Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Riippuu mitä tehdään.
Sääntö taitaa vielä olla että 4h on raja. Jos huolto ei mene sen yli niin odotat.
Ei tarvitse montaa viestiä kelata ylöspäin että löytyy tapaus jossa oli saatu yön yli sijaisauto tuulilasin vaihtoon:
Ainakin tällä videolla esiteltiin melko tuore kokemus, jossa kaikki hoitui puhelimella ja ei ollut tarvetta asioida tiskillä

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/U3FmBoMwX30
 
Ei tarvitse montaa viestiä kelata ylöspäin että löytyy tapaus jossa oli saatu yön yli sijaisauto tuulilasin vaihtoon:
Koska työ kesti yli 4h niin sai sijaisauton oletettavasti. Aikanaan sai aina sijaisauton, sitten tuli sen lisäksi uber-rahaa. Sen jälkeen tuli että 4h on raja. Jos ei mene yli niin odotellaan. Sitten sai sijaisauton tai uberia.
 
Onni on siis asua niin pienellä paikkakunnalla, että monien merkkien marmorit sijaitsevat yhtä kaukana kuin Teslan marmorikin, jolloin päivä on pilalla joka tapauksessa.

En tiedä onko se edes maantieteellisesti mahdollista :) Muiden merkkien marmoreita on yllättävän paljon Suomessa.

Ei vaineskaan, aikasempuen autojen kanssa olen kyllä saanut huollon ajaksi sijaisauton järjestettyä ja Teslallakin tämä lienee mahdollista?

Eihän se tokikaan sitä poista, että siinä menee päivä hukkaan matkoihin pikkuhommaan ja pidempään kaksi päivää, jostain Vaasastakin 4-5 tuntia latauksineen lähimpään Teslahuoltoon. Jos sen auton huolto menee päivässä niin melkein helpompaa ja nopeampaa on yöpyä hotellissa siellä Tampereella, huvikseen kun ei autossa noin pitkään istu.
 
En tiedä onko se edes maantieteellisesti mahdollista :) Muiden merkkien marmoreita on yllättävän paljon Suomessa.



Eihän se tokikaan sitä poista, että siinä menee päivä hukkaan matkoihin pikkuhommaan ja pidempään kaksi päivää, jostain Vaasastakin 4-5 tuntia latauksineen lähimpään Teslahuoltoon. Jos sen auton huolto menee päivässä niin melkein helpompaa ja nopeampaa on yöpyä hotellissa siellä Tampereella, huvikseen kun ei autossa noin pitkään istu.
Kyllä joskus näinkin, monet merkkihuollot löytyvät Teslaa myöten tuosta tunnin ajomatkan päästä. Joten se vaiva on ollut jokaisen uudemman autoni kohdalla. Tosin Teslalla huoltokäyntejä ei ole vielä ainuttakaan tullut, pari pikkuvikaa on rangereiden toimesta hoidettu kotipihassa.
 
Tällä tesla - kuskilla on n.5000km merimatka lähimpään huoltoon :)

20251221_110431.jpg
 
Takakontista olevata napista takapenkit yrittävät kaatua vaikka lastenistuin asennettu ISOFIXillä ja autosta määritetty että kyseisellä paikalla on lastenistuin. (Myös lapsilukko asetettu päälle kyseiseen paikalle) Tesla Model Y AWD Juniper (2025.44.25.3)
Onko muilla samalla tavalla vai onko joku asetus vielä mikä pitää muuttaa?
 
Öö... Miks siitä napista pitää silloin yrittää painaa kun kerran tietää sen olevan mahdotonta lastenistuimen vuoksi...? :btooth:
 
Öö... Miks siitä napista pitää silloin yrittää painaa kun kerran tietää sen olevan mahdotonta lastenistuimen vuoksi...? :btooth:
No jos on toisella puolella istuin ja toisen haluaa kaataa. Niin saataa vahingossa painaa väärää nappia. Luulis että lukitus vaikuttaisi myös kyseisiin nappeihin takakontissa.
 
Tuossa ei taida olla mitään ns. estoa, vain se että kun määritelty lastenistuin, se tarkoittaa, että ei piippaile.
Ilmeisesti vaatii, että painoa on enemmän, jotta estäisi kaatumisen.
 
No jos on toisella puolella istuin ja toisen haluaa kaataa. Niin saataa vahingossa painaa väärää nappia. Luulis että lukitus vaikuttaisi myös kyseisiin nappeihin takakontissa.
Lapsilukko on yleensä sitä ovea/ikkunaa varten, että lapsi ei niitä itse saa auki. Eihän siinä olisi mitään järkeä, että lapsilukko koskee myös takakontin nappuloita...
 
Sit pitää katsoa nappia tarkemmin ennenkuin pitelee, siinä nimittäin on merkinnät kummanko osan se flippaa, juuri tuli katsottua lähemmin kun vein mattoja pesulaan ja halusin kaataa oikean reunan yksittäisen selkänojan.
 
On se siinä mielessä oikein, että jos ihmeellisesti syystä X, mitä emme kukaan tässä hetkessä järkeväksi tapahtumasarjaksi saa pähkittyä, ihminen olisi päätynyt takaluukkuun jumiin ja tarvisi sieltä päästä pois pakon edessä nythetivälittömästi.

Penkinkaato toimii eikä sitä pysty jumittamaan konsolin valinnalla täysin pois pelistä.
 
Näemmä ainut vaihtoehto laitaa turvavyö kiinni kyseiseen penkkiin, sen jälkeen ei enää pysty kaatamaan mistään napista.
 
Kyllä joskus näinkin, monet merkkihuollot löytyvät Teslaa myöten tuosta tunnin ajomatkan päästä. Joten se vaiva on ollut jokaisen uudemman autoni kohdalla. Tosin Teslalla huoltokäyntejä ei ole vielä ainuttakaan tullut, pari pikkuvikaa on rangereiden toimesta hoidettu kotipihassa.
No samaa kelasin, että eikös huollot ole tasan Vantaa, Raisio, Tampere ja Oulu. Esim taas Joensuu, Rovaniemi, Lappeenranta, Jyväskylä, Kuopio, Kajaani jnejne löytyy merkkihuoltoa joka lähtöön ihan hihasta vedettynä.
 
Näemmä ainut vaihtoehto laitaa turvavyö kiinni kyseiseen penkkiin, sen jälkeen ei enää pysty kaatamaan mistään napista.
Ainakin omassa Y:ssä tuo vyöt kiinni oli pakollista, kun muuten auto alkaa huutamaan avoimesta turvavyöstä. Ainoa auto tähän mennessä, joka ollut noin tarkka. Sama keskipenkillä, jos lapsi nojasi kädellä siihen niin tuli hälytys.
 
Ainakin omassa Y:ssä tuo vyöt kiinni oli pakollista, kun muuten auto alkaa huutamaan avoimesta turvavyöstä. Ainoa auto tähän mennessä, joka ollut noin tarkka. Sama keskipenkillä, jos lapsi nojasi kädellä siihen niin tuli hälytys.
Itseäni ihmetyttänyt kun turvaistuin on isofixeissä kiinni takana niin se ei hälytä vaikka vyö ei ole kiinni? Keskipalkka tosiaan hälyttää jos lapsi painaa siitä kädellä. No ei tuo ole haitannut, hyvä vaan ettei tarvitse laittaa vyötä takaa aina kiinni silloin kun turvaistuin on tyhjä. Model Y LR -23.
 
Itseäni ihmetyttänyt kun turvaistuin on isofixeissä kiinni takana niin se ei hälytä vaikka vyö ei ole kiinni? Keskipalkka tosiaan hälyttää jos lapsi painaa siitä kädellä. No ei tuo ole haitannut, hyvä vaan ettei tarvitse laittaa vyötä takaa aina kiinni silloin kun turvaistuin on tyhjä. Model Y LR -23.

Riippuu täysin turvaistuimen telakan/pohjan muodosta ja mitoista, ja mihin kohti paino jakaantuu. Meillä osa istuimista piipittänyt ja osa ei. Silläkin on vaikutus onko lapsi makuu vai istuma-asennossa
 
Riippuu täysin turvaistuimen telakan/pohjan muodosta ja mitoista, ja mihin kohti paino jakaantuu. Meillä osa istuimista piipittänyt ja osa ei. Silläkin on vaikutus onko lapsi makuu vai istuma-asennossa
Totta, varmaan ei koske penkkiä keskikohdasta ollenkaan(tai siitä kohdasta missä anturi on) joten hälytystä ei tule.
 
onko Model 3 parantunut paljon refresh kohdalla, hintaero näihin ei kovin iso? Onko akkukemioissa tapahtunut mitään 2019-2022? Onko näissä samoja tiedettäviä asioita mitä Model S että takavedossa ongelmallinen takamoottori? Ilmeisesti nuo takavetoiset Model 3:t on aika hankalia talvella ja muutenkin kyseeseen tulisi vain long range malli joten ei sillä niin väliä.
 
onko Model 3 parantunut paljon refresh kohdalla, hintaero näihin ei kovin iso? Onko akkukemioissa tapahtunut mitään 2019-2022? Onko näissä samoja tiedettäviä asioita mitä Model S että takavedossa ongelmallinen takamoottori? Ilmeisesti nuo takavetoiset Model 3:t on aika hankalia talvella ja muutenkin kyseeseen tulisi vain long range malli joten ei sillä niin väliä.
Itellä vm. 9/22 model 3 performance. Akkukemioissa ja rakenteissa on eroja noiden vuosien välillä. Täältä voi katsoa mitä eroja eri vuosimalleissa https://tff-forum.de/t/wiki-akkuwiki-model-3-model-y-cybertruck/107641. Omaa autoa valitessa koitin vältellä tuota Q3/2021-Q1/2022 82 MIC akkua, kun niistä sivutolkulla hajoamisia foorumeilla. Toiset taas vannoo sen nimeen isomman kapasiteetin ja korkeamman tehon vuoksi. Model 3/Y ei ole samaa LDU moottoria mikä oli S/X käytössä vuoteen 2020 asti. Refreshin valitsin sen parannusten vuoksi mm. sisusta, lämpöpumppu (voi olla ongelmallinen), ulkonäkö, takuu, matrix valot, AMD ryzen, teoriassa hiljaisempi, 2022 mallissa vielä mukana parkkitutkat (vaikkakin osoittautunut tarpeettomiksi).
 
Viimeksi muokattu:
onko Model 3 parantunut paljon refresh kohdalla, hintaero näihin ei kovin iso? Onko akkukemioissa tapahtunut mitään 2019-2022?
Itsellä ollut 2020 sekä 2021. Samalta ne aika pitkälti tuntuu. Lämmitettävä ratti ja sähköinen takaluukku on jees. Itse ottaisin sellaisen Refreshin, jossa on AMD Ryzen sekä SoH vähintään 90%.

Lämpöpumpun kanssa ei ollut mitään ongelmia, vaikka sillä tykätään pelotella.

E: Ja mainittakoon vielä, että takavetoisella ei ollut ongelmia talvisin, vaikka alla oli tuntematonta merkkiä olevat kiinakitkat. Mutta tämä on aika subjektiivinen asia, miten kukin asian kokee.
 
Viimeksi muokattu:
onko Model 3 parantunut paljon refresh kohdalla, hintaero näihin ei kovin iso? Onko akkukemioissa tapahtunut mitään 2019-2022? Onko näissä samoja tiedettäviä asioita mitä Model S että takavedossa ongelmallinen takamoottori? Ilmeisesti nuo takavetoiset Model 3:t on aika hankalia talvella ja muutenkin kyseeseen tulisi vain long range malli joten ei sillä niin väliä.
Jos refreshillä tarkoitetaan tuota Highlandiä niin muutos on yllättävänkin iso parempaan. Vanhemmissa malleissa laatu oli suhteellisen sekundaa ja nämä uudet ovat jo hyvinkin laadukkaita. Laadukkaampi, paremmat äänieristykset, kulutus ja sen myötä range, ajotuntuma jämäkämpi yms. Yleensä jos Teslaa haukutaan huonosta laadusta, niin on tainnut jäädä nämä uudemmat testaamatta. Itse olen ollut hyvinkin positiivisesti yllättynyt. Mielipide on toki oma.
 
Jos refreshillä tarkoitetaan tuota Highlandiä niin muutos on yllättävänkin iso parempaan. Vanhemmissa malleissa laatu oli suhteellisen sekundaa ja nämä uudet ovat jo hyvinkin laadukkaita. Laadukkaampi, paremmat äänieristykset, kulutus ja sen myötä range, ajotuntuma jämäkämpi yms. Yleensä jos Teslaa haukutaan huonosta laadusta, niin on tainnut jäädä nämä uudemmat testaamatta. Itse olen ollut hyvinkin positiivisesti yllättynyt. Mielipide on toki oma.
Varmaankin tarkoitetaan 2021 refreshiä (kun puhutaan 2019-2022 akkukemioista) missä vaihtui mm. PTC lämpöpumppuun, Intel Atom AMD ryzeniin, ovenkahvat mustiin, kontti sähköiseksi ja olikohan jotain muuta pientä.
 
Olisi taas auton hankinta ajankohtainen. Olen katsonut M3 performancea, ja ei-niin-suureksi yllätykseksi käytetyt tuntuvat tulevan jopa kalliimmaksi kuin uuden ostaminen rahoituksella Teslan 0-korko tarjouksen vuoksi. Toki silloin autoa tulee odottaa konfiguraattorin mukaan helmikuuhun. Onko muuten tuo Diamond Black -väri parempi kuin aikaisempi Solid black?
 
Olisi taas auton hankinta ajankohtainen. Olen katsonut M3 performancea, ja ei-niin-suureksi yllätykseksi käytetyt tuntuvat tulevan jopa kalliimmaksi kuin uuden ostaminen rahoituksella Teslan 0-korko tarjouksen vuoksi. Toki silloin autoa tulee odottaa konfiguraattorin mukaan helmikuuhun. Onko muuten tuo Diamond Black -väri parempi kuin aikaisempi Solid black?
Onkohan tuota tarjousta jatkettu tuon 0-koron osalta? Aiemmin ainakin oli, että myös auto pitää olla vastaanotettu tän vuoden puolella, jotta saa tuon nollakoron. Vissiin ainakin valmiiksi määritettyihin yksilöihin tuon voisi saada, jos nouto onnistuu vielä tän vuoden puolella. Y:n 0-korkoista awd kamppista jatkettiin näköjään maaliskuuhun asti.
Näyttää kyllä hämmentävästi tuota nollakorkoa edelleen myös uusiin tilattaviin, mutta "0.0% rahoitustarjous on saatavilla rajoitetusti ja niin kauan kuin tavaraa riittää. Hyödynnä tarjous tilaamalla ja toimittamalla se viimeistään 31. joulukuuta 2025."?! :D

edit: m3p ultra red valkoisella sisustuksella näyttää vielä toimitusta joulu 2025...
 
Varmaankin tarkoitetaan 2021 refreshiä (kun puhutaan 2019-2022 akkukemioista) missä vaihtui mm. PTC lämpöpumppuun, Intel Atom AMD ryzeniin, ovenkahvat mustiin, kontti sähköiseksi ja olikohan jotain muuta pientä.
tätä nimenomaan tarkoitin. Pohdin onko tuo PTC parempi kun on käytettyä ostamassa eikä huvita riskit kalliista remonteista. Mutta toki tuossa on paljon hyvää jota refresh tuo, lisäksi luin jostain, että jousitus olisi mennyt mukavampaan suuntaan jossain kohtaa 22 vuotta, ilmeisesti on melkoinen kivireki tuo Model 3 ja jotku hullut vielä madaltaa niitä, tuntuisi vihonviimeiseltä tontittaa sähköauto jonka akku roikkuu pohjassa..
 
tätä nimenomaan tarkoitin. Pohdin onko tuo PTC parempi kun on käytettyä ostamassa eikä huvita riskit kalliista remonteista. Mutta toki tuossa on paljon hyvää jota refresh tuo, lisäksi luin jostain, että jousitus olisi mennyt mukavampaan suuntaan jossain kohtaa 22 vuotta, ilmeisesti on melkoinen kivireki tuo Model 3 ja jotku hullut vielä madaltaa niitä, tuntuisi vihonviimeiseltä tontittaa sähköauto jonka akku roikkuu pohjassa..
karvareuhka model 3 lienee järkevin valinta kun saa 0 korolla. Rangehan noissa ptc long range malleissa varmaan jo heikompi kuin uudessa karvalakissa.
 
hmm. mistähän legacy-Y arpoo ulkoilman lämpötilan. Ok, tässä etelässä aika nopeasti laski pakkaselle ja oli pirun kylmä viima. Kun lämpimällä autolla kauppareissulle lähdin, näytti auto -14c (oikea ehkä -5c). Takaisin kun tulin, niin näytti -6c, mikä lienee suunnilleen oikein. Voikohan sopivalla tuulella tms lämpöpumpun poistoilma "jäädyttää" ulkolämpöanturin. Jokunen kerta käynyt niin, että tuntuu että auto näyttää pakkasta paljon enemmän kuin oikeasti on. "Paikallissää" klikatessa ruudulla autossa näytti joku ~-4-6c. Ettei näytä jotain "tuntuu kuin x astetta" netistä, kun eikös uudemmista ole poistettu koko 10 euron lämpöanturi..
 
karvareuhka model 3 lienee järkevin valinta kun saa 0 korolla. Rangehan noissa ptc long range malleissa varmaan jo heikompi kuin uudessa karvalakissa.
no enpä tiedä noista, 0 korolla saa mutta hirveä jämäri, samanverran millä nyt saisi käytetyn, enkä hiffaa miksi rahoituksen kulut muuttuu ajomäärän mukaan ja miksei saa rahoitusta ilman jämäriä. Helvetillistä maksella 4 vuotta odotellen loppulaskua.
 
no enpä tiedä noista, 0 korolla saa mutta hirveä jämäri, samanverran millä nyt saisi käytetyn, enkä hiffaa miksi rahoituksen kulut muuttuu ajomäärän mukaan ja miksei saa rahoitusta ilman jämäriä. Helvetillistä maksella 4 vuotta odotellen loppulaskua.
Saahan sen ilman jämäriä. Ei se sivuilla oleva laskuri ole kuin suuntaa antava. Sitten kun olet tilannut auton pääset tekemään oikean rahoitushakemuksen jossa voi pyöritellä lukuja.
 
Varmaankin tarkoitetaan 2021 refreshiä (kun puhutaan 2019-2022 akkukemioista) missä vaihtui mm. PTC lämpöpumppuun, Intel Atom AMD ryzeniin, ovenkahvat mustiin, kontti sähköiseksi ja olikohan jotain muuta pientä.
Eikös tässä käynyt vielä niin, että tuohon refreshiin tuota Ryzeniä ei tuotu ihan heti, vaan se muutos tuli loppuvuodesta -21 vasta...
 
Olisi taas auton hankinta ajankohtainen. Olen katsonut M3 performancea, ja ei-niin-suureksi yllätykseksi käytetyt tuntuvat tulevan jopa kalliimmaksi kuin uuden ostaminen rahoituksella Teslan 0-korko tarjouksen vuoksi. Toki silloin autoa tulee odottaa konfiguraattorin mukaan helmikuuhun. Onko muuten tuo Diamond Black -väri parempi kuin aikaisempi Solid black?
Et kai oikeasti mittaa auton hintaa sillä numerolla miksi kuukausimaksu muodostuu?
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/gHd9UCeDuTo


Kiinnostava video näiden lämpöpumppuongelmista. Kuulostaa siltä, että viat olisivat vähenemään päin softaparannusten myötä, mutta ongelmia tuottaa aiemmin hajonneet järjestelmät, joita ei saada täysin puhdistettua. Toisaalta myös PTC-vastukset hajoilevat paljon, toki se on halvempi korjaus.

Lopussa kehuja Teslan tekniikasta, korjattavuudesta service modeineen ja mahdollisuudesta korjata käytetyillä osilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 815
Viestejä
5 050 794
Jäsenet
80 962
Uusin jäsen
oravapete

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom