Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Onhan tuo valikoima vähän väsynyt. Kun olet yhdellä ajanut niin eipä ne muut oikein eroa ominaisuuksiltaan yms. Toki Y on isompi kuin kolmonen jne. mut osa hakee kyl radikaalimpia uudistuksia kun vaihtaa autoa. Lisäksi tuo iänikuinen FSD hehkutus kun auton ominaisuuksissa olisi parantamisen varaa monelta osin.
 
Onhan tuo valikoima vähän väsynyt. Kun olet yhdellä ajanut niin eipä ne muut oikein eroa ominaisuuksiltaan yms. Toki Y on isompi kuin kolmonen jne. mut osa hakee kyl radikaalimpia uudistuksia kun vaihtaa autoa. Lisäksi tuo iänikuinen FSD hehkutus kun auton ominaisuuksissa olisi parantamisen varaa monelta osin.
Kyllä mielestäni S/X on selvä upgrade edelleen 3/Y verrattuna, suosittelen kokeilemaan. Jos pysyy pelkästään 3/Y akselilla niin kieltämättä vähän tylsä on juu.
 
Eiköhän myös iso syy myynnin kyykäämiseen kuitenkin ole se, että mallisto on vanha ja suppea eikä mitään uutta ole tulossa. Vanhan virittelya ja vanuttelua.
Tesla on päivittänyt hiljan molemmat keihään kärki mallinsa. Joiden kysynnälle oli ladattu suuret odotukset, ensimmäisen puolikkaan lopulla varasto pullisteli, vaika oli tuotanto seisokkeja malli päivityksen takia.

Mallit ei ole kilpailykykyisä, ne kuitekin ihan käyttökelpoisia autoja, eli vaikuttaa siltä että hinnat on pitkiä.

Sitä on spekuloitu että Elon Musk varjo vaikuttaa, onko negatiivista, vain suurelta osin vain sitä että se ei enään vedä, uskon että vaikuttaa maksuhalukkuuteen, ja kun vaihtoehtoja on, niin helppo selitellä merkin vaihtoa Elonin sekoiluilla.

Osarissa kerrottiin että jenkeissä loppuu verotuet ja odotetaan kovaa myyntipiikkiä ennen sitä, niin kovaa että myydään ei oota, panokset varmaan sen kysynnän tyydyttämisessä, mutta Trumpin tullisekoilut ei helpota markkinoiden välistä optimointia.

Odotan että hinnoittelu korjauksia tulee, kyllä Model 3 ja Model y käy kaupaksi jos hinta kikpailukykyinen.
 
Kuulemma kauppa käy nyt korkotarjousten myötä kuitenkin. Tai sanoivat niin tiskillä huollon yhteydessä, että kiirettä on. Muskilla osansa, mutta eiköhän köyhälle kansalle kelpaa jos hinta/laatu kohtaa, ja mielestäni nuo uudet mallit ovat kyllä laadukkaita ja hyviä autoja.

Itselle S liian iso, 3 aikalailla juuri sopiva. Siitä luksusmalli kaikilla herkuilla ja lisäteholla kiinnostaisi, mutta toki tällaiselle tuskin juuri kysyntää on eikä liene tulossa. Itsellenikään ei ole tarpeeksi uutta vielä uusissa, että vaihtaminen houkuttaisi.
 
Kaikki ketkä halusivat isompaa vaihtoivat omansa jo Y:n tai ostivat sen jo suoraan ja tässä ei juurikaan ole muutoksia tullut, niin nyt katseet kääntyy muualle.
Sitten on S/X mutta niiden hinnat karkaavat käsistä.
 
Kyllä se valikoiman kapeus ja vanhuus on se isoin syy. Automerkki jolla on vain kaksi perusmallia (Model 3 ja Model Y) eli normaali iso sedan iso citymaasturi on kyllä todella onneton valikoima. Jo se ettei Teslalla ole mitään autoa pienten perheautojen kokoluokkaan (esim. Kia Niro tai vaikka volkkarin ID3) on iso miinus. Esim. meidän perheelle ei Teslalla ole tarjota mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mielestäni S/X on selvä upgrade edelleen 3/Y verrattuna, suosittelen kokeilemaan. Jos pysyy pelkästään 3/Y akselilla niin kieltämättä vähän tylsä on juu.
Noissa on vaan se ongelma, että kukaan täysjärkinen ei S/X mallia nykyhinnoilla mene ostamaan, kun muilta valmistajilta on tullut järkyttävästi niitä parempia tuotteita markkinoille ja hinnat jopa Teslaa halvempia. 100k vehkeessä perusasioissa kuten avustimissa ei saa olla puutteita.

Kuulemma kauppa käy nyt korkotarjousten myötä kuitenkin. Tai sanoivat niin tiskillä huollon yhteydessä, että kiirettä on. Muskilla osansa, mutta eiköhän köyhälle kansalle kelpaa jos hinta/laatu kohtaa, ja mielestäni nuo uudet mallit ovat kyllä laadukkaita ja hyviä autoja.
Korsumäen autokin varmasti kertoisi kauppatavaran myyvän kuin viimeistä päivää. Tilastoista voi aika hyvin katsoa, että hintalaatu ei tällä hetkellä kohtaa ja myynti jatkaa sakkaamista.
 
Edelleen, Model 3 farkku markkinoille ja johan alkaisi ainakin Pohjois-Euroopassa kassakoneet kilisemään!

(eli joku 0.001% kokonaismarkkinasta :-D)

1754072593769.jpeg
 
Kuulemma kauppa käy nyt korkotarjousten myötä kuitenkin. Tai sanoivat niin tiskillä huollon yhteydessä, että kiirettä on. Muskilla osansa, mutta eiköhän köyhälle kansalle kelpaa jos hinta/laatu kohtaa, ja mielestäni nuo uudet mallit ovat kyllä laadukkaita ja hyviä autoja.

Aivan varmasti ja varsinkin niillä, ketkä ovat 1-2v sitten ostaneet kalliilla rahoituksella esim prefl-Y:n. Siinä nopeasti kannattaa ottaa vaikka tonnien pikavippi kattamaan loppuvelan mitä vanhasta jää velkaa pitkäksi ja tyytyväisenä Juniper ajoon Teslan sponssaaman rahoituksen kera.

Vastaavat tapaukset yleistyneet kuulemma paljon, jotta saadaan vain kallis rahoitus swapattyä.
 
Aivan varmasti ja varsinkin niillä, ketkä ovat 1-2v sitten ostaneet kalliilla rahoituksella esim prefl-Y:n. Siinä nopeasti kannattaa ottaa vaikka tonnien pikavippi kattamaan loppuvelan mitä vanhasta jää velkaa pitkäksi ja tyytyväisenä Juniper ajoon Teslan sponssaaman rahoituksen kera.

Vastaavat tapaukset yleistyneet kuulemma paljon, jotta saadaan vain kallis rahoitus swapattyä.

"Vahvan" talouden merkki, kun ylivelkaista "osariautoa" vaihdetaan uuteen osariautoon. uudella vekselill maksetaan vanhaa pois ja erotus paikataan toisella vekselillä.
 
Imagokriisistään Tesla ei tule pääsemään eroon. Aika moni jättää Teslat kauppaan jo sen takia. Jos taas imagolla ei väliä, niin kiinalaista vaihtoehtoa löytyy.
Ei kiinakaan ongelmaton ole jos haluaa valinnoillaan hyvesignaloida, taiwan/hong kong, ihmisoikeudet, valvonta&rangaistuskoneisto, case venäjän ja pohjois korean tukeminen, uiguurit jne jne.
 
Ei kiinakaan ongelmaton ole jos haluaa valinnoillaan hyvesignaloida, taiwan/hong kong, ihmisoikeudet, valvonta&rangaistuskoneisto, case venäjän ja pohjois korean tukeminen, uiguurit jne jne.

Viestissä sanotaankin että jos EI välitä imagostaan niin kiinalaiset on vaihtoehto Teslalle. Jos välittää niin sitten molemmat jää kauppaan.
 
Viime viikkoina ollut Tesla-appin kanssa erikoinen ongelma. Kun auton ajastaa yöksi lataukseen, niin latauksen alkamishetkestä eteenpäin appi alkaa syödä puhelimen (Samsung) akkua aivan älytöntä vauhtia. Viime yönä luurin lataus tyhjeni 80%:sta viidessä tunnissa. Kokeilin laittaa virrankulutukseen rajoituksia, mutta ei tunnu auttavan, ja bonuksena kitisee nyt kokoajan poistamaan ne "vakauden parantamiseksi". Muilla ollut mitään vastaavaa?
 
Oliko tämä nyt eka oikeuteen mennyt robo-auto-pilot (tms kikkare) case josta kilahti parisataa miljoonaa maksettavaa? Jännä nähdä kuinka tiuhaan näitä tulee kun pää auki ja kauanko firman kassa kestää. Kun tuota featurea lähinnä nyt idiootit käyttää niin epäilemättä vastaava tulee toistumaan. Veikkaan myös pientä softa updatea tulevaksi häröilyä rajoittamaan. Tesla (TSLA) is found liable in fatal Autopilot crash, has to pay up to $243 million (updated)
 
Oliko tämä nyt eka oikeuteen mennyt robo-auto-pilot (tms kikkare) case josta kilahti parisataa miljoonaa maksettavaa? Jännä nähdä kuinka tiuhaan näitä tulee kun pää auki ja kauanko firman kassa kestää. Kun tuota featurea lähinnä nyt idiootit käyttää niin epäilemättä vastaava tulee toistumaan. Veikkaan myös pientä softa updatea tulevaksi häröilyä rajoittamaan. Tesla (TSLA) is found liable in fatal Autopilot crash, has to pay up to $243 million (updated)
Tuosta valitetaan vielä ja oikeus juttu jatkuu. Ja tuon kun luki, niin vaikka autopilotti ollut päällä, niin kuski painanut kaasua, joka yliajaa autopilotin eikä se silloin jarruta.

the evidence has always shown that this driver was solely at fault because he was speeding, with his foot on the accelerator – which overrode Autopilot
 
Tuosta valitetaan vielä ja oikeus juttu jatkuu. Ja tuon kun luki, niin vaikka autopilotti ollut päällä, niin kuski painanut kaasua, joka yliajaa autopilotin eikä se silloin jarruta.
Ei varmaan kauheasti epäselvää ole asiassa jos kuski painaa kaasua. Näytölläkin näkyy silloin varoitus ja lukee selvästi että auto ei jarruta koska kaasua painetaan.

Eli jos on siis painanut kaasua ja tulee kolari niin 100% oma vika.
 
Ei varmaan kauheasti epäselvää ole asiassa jos kuski painaa kaasua. Näytölläkin näkyy silloin varoitus ja lukee selvästi että auto ei jarruta koska kaasua painetaan.

Eli jos on siis painanut kaasua ja tulee kolari niin 100% oma vika.
Nykyään näkyy. Ei niitä alunperin näytetty.
 
Tuosta valitetaan vielä ja oikeus juttu jatkuu. Ja tuon kun luki, niin vaikka autopilotti ollut päällä, niin kuski painanut kaasua, joka yliajaa autopilotin eikä se silloin jarruta.

Tesla puolustautui sillä, mutta juttua ilmeisesti pohjasi siihen miten Tesla oli markkinoinut ominaisuutta , siihen että se oli tuoto turvallisemmilta osuuksilta, mm motareilta muualle. Jos oikein ymmärsin niin kyseessä tapaus missä ominaisuus kytketty päälle, kuski pudottanut puhelimen (!) ja sitä etsinyt, autopilotti huruttanut Stop merkin ohi pysäyttämättä.
Kuskilla ilmeisesti oli jalka kaasulla ja pienellä prändillä ilman sitäkin vastaa kaikesta. ja kuskin osuus ilmeisesti huomioitu tuomiossa.

Jutun onnettomuus vuodelta 2019, jus ennen kuin Tesla tuo sen täysin itseajan ominaisuuden markkinoille.

Linkatun jutun toimittaja ei ole mikään Tesla fani, ja sitä ei peittele, eli pientä omaa sävyä kirjoituksissa. Mutta laajemminkin uutisoitu että Tesla tapauksia pyrkii sopimaan salien ulkopuolella tästä ilmeisesti ei ole halunnut sopia, joko varma menestyksestä, tai hinta/haitta. Elon Musk siinä maineessa että lakimiehillä jyrätään pieniä ja vähän isompiakin.
 
Jos oikein ymmärsin niin kyseessä tapaus missä ominaisuus kytketty päälle, kuski pudottanut puhelimen (!) ja sitä etsinyt, autopilotti huruttanut Stop merkin ohi pysäyttämättä.
Nimenomaan autopilotti ei ole hurauttanut STOP merkin ohi, koska kuski on sen autopilotin ohittanut kaasupolkimella. Mutta tuossa jutussa ei tainnut olla edes kyse, onko autopilotti aiheuttanut onnettomuuden, vaan siitä onko Teslan markkinointi saanut kuskin luulemaan, että auto korjaa kaikki kuskin tekemät virheet.
 
Nimenomaan autopilotti ei ole hurauttanut STOP merkin ohi, koska kuski on sen autopilotin ohittanut kaasupolkimella. Mutta tuossa jutussa ei tainnut olla edes kyse, onko autopilotti aiheuttanut onnettomuuden, vaan siitä onko Teslan markkinointi saanut kuskin luulemaan, että auto korjaa kaikki kuskin tekemät virheet.

Juu samoin ymmärsin että nimenomaan siitä kyse mitä myyty, ja ymmärsin että se autopilotti oli otettu käyttöön, Tesla vetosi siihen kaasun painamiseen. teknisesti siis myönsivät ettei autopilotti edes yrittänyt.
Riita sitten siitä olisiko pitänyt.
 
Perheenlisäyksestä luvassa ja Octavia pitäisi laittaa vaihtoon, jotta mahtuisi 3 lastenistuinta (5v, 2v ja 0v). Harkitsen samalla siirtymistä sähköautoiluun, kaveri suositteli Y:tä mutta tilantarve mietityttää. X:iä näyttäisi saavan yllättävän edullisesti (alle 35k). Onko tuossa joku sudenkuoppa miksi Y:tä näkee joka liikennevaloissa mutta X:iä ei juuri koskaan? Nuo siipiovet + isompi koko kuulisi auttavan lapsien kanssa merkittävästi, enempi joutuu toki maksamaan mutta noiden ~2018 X:ien hinnat Nettiautossa näyttäisi kyllä erittäin houkuttelevalta omaan silmään.
 
Tuo tuomio on itse asiassa Teslan kannalta paljon pahempi näin. Ja minusta hyvä niin, sen verran paljon paskaa Elon/Tesla on päästänyt suustaan autopilotin osalta, että antaitseekin päästä find out -vaiheeseen.

Jep, mielestäni on paha pallon pudotus Muskilta. Ajoittuiko päätösten teko sopivasti juuri noihin DOGE sekoiluihinsa? Musk taisi luulla pääsevänsä Trumputtimen oikeudelliseen suojelukseen.

Koko Teslan kurssi rakentuu yrityksen vertikaaliseen rakenteeseen ja tämä alleviivaa riskejä niihin liittyen jos operoidaan kuluttajarajapinnassa.

Yksittäinen taksikuski voi joutua tilille toilailuistaan ja menettää korttinsa, mutta hommaa johtava robotaksifirma luokassa "Magnificent 7" on melkoinen maalitaulu puhelimia pudotteleville naikkosille.
Stoppimerkistä läpiajo kaasupolkimen avulla robo-ohjattuna ei sekään läpäise kuuluisaa swiss-cheese turvamallia, vähän kuin iso silta rakennettaisiin yhden pultin kestävyyden varaan.
 
Perheenlisäyksestä luvassa ja Octavia pitäisi laittaa vaihtoon, jotta mahtuisi 3 lastenistuinta (5v, 2v ja 0v). Harkitsen samalla siirtymistä sähköautoiluun, kaveri suositteli Y:tä mutta tilantarve mietityttää. X:iä näyttäisi saavan yllättävän edullisesti (alle 35k). Onko tuossa joku sudenkuoppa miksi Y:tä näkee joka liikennevaloissa mutta X:iä ei juuri koskaan? Nuo siipiovet + isompi koko kuulisi auttavan lapsien kanssa merkittävästi, enempi joutuu toki maksamaan mutta noiden ~2018 X:ien hinnat Nettiautossa näyttäisi kyllä erittäin houkuttelevalta omaan silmään.

En ota muuhun kantaa mutta kannattaa tutustua Model X:n (no miksei Model Y:nkin) ovien avausmekanismiin hätätilanteessa eli jos autosta menee sähköt syystä tai toisesta (tulipalo, veden varaan joutuminen jne) niin takaovet saa auki vain purkamalla takaovista kaiuttimet joiden takana on se manuaalinen ovien vapautusvipu.

Itse en ikimaailmassa ottaisi tuollaista autoa jossa hätätilanteessa joutuu purkamaan paneeleja vain että saa ovet auki - paitsi tilanteessa jossa olisin 100% varma että auton takapenkillä ei koskaan kuljeteta ketään henkilöitä. Pelkkä ajatus saa kylmät väreet.

Koskee siis kaikkia Tesloja mutta käsittääkseni X:ssä lokinsiipien avaaminen on kaikkein monimutkaisin operaatio.
 
En ota muuhun kantaa mutta kannattaa tutustua Model X:n (no miksei Model Y:nkin) ovien avausmekanismiin hätätilanteessa eli jos autosta menee sähköt syystä tai toisesta (tulipalo, veden varaan joutuminen jne) niin takaovet saa auki vain purkamalla takaovista kaiuttimet joiden takana on se manuaalinen ovien vapautusvipu.

Itse en ikimaailmassa ottaisi tuollaista autoa jossa hätätilanteessa joutuu purkamaan paneeleja vain että saa ovet auki - paitsi tilanteessa jossa olisin 100% varma että auton takapenkillä ei koskaan kuljeteta ketään henkilöitä. Pelkkä ajatus saa kylmät väreet.

Koskee siis kaikkia Tesloja mutta käsittääkseni X:ssä lokinsiipien avaaminen on kaikkein monimutkaisin operaatio.
Vain X:ssä pitää ottaa kaiuttimen säleikkö irti. Y:ssä napataan ovikotelon matto pois vanhemmissa ja uudemmissa avataan luukku ja vedetään narua.
 
Vain X:ssä pitää ottaa kaiuttimen säleikkö irti. Y:ssä napataan ovikotelon matto pois vanhemmissa ja uudemmissa avataan luukku ja vedetään narua.
Vaikka kuulostaa pieneltä, hätätilanteessa unohtuu asiat. Miten revit kaiutinkotelon irti kun auto on kyljellään, tuleeko se edes mieleen?
Yssa sentään on petrattu tässä jo vähän mutta vanhemmissa 3:ssa ei saa mitenkään auki ellei itse tee avausmekanismiä.
 
Taas pomppasi Teslakuume vaikka pääsin siitä irti vuoden ajaksi. Kävin koeajamassa 2017 vuoden model s 75 auton. Rautajousinen karvalakki. Puolinahkapenkeillä ja takaluukkukin liikkui vain oman käden voimalla. Kuitenkin se oli kaikin puolin positiivinen yllätys.
Positiivisin huomio oli rautajousituksen riittävä mukavuus. Se oli pehmeämpi kuin 2016 mallin ilmajousitettu x. Pehmeämpi kuin 3lr. Yyssä en ole istunutkaan.

Suorituskyky on täysin riittävä minulle vaikka se hitain S onkin.

Siinä on peräkontissa lapsille sopivat penkit, mikä on minulle yksi tärkeimmistä ominaisuuksista. Pystyn nelivedosta tinkimään, mutta vähintään 6 paikkaa pitää olla.

Ehkä eniten mietityttää etenemiskyky talvella. Mökkitie on pitkä ja jäinen, enkä aio pilata hiljaisuutta nastoilla. Pitää varmaan hommata ketjut pahan paikan varalle. Onko täällä kellään kokemuksia takatuuppariässän etenemiskyvystä suomen talvessa? Verrattuna johonkin perus etuvetoon..
 
Vaikka kuulostaa pieneltä, hätätilanteessa unohtuu asiat. Miten revit kaiutinkotelon irti kun auto on kyljellään, tuleeko se edes mieleen?
Yssa sentään on petrattu tässä jo vähän mutta vanhemmissa 3:ssa ei saa mitenkään auki ellei itse tee avausmekanismiä.
Eipä se oven avaus kyljellään olevasta autosta ole mitään helppo nakki, vaikka mekaanisesti saisikin sen auki. Onneksi teslassa on helppo potkaista vaikka kattolasi irti niin on ennätysajassa ulkona.
 
Onneksi teslassa on helppo potkaista vaikka kattolasi irti niin on ennätysajassa ulkona.
Hyviä turvaohejita, onko se ihan suunniteltu ominaisuus, ja lähteekö se nyt niin helposti kun tuosta ymmärsin.

Mites nuo kahvat ulkopuolelta toimii jos ollaan sähköt hukassa, eli mihin paikalle tulleen kannattaa panostaa auttamisessa. Katto lasia vääntelee, vai kahvoja.
 
Hyviä turvaohejita, onko se ihan suunniteltu ominaisuus, ja lähteekö se nyt niin helposti kun tuosta ymmärsin.

Mites nuo kahvat ulkopuolelta toimii jos ollaan sähköt hukassa, eli mihin paikalle tulleen kannattaa panostaa auttamisessa. Katto lasia vääntelee, vai kahvoja.

Voi se lasi tietysti aika hyvin olla liimattu eikä ihan pienestä irtoa. Tesla tuskin kolaritilanteessa irroittaa 12v järjestelmää, kuten polttomoottorit. Ainakin noissa kolariautosta kaikissa on mitä oon tutkinut näytöt lähteny päälle.
 
Tesla tuskin kolaritilanteessa irroittaa 12v järjestelmää, kuten polttomoottorit. Ainakin noissa kolariautosta kaikissa on mitä oon tutkinut näytöt lähteny päälle.
Tarkoitatko epäsuorasti että ovien sähkö aukaisu systeemit toimeet ?
Mutuna, ilman mitään tietoa, jäänyt mielikuva että varsin harvinaista että sähköinen ovien aukaisu onnettomuus tilanteissa olisi pettännyt, ja että mekaaninen olisi toiminut. On mailmalta sellaisia uutista ollut, mutta kokonaisuuteen nähden.

Mutta fakta kiinnostaa, miten kolaritilanteessa Teslat, pompauttaako kahavat pihalle, ja saako ulkoa auki. aukaiseeko "ovet" , siinä kai se riksi että voisi tulla lisä vahinkoa jos ovet kiinnipitävät salvat aukaistaan. Vs ne autot missä lukitukset aukaistaa, mutta ei sitä itse ova kiinni pitävää.

Mutta sitä kattolaisia ei kannata ensimmäisen lähteä repimään irti ?

Edit:.

No takuulla pääsee helpommin siitä läpi kuin peltikatosta…
Pitääkö tämä tulkita niin että siinä ei ole mitään hätäpoistumistie systeemiä , eli siihen ei kananta panostaa, eli lähinnä verrattavissa tuulilasiin joka kolarissa irronnut (kun pari elefenttai siihen rysähtänyt) ja elokuva tyyliin lähtee potkasemalla irti. (tuulilasi irtoaminen ymmärtääkseni vaatii sen elefantin)

Edit, tälläinen löyty, ehkä uudemmissa ei noin helpolla
 
Viimeksi muokattu:
Mä vähän luulen, että ei ihmisen voimat riitä laminoitua lasikattoa, joka kestää kuitenkin ympäriajon kyseisellä ajoneuvon massalla, potkimaan irti mistään tai rikki. :comp:

Ei lasia, mutta liimaus varmaan antaa periksi kun reunoja läpi.. no lupaan kokeilla joskus, nyt ei viitsi kun just vaihdettiin uus kattolasi. Vanhalla ois voinu koittaa
 
Tarkoitatko epäsuorasti että ovien sähkö aukaisu systeemit toimeet ?
Mutuna, ilman mitään tietoa, jäänyt mielikuva että varsin harvinaista että sähköinen ovien aukaisu onnettomuus tilanteissa olisi pettännyt, ja että mekaaninen olisi toiminut. On mailmalta sellaisia uutista ollut, mutta kokonaisuuteen nähden.

Mutta fakta kiinnostaa, miten kolaritilanteessa Teslat, pompauttaako kahavat pihalle, saako ulkoa auki, aukaiseeko "ovat" , siinä kai se riksi että voisi tulla lisä vahinkoa. Vs ne autot missä lukitukset aukaistaa, mutta ei sitä itse ova kiinni pitävää.

Mutta sitä kattalaisia ei kannata ensimmäisen lähteä repimään irti.
Model S ja varmaan muissakin tapauksissa pitäisi käydä siten, että kolarissa ovet aukeavat mutta näin ei ole tapahtunut ilmeisesti vaikka pitäisi.
 
Ehkä eniten mietityttää etenemiskyky talvella. Mökkitie on pitkä ja jäinen, enkä aio pilata hiljaisuutta nastoilla. Pitää varmaan hommata ketjut pahan paikan varalle. Onko täällä kellään kokemuksia takatuuppariässän etenemiskyvystä suomen talvessa? Verrattuna johonkin perus etuvetoon..
Nykyaikainen painava takavetoinen auto etenee yllättävän hyvin liukkaalla käyttövoimasta riipumatta.
Kaverilla on mökki hankalassa paikassa pitkän mäen alla, talvella pois lähtiessä suurimmissa ongelmissa ovat yleensä etuvetoiset autot kun pitää jyrkästä mutkasta lähteä pitkään ylämäkeen ilman alkuvauhtia, paino siirtyy taakse ja pito häviää.
Viime kerralla (tie peilijäässä) ketjut tarvitsi kyllä kaikkiin "vajaavetoisiin" autoihin eli hyvä olla mukana jos hankalissa paikoissa ajelee...
 
Ehkä eniten mietityttää etenemiskyky talvella. Mökkitie on pitkä ja jäinen, enkä aio pilata hiljaisuutta nastoilla. Pitää varmaan hommata ketjut pahan paikan varalle. Onko täällä kellään kokemuksia takatuuppariässän etenemiskyvystä suomen talvessa? Verrattuna johonkin perus etuvetoon..
Nykyaikaiset takavedot missä painopiste lähellä 50/50, etenee paremmin talvella kuin etuvedot eteenpäin mennessä. Peruuttaessa voi jäädä helposti jumiin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 168
Viestejä
4 863 060
Jäsenet
78 613
Uusin jäsen
zipi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom