Tarvikkeet (diy)renkaiden vaihdossa.

Ei ole momenttisauvoista kokemusta kun en oikein näe niiden tarpeellisuutta tavan renkaanvaihdoissa,kun muutaman kerran kiiinnittää pultit/mutterit käytettävällä välineellä niin äkkiä oppii millä asetuksella tekee alku kiristyksen,loppukireyden kun kuitenkin tarkistaa momenttiavaimella.Vaikka homman tekisi perinteisellä tavalla ristikkoavaimella niin vuosien kuluessa tulee siihenkin tarpeeksi tarkka tuntuma kireyteen varsinkin jos sen välillä tarkistaa momenttiavaimella.Hyvin pysyi renkaat autoissa kiinni ensimmäset 10 vuotta vaikka ei ollut käytössä kuin pelkkä ristikkoavain.Yllättävän nopeasti vaihto käy ristikkoavaimellakin kun oppii oikean tekniikan ja pitää kierteet puhtaana.Toki nykyään kun on autotalli ,akku ja paineilmapyssyt niin kyllähän noita tulee käytettyä

Ristikkoavaimella olen itse myös pärjännyt hyvin viime vuodet. Joskus on apuna käytetty nivelen omaavaa pitempää vartta, kun aukaisu on helpompi. Kunnon tunkki on aikalailla ehdoton itselle. Tai sanotaanko, että tunkki jonka saa syvälle ja joka nostaa helposti auton kunnon korkeudelle.

En itse nosta autoa helmoista ollenkaan - vaan sieltä, missä ne oikeasti vahvat rakenteet autossa ovat.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
292 271
Jäsenet
80 218
Uusin jäsen
Samuelc

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom