Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Kovasti kiinnostaisi käytetty Model 3, olin jo rajannut refresh mallit 2022 ja uudemmat mutta kun lueskin noita juttuja hajonneista lämpöpumpuista niin taitaa kyllä jäädä laskuista pois, ei vaan pysty elämään riskin kanssa että pitää kaivaa 4500€ siihen. Näillä näkymin siis kiikarissa 2019-2021 mallit ilman pumppua. Onko kellään tiedossa mitään näissä 2019-2021 olevia yleisiä vikoja pl. nuo tunnistetut alustan puslat ja mahdollisesti tukivarret? Onko tuo Intelin ajotietokone tarpeeksi jouhevasti toimiva normaaliin käyttöön? Ei tarkoitus käyttää juuri muuten kuin pakolliset auton toiminnot (mukaan lukien navigointi) ja Youtube Music. Riittääkö PTC vastuksella lämmitetyssä hyvin lämpöä talvella? Mihinkään lappiin tällä ei tarvitse lähteä eli sähkön kulutus aika se ja sama, maksimi kantama 300km long rangelle riittää hienosti.

Yleisesti vielä tästä mallista, onko noihin automaattisiin pitkiin valoihin tai tuulilasinpyyhkimiin tullut parannusta vuosien varrella, onko ne vieläkin käyttökelvottomat?
 
Kovasti kiinnostaisi käytetty Model 3, olin jo rajannut refresh mallit 2022 ja uudemmat mutta kun lueskin noita juttuja hajonneista lämpöpumpuista niin taitaa kyllä jäädä laskuista pois, ei vaan pysty elämään riskin kanssa että pitää kaivaa 4500€ siihen. Näillä näkymin siis kiikarissa 2019-2021 mallit ilman pumppua. Onko kellään tiedossa mitään näissä 2019-2021 olevia yleisiä vikoja pl. nuo tunnistetut alustan puslat ja mahdollisesti tukivarret? Onko tuo Intelin ajotietokone tarpeeksi jouhevasti toimiva normaaliin käyttöön? Ei tarkoitus käyttää juuri muuten kuin pakolliset auton toiminnot (mukaan lukien navigointi) ja Youtube Music. Riittääkö PTC vastuksella lämmitetyssä hyvin lämpöä talvella? Mihinkään lappiin tällä ei tarvitse lähteä eli sähkön kulutus aika se ja sama, maksimi kantama 300km long rangelle riittää hienosti.

Yleisesti vielä tästä mallista, onko noihin automaattisiin pitkiin valoihin tai tuulilasinpyyhkimiin tullut parannusta vuosien varrella, onko ne vieläkin käyttökelvottomat?
Heittäisin että kato joku 24kk turva sieltä autoliikkeestä niin tuo pumpun potentiaalinen rikkoutuminen ei ole enää niin iso rasite auton kokonaishuoltokuluissa. Uudemmassa saat matriisivalot ja sen AMD:n eli pitkäikäisyyttä enemmän. Ja jos se pumppu sitten joskus menee, niin on ainakin uusimman generaation pumppu kaikkine korjauksineen autossa.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Heittäisin että kato joku 24kk turva sieltä autoliikkeestä niin tuo pumpun potentiaalinen rikkoutuminen ei ole enää niin iso rasite auton kokonaishuoltokuluissa. Uudemmassa saat matriisivalot ja sen AMD:n eli pitkäikäisyyttä enemmän. Ja jos se pumppu sitten joskus menee, niin on ainakin uusimman generaation pumppu kaikkine korjauksineen autossa.
Noiden turvien kanssa saa olla varpaillaan. Kannattaa lukea ne pienet präntit. Vaikka ostaja ei allekirjoittanut tätä lisälomaketta niin silti autoliike kieltäytyy maksamasta korjausta. Kyseessä Sn vastus.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/0W8_0HgPoPg
 
Heittäisin että kato joku 24kk turva sieltä autoliikkeestä niin tuo pumpun potentiaalinen rikkoutuminen ei ole enää niin iso rasite auton kokonaishuoltokuluissa. Uudemmassa saat matriisivalot ja sen AMD:n eli pitkäikäisyyttä enemmän. Ja jos se pumppu sitten joskus menee, niin on ainakin uusimman generaation pumppu kaikkine korjauksineen autossa.
Muotoillaas vielä lisäkysymys näin, että ottaisitteko ennemin 2022 version standard rangella (ja mahdollisilla pumppuongelmilla) vai 2019-2021 dual motor long rangella? 25.000€ on itsellä ehdoton maksimi auton hinnaksi ja 2022 versioon long rangella se ei riitä. Rangen kanssa varmaan selviää refreshin 60kWh akullakin, mutta lisäteho ja neliveto olisi aika kova lisä.
 
Viimeksi muokattu:
Muotoillaas vielä lisäkysymys näin, että ottaisitteko ennemin 2022 version standard rangella (ja mahdollisilla pumppuongelmilla) vai 2019-2021 dual motor long rangella? 25.000€ on itsellä ehdoton maksimi auton hinnaksi ja 2022 versioon long rangella se ei riitä. Rangen kanssa varmaan selviää refreshin 60kWh akullakin, mutta lisäteho ja neliveto olisi aika kova lisä.
Henkilökohtaisesti välttelisin pumppuongelmaa. Ptc-vastus ei kauheasti maksa, ja niitäkin kyllä menee.
 
Muotoillaas vielä lisäkysymys näin, että ottaisitteko ennemin 2022 version standard rangella (ja mahdollisilla pumppuongelmilla) vai 2019-2021 dual motor long rangella? 25.000€ on itsellä ehdoton maksimi auton hinnaksi ja 2022 versioon long rangella se ei riitä. Rangen kanssa varmaan selviää refreshin 60kWh akullakin, mutta lisäteho ja neliveto olisi aika kova lisä.
Minä ostaisin uuden takavedon 0,99% korolla ja sopivalla maksuajalla. Sori väärästä vastauksesta... :D Mutta ehkä silti kallistuisin tuon uudemman ryzen mallin puolelle jos olisi pakko noista valita. Nyt uuteen tulee vieläpä etukamera ja muita pikkupäivityksiä. Se on todella hyvä auto 40ke hintaan.
 
Minä ostaisin uuden takavedon 0,99% korolla ja sopivalla maksuajalla. Sori väärästä vastauksesta... :D Mutta ehkä silti kallistuisin tuon uudemman ryzen mallin puolelle jos olisi pakko noista valita. Nyt uuteen tulee vieläpä etukamera ja muita pikkupäivityksiä. Se on todella hyvä auto 40ke hintaan.
Komppaisin tätä, jos vain budjetti venyy.
Muotoillaas vielä lisäkysymys näin, että ottaisitteko ennemin 2022 version standard rangella (ja mahdollisilla pumppuongelmilla) vai 2019-2021 dual motor long rangella? 25.000€ on itsellä ehdoton maksimi auton hinnaksi ja 2022 versioon long rangella se ei riitä. Rangen kanssa varmaan selviää refreshin 60kWh akullakin, mutta lisäteho ja neliveto olisi aika kova lisä.
Mikäli 25k€ on aivan ehdoton maksimi, niin seurailisin Teslan omaa CPO (Certified Pre-Owned) varastoa. Tesla myöntää omille CPO autoille vielä jatkotakuun vuodeksi, mikä on osottautunut himpun verran paremmaksi kuin nuo käytettyjen autojen liikkeiden omat.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
289 151
Viestejä
4 953 390
Jäsenet
79 596
Uusin jäsen
laikkase

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom