinen puhenavigointi.
Jos nyt jotain valittaisi esim. Heren suunnittelusta niin juuri ne pitkät jaarittelut siinä kohtaa kun pitäisi suunnilleen alkaa jo valmistautua kääntymään.
Näköjään käyttää text-to-speechiä, nyt kun katsoin asetuksista. Ilmankos kuulostaakin niin kököltä. Ja käyttöliittymä on tosiaan paskottu jossain välissä.Ai onko siihen tullut sitten takaisin tuki suomelle? Itse poistin koko roskan kun käyttöliittymä meni ihan käyttökelvottomaksi ja puolet ominaisuuksista poistettiin.
Monesti kuullut "lähde etelään" jos ei ole mapsin tuntemalla tiellä. Lähtisin kyllä jos rahat riittäisi.en muista että google maps olisi ohjeistanut ilmansuuntien perusteella.
Itselläni on cd aukkoon menevä magneetti. Hyvin pysyy paikallaan ja torque prolla katselen moottori arvoja ja gps nopeutta yleensä.![]()
Celly GhostSuperPlus magneettiautoteline tuuletinritilään | Motonet Oy
Celly GhostSuperPlus on universaali auton tuuletinritilään kiinnitettävä puhelinteline. Telineen sisällä 6 kpl tehokkaita magneetteja + 2...www.motonet.fi
Lasketaanko tää näihin vanhanaikaisiin vai onko vielä sallittu. Ite laitoin wallet casen ja puhelimen väliin tuon vastakappaleen ja tää toimii kuin ajatus sekä navigoidessa että ihan vaan puhelimen säilyttämisessä ajon aikana. Käytän silti mapsia vaikka autossa on navi, sen käyttöliittymä on vaan niin kömpelö että ei jaksa.
Offtopiccia sen verran että totaalinen repeäminen tapahtui joskus huoltoasemalla kun puhelimessa oli navi päällä. Paskahuussin ovi perässä kiinni ja lorottamaan. Samalla hetkellä taskusta kuului tee u-käännös jos mahdollistaMonesti kuullut "lähde etelään" jos ei ole mapsin tuntemalla tiellä. Lähtisin kyllä jos rahat riittäisi.
Juu ei. Imukuppikiinnitys - jos se on epätavallisen hyvä - käy vaikkapa leikkuupuimurin tai kaivurin ohjaamoon. Henkilöautossa kannattaa keksiä jotain fiksumpaa kuin lätkiä tuulilasi täyteen paskaa.Hah. Imukupeissa elää vahvasti 2000-2010 -lukujen klangi. Eivät ole tätä päivää.
Nykyään pidän puhelinta keskikonsolissa. Puhelin heiluu holtittomasti, eikä siitä voi käytännössä katsoa mitään. Äänen perusteella mennään.
Mutta ei silti helvetissä mitään imukuppikiinnityksiä enää!
Suomessa henkilöautokannan keski-ikä on 12,6 vuotta ja keskimääräinen romutusikä 22,0 vuotta. Eli suomalainen keskimääräisen ikäinen auto on ajalta ennen Nokian toimitusjohtajana vuosina 2010–2013 työskennelleen Stephen Elopin "Palava öljylautta -puhetta.
Niin vanhoissa autoissa ei ole pääsääntöisesti minkäänlaista kiinteää navigaattoria ja Audien ja muiden "premium-autojenkin" navigaattorit ovat mallia näyttävät mittaristossa nuolta minne suuntaan käännytään jos auton ostaja on jaksanut investoida tonnia tms. niihin uusimpiin auton navigaattorikarttoihin jotka ovat uusimmillaankin jo vuosia vanhoja.
Ehkä joskus 2040-luvulla ne imukuppi-systeemit tuulilasissa puhelimella navigointia varten alkavat olla vähitellen historiaa Suomen autokannassa. Tai sitten ei kun liikenteessä on silloinkin paljon vielä jotain 2022 vuosimallin vanhoja retro-autoja joiden android autot ja iOS navigaattorisysteemit ovat lakenneet päivittymästä jo vuosia sitten ja toimimasta yhteen uusien puhelinten kanssa ja imukuppi on tehnyt niihin paluun.
Itselläni waze, mutta muuten ihan samaa mieltä. Autonakin on just niin hieno auto, että navigaattorin pitäisi olla huippuluokkaa - vaan valitsen silti ennemmin wazen, tosin nykypäivään vietynä eli Apple carplayn kautta auton navinäytöllä, enkä puhelimella.Käytän oikein mielelläni siis Google Mapsia nyt ja tulevaisuudessa, tuollainen Kenu Airframe istuu autoon tosi hyvin, useissa autoissa kun ne ilmastoinnin ritilät on kuitenkin kuskia päin. Kenu Airframe Pro -autoteline, musta 29,99
Eri asia jos joskus hamassa tulevaisuudessa on niin hieno auto, että siinä on live-navigaattori suomenkielisillä opastuksilla ja ajantasaisilla + kohtuuhintaisilla päivityksillä.
Sama juttu, en kans itse käsitä minkä takia niitä ääniä pitää pitää päällä. Vaikka navigoisi pelkällä luurilla ilman mitään android autoja niin voihan sen luurin laittaa niin että vilkaisemalla näkee kartan. Minusta ne ääniopasteet vain sekoittaa, varsinkin jos ajelet kaupungissa ja se jatkuvasti huutaa jotain.Eipä ole kyllä ikinä navissa ollut äänet päällä, hyvin näkee ihan näytöstä milloin pitää kääntyä.
Hah. Imukupeissa elää vahvasti 2000-2010 -lukujen klangi. Eivät ole tätä päivää.
Nykyään pidän puhelinta keskikonsolissa. Puhelin heiluu holtittomasti, eikä siitä voi käytännössä katsoa mitään. Äänen perusteella mennään.
Mutta ei silti helvetissä mitään imukuppikiinnityksiä enää!
Onko TomTomin karttaa päivitetty? Jos on, niin tuo reitti on aivan järjetön.Itellä autossa käytössä Maps tai Sygic joka käyttää TomTomin karttoja. Maps on se niistä loogisempi.
Alla kaksi reittiä, google ajaa järkevästi motaria kun taas sygic haluaa "oikaista" Joensuun keskustan ja muutenkin vanhimman kutostien reitin kautta
![]()
Kartta on päivitetty mutta vaikka ajoin noiden ohjeiden vastaisesti niin vielä pielisjoen jälkeen se olisi halunnut että menen ajamaan Reijolaan vanhaa tietä pitkin, ilomantsintien jälkeen tyytyi kohtaloonsa eli voi olla että olisi halunnut välttää juuri sen viimeisen osan tietyömaasta näppärästi keskustan kautta ajellenOnko TomTomin karttaa päivitetty? Jos on, niin tuo reitti on aivan järjetön.
Tuossa keskustan kiertävällä "kehällä" oli isoja työmaita vuosina 2010-2016 (tehtiin mm.uusi silta pielsijoen yli ja yli 10km uutta nelikaistaista), silloin tuo "oikaisu" olisi ollut jopa järkevää. Nyt tuo reitti menee vanhaa valtaväylää pitkin keskustan läpi?
Tuli aikanaan tutuksi tuo työmaa kun sitä joutui ajamaan päivittäin molempiin suuntiin.
Tuo magneettikiinnitys vaikuttaa hyvältä ajatukselta, mutta toteutus sopii tähän threadiin. Ainakaan Samsung S21 ei pysynyt kiinni kun magneetti oli muovisen suojakuoren alla, vaikka ohjeet lupasivat tuollaisen asennuksen toimivan. Ensimmäisessä katukiveyksen ylityksessä kännykkä pyörähti 45 astetta. Vaihtoehdoksi olisi jäänyt "superohut" melkein millin (0,75 mm työntömitan mukaan) paksuinen teräväreunainen ruma metallilevy kotelon takana.![]()
Celly GhostSuperPlus magneettiautoteline tuuletinritilään | Motonet Oy
Celly GhostSuperPlus on universaali auton tuuletinritilään kiinnitettävä puhelinteline. Telineen sisällä 6 kpl tehokkaita magneetteja + 2...www.motonet.fi
Lasketaanko tää näihin vanhanaikaisiin vai onko vielä sallittu. Ite laitoin wallet casen ja puhelimen väliin tuon vastakappaleen ja tää toimii kuin ajatus sekä navigoidessa että ihan vaan puhelimen säilyttämisessä ajon aikana. Käytän silti mapsia vaikka autossa on navi, sen käyttöliittymä on vaan niin kömpelö että ei jaksa.
Ilmeisesti puhelin- ja suojakuorikohtaista, koska Xiaomi Mi 10T Pro pysyy magneetilla kiinni kuin tauti eikä pyörähtele suuntaan tai toiseen. Metallilevy silikonikuoren alla puhelimessa kiinni. 10T Pro on vieläpä useita kymmeniä grammoja painavampi speksien mukaan.Tuo magneettikiinnitys vaikuttaa hyvältä ajatukselta, mutta toteutus sopii tähän threadiin. Ainakaan Samsung S21 ei pysynyt kiinni kun magneetti oli muovisen suojakuoren alla, vaikka ohjeet lupasivat tuollaisen asennuksen toimivan. Ensimmäisessä katukiveyksen ylityksessä kännykkä pyörähti 45 astetta. Vaihtoehdoksi olisi jäänyt "superohut" melkein millin (0,75 mm työntömitan mukaan) paksuinen teräväreunainen ruma metallilevy kotelon takana.
Pääsuunnittelija ei ole ilmeisesti ollut tehtäviensä tasalla, jos on merkinnut (tai jättänyt merkitsemättä) suunnitelmiin vain holvin korkeuden ja jättänyt kotelointien aiheuttaman alaslaskun huomioimatta.Helsinkiläiseen kerrostaloon rakennettiin liian matalia huoneita. Nyt asukkaat ovat tehneet joukolla valituksen ongelmasta.
...
”Kohteessa on huoneistokohtainen ilmanvaihto. Seinältä tulee ulospuhallus ja sisäänotto ilmalle. Kylpyhuoneesta pitää viedä kaksi putkea ulkoseinälle, ja sen seurauksena asuntoon tulee kotelointeja. Tämä on pääkaupunkiseudulla ihan normaali tapa. Sama on käytössä muillakin rakennusliikkeillä”, hän sanoo.
...
”Ongelma on tapahtunut suunnittelupöydällä. Työmaalla rakentava organisaatio on osaava, mutta he sanovat etteivät voi muutenkaan toimia. Suunnittelussa ei ole otettu huonekorkeutta huomioon”, Laamanen sanoo.
Itsellä puhelimen paino 294 grammaa (katsoin oikein keittiövaa´allaTuo magneettikiinnitys vaikuttaa hyvältä ajatukselta, mutta toteutus sopii tähän threadiin. Ainakaan Samsung S21 ei pysynyt kiinni kun magneetti oli muovisen suojakuoren alla, vaikka ohjeet lupasivat tuollaisen asennuksen toimivan. Ensimmäisessä katukiveyksen ylityksessä kännykkä pyörähti 45 astetta. Vaihtoehdoksi olisi jäänyt "superohut" melkein millin (0,75 mm työntömitan mukaan) paksuinen teräväreunainen ruma metallilevy kotelon takana.
Oma autoni on vm 2008, ja ainoa elekroninen laite siinä on cd/radio. Keskikonsolikin on muotoiltu siten, ettei siihen saa mihinkään telinettä kiinni, vaan kuten sanoin, niin kännyn joutuu laittamaan mukitelineeseen, josta näyttöä on hankala nähdä (joutuu irrottamaan katseen selvästi pois tiestä) ja lisäksi känny heiluu holtittomasti mihin sattuu. Mutta Silti en mitään tuulilasivirityksiä halua harrastaa, ne vasta kämäsiä onkin.Ok, imukuppi on 2000 lukua, mutta auto ilmeisesti kuitenkin niin vanha ettet saa sitten puhelinta heijastettua auton omalle näytölle? Tuskin se imukuppi tuulilasissa nyt sitten enää sitä imagoa paskoo...
Oma autoni on vm 2008, ja ainoa elekroninen laite siinä on cd/radio.
Ilmeisesti puhelin- ja suojakuorikohtaista, koska Xiaomi Mi 10T Pro pysyy magneetilla kiinni kuin tauti eikä pyörähtele suuntaan tai toiseen. Metallilevy silikonikuoren alla puhelimessa kiinni. 10T Pro on vieläpä useita kymmeniä grammoja painavampi speksien mukaan.
Itsellä puhelimen paino 294 grammaa (katsoin oikein keittiövaa´alla) suojakuoren ja korttien yms. kanssa. Tuo vastakappalelevy on itsellä tosiaan tuolla nahkaisen kuoren alla ja toimii ihan hyvin. Käytössä on juuri tuo linkin mukainen teline. Kyllä tuo joskus on siinä johonkin päin pyörähtänyt jos enemmän tärähtää, mutta putoamisia en muista sattuneen muuten kuin huolimattoman asettamisen seurauksena.
Ei sen nyt kovin montaa vuotta vanha tarvitse olla tai voi olla jopa aivan uusi, missä ei saa puhelimen näyttöä castattua auton näyttöön. Ei tuo nyt ihan karvalakkiominaisuus ole edelleenkään, kuin vaikka jotkut sähköikkunat takaovissakin tai vähintään manuaalinen ilmastointi.Ok, imukuppi on 2000 lukua, mutta auto ilmeisesti kuitenkin niin vanha ettet saa sitten puhelinta heijastettua auton omalle näytölle? Tuskin se imukuppi tuulilasissa nyt sitten enää sitä imagoa paskoo...
Itse asun 2016 rakennetussa aso-kämpässä ja alaslaskettua kattoa on noin 30% huoneistopinta-alasta. (Ikkunoiden päällä kotelot, keittiö, eteinen ja kylppäri/sauna). Muttei tuohon kuvan kohteeseen oikeen saa edes kiskoa kattoon jos haluaa ikkunat joskus avata.![]()
Rakennusvirheet | Helsinkiläisessä kerrostalossa asuntoihin rakennettiin liian matalat huoneet
Helsinkiläisessä kerrostalohankkeessa on syntynyt ongelmia liian matalasta huonekorkeudesta. Asukkaat ovat tehneet joukolla valituksen ongelmasta.www.hs.fi
Pääsuunnittelija ei ole ilmeisesti ollut tehtäviensä tasalla, jos on merkinnut (tai jättänyt merkitsemättä) suunnitelmiin vain holvin korkeuden ja jättänyt kotelointien aiheuttaman alaslaskun huomioimatta.
Itse asun 2016 rakennetussa aso-kämpässä ja alaslaskettua kattoa on noin 30% huoneistopinta-alasta. (Ikkunoiden päällä kotelot, keittiö, eteinen ja kylppäri/sauna). Muttei tuohon kuvan kohteeseen oikeen saa edes kiskoa kattoon jos haluaa ikkunat joskus avata.
Joo, ja pahempaa. Ostin 3 vuotta sitten auton, johon piti erikseen valita takaovien sähköikkunat.Ei tuo nyt ihan karvalakkiominaisuus ole edelleenkään, kuin vaikka jotkut sähköikkunat takaovissakin
Ei siellä katoissa mitään vikaa ole, on vaan liian isot ikkunat.
Käytävät/eteinen sekä kph/wc saa olla alle 2500mm, muistaakseni 2200
asuinhuoneella huonetilaa, joka on ensisijaisesti tarkoitettu jatkuvaan asumiskäyttöön. Asuinhuoneena ei pidetä eteistä, käytävää tai kylpyhuonetta tai näihin verrattavaa huonetilaa. Keittiö on asuinhuone, joka on ensisijaisesti ruoanvalmistusta ja ruokailua varten,
Asuin-, majoitus- ja työtilan huonekorkeuden on oltava vähintään 2,5 metriä. Pientalossa mainittu vähimmäiskorkeus on 2,4 metriä. Asuin-, majoitus- ja työtilan vähäisen osan huonekorkeus voi olla edellä sanottua pienempikin, ei kuitenkaan alle 2,2 metriä. Jos huoneen sisäkatto poikkeaa vaakasuorasta, huonekorkeus on määritettävä huonealan keskikorkeutena.
Toyota Aygo. OK on siinä edessä sähkökäyttöiset ikkunat, mutta ei mitään turhakkeita kuten penkinlämmittimiä (missään istuimessa)Onks tää joku dacia?
Toyota Aygo. OK on siinä edessä sähkökäyttöiset ikkunat, mutta ei mitään turhakkeita kuten penkinlämmittimiä (missään istuimessa)
Ja ihan Suomi-auto? Penkinlämmittimiähän ei ole kuin pohjoismaiden markkinoille suunatuissa malleissa, mutta en ole koskaan kuullut, että Suomessa uutena myytävässä autossa ei olisi penkinlämmittimiä vakiona.Toyota Aygo. OK on siinä edessä sähkökäyttöiset ikkunat, mutta ei mitään turhakkeita kuten penkinlämmittimiä (missään istuimessa)
Manuaalinen ilmastointi löytyy joo.Kai siinä ilmastointi sentään on? Peränlämmitintä nyt toivoisi edes kuskille. Muuten ymmärrän että näppärä, luotettava kippo lähipyöritykseen.
Lohkolämmitin löytyy mutta penkinlämmittimiä tosiaan ei, sitä olen itsekin ihmetellyt. On tuolla pikkukipolla ollut kuitenkin yllättävän kiva ajella. Mahtuu pieniin väleihin.Ja ihan Suomi-auto? Penkinlämmittimiähän ei ole kuin pohjoismaiden markkinoille suunatuissa malleissa, mutta en ole koskaan kuullut, että Suomessa uutena myytävässä autossa ei olisi penkinlämmittimiä vakiona.
Lohkoa nyt taas ei tehtaalta ole vakiona missään, vaan ne asennetaan Suomi-autoihinkin jälkiasenteisina tarvikkeina.Lohkolämmitin löytyy mutta penkinlämmittimiä tosiaan ei, sitä olen itsekin ihmetellyt. On tuolla pikkukipolla ollut kuitenkin yllättävän kiva ajella. Mahtuu pieniin väleihin.
Ehkäpä tuossa ei sitten vakiona ole mitään ns talvivarusteita.Lohkoa nyt taas ei tehtaalta ole vakiona missään, vaan ne asennetaan Suomi-autoihinkin jälkiasenteisina tarvikkeina.
Jossain vaiheessa Volvoissa tais olla. Mutta ei varmaan enää sielläkään.Lohkoa nyt taas ei tehtaalta ole vakiona missään, vaan ne asennetaan Suomi-autoihinkin jälkiasenteisina tarvikkeina.
Jossain vaiheessa Volvoissa tais olla. Mutta ei varmaan enää sielläkään.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.