Testissä Valco NL25 -nappikuulokkeet

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Testasimme suomalaisen Valcon ensimmäiset vastamelulla varustetut nappikuulokkeet – Valco NL25.
Valco-NL25-kuva-10-1024x683.jpg

Suomalainen Valco laajensi tänä vuonna tuotevalikoimaansa uusilla NL25-nappikuulokkeilla. Kyseessä ei ole yrityksen ensimmäinen nappikuuloke, vaan sitä roolia pitää io-techin testissäkin vuonna 2022 käyneet NL21-napit, mutta NL25 ovat valmistajan ensimmäiset vastamelutoiminnolla varustetut napit. Vastamelun lisäksi valmistaja mainostaa tuttuun tapaan panostaneensa äänenlaatuun, minkä lisäksi kuulokkeiden muotoilun kerrotaan olevan suomalaista käsialaa.

Nyt 169 euron hintaiset Valco NL25:t ovat päätyneet myös io-techin testipenkkiin. Uudessa testiartikkelissa otamme selvää vastaavatko napit valmistajan nimen mukanaan tuomaan odotukseen neutraalin laadukkaasta äänestä ja miten muuten uutuusnapit onnistuvat esiintymään erittäin kilpaillussa alle 200 euron nappikuulokkeiden markkinaraossa.

Lue artikkeli: Testissä Valco NL25 -nappikuulokkeet

Viimeksi muokattu:
Yllättävän samaa mieltä näköjään oltiin, kun sattumalta julkaisin oman juttuni muutama tunti sun jälkeen. 😁 Itse en tosin ole juurikaan testaillut vastamelunappeja, joten en tiedä, onko toi NL25 nyt sitten liian kallis vai kompensoiko hyvä äänenlaatu riittävästi heikkouksia. Multipoint-tuki mulla jäi kokonaan kokeilematta, kun oletin sellaisen löytyvän. Siispä hyvä huomio sen puute. Varsin hyvin myös MiniDSP EARS osoittaa taajuusvasteen ominaispiirteitä hieman tarkempaan mittausmenetelmään verrattuna. Mulle energiaa on NL25:ssä hieman liikaa 3-8 kilohertsin välillä, joten sun mittauksista se kävisi jopa paremmin ilmi. Harman 2019 in-ear-target tosin on jo valmiiksi ylätaajuuksiltaan melko överi.

1759383744926.png

Viimeksi muokattu:
Artikkelissa oli virheellisesti väite, etteivät kuulokkeet tukisi Bluetooth Multipointia. Tuki löytyy ja toimii ongelmitta. Testijaksolla luultiin ettei tukea olisi, kun testatessa allekirjoittaneen omissa laitteissa oli jotain softahäikkää, minkä vuoksi tuplayhteys ei testatessa alunperin onnistunut. Testasimme ominaisuutta uudestaan ja se toimii ilman onglemia.

Yllättävän samaa mieltä näköjään oltiin, kun sattumalta julkaisin oman juttuni muutama tunti sun jälkeen. 😁 Itse en tosin ole juurikaan testaillut vastamelunappeja, joten en tiedä, onko toi NL25 nyt sitten liian kallis vai kompensoiko hyvä äänenlaatu riittävästi heikkouksia. Multipoint-tuki mulla jäi kokonaan kokeilematta, kun oletin sellaisen löytyvän. Siispä hyvä huomio sen puute. Varsin hyvin myös MiniDSP EARS osoittaa taajuusvasteen ominaispiirteitä hieman tarkempaan mittausmenetelmään verrattuna. Mulle energiaa on NL25:ssä hieman liikaa 3-8 kilohertsin välillä, joten sun mittauksista se kävisi jopa paremmin ilmi. Harman 2019 in-ear-target tosin on jo valmiiksi ylätaajuuksiltaan melko överi.

1759383744926.png
Selvästikin ammattilaisen korvat molemmissa suunnissa nappeja kuunnellut. ;) Juu tuo Harmanin nappikäyrä on sinänsä aika jännä. Jotenkin kohtalaisen paljon virtaa yläpäässä, kuten sanoitkin ja samaan aikaan myös bassossa potkua paljon, minkä myötä itselleni jää sitten keskialue hieman vaisuksi, jos napit seuraa tuota käyrää kovin tarkkaan. Tai ainakin tältä muutamat internetin mukaan käyrään suht hyvin istuneet ovat tuntuneet. Ei se toki automaattisen huono asia ole, mutta omaan korvaani se ei ole enää neutraalin tuntuinen, kun keskialue ei oo niin pinnassa kuin odottaisin. Osalle varmasti mieluisakin äänimaisema, mutta itselleni ei se optimaalisin. :D

Huom, kuten ylle jo kommentoin, niin kuulokkeissa tosiaan ON Bluetooth Multipoint. Mulla oli laitteet testatessa jotenkin buganneet ja siitä syystä ei ollut toiminut. Sen myötä oli jäänyt virheellinen väittämä artikkeliin.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
288 651
Jäsenet
79 515
Uusin jäsen
MikkoHaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom