Telegram-tili hakkeroitu

Telegram-tiliini onnistuttiin murtautumaan. Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta miten tuo onnistuu, kun login codet tulee tekstiviestillä mun puhelinnumeroon? Onko sim-kortti jotenkin kopioitavissa?

Homma siis alkoi sillä, että aloin saamaan Telegramilta tekstiviestejä, jossa oli noita login codeja, ja arvelin, että numeroni on vain vuodettu, mutta eihän sinne pääse sisään ilman mun puhelinta. Noh, tänään huomasin, että TG:hen oli ilmestynyt liuta erikoisia yhteystietoja ja tililläni oli sessio Ecuadorista käsin (kirjasin sen ulos puhelimestani käsin).

Olen käyttänyt Telegramia vain puhelimella, en selaimella tai työpöydällä, ja käyttökin on ollut tosi vähäistä, pari kaveria tuota tykkää käyttää.

Tässä nyt alkoi vaan mietityttään, voiko koko puhelimeni olla jotenkin compromised, vai onko puhelinnumero vain vuodettu jotain kautta ja jokin taho sitten kopioinut simin tjsp. vähällä käytöllä oleva TG ei sinänsä huoleta, mutta jos koko luuri on saastunut, niin sitten huolettaa. :D

Jos löytyy epärehellinen työntekijä niin SS7 taitaa olla se millä kaapataan.

Every mobile carrier in the world has access to SS7 and could theoretically perform this attack. It only takes one rogue employee at one mobile carrier on the other side of the world for this attack to become a reality.

EDIT: Tosin miksi nähdä moinen vaiva yhden tg tilin takia. Ehkä tuossa on jotenkin saatu TG:n asiakaspalvelua huijattua. Ensin pommitetaan noita koodeja, menee "lukkoon", sen jälkeen väitetään ettei ole pääsyä laitteeseen tms. ja sitä rataa...

Viimeksi muokattu:
Joo, en osaa sanoa miksi nähdä noin paljon vaivaa.

En tiedä miksei minua lukittu tilistä ulos vaan pääsin terminoimaan tuntemattoman session.

Statistiikka

Viestiketjuista
297 201
Jäsenet
81 267
Uusin jäsen
Smaleksi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom