Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Ajan päivittäin tre-hml-tre väliä noin 40tkm vuodessa, enkä muista että viime talvena olisin nähnyt jäistä tietä kuin kotona parkkipaikalla. Kävelytiet sitten onkin eri asia.Kyllä minä väittäisin, että joulukuusta maaliskuulle ajetaan 90% jääpinnalla.
Et ole tainnut paljon Etelä-Suomessa liikkua?Aika harvalla se päätie suoraan kotipihan haarasta lähtee ja jatkuu määränpäähän. Eikä sitä suolaakaan enää läheskään siinä määrin kylvetä, kuin takavuosina.
Kyllä minä väittäisin, että joulukuusta maaliskuulle ajetaan 90% jääpinnalla.
Eli et. Kannattaa puhua asioista joista on jotain tietoa tai kokemusta.Tietääkseni helsinkissäkin on pakkasta talvella.
Laita tarjouspyyntö postituksineen Suomeen.Aika selvältä voittajalta vaikuttaisi tuo Hankook Winter I'Pike Rs2, kun 225/45R17 koossa katselee. Ja vielä kun TM testin 3paikka ja Tuulilasin 1paikka tullu renkaalle niin ei tuolla pahasti metsään voi mennä. Hinta tuolta revlining:ltä melkein sama mitä pinnattu maksaa täällä Suomessa.
Iso kiitos tuosta rehviring -vinkistä, yksi asia sieltä mietityttää postitus kohdalla lukee ilmaiset, mutta Google -kääntäjä Suomennus sivuilla kääntelee hieman siihen suunta että toimitus ilmainen 1-3päivää viroon. Vai onko sitten joku käännös virhe.
Erittäin edulliset on kyllä jos vielä ilmaisilla posteilla:
Hankook winter i*pike RS2 (W429) uusi nastarengas Hankook-ilta - Rehviring.ee
Nämä jäisi noin 113€/kpl hintaan. Nokia, Contti, Michelin ajaa 150-220€/kpl hintaan eikä ole näkyvästi paremmin pärjännyt testeissä. Pito olisi itselle tärkein lumella ja jäällä, loppu arvostus voisi mennä vaikka hiljaisuuden puolelle. Jos vielä parempia paikkoja tilata tai tietoa tuosta toimituskulu asiasta niin otetaan kiitoksin vastaan.
Laita tarjouspyyntö postituksineen Suomeen.
Itsellä maksoi kolmen rengassarjan postitus kotiovelle about 40e, niin veikkaan sinun pääsevän vähemmällä.
Klikkaa ostoskorissa Viroon ja takaisin Suomeen niin päivittyy nuo Suomi toimitushinnat ( Posti toimipisteeseen 30 € ja kotiin 40€ ).Iso kiitos tuosta rehviring -vinkistä, yksi asia sieltä mietityttää postitus kohdalla lukee ilmaiset, mutta Google -kääntäjä Suomennus sivuilla kääntelee hieman siihen suunta että toimitus ilmainen 1-3päivää viroon. Vai onko sitten joku käännös virhe.
Kirjoittelin suomeksi ja englanniksi samat rimpsut kun mietin samaa kuin sinäkin.Kiitoksia vinkistä. Mitäs tuonne kannattaa loruilla suomea vai lontoota? Voisi kaverin saada samaan tilaukseen niin samalla kysyy senkin vaihtoehdon.
Onko tämä nyt sitä keskimääräistä parempien kitkakuskien olosuhteet huomioonottavaa ja ennakoivaa ajoa, kun ei edes tiedä ajaneensa liukkaalla tiellä?Ajan päivittäin tre-hml-tre väliä noin 40tkm vuodessa, enkä muista että viime talvena olisin nähnyt jäistä tietä kuin kotona parkkipaikalla. Kävelytiet sitten onkin eri asia.
t. kitkakuski
Mulla on autossa talvirenkaat alla vielä, auto siis seissyt tuolta alkukeväästä saakka. Nyt kuitenkin katsastuksen määräaika tulee umpeen. Onko mahdollista käydä katsastuttamassa nuo alla, vaikka näihin kylmiin öihin vedoten (etelässä..) vai pitääkö vaihtaa alle nuo kesänakit?
Nuo ehdot täyttyy kyllä. Tarviiko mun perustella tuota asiaa mitenkään, miksi katsastetaan noilla renkailla? Ilmeisesti nastarenkaita ei saisi käyttää ennen 1.11 kuitenkaan.Voit käydä vaikka juhannuksena katsastamassa nastoilla kunhan eioo sekarengastus ja kumit ovat lailliset.
Ei tarvitse perustella. Muuten ei saa ajaa, mutta katsastukseen saa ajaa kesällä talvirenkailla ja talvella kesärenkailla.Nuo ehdot täyttyy kyllä. Tarviiko mun perustella tuota asiaa mitenkään, miksi katsastetaan noilla renkailla? Ilmeisesti nastarenkaita ei saisi käyttää ennen 1.11 kuitenkaan.
Tuolloin seuraava katsastuskin siirtyy eteenpäin, eli hyötyä vähäsen on.Tuo katsastusajan umpeen meneminen ei haittaa, jos et sitä autoa kuitenkaan käytä. Voithan sä käydä sen auton sit katsastamassa kun otat sen käyttöön.
Tässä pari kuvaa kaksi talvea ajetuista Triangle Icelinkeistä.
![]()
![]()
Tekeekö valo kepposet vai onko tuosta vasemmanpuoleisen oikeasta reunasta irronnut pala?Tässä pari kuvaa kaksi talvea ajetuista Triangle Icelinkeistä.
![]()
Vettä siinä on renkaassa. Eipä kuva tosiaan paljon kerro, mutta ei ole oikein muutakaan konstia arvioida kuntoa alle laitettaessa. Nastat ovat varmasti pyöristyneet mutta näissä olikin aika matalat nastat jo uutena. Mutta pintaa riittääTekeekö valo kepposet vai onko tuosta vasemmanpuoleisen oikeasta reunasta irronnut pala?
Muuten ainakin minun on aika paha sanoa kuvasta renkaiden kunnosta muuta kuin karkea arvio milleistä. Nastojen tylstyminen (nastarenkaista) ja lamellien kovettuminen se ongelma yleensä on ja kumpikin tuntuu enemmän kuin näkyy. Tai no, toki sen näkee onko nastat pysynyt kiinni.
En oo valitettavasti pistänyt ylös kilometrejä mutta voisin vähän laskeskella suuntaa.Ei olis kilometrejä heittää mitä ajettu, kunhan pääsen kotiin, niin voin paiskata kuvan talven ajetuista renkaista ja ei todellakaan näytä tuolta, takana ~35tkm. Ajot pääosin itä-suomen lumisista keleistä läpi keski-suomen suolattujen teiden rannikon jäisiin polkuihin ja takaisin.
En oo valitettavasti pistänyt ylös kilometrejä mutta voisin vähän laskeskella suuntaa.
E: näillä ajettu lähinnä Pohjois-pohjanmaalla.
Lähtikö sinulla vai oliko tuollaiset?Pistäisin kuvan n. 12tkm ajetuista Nokian 8 -renkaista, joista nastat ovat lähteneet kävelemään, mutta ne ovat hotellissa nyt.
Mulla lähti, renkaat olivat käytännössä uudet, kun autoa vaihdoin. Mitään sikaa en ajanut, toki motarilla meni joskus päälle 120km/h, mutta sellaista perusajoa eikä mitään kanttailua.Lähtikö sinulla vai oliko tuollaiset?
Kyllä nastat saa irti vaikka 20km ajoreissulla (muistan kerran yhtä reissua kun tuli puolihuolimattomasti nostetua nopeus yhdessä MV6 Omegassa >180km/h talvella ja alkoi kuulostaman siltä kuin joku olisi ampunut konekiväärillä koteloihin...).
No niin, laskeskelin vähän. Pelkistä työajoista jos ajatellaan että nuo ovat olleet sen 6kk alla (lokakuu - maaliskuu) tulee noin 16 tkm. Tuohon muut ajot päälle niin ajomäärä on lienee suunnilleen 22 tkm, +- 5 tkm. Noin niin kuin suunnilleen.Noi talvet ei oikein kerro mitään, ennen reissuhommia mullakin tuli kokonaiset 7tkm vuoteen ja noista varmaan 2tkm talveen.
Tässä pari kuvaa kaksi talvea ajetuista Triangle Icelinkeistä.
![]()
![]()
Erittäin hyvin kuvattu! Asfaltilla ajettaessa 0 asteen tuntumassa näillä on tosiaan tällainen leijuva tuntuma, ei kovin positiivisessa mielessä. Tuntuu että ajokäytös paranee paljon kun tulee oikea talvi eli jäätä ja pakkasta.Itsellä kanssa ollut pari talvea nämä alla ja jopa vissiin samassa koossa. Ajokokemuksena semmoinen, että lumella tuntuu liukkailta, jäällä ok ja asfaltilla tuntuu vähän muljuvan alle. Ei ole kulunut oikein mihinkään ja kaikki nastat tiptop-kunnossa, tosin kilsoja ei ole kovin paljoa tullut. Ajot on myös olleet pk-seudun talvessa.
No niin, laskeskelin vähän. Pelkistä työajoista jos ajatellaan että nuo ovat olleet sen 6kk alla (lokakuu - maaliskuu) tulee noin 16 tkm. Tuohon muut ajot päälle niin ajomäärä on lienee suunnilleen 22 tkm, +- 5 tkm. Noin niin kuin suunnilleen.
No eiköhän näidenkin vaihtoa pidä jo miettiä tämän talven jälkeen. Kovettuu kumi ilman kilometrejäkin.
Meinaat, että Test World väärensi testitulokset (paikalla olleiden Vannetukun edustajien huomaamatta) ja vaaransi koko busineksensä mediaan henkilökemioiden takia? Eiköhän se nyt vaan ole huonompi rengas.Ikävä kyllä tuntuu, että noiden nastatriangeleiden huono testitulos eräässä mediassa johtui nimenomaan henkilökemioista. Tietäjät tietää taustat.
Kantsii kyllä muistaa, että noi on suoraan kopioidut ja parannetut versiot siitä tietystä nokiasta, joten ei varmasti uusimille renkaille pärjää. Mutta jos hinta on hyvä niin miksei näitäkin ostais.
Voitko vielä täsmentää mistä Nokianista nuo ovat suorat kopiot? Triangle Icelink kuvio ei mielestäni täsmää Hakkapeliitta 5, 7 eikä 8.Kantsii kyllä muistaa, että noi on suoraan kopioidut ja parannetut versiot siitä tietystä nokiasta
Mielenkiintoista, tuotahan voi pitää jo yritysvakoiluna mikä on erittäin vakava asia. Kaapataan sisäistä tietoa ja hyödynnetään sitä omaan käyttöön. On eri asia kopioida tuote kaupan hyllyltä "reverse engineeringillä", kuin lähteä firmasta vieden mukanaan piirustuksia (mitkä oletettavasti ovat myös alkuperäisen firman oikeudellista omaisuutta). Ettei vaan olis tornihuhujaSehän meni niin, että pari nokian inssiä lähti tuonne Trianglelle piirustusten kanssa. Tästä sitten muutama taho sai itkupotkuraivarit ja pakko inttää, että kumeilla ei tee yhtään mitään.
Kyllähän siitä oikeuttakin käytiin ja tuomio annettiinVoitko vielä täsmentää mistä Nokianista nuo ovat suorat kopiot? Triangle Icelink kuvio ei mielestäni täsmää Hakkapeliitta 5, 7 eikä 8.
Mielenkiintoista, tuotahan voi pitää jo yritysvakoiluna mikä on erittäin vakava asia. Kaapataan sisäistä tietoa ja hyödynnetään sitä omaan käyttöön. On eri asia kopioida tuote kaupan hyllyltä "reverse engineeringillä", kuin lähteä firmasta vieden mukanaan piirustuksia (mitkä oletettavasti ovat myös alkuperäisen firman oikeudellista omaisuutta). Ettei vaan olis tornihuhuja
Minusta kyllä tuntuu että Trianglet ovat oikeasti huonot eikä siinä selittely auta jos ei testissä pärjää. Oli (huonot) kopiot tai ei, alkuperäistä vastaavat eivät silti ole.
On kai päässyt jo unohtumaan iteltä sit. Löytyykö oikeudesta dataa mikä oli lopputulema? Google ei löytänyt mitään...
Se ei ollut Tuulilasin testi vaan Testworldin puolueeton testi, joka tehtiin Vannetukun valvonnassa. Mittaustulokset on täysin selvät vaikkei Tuulilasin raportaasia siitä uskoisikaan: Nuo ei ole lähelläkään samaa luokkaa kuin Hakka 7, saati sitten nykyiset huippukumit (Hakka7 on sekin halppis nykyään). Samaa luokkaa kuin muutkin kiinanhalppikset, ja tuskin edes niissä paras.Niin siis, tuulilasin testissä ei pärjää.. Käyttäjäkokemukset sitten jotain muuta. Ei noi nyt mitkään parhaat renkaat ole, mutta ei mitkään huonoimmatkaan.
Olisikin mielenkiintoista nähdä myös muissa testeissä Icelinkit. Tuullilasin testi tuli melkein heti sen jälkeen kun olin jo tilannut renkaatSe ei ollut Tuulilasin testi vaan Testworldin puolueeton testi, joka tehtiin Vannetukun valvonnassa. Mittaustulokset on täysin selvät vaikkei Tuulilasin raportaasia siitä uskoisikaan: Nuo ei ole lähelläkään samaa luokkaa kuin Hakka 7, saati sitten nykyiset huippukumit (Hakka7 on sekin halppis nykyään). Samaa luokkaa kuin muutkin kiinanhalppikset, ja tuskin edes niissä paras.
Käyttäjäkokemukset taas ei kerro renkaasta kauheasti, joillekin riittää, että on musta ja suurinpiirtein pyöreä + halpa niin on huippu.
Se jos renkaaseen liittyy vielä jotain yritysvakoilua tai muuta hämäräperäistä ei ainakaan plussaa ole. Mielummin ostaisin jonkun Linglongin halpaa kiinankumia etsii.
Norjalaiset on testannut ja tiivistelmä oli että halpa kiinanrengas, joka märällä asvaltilla hyvä, mutta jäällä ja lumella testin huonoimpia:Olisikin mielenkiintoista nähdä myös muissa testeissä Icelinkit. Tuullilasin testi tuli melkein heti sen jälkeen kun olin jo tilannut renkaat![]()
Norjalaiset on testannut ja tiivistelmä oli että halpa kiinanrengas, joka märällä asvaltilla hyvä, mutta jäällä ja lumella testin huonoimpia:
https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=fi&ie=UTF8&nv=1&prev=_t&rurl=translate.google.fi&sl=no&sp=nmt4&tl=en&u=https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2017/triangle-icelink/
Kiitos! On siis linjassa Tuulilasin kanssa. Ja Hankook on edelleen kärjen tuntumassa. Toisessa autossa on nuo ja ovat oikein mainion oloiset.Norjalaiset on testannut ja tiivistelmä oli että halpa kiinanrengas, joka märällä asvaltilla hyvä, mutta jäällä ja lumella testin huonoimpia:
https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=fi&ie=UTF8&nv=1&prev=_t&rurl=translate.google.fi&sl=no&sp=nmt4&tl=en&u=https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2017/triangle-icelink/
Tuuliasi testautti renkaat maahantojan kritiikin jälkeen uudelleen myös korkeammilla nopeuksilla, tulosten pysyessä samoina.Sehän meni niin, että pari nokian inssiä lähti tuonne Trianglelle piirustusten kanssa. Tästä sitten muutama taho sai itkupotkuraivarit ja pakko inttää, että kumeilla ei tee yhtään mitään.
Maahantuoja kritisoi rengastestiä: Käytettiin "leikkinopeutta"
Kohutulos Tuulilasin rengastestissä: Triangle IceLink floppasi | Tuulilasi
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.