Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Se perusvakkari olisi ihan jees vaihtoehtona kun paskalla kelillä se adaptiivinen ei aina suostu toimimaan vaan väkisin laskee nopeutta.
Saako jossain autossa pelkästään perinteistä vakkaria päälle jos adaptiivinen löytyy? Olisihan se aika vaarallinen jos vaikka kuski vaihtuu ja toinen kuljettaja luulee että ajaa adaptiivisella ja todellisuudessa käytössä perinteinen..
 

Eipä itsekään tuu automatiikkaa käytettyä, manuaalinen ykkösasento päälle, viiksen päästä saa isommalle jos tarvii. Juniper kokeilematta.
Hauskinta tässä on musta se, että ajan tällä hetkellä Enyaqilla, jossa ei myöskään toimi tämä automatiikka halutulla tavalla. Usein kun liikennevaloista lähtee niin automatiikka ei pysy mukana ja joutuu itse täppäämään viiksestä. Onko uutisen arvoinen asia? Noei, mutta kun Teslan omassa on vikaa niin siitähän on pakko kirjoittaa.

Jotenkin sellainen olo, että Euroopan autoteollisuus on jäämässä jälkeen tai pelkää Teslaa. FSD kehitys ollut aikamoista viime aikoina ja kun se sallitaan Euroopan puolella niin alkaa varmaan hätä olla vielä suurempi. BMW level2 vaihtaa kaistaa moottoritiellä sivupeiliä katsoessa, "wau" :rofl:

Ja joo minäkin vihasin Teslaa ja ostin ekaksi sähkäriksi Enyaqin. Nyt on 3 vuoden jälkeen Model Y Juniper AWD tulossa tilalle ja jotenkin todella hyvä fiilis asiasta.
 
Hauskinta tässä on musta se, että ajan tällä hetkellä Enyaqilla, jossa ei myöskään toimi tämä automatiikka halutulla tavalla. Usein kun liikennevaloista lähtee niin automatiikka ei pysy mukana ja joutuu itse täppäämään viiksestä. Onko uutisen arvoinen asia? Noei, mutta kun Teslan omassa on vikaa niin siitähän on pakko kirjoittaa.

Jotenkin sellainen olo, että Euroopan autoteollisuus on jäämässä jälkeen tai pelkää Teslaa. FSD kehitys ollut aikamoista viime aikoina ja kun se sallitaan Euroopan puolella niin alkaa varmaan hätä olla vielä suurempi. BMW level2 vaihtaa kaistaa moottoritiellä sivupeiliä katsoessa, "wau" :rofl:

Ja joo minäkin vihasin Teslaa ja ostin ekaksi sähkäriksi Enyaqin. Nyt on 3 vuoden jälkeen Model Y Juniper AWD tulossa tilalle ja jotenkin todella hyvä fiilis asiasta.

Minusta ihan validi artikkeli aiheesta. Jossain parikymmentä vuotta vanhassa autossa on ihan toimiva tunnistin, mutta uudessa autossa voikin tulla takapakkia tämän toiminnallisuuden osalta. Talouden MY toiminto on ainakin ihan susi. Koeajolla ei välttämättä saa mitään tuntumaa näihin jos kelit on kohdallaan.
 
Saako jossain autossa pelkästään perinteistä vakkaria päälle jos adaptiivinen löytyy? Olisihan se aika vaarallinen jos vaikka kuski vaihtuu ja toinen kuljettaja luulee että ajaa adaptiivisella ja todellisuudessa käytössä perinteinen..
Saa ja järkevässä toteutuksessa niin, että adaptiivinen on aina vakiona päällä ja perinteinen valittava joka ajokerralla erikseen. Tosin jos adaptiivinen on toteutettu kunnolla, ei sille perinteiselle ole tarvetta. Itse en ole kertaakaan käyttänyt perinteistä vaikka se mahdollisuus olisikin.
 
Saa ja järkevässä toteutuksessa niin, että adaptiivinen on aina vakiona päällä ja perinteinen valittava joka ajokerralla erikseen. Tosin jos adaptiivinen on toteutettu kunnolla, ei sille perinteiselle ole tarvetta. Itse en ole kertaakaan käyttänyt perinteistä vaikka se mahdollisuus olisikin.
Missä autossa näin on? Omassa Hyundaissa ei saa perinteistä vakkaria päälle.
 
Toisinsanoen adaptiivinen on parempi ja perusvakkaria tarvitaan vain silloin kun tekniikka sekoilee. Mutta kuitenkaan sille ei oikeasti ole tarvetta kuin Teslassa sen takia kun tekniikka sekoilee ja tiputtaa AP:n jne. pois.
 
Onko muuten Model 3 Highland tuo kuten vanhassa Y eli saa ratista adaptiivisen ja autopilotin?

Onko suomeen noita Model 3 viiksiä siis myös jälkiasennettavissa ihan virallista reittejä? Teslan kaupassa ainakin viikset näyttivät olevan loppu.
 
Hauskinta tässä on musta se, että ajan tällä hetkellä Enyaqilla, jossa ei myöskään toimi tämä automatiikka halutulla tavalla. Usein kun liikennevaloista lähtee niin automatiikka ei pysy mukana ja joutuu itse täppäämään viiksestä. Onko uutisen arvoinen asia? Noei, mutta kun Teslan omassa on vikaa niin siitähän on pakko kirjoittaa.
Jännä juttu, kun id.4:ssa toimii todella hyvin. Ei tästä kyllä kannata mitään Teslaa syrjitään juttua tehdä, kyllä muutkin valmistajat saavat runtua aivopieruista, jota Teslan pyyhinratkaisu täysin on. Varsinkin, jos tilanne säilyy samanlaisena vuosikaudet isoista lupauksista huolimatta.
 
Hauskinta tässä on musta se, että ajan tällä hetkellä Enyaqilla, jossa ei myöskään toimi tämä automatiikka halutulla tavalla. Usein kun liikennevaloista lähtee niin automatiikka ei pysy mukana ja joutuu itse täppäämään viiksestä. Onko uutisen arvoinen asia? Noei, mutta kun Teslan omassa on vikaa niin siitähän on pakko kirjoittaa.

Jotenkin sellainen olo, että Euroopan autoteollisuus on jäämässä jälkeen tai pelkää Teslaa. FSD kehitys ollut aikamoista viime aikoina ja kun se sallitaan Euroopan puolella niin alkaa varmaan hätä olla vielä suurempi. BMW level2 vaihtaa kaistaa moottoritiellä sivupeiliä katsoessa, "wau" :rofl:

Ja joo minäkin vihasin Teslaa ja ostin ekaksi sähkäriksi Enyaqin. Nyt on 3 vuoden jälkeen Model Y Juniper AWD tulossa tilalle ja jotenkin todella hyvä fiilis asiasta.

Miksi vihasit Teslaa ja miksi nyt et enää vihaa?

Kokemuksella perinteinen sadetunnistin voi eri olosuhteissa joskus vaatia herkkyyden säätöä, mut täppäämistä ei kyllä VAGeissa tarvi harrastaa kun herkkyyttä ylöspäin säätämällä pyyhkäisee aina heti; ja sekin onnistuu viiksestä tihkuasentoa sammuttamatta.
 
Jännä juttu, kun id.4:ssa toimii todella hyvin. Ei tästä kyllä kannata mitään Teslaa syrjitään juttua tehdä, kyllä muutkin valmistajat saavat runtua aivopieruista, jota Teslan pyyhinratkaisu täysin on. Varsinkin, jos tilanne säilyy samanlaisena vuosikaudet isoista lupauksista huolimatta.
Taidat olla sellainen vag fanipoju. Kun tämän foorumin mukaan he kellä teslassa toimii on Tesla fanipoikia
 
Missä autossa näin on? Omassa Hyundaissa ei saa perinteistä vakkaria päälle.
mun edellisessä sähkö-Kiassa sai painamalla muistaakseni etäisyysnappia (lukee kyllä ohjekirjassa) muutaman sekunnin ajan, vaihtui adaptiivinen perinteiseen. Se oli ihan jees talvella kun etupään anturi menee tukkoon vartin välein kunnon lumisateella eikä joka välissä voi pysähtyä putsaamaan.
 
Yleensä teslan pyyhinautomaatiosta kyseenalaistettu lähinnä kuivan lasin pyyhintä, vähemmän olen nähnyt valitusta että pyyhkii liian vähän.

Itse en ihan ymmärrä tuota fetissiä hyväksi havaittujen viiksien poistamisesta, mutta ostakoon ne ketkä tykkää. Huonosti on käynyt kaupaksi tällä mantereella jo vuoden ajan.

Jopa vannoutunut tesla-fani työkaverini (toinen 3:nen ajossa) kiroaa highlandistaan puuttuvan viiksen ja nauraa päätään puistellen että pitäisi laittaa bemarin tarrat keulaan ja perään niin jengi osaisi varoa kun ei sillä teslalla kuulemma pysty enää vilkuttamaan.

Mutta oikeasti nää on kaikki aika pieniä ongelmia ja ne voi kaikki vaan unohtaa, senkun ajaa vaan. Kyllä ne kaikki autot toimii ihan ok.
 
Yleensä teslan pyyhinautomaatiosta kyseenalaistettu lähinnä kuivan lasin pyyhintä, vähemmän olen nähnyt valitusta että pyyhkii liian vähän.

Itse en ihan ymmärrä tuota fetissiä hyväksi havaittujen viiksien poistamisesta, mutta ostakoon ne ketkä tykkää. Huonosti on käynyt kaupaksi tällä mantereella jo vuoden ajan.

Jopa vannoutunut tesla-fani työkaverini (toinen 3:nen ajossa) kiroaa highlandistaan puuttuvan viiksen ja nauraa päätään puistellen että pitäisi laittaa bemarin tarrat keulaan ja perään niin jengi osaisi varoa kun ei sillä teslalla kuulemma pysty enää vilkuttamaan.

Mutta oikeasti nää on kaikki aika pieniä ongelmia ja ne voi kaikki vaan unohtaa, senkun ajaa vaan. Kyllä ne kaikki autot toimii ihan ok.
Saahan siihen rahalla sen nykyään.
 
Yleensä teslan pyyhinautomaatiosta kyseenalaistettu lähinnä kuivan lasin pyyhintä, vähemmän olen nähnyt valitusta että pyyhkii liian vähän.

Itse en ihan ymmärrä tuota fetissiä hyväksi havaittujen viiksien poistamisesta, mutta ostakoon ne ketkä tykkää. Huonosti on käynyt kaupaksi tällä mantereella jo vuoden ajan.

Jopa vannoutunut tesla-fani työkaverini (toinen 3:nen ajossa) kiroaa highlandistaan puuttuvan viiksen ja nauraa päätään puistellen että pitäisi laittaa bemarin tarrat keulaan ja perään niin jengi osaisi varoa kun ei sillä teslalla kuulemma pysty enää vilkuttamaan.
Kyllä se osaa myös olla pyyhkimättä. Tietyillä keleillä ei vaan pyyhi riittävästi ja saa olla käskyttämässä tai laittamassa manuaalille. Mutta enemmän se kuivan pyyhintä varmaan häiritsee kuitenkin.

Onneksi nyt on se rattinappi edes pyyhkijälle vielä, se lienee jopa kätevämpi kuin nykyisessä '22 viiksen päässä oleva nuppi.
 
Taidat olla sellainen vag fanipoju. Kun tämän foorumin mukaan he kellä teslassa toimii on Tesla fanipoikia
Fanipojan tunnistaa siitä että kun joku erehtyy moittimaan selkeästi paskaa toteutusta, niin sitä tullaan kehumaan heti seuraavassa viestissä ja haukutaan kaikki jotka kehtaavat arvostella kyseistä tuotetta. Riippumatta mikä se tuote on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 842
Viestejä
5 040 252
Jäsenet
80 771
Uusin jäsen
bärgeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom