Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Trade-inissä kannattaa huomioida vielä se, että tarjous on voimassa 30(?) päivää. Sen joutuu siis hakemaan uudestaan, jos auton toimitusaika on >30 päivää. Hyvitys voi tippua, tai olla tippumatta, jos kilometrejä kertyy lisää.
 
Onko kenelläkään kokemusta Highland Perffin elektronisesta alustasta vs. perinteinen? Onko selkeästi parempi?
Normaali alusta 18” vanteilla on mielestäni mukavampi ja sopii paremmin Suomen teille.

Performance 20” vanteilla ja alusta sport asennolla on turhan kova, mutta normisäädöillä kehtaa ajaa töyssyihinkin.

En ostaisi performancea kauppakassiksi, eikä siitä ole normaaliin a-b ajoonkaan hyötyä muun liikenteen seassa. Mutta jos keksii sille muuta käyttöä, niin kyllä sillä normaalit ajotkin voi tehdä.
 
Uus perffi on mukavampi alustaltaan kuin perus vanha kolmonen, pehmeämpi, kuitenkin taas highland normi kolmonen on jo kallisteleva, joillekin liiaksi, mutta autotyypille sopii rennompi meno, vanha ei kallistele, mutta pinnastaan turhan kova, muutosta tapahtunut toki 2019...2023 vuoden välillä paljon.
 
Normaali alusta 18” vanteilla on mielestäni mukavampi ja sopii paremmin Suomen teille.

Performance 20” vanteilla ja alusta sport asennolla on turhan kova, mutta normisäädöillä kehtaa ajaa töyssyihinkin.

En ostaisi performancea kauppakassiksi, eikä siitä ole normaaliin a-b ajoonkaan hyötyä muun liikenteen seassa. Mutta jos keksii sille muuta käyttöä, niin kyllä sillä normaalit ajotkin voi tehdä.
Minulla oli aikaisemmin 2022 performance ja vedin hienosti sillä läpi vuoden. ”Ikävin” sattumus oli kun ajoin Kehä 1: llä kuoppaan niin, että vanne halkesi. Pohjola kuitenkin korvasi taka-akselille uudet vanteet. Ihan kivaa sillä oli ajella.
 
Itse menetin kyllä tässä vähän kunnioitusta kaveria kohtaan kun Teslan pumppuvikojen osalta viitataan hyvinkin vahvasti vain foorumispekulaatioihin, eikä siihen mitä ollaan itse havaittu ja pystytty todentamaan kuten muissa "luukuissa". Myös se mitä ei sanottu ääneen kertoo paljon; muilla merkeillä pumput ei selkeästi samaan tapaan pauku, vaan mainitaan ainoastaan PTC-vastuksien ongelmista. Lopussa olevista kehuista voikin sitten jo olla pääosin samaa mieltä.
Kokkolan Autohuolto ei tee pumppuremontteja eikä kenelläkään muulla kuin Teslalla ole tietoa ongelman laajuudesta. Parhaat ovat Facebook gallupit vuoden kahden takaa, joissa 5-10 % kertoi rikkoutuneisuudesta. Nyt on ollut melko hiljaista ja nekin mitkä hajoavan, niin taustalla on saattanut olla aiempi rikkoutuminen -> syy voi olla osien jääminen järjestelmään loukkuun.

Kaikki olemme foorumispekuloinnin vaikutuksessa. Mielestäni oikein objektiivinen näkemys asiasta, eikä siinä muistini mukaan otettu kantaa ongelman laajuuteen suuntaan tai toiseen. Teslan järjestelmän toimintaperiaate on uniikki, joka on syy miksi vastaavaa ongelmaa ei ole muilla.
 
En, vaan todellista luottohintaa. Käytettyjen autojen liikkeiden koroilla todellinen luottohinta on samaa luokkaa uuden kanssa, vaikka käytetty maksaisi reilu 50k.
Aika oleellista on myös se, että paljonko arvo putoaa sen omistuksen aikana.

5k lisää arvonpudotusta kattaa aika isot korkoerot. Mutta näitä on tietty vaikea tietää ennalta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 755
Viestejä
5 048 006
Jäsenet
80 971
Uusin jäsen
Samppa__

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom