The Elder Scrolls V: Skyrimin pääsuunnittelija Bruce Nesmith kertoo olevansa ”ikuisesti järkyttynyt” siitä, että Bethesdan roolipeli on yhä suosittu kohta 14 vuotta julkaisunsa jälkeen. Hän uskoo suosion pohjautuvan pelin avoimeen maailmaan, jota mikään muu peli ei ole onnistunut jäljittelemään...
www.pelaaja.fi
"
The Elder Scrolls V: Skyrimin pääsuunnittelija
Bruce Nesmith kertoo olevansa ”ikuisesti järkyttynyt” siitä, että Bethesdan roolipeli on yhä suosittu kohta 14 vuotta julkaisunsa jälkeen. Hän uskoo suosion pohjautuvan pelin avoimeen maailmaan, jota mikään muu peli ei ole onnistunut jäljittelemään.
Nesmith pohtii
FRVR:n haastattelussa roolipeliseikkailun suosiota ja sen avointa maailmaa.
– Olen ikuisesti järkyttynyt pelin suosiosta. Kaiken järjen mukaan jonkin toisen pelin olisi pitänyt ohittaa
Skyrim jo vuoden kuluttua. Sitten kahden, kolmen, viiden, kymmenen vuoden päästä. Pohdin, että mitä ihmettä täällä oikein tapahtuu?, Nesmith kyselee.
Nesmith muistelee haastattelussa hetkeä, jolloin hän kuuli
Skyrimin pelaajamääristä kymmenen vuotta pelin alkuperäisen vuoden 2011 julkaisun jälkeen. Asiasta kertoi Nesmithille Bethesdan tuottaja ja ohjaaja
Todd Howard.
– Todd tuli palavereihin ja näytti meille tietoja siitä, kuinka moni ihminen yhä pelaa
Skyrimiä. Ajattelin, ettei hän voi olla tosissaan. Ihanko totta, vielä kymmenen vuotta myöhemmin?, Nesmith muistelee.
Skyrimin maailma teki ilmestyessään moniin suuren vaikutuksen vapauden tunteellaan ja ”pelaajavetoisella kokemuksellaan”, jonka Nesmithin mukaan ”vain harvat pelit ovat onnistuneet kunnolla saavuttamaan”.
Skyrimin avoin maailma ja sen asukkaat ovat tuottaneet myös monille pelaajille tahattomia koomisia hetkiä, joista myös moni on tallentunut YouTuben syövereihin.
– Uskon, että
Skyrim loi avoimen maailman tavalla, jota kukaan ei ollut ennen tehnyt – ja jota vain harvat ovat sittemmin yrittäneet. Yksi asia, jonka me hyväksyimme – ja jota monien on vaikea hyväksyä – oli se, että mukana tulee outouksia. Jos kuitenkin hyväksyt asian, voit saada aikaiseksi jotain timantin kaltaista, Nesmith toteaa.
Nesmith kuvaileekin, että pieni epätäydellisyys voi tehdä kokemuksesta ”erikoisemman”.
– Jos yrität hioa kaiken ja varmistaa, ettei peleissä ole yhtään erikoisia asioita, joita jotkut kutsuvat bugeiksi, menetät osan taikuudesta. Emme tehneet tietoista päätöstä asiasta, vaan se vain tapahtui. Ajattelimme, ettei bugeista johtuva toiminta ole ihanteellista, mutta voimme elää sen kanssa, koska saimme paljon muuta tilalle, Nesmith kertoo."
Kyllä minä antaisin suurimman osan crediteistä modin tekijöille jotka pitäneet peliä pinnalla jos ei olisi ollut modeja niin veikkaisin että olisi jäänyt vuoteen 2013 ja toki uuden sukupolven painokset olisivat tulleet.
Ja toinen uutinen Skyrimin ystävälille:
Yli kymmenen vuoden jälkeenkin Skyrim vain jatkaa antamistaan.
www.gamereactor.fi
"
Niille, jotka eivät vieläkään saa tarpeeksi seikkailua neljätoista vuotta vanhasta The Elder Scrolls V: Skyrimista, on nyt erinomainen syy sukeltaa takaisin. Yli kymmenen vuotta kehitteillä ollut uusi modi nimeltä Lordbound on vihdoin julkaistu.
Modi lisää yli 60 tuntia uutta sisältöä, ja se sisältää täysin uuden Druadach-nimisen maa-alueen. Pelaajia odottaa yli 40 uutta tehtävää, 50 uutta luolastoa sekä täysin alkuperäinen ääniraita ja ääninäyttely.
Kehittäjien mukaan Lordboundissa on "suurin päätehtävä, jota olet koskaan Skyrimissä pelannut, ja sen sisältämät valinnat ja seuraukset muuttavat laakson tilaa".
He kuitenkin myös huomauttavat, että modi on vielä keskeneräinen, eli joitakin bugeja ja karkeuksia voi vielä jäädä. Pelaajat, jotka haluavat oppia lisää, voivat lukea kaikki yksityiskohdat projektin
viralliselta sivulta.
"
Tässä vanha noin vuoden takainen traileri tuosta modista:
Linkki: https://youtu.be/uGHi93Pzh9E