Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Laakeri voi olla kumman puolen tahansa. Yleensä kannattaa kuunnella jyrinää tovi kunnes pahenee riittävästi jotta pyörän päästä selviää syypää.
Tätä mietin myös, kai se on nyt ajettava niin pitkään että melu on sen verran sietämätön että sen saa itse todettua varmaksi rengasta pyörittämällä. En vaan käsitä miksei ammattilaiset osaa vikaa etsiä.Veikkaisin että vaihtoivat väärän puolen laakerin. Tuo että kuuntelivat stetoskoopilla ei takaa etteikö muissa laakereissa olisi vikaa. Auto oli todennäköisesti nostettu ylös ja renkailla/laakerilla ei ollut painoa päällä.
Yleensä tämä on toimiva ratkaisu, mutta pieni varoituksen sana, eli matka voi jäädä pahimmassa tapauksessa kesken, eli Lapin lomareissulle ei välttis kannata lähteä ajamaan vikaa esille.Tätä mietin myös, kai se on nyt ajettava niin pitkään että melu on sen verran sietämätön että sen saa itse todettua varmaksi rengasta pyörittämällä.
Ihan sen takia ne ei sitä löydä kun sitä ei vielä pyörän päästä pystytä havannoimaan. Meteliä on ollut jo pitkään kun renkaan päässä tuntuu väljää/rallattaa/jousi tärisee pyörittäessä jne.Tätä mietin myös, kai se on nyt ajettava niin pitkään että melu on sen verran sietämätön että sen saa itse todettua varmaksi rengasta pyörittämällä. En vaan käsitä miksei ammattilaiset osaa vikaa etsiä.
Huonon laakerin havaitsee helpoiten pyörittämällä rengasta ja ottamalla jousesta kiinni, jos tuntuu värinää, on ko. laakeri sökö. Ei tarvi arvailla.
Ja ainakin Mcphersonissa sormissaan tuntee kun sormet on jousella.Kuulee myös äänestä kun pyörittelee rengasta, jos kuulo on tallella ja jarru ei laahaa.
Kaverin kalliimpi diagnoosilaite ei myskään löytänyt koodin koodia, eli aika turha viiä motonettiin diagnoosiin.Vaihdoin taannoin Sitikan kässärinapin, mutta ongelma esiinty edelleeen satunnaisesti.
Silloin tällöin iskee hälyn ja asb, esp ja brake fail valot ajossa, mutta pysähdyksen jälkeen muutaman avaimenkääntelyn ja napinpainelun jälkeen kässäri irrottaa ja varovalotkin katoaa kohta, ja taas sama satunnaisen ajan päästä esim kahden päivän päästä ajeluissa.
Harmittaa että oma halpadiag-laite Konnwei ei näytä mitään koodia.
Osaisikohan Motonetin tyttö etsiä vikakoodeista moiset?
Motonet motomaattiPotilaana Peugeot 407 1.8 vm2008 (Seinäjoki). ABS/ESP vikavalo palaa. Ja puhelimelle en löytänyt mitään sopivaa sovellusta, josta näkyisi jokaisen neljän pyörän pyörintänopeudet?
Automeca korjaamosta aamulla kysyin aikaa, että lukisivat vikakoodit, mutta huoltoaika menee aika pitkälle siellä. Varmaan Eepee Autotalo olisi seuraava, josta kysyä vikakoodien lukua.
Tai sitten joku muu henkilö tai firma, jossa olisi sopivat laitteet löytää sopiva vikakoodi?
Vaihdettiin oikealle taakse pyöränlaakeri, mutta siinä pyörässä ainakin silmämääräisesti ABS-anturi oli ehjä.
Jäi hieman epäselväksi, vaihdettiinko tuo pyöränlaakeri ennen vai jälkeen tuota vikaa?Potilaana Peugeot 407 1.8 vm2008 (Seinäjoki). ABS/ESP vikavalo palaa. Ja puhelimelle en löytänyt mitään sopivaa sovellusta, josta näkyisi jokaisen neljän pyörän pyörintänopeudet?
Automeca korjaamosta aamulla kysyin aikaa, että lukisivat vikakoodit, mutta huoltoaika menee aika pitkälle siellä. Varmaan Eepee Autotalo olisi seuraava, josta kysyä vikakoodien lukua.
Tai sitten joku muu henkilö tai firma, jossa olisi sopivat laitteet löytää sopiva vikakoodi?
Vaihdettiin oikealle taakse pyöränlaakeri, mutta siinä pyörässä ainakin silmämääräisesti ABS-anturi oli ehjä.
ABS / ESP vika oli jo ennen pyöränlaakerin vaihtamista.Jäi hieman epäselväksi, vaihdettiinko tuo pyöränlaakeri ennen vai jälkeen tuota vikaa?
Eepeen Autotalolla luulisi ainakin olevan kunnolliset vehkeet vikakoodien lukuun.ABS / ESP vika oli jo ennen pyöränlaakerin vaihtamista.
Tuonne se Peugeot varmaan täytyy viedä (tai sitten Automecalle).Eepeen Autotalolla luulisi ainakin olevan kunnolliset vehkeet vikakoodien lukuun.
Testerillä katsoo livedatasta mitä kytkin kertoo, kun jarru on painettuna ja kun ei ole...Tuonne se Peugeot varmaan täytyy viedä (tai sitten Automecalle).
OBDocker sovelluksella sain näkyviin koodin P0571
Eli ilmeisesti jarrupolkimen kytkin?
10€:
![]()
Olisin kyllä aika yllättynyt, jos vika olisi tuossa. Tuo oli ainakin hyvin helppo irrottaa (ja vaihtaa, jos olisi osa).
Hieman sitä myös ihmettelen, että abs/esp häiriö tulee heti, vaikka ei olisi ajanut autolla. Toki voi siellä varmaan olla joku abs anturi rikki tai sitten isompi vika auton sähköissä.
Esim akun irrotus ei vaikuttanut mitään. Mutta varmaan se oikea nopeustieto pitäisi saada ensin pyöriltä, niin sitten se abs valo vasta sammuisi.
Tuon sovelluksen otin 7 päivän ilmaiseen kokeiluun. Googlen Play kaupasta vaan piti nyt muistaa perua tilaus.Mikäs testeri Pösöä lukee kun meidän Sitikasta ei irtua oikein millään.
Ainakin 2008 vuosimallin citroen c4 bmp -automaatissa tuon katkaisijan hajoaminen sytytti valot tauluun ja sekoitti vaihteiston.Tuonne se Peugeot varmaan täytyy viedä (tai sitten Automecalle).
OBDocker sovelluksella sain näkyviin koodin P0571
Eli ilmeisesti jarrupolkimen kytkin?
10€:
![]()
Olisin kyllä aika yllättynyt, jos vika olisi tuossa. Tuo oli ainakin hyvin helppo irrottaa (ja vaihtaa, jos olisi osa).
Hieman sitä myös ihmettelen, että abs/esp häiriö tulee heti, vaikka ei olisi ajanut autolla. Toki voi siellä varmaan olla joku abs anturi rikki tai sitten isompi vika auton sähköissä.
Esim akun irrotus ei vaikuttanut mitään. Mutta varmaan se oikea nopeustieto pitäisi saada ensin pyöriltä, niin sitten se abs valo vasta sammuisi.
Eli vaatii bluetooth tökkelin autoon lykättäväksi.Tuon sovelluksen otin 7 päivän ilmaiseen kokeiluun. Googlen Play kaupasta vaan piti nyt muistaa perua tilaus.
![]()
OBDocker - OBD2 Car Scanner - Apps on Google Play
Ultimate OBD2 Car Scanner: Diagnostics, Service and Modification Toolplay.google.com
Kyllä. Satuin löytämään tuon oman tökkelin kaapista. Muistaakseni vaan muutaman euron maksaa netistä tilattuna, mutta postituksessa saattaa kestää aika kauan.Eli vaatii bluetooth tökkelin autoon lykättäväksi.
Maanantaille sain ajan, jossa Autocom lukijalla (yritetään) katsoa viat.Eepeen Autotalolla luulisi ainakin olevan kunnolliset vehkeet vikakoodien lukuun.
Kävin nyt vielä illasta luetuttamassa vikakoodit, 20€.Mikäs testeri Pösöä lulee kun meidän Sitikasta ei irtua oikein millään.