Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tai voisiko myös pyytää hyvitystä?
Hah, Teslan kanssa 10 eurosta tappelu ei valitettavasti taida maksaa vaivaa. Voihan sitä aina viestissä kokeilla toki.

No se selittäisi.
Muistelisin että oli jo vuosi sitten, mutta saatan muistaa väärin
Tasan kuukausi sitten avattiin. supercharge.info

Jännää että vieläkin ilmainen, mutta kai siinä saa näkyvyyttä ja käyttäjäkokemuksia.

Itse kävin ihan ensimmäisinä päivinä siellä ja oli vielä 1-2 laturia mykkänä, mikä ehkä myös selittää alun ilmaisuutta, ei ehkä ollut aivan valmista.
 
Viimeksi muokattu:
Tesla premium connect on nyt hidastellut ja pätkinyt noin kuukauden verran. Kartat ei lataudu tai latautuu hitaasti, Spotify hidastelee tai ei toimi lainkaan ja sovelluksen yhteys autoon kestää usein todella pitkään. Tein tiketin, mutta vastaus oli vain, että syy ei ole autossa ja päivityksillä korjaantuu. Uusin tarjolla oleva versio on asennettuna (2025.20.6). Rattibuuttia on kokeiltu. Ongelma sekä Juniperissä, että vanhassa Y:ssä.

Onko jollain ongelma korjaantunut?
Tuli eilen 20.8. vanhaan kolmoseen ja ainakin puoli tuntia toimi ongelmitta. Katsotaas oisko tämä korjannut ongelman pysyvästi, samoja oireita ollut kuin sulla.
 
Ovatko muut huomanneet uusia "haamuja"? Mun mielestä ennen toimi melko hyvin Tampereen seudulla erästä Kangasalan suuntaan olevaa sillanalitusta lukuunottamatta, mutta nyt kun Pyhäjärventietä (kehätietä) ajelee kohti Pirkkalaa niin tuntuu siinä Hervannan/Vuoreksen/motarin liittymän paikkeilla sekoilevan reilusti nopeuden kanssa. Pysyn siis kehällä enkä mene ramppeihin.

Vakkarissa siis reilu 100, ja sitten asetus putoaa 90/80. Tuo 90 on oudoin, kun sellaista rajoitusta ei ikinä voi edes olla. Se taitaa olla joku Teslan purkkaratkaisu, jolla poistumisrampissa saadaan hieman siedettävämpi hidastus aikaiseksi pudottamalla nopeutta portaittain? Eli auto luulee että olen menossa rampista ulos ja siksi alkaa jarruttelemaan?
 
Huhuja halpuutetusta Y:sta.
Details
  • Front Heated Seats
  • Rear Heated Seats
  • Cloth Textil Seats Partiel vegan lether
  • No Rear Screen
  • No panoramic roof
  • No RGB Lighting
  • Front Middle light Bar replaced by piano black peace
  • Rear taillights similaire too the legacy model Y
  • pass through storage middle console like cybertruck
  • No hiden cup - holders
  • different door pannels with more simple less part more like New model 3
  • No Front ventileted seats
  • Slitly Different dashboard
  • Smaller 18" more simple wheels design.
  • Starting Price : ~ 32 000 - 35 000 €
Tell me what you think Oh and already ~40 of those have bin Produce at GigaBerlin - Brandenburg.
 
Onkos joku laittanut opetuspolkimen model 3:een. Löytyykö vaijerille hyvää kiinnityspaikkaa jarrupolkimen juuresta? Näytti ainakin mattoja olevan teillä niin ettei jarrutehostimen pultteja heti näkynyt. Toki en jaksanut kauaa siellä äheltää.
 
Huhuja halpuutetusta Y:sta.
35ke kun saisivat puristettua karvalakin ja 43ke neliveto longrangen niin olisi linjassa edes menneen y awd longrangen kanssa mitä näkyy inventoryssä nyt saatavan 48ke. Onhan tuossa aika perusauto kun metallikattoa pukkaa sekä manuaali takaluukkua ja lähteekö frunk pois? Lyhennettynä versiona alkaa vastaamaan id4. Taitaa ens vuonna olla maailman myydyin kinneri kun tänä vuonna perus y vie potin.
 
Alkaa kohta perus 80tkm takuu tulla vastaan '23 Y:ssä. Oliko Suomen teslalla vielä joku "tarkastushuolto" tarjolla (en ole someissa) - viime vuonna oli joku mainos näemmä ollut. Ei kait tuossa muuta olisi kuin että (taka)jarrut ehkä olisi hyvä herkistää ja tsekata (vaihtaa) ne kuuluisat puslat (pallonivelet). Ehkä vaihtaa joku filtteri, jos järkevän hintaista. tms.
 
35ke kun saisivat puristettua karvalakin ja 43ke neliveto longrangen niin olisi linjassa edes menneen y awd longrangen kanssa mitä näkyy inventoryssä nyt saatavan 48ke. Onhan tuossa aika perusauto kun metallikattoa pukkaa sekä manuaali takaluukkua ja lähteekö frunk pois? Lyhennettynä versiona alkaa vastaamaan id4. Taitaa ens vuonna olla maailman myydyin kinneri kun tänä vuonna perus y vie potin.
Ei ne ymmärtääkseni tee kuin yhden mallin tätä halpaa Teslaa.
Alkaa kohta perus 80tkm takuu tulla vastaan '23 Y:ssä. Oliko Suomen teslalla vielä joku "tarkastushuolto" tarjolla (en ole someissa) - viime vuonna oli joku mainos näemmä ollut. Ei kait tuossa muuta olisi kuin että (taka)jarrut ehkä olisi hyvä herkistää ja tsekata (vaihtaa) ne kuuluisat puslat (pallonivelet). Ehkä vaihtaa joku filtteri, jos järkevän hintaista. tms.
Tee kohdata muu tiketti ja laita sinne tuo nimitys. Pitäisi olla noin 120€ alveineen. Jos on takuunalaisia vikoja niin kertovat sitten. Muut toimet maksavat.
 
Alkaa kohta perus 80tkm takuu tulla vastaan '23 Y:ssä. Oliko Suomen teslalla vielä joku "tarkastushuolto" tarjolla (en ole someissa) - viime vuonna oli joku mainos näemmä ollut. Ei kait tuossa muuta olisi kuin että (taka)jarrut ehkä olisi hyvä herkistää ja tsekata (vaihtaa) ne kuuluisat puslat (pallonivelet). Ehkä vaihtaa joku filtteri, jos järkevän hintaista. tms.

Lähin katsastusasema tekee 20-40 eurolla kun pyydät vaan tarkastuksen
 
35ke kun saisivat puristettua karvalakin ja 43ke neliveto longrangen niin olisi linjassa edes menneen y awd longrangen kanssa mitä näkyy inventoryssä nyt saatavan 48ke..
Veroineen Suomessa .

Taitaa ens vuonna olla maailman myydyin kinneri kun tänä vuonna perus y vie potin.
Veikkaan että Model Y nimeä käytetään halpaversiosta ihan sen takia että myynti tilastoissa lasketaan samaan nippuun muiden Model Y mallien kanssa. Elon saa siitä jotain kiksejä. Ja toki markkinointiin kelpaa.
Mutta myynnin pitää lähteä lentoo jos tänävuonna tavoite olla myydyn automalli.
Sahkoauto markkina on sen verran pirstaloitunut muilla valmistajilla eri brändeihin ja mallinimiin että siinä tilastoissa ei voi hävitä.

Sitä en sitten tiedä onko halvemman mallin nimeäminen Model Y järkevin vaihtoehto, ainakin luulis vauhdittavan sen myyntiä, ainoa haaste sitten tehdä riittävä ero kalliimpiin ettei syö niiden kalliimpien myyntiä tarpeettomasti..
 
Veroineen Suomessa .


Veikkaan että Model Y nimeä käytetään halpaversiosta ihan sen takia että myynti tilastoissa lasketaan samaan nippuun muiden Model Y mallien kanssa. Elon saa siitä jotain kiksejä. Ja toki markkinointiin kelpaa.
Mutta myynnin pitää lähteä lentoo jos tänävuonna tavoite olla myydyn automalli.
Sahkoauto markkina on sen verran pirstaloitunut muilla valmistajilla eri brändeihin ja mallinimiin että siinä tilastoissa ei voi hävitä.

Sitä en sitten tiedä onko halvemman mallin nimeäminen Model Y järkevin vaihtoehto, ainakin luulis vauhdittavan sen myyntiä, ainoa haaste sitten tehdä riittävä ero kalliimpiin ettei syö niiden kalliimpien myyntiä tarpeettomasti..

Eikös se ole Model Y sen takia, että se nimenomaan on Model Y.

Olisi hassua nimetä yksi Model Y versio erilailla, vaikka se onkin halvempi.
 
35ke kun saisivat puristettua karvalakin ja 43ke neliveto longrangen niin olisi linjassa edes menneen y awd longrangen kanssa mitä näkyy inventoryssä nyt saatavan 48ke. Onhan tuossa aika perusauto kun metallikattoa pukkaa sekä manuaali takaluukkua ja lähteekö frunk pois? Lyhennettynä versiona alkaa vastaamaan id4. Taitaa ens vuonna olla maailman myydyin kinneri kun tänä vuonna perus y vie potin.
47ke maksaa nyt halvin uusi Y, todella vaikea uskoa, että tuo karsittu versio olisi lähelläkään 35ke. Tässä voisi taas nostaa esille Muskin puheet, kun viime vuonna Reuters julkaisi sen jutun, jossa Teslan väitettiin lopettaneen 25ke mallin suunnittelu ja Musk tuon suoralta kädeltä väitti tuota paskapuheeksi. Miten tämä todellisuus sitten ei nyt varmaan enää yllätä ketään, hinta ei ole lähelläkään tuota ja "uusi" malli on siis vanha Y karsittuna.

48ke LR inventoryssä on kuitenkin vanhan mallinen käytetty auto, tuota nyt ei oikein voi käyttää vertailuna suoraan.
 
Reuters oli oikeassa vaikka Musk muuta väitti.
Suomessa tuon karsitun tulisi olla siinä 30k paikkeilla. Ei kai missään ole sanottu että tulisi manuaalikontti? Tulee vain vanhat valot takaisin.
 
Oliko noissa jenkkihinnoissa aikaisemmin verotuet laskettu hintalappuun sisään?

Pelkästään noiden poisto nostaa teslojen todellisia hintoja jenkeissä vaikka kuinka monella tonnilla?
 
Oliko noissa jenkkihinnoissa aikaisemmin verotuet laskettu hintalappuun sisään?

Pelkästään noiden poisto nostaa teslojen todellisia hintoja jenkeissä vaikka kuinka monella tonnilla?
Tesla mainostaa ainakin etujen kera. Eli kun ne poistaa hinta nousee 7500$.
 
Alkaa kohta perus 80tkm takuu tulla vastaan '23 Y:ssä. Oliko Suomen teslalla vielä joku "tarkastushuolto" tarjolla (en ole someissa) - viime vuonna oli joku mainos näemmä ollut. Ei kait tuossa muuta olisi kuin että (taka)jarrut ehkä olisi hyvä herkistää ja tsekata (vaihtaa) ne kuuluisat puslat (pallonivelet). Ehkä vaihtaa joku filtteri, jos järkevän hintaista. tms.
Tämmönen on pyörinyt Facebookin puolella. Käytin auton viikko ennen takuun päättymistä nyt kesäkuussa ja tuli pelkkää vihreetä ilman kommentteja. Useammat on noissa ryhmissä kehunut, että alustan vikoja ja muuta tarkastuksessa löytynyttä sälää korjattu lennosta takuuseen, mutta toki tuossa on tarkastaja ja korjaaja sama taho :) Minulla oli ovenkahvassa vikaa joka samalla korjattiin takuuseen, mutta sen olin erikseen ilmoittanut.
IMG_1328.jpeg
 
Sanoisin noin yleisenä ohjeena, että suhtautuisin pienellä varauksella kun takuunalaisen vian löytäjä, vastuussa ko. viasta oleva taho ja vika jonka korjaaminen ei kuulu valmistajalle enää muutaman tuhannen kilometrin jälkeen ovat yhdessä hyvässä sovussa.

Varsinkin kun Teslan näkökanta takuun jälkeisiin vikoihin on selkeä.

Noin yleisesti sanoisin, että isossa kuvassa tuskin ongelmia on tässä vaiheessa, mutta ei se nyt vaadi kuin sopivan bonusohjelman niin ollaan siinä vaiheessa missä ollaan jo aiemmin oltu (eli tikettien hylkäämisestä on palkittu).

Ei tuo katsastustarkastus ole kuitenkaan mitenkään huonompi, mutta halvempi se on ja tekijällä ei ole ainakaan motivaatiota päästää mahdollisia vikoja läpi (vaikka näin voi tietty käydä, kukaan kun ei ole täydellinen).

Joku voi tietty väittää että näinhän on kaikkien autojen kohdalla (kun puhutaan takuusta) ja toki se jossain määrin pitää paikkansakin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 094
Viestejä
4 867 919
Jäsenet
78 506
Uusin jäsen
Jarkkolainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom