Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Näkisit sinäkin veljeni valon ja liittyisit upeaan kitkarengasautoilijoiden rotuun.
Mut jos haluat vaeltaa pimeydessä niin Renkaiden myynti | Lue lisää tuotteista | Laaja valikoima renkaita heti varastossa | Rehvid24.ee | Nastarengas Hankook Winter i*Pike RS2 W429 205/55R16
Renkaiden myynti | Lue lisää tuotteista | Laaja valikoima renkaita heti varastossa | Rehvid24.ee
Renkaat henkilöautolle, pakettiautolle, maastoautolle. Kesärenkaat, kitkarenkaat ja nastarenkaat ajoneuvollesi. Laaja valikoima tuotteita heti varastossa. Hankook, Continenetal, General, Nexen.rehvid24.ee
Jos budjetti venyy vajaat kolmekymppiä per kumi, niin tällaiset saisi: Renkaiden myynti | Lue lisää tuotteista | Laaja valikoima renkaita heti varastossa | Rehvid24.ee | Nastarengas Goodyear Ultra Grip Ice Arctic SC 225/55R17Onko teillä tiedossa hyviä tarjouksia kokoluokassa 225/55 R17 taikka suht lähelle tota luokkaa, kuitenkin r17?
Nastarenkaat tietenkin pitäisi olla, hinta noin 100e per rengas eli 200e Nokialaiset saa jäädä suosiolla pois.
Hiljaisetkin ovat ja kulutusta lähti muutama dl vrt vanhat ping pong kitkat. Tietenkin järki on pidettävä kädessä peilijäällä kaarteissa ym. selvissä riskipaikoissa. Tosin hyvin tuntuu pysähtyvän kehnommallakin kelillä. Taannoin lähestyttiin alamäessä risteystä edellä ajavan kanssa samaa vauhtia. Oli oikein mukava pääkallokeli. Oma peli pysähtyi ongelmitta mutta edellä ajava luisteli risteyksen ohi suoraan päin liikenteenjakajaa vaikka jarrutus aloitettiin samoilta paikkeilta ja kaupan päälle itsellä oli vielä peräkärrykin perässä 

Omassa autossani on alla Nokian Hakkapeliitta 9:t.
Kuivalla asfaltilla ja oikein lämpimällä säällä nuo ovat kieltämättä vähän lepsut ajettavat, mutta ei mielestäni kovin äänekkäät.
Mitä liukkaampi keli, niin sitä paremmin renkaat toimivat. Mielestäni todella hyvät renkaat erityisesti kunnon jääpinnalla, luistot ovat rauhallisia ja auto koko ajan hallittavissa, pito irtoaa todella loogisesti.
Myös vetopito on hyvä.
Kestävyydestä en osaa sanoa mitään.
Laita vielä, että mikä malli Nokian kitkoista.Nykyään Nokian kitkat alla ja ei vaan toimi. Liian jäistä tietä pihatieltä lähtien.
Laitoin nuo tilaukseen, samanlaiset oli entisessä autossa. Ei ole pahaa sanottavaa.
Taitaa auton painolla olla melkoinen vaikutus, pikkuisen eroa onko alla 1300kg vai 2300kg auto.Tässähän on jo joulukuussa tullut koettua keskimääräisen talven koko skaala. Alla myös suositut CVC7 koossa 245/56/17 merssun ML:ssä.
Ei voi oikein moittia, pitoa riittää ihan tarpeeksi joka tilanteessa ja lähtee nelikolla kiiltäväksi suditetuista risteyksistä kuin hauki kaislikostaHiljaisetkin ovat ja kulutusta lähti muutama dl vrt vanhat ping pong kitkat. Tietenkin järki on pidettävä kädessä peilijäällä kaarteissa ym. selvissä riskipaikoissa. Tosin hyvin tuntuu pysähtyvän kehnommallakin kelillä. Taannoin lähestyttiin alamäessä risteystä edellä ajavan kanssa samaa vauhtia. Oli oikein mukava pääkallokeli. Oma peli pysähtyi ongelmitta mutta edellä ajava luisteli risteyksen ohi suoraan päin liikenteenjakajaa vaikka jarrutus aloitettiin samoilta paikkeilta ja kaupan päälle itsellä oli vielä peräkärrykin perässä
Nykyisen käyttökokemuksen perusteella vaikea kuunnella ulinaa nastarenkaiden ylivoimaisuudesta perustallaajalle. Erikoistilanteet sitten erikseen esim. raskaan trailerin veto... tai sitten joku takatuuppari + talo sijaitsee mäen päällä ja naapuri kastelee joka päivä tien luistinradaksi tms![]()

Ite myös pitänyt 2.4 bar. Ja koko 205/65/15, auton mukana tulleet. Menee varmaan vanteet vaihtoon ens talveksiMillaisia rengaspaineita käytät? Itselläni on alla 205/55/16 renkaat ja 2.4 baria.
(kesärenkaat on siis samaa kokoluokkaa)
Kaksi talvea ajettu CVC7:lla ja auton oma massa 1,3 t. Tänä talvena on yhtenä päivänä joutunut vähän himmailemaan ympyröissä verrattuna normaaliin ajoon, ja normaali ei ole erityisen varovainen. Lähes päivittäin tulee oltua myös nastojen päällä erilaisin kulkuneuvoin ja perstuntumalta tunne on että kitkoilla on ollut enemmän pitoa.Taitaa auton painolla olla melkoinen vaikutus, pikkuisen eroa onko alla 1300kg vai 2300kg auto.
Raskaamman alla paskatkin renkaat pidon puolesta ok, varsinkin raskaampi 4wd lähdössä hakkaa kaikki kevyemmät uusilla hyvillä renkailla olevat vajaa vetoiset sata-nolla.
Ja en tarkoita haukkua kitkarenkaita, varmasti etenkin raskaammissa autoissa hyvä vaihtoehto. Jopa itsellekin vaihtoehto.
Mutta oman perstuntuman mukaan 1600kg hyvät nastat vs 2100kg paskat nastat (nastat poikki, vanhat), 2100kg 4wd hakkaa mennen tullen normaalikelillä, ääriolosuhteet sitten aika yllättäviä![]()
Tuota on joskus saanut selitellä ihmisille kun ovat ihmetelleet miksi ralliautoissa ei ole törkeän leveät renkaat hiekalla ja lumella yms pehmeällä alustalla ja miksi ei ole matalaprofiilikumit ettei vaan taittuisi rangas alle...Tuohon vaikuttaa myös renkaan leveys, jos pikkukinneriin pistää jotkut 225 leveät kumit niin eihän niillä mitään tee kun pintapaine jää liian alhaiseksi.
Sanoisin kuitenkin että ~1200kg auto uusilla renkailla pysähtyy ja menee mutkissa paljon kun ~2000kg auto huonoilla renkailla.
Ei se nasta pääse sinne mistä sitä pitoa löytyy leveällä profiililla.Tuota on joskus saanut selitellä ihmisille kun on ihmetellyt miksi ralliautoissa ei ole törkeän leveät renkaat hiekalla ja lumella yms pehmeällä alustalla ja miksi ei ole matalaprofiilikumit ettei vaan taittuisi rangas alle...
Tiedän kyllä. Moni ei vain tule moista ajatelleeksi vaikka tajutaan kyllä että leveä kumi=helpommin vesiliirrossa ja että matalaprofiili=kovempi kyyti (eikä osata yhdistää että kovempi kyyti tarkoittaa tiettyyn rajaan asti sitä ettei kumi ole tienpintaa vasten optimaalisesti vaan pito vaihtelee vs renkaan oma jousto suuntaan ja toiseen)....Ei se nasta pääse sinne mistä sitä pitoa löytyy leveällä profiililla.
Eipä ne formuloissakaan ole mitään matalaprofiilisia ne renkaat.
Paljon on liikenteessä autoja joissa alusta vedetty alas ja matalaprofiilista rengasta ulkonäkö syistä ja aivan kauheita ajaa.Tiedän kyllä. Moni ei vain tule moista ajatelleeksi vaikka tajutaan kyllä että leveä kumi=helpommin vesiliirrossa ja että matalaprofiili=kovempi kyyti (eikä osata yhdistää että kovempi kyyti tarkoittaa tiettyyn rajaan asti sitä ettei kumi ole tienpintaa vasten optimaalisesti vaan pito vaihtelee vs renkaan oma jousto suuntaan ja toiseen)....
Paljon on liikenteessä autoja joissa alusta vedetty alas ja matalaprofiilista rengasta ulkonäkö syistä ja aivan kauheita ajaa.
Minkä fysiikan oppien mukaan kitkarengas pitäisi paremmin raskaan auton alla kuin kevyen?
Onhan tottakai raskaalla autolla enemmän pitoa, mutta niin on myös sitten sitä liike-energiaa taistelemaan pysähtymistä tai sivuttaispitoa vastaan.
Laita vielä, että mikä malli Nokian kitkoista.
Mulla on entisessä autossa R2 kokemusta ja nykyään on R3:t alla. Omasta mielestä näillä on kyllä eroa paljonkin R3:n eduksi. Meilläkin on kotiin tulossa vähän haastetta ja hyvin pärjää. Vähän samoja mietteitä uusimmista kitkamalleista, mitä IS kirjoitti. Monet muutkin uudemmat kitkat pyörii kyllä toisella tasolla vanhempiin nähden.Nokia Hakkapeliitta R2. Ihan sama mihinkä lähtee niin on 10km verran suuntaansa erittäin mutkikasta tietä, varustettuna ylä- ja alamäellä, sekä hirviä tulee harvakseen vastaan. Jos sitä asuisi muualla, niin varmaan olisi kitkat alla.
OT, mutta ensi kaudella on 18" vrt aiempiin 13" pyöriin.Eipä ne formuloissakaan ole mitään matalaprofiilisia ne renkaat.
Kokemuksia tai ehdotuksia "keskihintaluokan" kitkarentkaista (205/60/16), kun auton mukana 2016 tulleista alkuperäisistä Conteista on jo paras pito jäänyt matkalle?
Katsellut Savan, Kumhon, Hankookin kitkoja 16'' koossa, kun nekin ovat testeissä kohtuullisesti pärjänneet...
Kokemuksia tai ehdotuksia "keskihintaluokan" kitkarentkaista (205/60/16), kun auton mukana 2016 tulleista alkuperäisistä Conteista on jo paras pito jäänyt matkalle?
Katsellut Savan, Kumhon, Hankookin kitkoja 16'' koossa, kun nekin ovat testeissä kohtuullisesti pärjänneet...
Sava Eskimo ICE kitkarengas sijoittui toiseksi Tekniikan Maailman kitkarengastestissä. Edellä kiilasi vain Continentalin kitkarengas. Savan taakse jäivät mm. Nokian Hakkapeliitta R2 ja Goodyearin nastarengas.
Oonko jotenkin missannut R4:t![]()
Turvallisuuden kannalta tuolla ei ole mitään merkitystä eli voi ihan hyvin rauhassa ajella jos tuommoiset sattuu omistamaan. Valmistaja ei vaan ole hakenut hyväksyntää noille mikä maksaa eli voivat kuluttaa tietä liikaa.Traficom
Jos rengasliike myy Viatti Vettore Inverno -nastarenkaita, pitää tuotteet välittömästi poistaa myynnistä.
Rengasmyyjällä on velvollisuus aloittaa toimet tuotteen poistamiseksi markkinoilta ja kuluttajilta, joille tuotetta on myyty tai luovutettu.
Sava Eskimo Icet tuli tänne ostettua, hintaa tuli jotain 468€? no kumminkin alle 500€ Kauppa oli muistaakseni rengas24.
Tosi hyvät renkaat, noin niikun kitkarenkaiksi. Pitoa löytyy. Suosittelen.
Alkutalvihan mentiin Hankookin 2v vanhoilla nastarenkailla, joten "vertailupintaa" löytyy... Sava Eskimo Ice on Suomen talveen siis erittäin toimiva kitkarengas!
Lainaus googlesta:
Suositus kanssa näille Sava Eskimo Icelle. Edellisen sukupolven Good yearin ykkös renkaille. Oli alla jo Good yearin nimellä aikaisemmin, nyt Savana. Oikeasti hyvät kitkat.
Tykänny enemmän 17" rillan ulkonäöstä?Onko talvirenkaan tuumakoolla mitenkä suuri merkitys? Itsellä on talvirenkaat tuuman isommat kuin kesärenkaat ja samalla matalampi profiili. Olen pähkäilly tätä, kun varmaan ensi talveksi pitäisi ostaa uudet talvirenkaat, että onko tässä jokin syvempi syy miksi näin on aiempi omistaja tehnyt? Kesänakit siis 17" ja nastarenkaat 18". Kyseessä etuveto sedan.
Onko talvirenkaan tuumakoolla mitenkä suuri merkitys? Itsellä on talvirenkaat tuuman isommat kuin kesärenkaat ja samalla matalampi profiili. Olen pähkäilly tätä, kun varmaan ensi talveksi pitäisi ostaa uudet talvirenkaat, että onko tässä jokin syvempi syy miksi näin on aiempi omistaja tehnyt? Kesänakit siis 17" ja nastarenkaat 18". Kyseessä etuveto sedan.
Ihan mahdollista, toki mahdollista on sekin on että talvinakit on puuttuneet esim. tuontiautossa ja edellinen omistaja on sitten tykännyt isommista, muttei ole raaskinut vaihtaa kesäkumeja. Mahdotonhan tuota on tietää.Ei tarkemmin esitelty mikä auto kyseessä, epäilen aikaisemmin löytyneen isommat kesäkiekotkin mutta näiden hävinneen kauppojen yhteydessä.
Yksityisillä legendaarinen ”kuvan vanteet eivät kuulu” ja osassa liikkeissäkin paremmat vanteet tuntuu häviävän. Porukat aikoinaan antoi vaihdossa audin s line 18” vanteilla parhaat päivät nähneillä renkailla, heti myyntiin tullessa oli vaihtuneet pienemmät alle.
Noin päin minäkin lähtökohtaisesti laittaisin useastakin muusta syystä, mutta eihän se vanteen halkaisija renkaan leveyttä määritä.Mistä näitä tietää. Itse ajaisin 18" kesällä ja 17" talvella, koska kapeampi rengas pitää talvella paremmin kuin leveämpi.
Kannattaa ihan vanteiden leveyden mukaan valita oikean kokoiset renkaat eikä millään omalla persvakiolla säätää, esim. 17" vannetta löytyy automerkistä ja mallista riippuen aika yleisesti 6-8,5" leveänä ja niille kaikille ei todellakaan kannata laittaa samoja 215/xxR17 renkaita.@Walla yleensä tuumaa kohden lähtee profiilia pois ja tulee leveyttä tilalle. Itsellä ollut useampi eri renkaille rekisteröity auto eikä yhdessäkään ole ollut esim 18" vanteelle merkitty samalla leveydellä kumia kuin 17" saati 16" vanteella.
Ilmeisesti 17 ja 18 kokoluokassa 225 on tyypillisehkö leveys, mutten kyllä itse laittaisi tuota leveyttä 17" talvirillaan. MP : 215 enintään.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.