Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Onko tuota roadsteria silloin aikanaan vain esitelty vaikka siitä otettiin ennakkomaksujakin vastaan? Jotenkin kuvittelisin, että sekin olisi silloin aikoinaan kuitenkin julkistettu, mutta ei sitten vaan toteutunut lopulta. Mielenkiinnolla sinällään odotan, että ovatko ottaneet N malleista korealaisilta mallia vai mennäänkö MG Cybersterin tyylillä enemmän. Noiden muiden Teslojen myynti kun on hyytynyt aika rajusti niin saa nähdä tuleeko cabista enemmän bulkkituote ja näitä roadstereita myydään se "muutama kappale" kuten S ja varsinkin X -malleja (hipsukoissa koska myynti todella pientä vs. Teslan 3 ja Y mallit, kyllähän niitä.kappalemäärällisesti silti jokunen myydään).
 
Viimeksi muokattu:
Itse ajattelin että roadster on kuopattu lopullisesti, mutta cybertruck myy sen verran heikosti että ko. tuotantolinjoja voisi olla järkevää konvertoida joten siltä pohjalta uusi malli olisi tarpeen. Mutta toisaalta aika pitkä odotus jos tuohon pyrittäisiin, että tiedä sitten ruvettiinko siellä viime tiistaina työstämään Muskin viimeisintä ideaa.
 
Eikös Semi ole julkistettu jo aiemmin mutta tuotanto ei koskaan käynnistynyt? Ja nyt tulee jo uusi versio?
 
..
Kuinkahan monta vuotta tätäkin on lupailtu. Taas pari lisää vuotta.....

Välillä tuntuu että tämä lupailu kaikesta on puhtaasti vaan sijoittajien vedätystä. Ja kaikki uppoo ja usko säilyy. Ihmeellistä.
MG Cybersterin saa heti jos tuollaista autoa kaipaa. Nettiautossakin kolme.
 
Mutta tekihän ne tuollaista jo vuonna 2008....eli hyvin ajoissa olivat, vähän liiankin ajoissa.
Kyllä näitä 21 kpl on myynnissä tälläkin hetkellä: Used Tesla Roadster for sale - AutoScout24

Tiedä miten tuollaista saa korjattua oikeasti eli kuten tuossa todettiin, niin varmaan sähköpuolen menopeleistä tämän hetken oikea haastaja on se MG Teslalle. Mutta jäädään nyt katsomaan mitä saavat ulos, kun se hetki tulee.
 
2500 tosiaan noita ilmeisesti on aikanaan tehty. Toista generaatiota sitten piti tulla 2020 (10000kpl valmistuskapasiteetilla aluksi), mutta sellainen ollut limbossa.
Mutta tosiaan MG Cybersteria saa jo nykyisin, joten roadsterin tekeminen vain avomallin tekemisen takia ei ole tarpeen. Ehkä Tesla hakee markkinaa ennemmin paikallisesti AMGn avomalleja vastaan, jolloin hintakin on tietysti sen mukainen.
 
Tuntuu vielä liian optimistiselta tuo fsd regulointi q1/26 mutta ehkä vuoden päästä.
Toivottavasti parin vuoden sisällä tuo roadster pykältää ulos 👌
Viikolla teslan edustaja kertoi, että jos regulaatio ei kerkeä mukaan voivat laittaa cybercab:iin ratin+polkimet+turvakuskin.

Muutama muu asia mistä puhuivat oli että vuosi AI5 piirin jälkeen tulee AI6 piiri mikä tuplaa suorituskyvyn. Elon myönsi ison aliarvioinnin 4680 kuivaprosessin vaikeuden kanssa, jälkikäteen ajatellen olisi kannattanut mennä märällä elonin mukaan. 4680 akustot CT, Cybercab ja Semi.

Eikös Semi ole julkistettu jo aiemmin mutta tuotanto ei koskaan käynnistynyt? Ja nyt tulee jo uusi versio?
Semiä on pepsico:lla pilottikäytössä. Massavalmistus ei ole vielä alkanut.
 
Semin valmistuksen piti alkaa 2019. Muutama testiversio meni lopulta Pepsille 2022 joulukuusta alkaen. Valmistus saattaa alkaa ensi vuonna.
Eli ihan normaalissa Tesla-aikataulussa tuokin.

Sitä itse mietin, etttä nyt kun muut ovat jo ehtineet markkinoille huolto- yms verkostoineen, niin miksi valita Tesla ns. perinteisen merkin sijaan? Lupaillaanko näihinkin kameroilla autonomista ajoa?
 
Ei mitään syytä ainakaan Euroopassa; DAF, Renault, Iveco, MB hyökyy jo markkinaan. Myynti- ja huoltoverkostot valmiina ennestään.
 
Ei mitään syytä ainakaan Euroopassa; DAF, Renault, Iveco, MB hyökyy jo markkinaan. Myynti- ja huoltoverkostot valmiina ennestään.
Eikö Tesla semi ole väärin muotoiltu europpaan - liian pitkä nuppi joten ei saa laillisesti vetää täyspitkiä trailereita? Tuo kai se on syynä miksi euro-nupit ovat niin lyhyitä? Joku rekkamies voisi tietty kertoa myös asian oikean laidan, ettei hölmöjen tarvitsisi mutuilla.

Eurooppalaiset ajoaikamääräykset + paino / pituus jne. rajat aiheuttavat sen että optimointipisteet akun koolle / latausnopeudelle vetokyvylle / nupin koolle jne. ovat erilaiset.

Ei ole sattumaa että kummallakin mantereella on eri nuppivalmistajat.
 
Eikö Tesla semi ole väärin muotoiltu europpaan - liian pitkä nuppi joten ei saa laillisesti vetää täyspitkiä trailereita? Tuo kai se on syynä miksi euro-nupit ovat niin lyhyitä? Joku rekkamies voisi tietty kertoa myös asian oikean laidan, ettei hölmöjen tarvitsisi mutuilla.

Eurooppalaiset ajoaikamääräykset + paino / pituus jne. rajat aiheuttavat sen että optimointipisteet akun koolle / latausnopeudelle vetokyvylle / nupin koolle jne. ovat erilaiset.

Ei ole sattumaa että kummallakin mantereella on eri nuppivalmistajat.
Joo, Euroopassa yhdistelmän maksimipituus on se oikea pituus. Jenkeissä se mitataan ohjaamon takaseinästä, siksi siellä niitä jättimäisiä vetureita.
Paino ei ole ongelma kun euroopassa ajetaan jo nyt muutenkin raskaammilla kuormilla ku jenkkilässä.
 
Joo, Euroopassa yhdistelmän maksimipituus on se oikea pituus. Jenkeissä se mitataan ohjaamon takaseinästä, siksi siellä niitä jättimäisiä vetureita.
Paino ei ole ongelma kun euroopassa ajetaan jo nyt muutenkin raskaammilla kuormilla ku jenkkilässä.
Eurooppa on ottanut myös vähän varaslähtöä kun 800V laturikattavuus on paljon jenkkejä parempi, siellä on vain köpöisiä superchargereita joilla ei rekkoja latailla. Muut verkot kai aika lasten kengissä.
 
On ihan syyt miksei ympäri maailmaa myydyt eurot ole läsnä jenkeissä, eikä se riipu siitä mille runkopituudelle, akselivälille tai cabon ratkaisulle niitä tehtäisiin.

Jenkit on protektionistisia. Lähimmät euroveturit on Meksikossa tarjolla, mutta US/CAN "jostain syystä" ei. Australia ja Uusi-Seelanti on kiva koelaboratorio tuotteille, siellä myydään molempia. Ja jenkit on häviämässä pelin...
 
On ihan syyt miksei ympäri maailmaa myydyt eurot ole läsnä jenkeissä, eikä se riipu siitä mille runkopituudelle, akselivälille tai cabon ratkaisulle niitä tehtäisiin.

Jenkit on protektionistisia. Lähimmät euroveturit on Meksikossa tarjolla, mutta US/CAN "jostain syystä" ei. Australia ja Uusi-Seelanti on kiva koelaboratorio tuotteille, siellä myydään molempia. Ja jenkit on häviämässä pelin...
Bruce Wilsonin youtube-kanava on kyllä hauska. Bruce han sai erikoisluvilla tuotettua uuden Scanian maahan ja kierrättää sitä nyt näytillä ympäri jenkkilää.

Paikalliset rahtarit on ihan pähkinöistä tuosta kun pääsevät koeajolle. Pääsääntöisesti jokainen ammattilainen on sitä mieltä, että tuo on paikallisia vetureita valovuosia edellä ja käytännössä valtaisi markkinat jos vain myytäisiin mantereella.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
291 397
Viestejä
4 984 385
Jäsenet
80 064
Uusin jäsen
YukiEiri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom