Teknologiatyhmä pyytää neuvoa koneen päivityksessä

Tervepä terve.

Nykyinen kompuutterini alkaa olla jo lähes viitisentoista vuotta vanha, joten taitaa olla korkea aika uusi hankkia. Kone tulisi lähinnä 3D-mallinnus ja -animaatiokäyttöön, sekä videoeditointiin. Pelikäyttöön en erityisesti ole hankkimassa, mutta olisi se ihan kiva jos nekin pyörisivät kohtuullisesti. Budjettini on 2000€ - 3000€.
Ongelma on vaan, etten tiedä nykykomponenteista yhtään mitään. Pyytäisin siis suosituksia. Oletan että kaikki tämänhetkiset osani ovat niin vanhoja, ettei niitä edes kannata uuteen siirtää. Siispä en niitä tässä rupea listaamaan. Poikkeuksena saattavat olla kovalevyt, niillä on paljon asennuksia jotka haluaisin säilyttää. Jos joku osaa sanoa mahdollisista yhteensopivuusongelmista, ne ovat seuraavasti:
ATA Kingston SV300S3 SCSI
ATA Samsung SSD 850 SCSI
ATA ST1000DM003-1CH1 SCSI
Sen kyllä voin sanoa että muistia soisin olevan vähintään 64gt.

Kiitän ja kumarran etukäteen.

Miksi ihmeessä tuolla lukee SCSI?
Itse en säilyttäisi mitään noista asennuksista ja korvaisin kaikki mekaaniset. Tuo Seagate varsinkin on ongelmayksilö:

Lisäksi Sandforce on myös epäluotettava ja pistäisin Kingstonin vanhan aseman vaihtoon, ennenkuin pamahtaa.
Samsung on ihan jees ja minulla on sama asema ollut tällä vuosikymmenellä vielä käytössä, mutta sekin on vanha jo, niin vaihtoon kannattaa laittaa.

Etkä asenna Win10:iä enää tässä vaiheessa, kun sen tuki loppuu parissa kuukaudessa.

Onkohan noi levyt ulkoisissa koteloissa tms? Ihan normaaleja SATA 3 laitteitahan noiden pitäisi olla, ensimmäiset kaksi on SSD-asemia ja kolmas on 1TB kiintolevy. En itse säilyttäisi näitä aktiivikäytössä, vaan ostaisin uuteen koneeseen 4TB SSD:n ja siirtäisin tiedot sinne

Statistiikka

Viestiketjuista
284 158
Jäsenet
78 770
Uusin jäsen
dotttyy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom