- Liittynyt
- 30.07.2019
- Viestejä
- 864
Tuossa tulee hintaerokin.
Hankookit kotiovelle toimitettuna alle 500e ja Hakkapeliitta lähemmäs 800e
Hankookit kotiovelle toimitettuna alle 500e ja Hakkapeliitta lähemmäs 800e
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Suositelkaas jotain hyviä ja halpoja nastoja koossa 185/65R15
Nastat vai kitkat.... nelikko pakuun?
Eli t5 transporter 4motion ja vielä 5-paikkainen eli vakiona vähän enemmän painoa.
Henkilöautoilla olen pärjännyt jo useamman talven kitkoilla täällä Turun ympäristössä. Itse en nyt varsinaisesti keksi mitään syytä, miksi kitkat eivät toimisi myös pakettiautossa normaalissa käytössäni (eli töiden puolesta ajelua asiakkaalta toiselle kaupungissa tai sen lähiympäristössä). Painavaa lastia ei ole.
En näe mitään syytä miksi Turussa ei toimisi kitkat jos on kuskeilla järki päässä
Eikö mun ajatus ollut ihan sama??
Ei ollut.
6 vuotta ollut nuo A3:n alla. Lumella pitää hyvin ja jäällä kohtuullisesti. Liikkeellelähtö on vajaavetoisella tuskaa ja loskassa ei meinaa päästä mihinkään. Märkäpito jarrutuksessa heikohko.Onko kokemuksia noista Misukan kitkoista? Ovat sijoittuneet vähän ristiriitaisesti testeissä.
Mutta olisivat reippaan satkun halvemmat sarjalta, kuin Contit.
Lisäksi Continentalia muutama myyjä väitti, ettei saa kysymässäni koossa.
Vaikkakin muutamissa nettikaupoissa tuota kyllä löytyy.
Kakkosautoon laitoin viimetalveksi nuo Contin seiskat ja vaikuttavat kyllä erittäin hyviltä.
Mutta mutta... Vaiko nastat... Perhana pitää varmaan heittää kolikkoa rengasliikkeen pihalla![]()
Näkisin ennemminkin niin, että miksei toimisi Transportterissa, jos hänellä toimii henkilöautossakin. Jos ei tarvii ajaa extreme paikkoihin.
Jos noista vannetukun gummeista pitäisi valita niin ottaisin Hankook I*Pike:t. Vanhemmista versioista hyvää sanottavaa ja uudemmat eivät ole testeissä oleet ollenkaan huonot.
Kiitos vastauksesta. Ei ihan halvimmasta päästä. Jatkoon vai löytyykö halvemmista vielä ihan kelpo yksilöitä?
Tällä hetkellä pitää hommata kesä- ja talvirenkaisii myös vanteet, joten jos jossain säästää niin aina plussaa.
Saa muilta sivuilta myös ehdottaa renkaita.
Kiitos vastauksesta. Ei ihan halvimmasta päästä. Jatkoon vai löytyykö halvemmista vielä ihan kelpo yksilöitä?
Tällä hetkellä pitää hommata kesä- ja talvirenkaisii myös vanteet, joten jos jossain säästää niin aina plussaa.
Saa muilta sivuilta myös ehdottaa renkaita.
Syy on tasan sama kuin turvavyön käytössäkin. Renkaita ei edelleenkään pidä mennä ostamaan sillä ajatuksella, että niillä "pärjää" "normaalissa" liikenteessä kunhan ajelee oikein varovasti. Renkaat valitaan siten, että ne pysäyttävät auton kun joku luistelee kitkojen kanssa eteen.Kun en itse keksi yhtään hyvää syytä nastoille normaalissa kaupunkiliikenteessä täällä päin tavallisella henkilöautolla - -
Kärkkäisen sikapäiviltä lähtee "ovikello" renkaita alennuksella,jos jollain tarvetta eikä ole huomannut.postikulutkin vaan 3€ Sikapäivät | Karkkainen.com verkkokauppa
Syy on tasan sama kuin turvavyön käytössäkin. Renkaita ei edelleenkään pidä mennä ostamaan sillä ajatuksella, että niillä "pärjää" "normaalissa" liikenteessä kunhan ajelee oikein varovasti. Renkaat valitaan siten, että ne pysäyttävät auton kun joku luistelee kitkojen kanssa eteen.
Ja kaupunkiliikenteessä etelässä ja rannikollahan ne kelit nimenomaan ovat sellaiset, ettei kitkoille sopivaa ajosäätä - siis kunnon pakkasta ja lunta tiellä - ole päivääkään.

Eiköhän niillä nastarenkailla tule sen takia enemmän vahinkoja, kun niitä yleisesti vaan yksinkertaisesti käytetään paljon enemmän...
Onko tässä ketjussa jotain vikaa, vai miksi keskustelu ajautuu täällä vähän väliä nastat vs kitkat -vänkkäykseksi!?
Ei omakohtaista kokemusta, mutta TM:n testiin kyseisen merkin nastat ovat päässeet viimeksi vuonna 2015. Tuloksena nastarenkaiden viimeinen sija.Linglong. Onkos kokemuksia porukalla näistä? Hinta ei yhtään paha.
Ei omakohtaista kokemusta, mutta TM:n testiin kyseisen merkin nastat ovat päässeet viimeksi vuonna 2015. Tuloksena nastarenkaiden viimeinen sija.
![]()
Malli: Linglong Greenmax Winter Grip
Itselleni en kelpuuttaisi kiinalaisia talvirenkaita, en nastoja enkä kitkoja, vaikka kesällä kiinalaisilla mennäänkin. Itselle valitsisin nastoista Hankookin testimenestyjät ja kitkoista Sava Eskimo Icet - molemmat testimenestys-hinta-suhteen perusteella.
Lainaan itseäni toisesta ketjusta:Juu ja jostain syystä nastoilla "luistellaan" yli kolminkertaisesti kuolonkolareita verrattuna niiden edustukseen liikenteessä
Uutta tietoa talvirenkaista: Kitkarenkailla ajetaan huomattavasti vähemmän kuolonkolareita kuin nastarenkailla
Eiköhän (ainakin tilastojen mukaan) merkittävämpi vaara liikenteessä ole nastarengaskuskien kehnommat autot, harhaluulo pidosta ja nastarenkaiden suuri pidon muutos kulumisen myötä. Puhumattakaan pitoerotilanteista, jotka syntyvät etu- ja taka-akselien välille nastaulkoneman muutosten vuoksi.
Itse näen nastojen onnettomuusalttiudessa saman ilmiön kuin nelivedoissa: Nelikolla erittäin hyvä vetopito ja nastarenkaalla uskomus "rapisee = pitää" -mantraan luovat harhaluulon todellisuutta paremmasta jarrutuspidosta. Tästä seuraavat liian suuret tilannenopeudet, mikä puolestaan näkyy rumempina onnettomuuslukuina sekä nelikoilla että nastoilla.
Merkittävin ero näissä on siinä, että nelivedosta ei ole merkittävää haittaa muille tienkäyttäjille, mutta nastarenkaat pilaavat hengitysilman sekä pelkästään niiden vuoksi epämukavammaksi, pidoltaan & kestoltaan huonommaksi ja kalliimmaksi tehdyn asfaltin.
Kuten aiemmin ketjussa sanoinkin, itse ajelin aikaisemmin Nokian hakka kaseilla, mutta uuteen autoon hommasin kokeeksi testissä hopealle pärjänneet kitkat (Sava Eskimo Icet) ja tämän kokemuksen perusteella tähän talouteen ei tarvitse enää nastoja hankkia.![]()
Kitkarenkaiden osuus on raportoitu vain lumisella tai jäisellä kelillä tapahtuneissa onnettomuuksissa. Kuivalla tai sulalla talvirenkaiden käyttöaikaan tapahtuneista onnettomuuksista ei renkaiden tyyppiä kerrottu. Lumisella tai jäisellä kelillä tapahtui 2017 vain 12 % onnettomuuksista, ja näistä onnettomuuksista kitkojen osuus oli 10 %. Jos onnettomuuksia olisi tapahtunut kitkoilla yksi enemmän, olisi osuus kasvanut yli 14 %:iin, eli kuten sanottua, tilastollinen voima on mitätön. Kaikista talvirenkailla ajetuista onnettomuuksista vuonna 2017 kitkarenkaiden osuus oli n. 15,4 %, eli huima yliedustus. Jälleen yksi enemmän nostaisi osuuden jo melkein 17 %:iin ja yksi vähemmän laskisi 14 %:iin.
Lainaan itseäni toisesta ketjusta:
VTT:n tutkimus pari vuotta takaperin päätyi täysin päinvastaiseen lopputulokseen: Jäisillä keleillä vuosina 2005–2012 oli 22% kuolemaan johtaneista onnettomuuksista "A-osallisia", eli niitä, joiden toiminnalla on arvioitu olleen suurin merkitys onnettomuuden syntymiselle. Alkutalven liukkauksilla luku oli vuosilta 1997–2012 mitattuna 32 %.
Mielenkiintoista on myös se, että VTT löysi vuosilta 2005–2012 marras–maaliskuulta 426 kuolemaan johtanutta onnettumuutta ja 1997–2004 532 onnettomuutta. Yhteensä siis 958. Ylen uutisoima OTI taas löysi vuosilta 2000–2017 vain 532 "talvirengasonnettomuutta". Tarkastelujakso oli siis 2 vuotta pidempi, mutta jotenkin onnettomuuksia oli vain puolet. Mitähän on jätetty tilastoista pois.
Tässä oli jotain missä on oltava tarkkana. Teksti "Nasta (ei ole tehdasnastoilla)" herättää ainakin minun epäilykset. Ettei vaan tulisi renkaat ilman nastoja.185/65R15 HANKOOK Ipike Rs2 W429 92T XL | www.rengas24.com
En vielä löytänyt halvemmalla. Tuolta taitaa lähteä. Vanteet vielä jostain. Aika jäätäviä eroja kyllä hinnoissa.
Onko yllä oleva ihan luotettava kauppa?
Rengas24 ilmoittaa:185/65R15 HANKOOK Ipike Rs2 W429 92T XL | www.rengas24.com
En vielä löytänyt halvemmalla. Tuolta taitaa lähteä. Vanteet vielä jostain. Aika jäätäviä eroja kyllä hinnoissa.
Onko yllä oleva ihan luotettava kauppa?
vannetukusta
Vannetukku on ollut julkisuudessa aikaisemminkin muun muassa oikeustaisteluistaan kilpailijayhtiö Nokian Renkaiden kanssa, vähäpukeisten naisten käyttämisestä markkinointiin ja viimeisimpänä työpaikkakiusaamisesta.
Samaan aikaan se on tehnyt tasaisesti noin 20 miljoonan euron liikevaihtoa hyvällä liikevoittoprosentilla.
Okei no. Jos tuo vannetukku laitetaan boikottiin. Mistä suosittelette laittaa renkaat + vanteet + mahdollinen asennus tilaukseen? Vai käynkö kysymässä euromasterilta ja vianorilta tarjousta. Paikallinen rengasmyynti jossa piti saada työpaikan puolesta alennusta oli 950€ (renkaat, vanteet, tpms ja työt). Suolainen hinta.
En kuitenkaan ihan joka lafkaa ehdi käymää lävitse kun tässä paljon muitakin rautoja tulilla![]()
Noissa vaan kannattaa olla varuillaan että saa tosiaan tuoreet renkaat. Tuollaisessa paikassa se varasto liikkuu hitaasti ja ne kumit on voinu seistä siellä varastossa jo aika pitkään.Mistäpäin suomea pitäisi löytyä?
Useimmiten pienemmät ei-ketjuliikkeet tarjoaa parhaat hinnat ja mielellään sellaiset jotka toimii jostain vanhasta toimitilasta ei-niin paraatipaikoilla.
Jos miettii esim. vianoria tai euromasteria niin monesti ne on aika prameita kioskeja ja jostain se tilavuokra pitää kuitenkin repiä.
On tosiaan erikoinen merkintä. Varmaan joku omatoimisesti nastoitettu versio. En todellakaan ostaisi noilla spekseillä, vaikka tuo liike muuten pätevä onkin (kaksi sarjaa olen sieltä tilannut).Tässä oli jotain missä on oltava tarkkana. Teksti "Nasta (ei ole tehdasnastoilla)" herättää ainakin minun epäilykset. Ettei vaan tulisi renkaat ilman nastoja.
Osahan tuollakin on tekstillä "Nasta (tehdasnastoitus)"
Mistäpäin suomea pitäisi löytyä?
Useimmiten pienemmät ei-ketjuliikkeet tarjoaa parhaat hinnat ja mielellään sellaiset jotka toimii jostain vanhasta toimitilasta ei-niin paraatipaikoilla.
Jos miettii esim. vianoria tai euromasteria niin monesti ne on aika prameita kioskeja ja jostain se tilavuokra pitää kuitenkin repiä.
Oman kokemuksen mukaan vähän jämäkämmät.Tuli vielä mieleen, että auton kantavuus on 88T ja nuo I Piket 92T. Onko tuolla mitään merkitystä? Itse en näistä ymmärrä niin parempi kysyä.
Oman kokemuksen mukaan vähän jämäkämmät.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.