Tampereen asuinalueet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wemps
  • Aloitettu Aloitettu
Tosiaankin varmaan riippuu siitä mihin vertaa... Onhan se Tampereen keskusta todella paljon viihtyisämpi ja rauhallisempi paikka kuin vaikka Helsingin keskusta. Tai varsinkin jos vertaa etelä euroopan kaupunkeihin niin ero on massiivinen.

Mitä tuohon liikenteen tukossa olemiseen tulee niin saisi kyllä kokonaan kieltää yksityisautoilun tuolla ratikkatyömaa alueella (paitsi jos työpaikka on tuolla ja on ihan pakko omalla autolla mennä koska julkisilla ei pääse). Julkinen liikennekkään ei toimi kun paikat on täynnä turhaa henkilöautoliikennettä.
Tästä ehdotuksesta saattaisi olla Ratinan ja Koskarin liiketilojen vuokraajat eri mieltä. Onneksi harvoin tarvitsee tuolla käydä.
Kalevan Prismalle ja Ideaparkkiin pääsee paljon sujuvammin.
 
Kyllähän Tampere on sellainen kaupunki, että jos yksityisautoilu keskustaan kokonaan kiellettäisiin, ei sinne enää se vauraampi kansanosa menisi ollenkaan ja siitä tulisi joku Tampereen versio Itäkekuksesta, höystettynä niillä ideologisilla kaupunkilaisilla eli tämän päivän superhipstereillä.
Tavallinen varakkaampi perheellinen sinne tuskin enää eksyisi niillä julkisilla kaiken maailman hiihtäjien sekaan.
 
Mitä tuohon liikenteen tukossa olemiseen tulee niin saisi kyllä kokonaan kieltää yksityisautoilun tuolla ratikkatyömaa alueella (paitsi jos työpaikka on tuolla ja on ihan pakko omalla autolla mennä koska julkisilla ei pääse). Julkinen liikennekkään ei toimi kun paikat on täynnä turhaa henkilöautoliikennettä.

Hatanpään valtatieltä on jo kielletty läpikulkuliikenne. Toki sen valvonta on sitten täysin eri asia.

Taaskin Tampereen valtatieltä tuo olisi mahdotonta kieltää, kerta se on aika hemmetin olennainen liikenteen kulun kannalta. Jos sieltä lähdettäisiin jotenkin estään läpiajoa, niin todennäköisesti se liikenne siirtyisi Itsenäisyydenkadulle ja sitten tukkisi sen täysin.
 
Kyllähän Tampere on sellainen kaupunki, että jos yksityisautoilu keskustaan kokonaan kiellettäisiin, ei sinne enää se vauraampi kansanosa menisi ollenkaan ja siitä tulisi joku Tampereen versio Itäkekuksesta, höystettynä niillä ideologisilla kaupunkilaisilla eli tämän päivän superhipstereillä.
Tavallinen varakkaampi perheellinen sinne tuskin enää eksyisi niillä julkisilla kaiken maailman hiihtäjien sekaan.
Joo. Melko suuri joukko laitakaupunkilaisia, pirkanmaalaisia tai muita nykyisin Tampereen keskustassa asioivia suomalaisia kävisi jatkossa alueella korkeintaan ryyppäämässä.
 
Eilen viimeksi jonottelin siinä kuuden maissa varmaan 20minuuttia Viinikan sekoittajan ja Ratinan välillä, lopulta vedin uparit ja ajelin kalevan kautta rantatielle kun ei vain liikenne vedä.
No tuo on puhtaasti kiinni siitä, että ratikka työmaa on nyt about pahimmassa mahdollisessa vaiheessa liikenteen osalta.
 
No tuo on puhtaasti kiinni siitä, että ratikka työmaa on nyt about pahimmassa mahdollisessa vaiheessa liikenteen osalta.
Eikä sitä tarvisi kieltää. Kaupungeilla on kai nykyään oikeus veloittaa ruuhkamaksuja? Tossa olisi hyvä paikallisen kokeilun paikka: hankit autoosi tunnuksen X (lipuke tuulilasiin), muuten ei ole tolle kadunpätkälle asiaa. Nykyään voisi olla myös rekisterinumeroon pohjautuva systeemi.

Helppo valvoa, toisin kuin nykyistä läpiajokieltoa. Oikein toteutettuna kevyt polkaista pystyyn ja pyörittää se vuosi tai kaksi. Tuskin siitä tuloa jäisi kulujen jälkeen, mutta periaatteessa ihan win-win tilanne. Ne joiden tarvii siinä ajella, saavat ajaa rauhassa ja bussit kulkee nopeammin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 520
Viestejä
4 988 924
Jäsenet
80 084
Uusin jäsen
Amatoori_84

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom