Terveyshuolet

Oletko tsekannut ettei ole jäätynyt olkapää?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/-5Xu9PRF-Pk?t=81

Toi kädet 90-asteen kulmassa ja taitto ei onnistu sivulle on klassisin testi. Yölliset kivut, käsi ei taivu selkään.

Saattaa olla juu, 90 asteen testi ei onnistu, muutenkin liikkuvuus rajallista. Kipu öisin tuntuu usein hauiksessa ja kyynärpäässä. Ikää 49v , riskiryhmässä siis ollaan.

No nyt oon onnistunut saamaan itselleni nivustyrän. Lääkärille toki oon menossa mutta minkäslaisia kokemuksia porukalla on tuosta? Miten haittasi elämää, millainen jonotusaika leikkaukseen ja kauanko kesti toipuminen? Ilmeisesti paikallispuudutuksessa tehtävä päiväkirurginen operaatio eli ei pitäisi olla kovin kummoinen homma? Eniten vituttaa kun talven yli hyvin jatkunut juoksuharrastus on ollut pakko laittaa tauolle kun tuo tuntuu vähän kipeytyvän aina siitä rääkistä hetkellisesti :btooth:
Saitko tuon paikkautettua? Mulla nyt 5pv nivustyräleikkauksen jälkeen menossa. Robottiavustimella leikkoivat, verkko paikaksi. Eka yö ja aamu leikkauksen jälkeen oli ikävä kun ei tiennyt mihin sfääreihin kipu menee. Ei saanut unta(päässä surras, ei johtunut kivusta), joutui juokseen vessassa, liikkuminen kipulääkkeistä huolimatta vaikeaa. Kun lopulta sai vähän unta ja heräsi niin oli melkoisen haastava päästä sängystä pois kun kipunapit+sairaalassa laitetut mömmöt lakanneet toimimasta. Olympiatason suoritus päästä sängystä pois ja pilleriä naamariin. Olo oli päiväseltään jo paljon helpompi, seuraavan yönä taas jäykistyi paikat että oli hetken aamusta vaikeaa. Tänään alkoi löytymään aamukävelyyn jonkinlaista tempoa, eilen köpöttelin vielä kuin 80-vuotias olisin. 3. päivänä jätin reseptikipulääkkeet pois.

Jos jälkikäteen saisi itselleen jotain neuvoa niin kannattais hoitaa alta pois heti eikä odotella. Selällään nukkumista olis voinut harjoitella etukäteen kun paikat alussa sen verran arat ettei kyljellään tarvi kuvitella olevansa. Joku löhötuoli olis ollut 5+/5 hankinta missä röhnöttää kun selällään on selkeesti paras asento päiville 1-4. Nyt 5. päivänä pystyy oleen normituolilla ja tietokoneella.

Statistiikka

Viestiketjuista
299 912
Jäsenet
81 717
Uusin jäsen
katadaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom