Hox! Elisan taloyhtiölaajakaistan käyttäjät. Onko teillä lisänopeuksian hinnat muuttuneet tänä vuonna ?
Meille alunperin tehtiin vuonna 2015 10M perusnopeudella ja VDSL2 tekniikalla sopimus. Silloin Lisänopeudet maksoivat 4,90 € / kk 50M ja 9,90 € / kk 100M.
Vuonna 2021 sopimusta päivitettiin jolloin vaihdettiin perusnopeudeksi 50M ja samalla taloyhtiön maksama huoneistokohtainen hinta laski. 100M lisänopeuden hinta pysyi 9,90 € / kk:ssa.
Sopimuksen päivityksen yhteydessä Elisan myyjä kivenkovaa väitti, että lisänopeuksien hinta ei ole neuvoteltavissa oleva asia, vaan Elisa käyttää valtakunnallisia hintoja, jotka riippuvat käytetystä tekniikasta. (Taloyhtiön jakamoon asennettavien laitteiden kuoletusaika, VDSL2 kalliita, ethernetkytkimet halpoja) Ainoastaan taloyhtiön maksaman huoneistokohtaisen kuukausihinnan osalta oli neuvotteluvaraa ja tähänkin kuulemma vaikuttaa kovasti taloyhtiön koko.
Syksyllä 2021 Elisa laski lisänopeuksien hintoja ja siitä lähtien itse olen tuosta 100M nopeudesta maksanut 4,90 € / kk. Nyt viime viikolla naapuri nosti oman liittymänsä 100M nopeuteen ja hänellä hinta olikin 9,99 € / kk ekat kolme kuukautta ja sen jälkeen 11,99 € / kk. Kun kerroin hänelle oman hintani, niin oli tietysti Elisaan päin yhtedessä ja ihmetteli, että miksi naapuri saa halvemmalla.
Elisan vastaus oli, että: "lisänopeuksien hintoja olemme nostaneet joulukuussa 2022 uusille tilaajille ja olemassa oleville asiakkaille toukokuussa 2023" Ilmeisesti ovat unohtaneet sitten minun lisänopeuden hintaa nostaa
Oletteko arvon foorumitoverit havainneet tälläisiä lisänopeuksien hintojen nostoa mainittuina ajankohtina ?